New Astro City cabs

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

New Astro City cabs

Post by ruderudie » Thu Dec 20, 2007 14:34

Beste forumleden,

Ik heb wat gemaild met excellentcom over new astro city cabs. Met name de vervoerprijs is normaal hoog, maar zij zeggen dat ze 5 stuks kunnen vervoeren voor $868. Omgerekend is dat 560. Per persoon 112 euro.
De cabs zelf kosten $340. Omgerekend is dat 220 euro.

Bij elkaar zou je dus een new astro city hebben voor rond de 330 euro.

Nu is mijn vraag aan mensen die dit eerder hebben geprobeerd: hoe zit het met douane, afhalen van de vracht e.d? Als iemand daarover wat meer weet dan kan ik dat begin februari eens uitzoeken om vervolgens hier wellicht een (zoveelste) inkoopactie te regelen tegen de lente.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Thu Dec 20, 2007 14:37

Met New Astro City wordt alleen de cab bedoeld toch? Dus zonder systeem als Naomi? Wel met display?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Dec 20, 2007 20:35

Ja gewoon een volledige cab zonder board erin. Uiteraard met scherm.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Dec 20, 2007 20:46

Als je het verder gaat uitzoeken is het gewoon handig om alles specs van de cabs hier te posten. Wat voor scherm, buttons, sticks, connector (Jamma/Naomi/etc).

Wat het afhalen betreft. Als ik het goed heb komt de container ergens aan in NL, waarschijnlijk Rotterdam, en dan moet je zelf je shit ophalen. Aangezien 5 cabs geen volledige container vullen zal er ook shit van andere mensen/bedrijven inzitten. Dus hoe het precies werkt I dunno maar dat is wel uit te zoeken en misschien dat de mensen van killercabs je het zo kunnen vertellen ;)

Just my 2 cents.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Thu Dec 20, 2007 23:00

@Ruderudie: Ik doe mee. Ik wil al zo graag een vette cab. En New Astro's zijn helemaal volgens mijn smaak. Ik neem aan dat het geen nieuwe zijn? Ik ben zo groen als gras m.b.t. cabs. Maar ik doe met je mee. Ik wil zo'n cab. Importeer ik later zelf wel zo'n board.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 21, 2007 04:36

Prijs valt best mee, mischien ook wel intresse.
Afmetingen zijn voor mij ook wel belangrijk aangezien dat ding 2 trappen opmoet haha.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Fri Dec 21, 2007 09:33

Ik denk dat er meer bij komt kijken , btw en invoer etc.
Je zou inderdaad op het killercabs forum , mr. megalo kunnen vragen.
Ze hebben net weer een shipment gedaan.
Maar als je het voor die prijs zou kunnen regelen , doe ik zeker mee.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Dec 21, 2007 09:57

De cabs zullen zeker niet nieuw zijn, en uiteraard bestel ik ook niks zonder pics te hebben van de kasten die ze gaan verzenden. Ik zal dat zeer binnenkort allemaal hier posten als ze een beetje meewerken. Meestal wel.

Punt hier is dat als het zo geregeld kan worden en de cabs zijn in een goede staat het gewoon een goede deal is. Dat wil zeggen wanneer je geen buitensporige douaneheffingen krijgt en dergelijke. Ik weet niet wie hier actief is op killercabs maar wellicht kunnen deze personen even navragen hoe het zit daar. Anders ga ik er zelf achteraan, maar komende weken heb ik weinig tijd hiervoor.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Dec 21, 2007 09:59

Je hebt inklaringskosten enzo. Ik ben best geinteresseerd, want inderdaad: new astros zijn de shizzle. Goed initiatief.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Dec 21, 2007 10:42

Ik ga even met de douane bellen als ik tijd heb, die zullen me alles wel haarfijn uit kunnen leggen.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Dec 21, 2007 19:32

Ik denk dat de kosten voor een cab niet meer zullen zijn als bij een pakketje wat de douane onderschept. De kosten daarvan zijn 19% BTW van de dagwaarde die zij vinden dat het product waard is + 4% handelings/inklaringkosten. Maar beter om het van te voren zeker te weten dan ineens met x bedrag extra in tranen te eindigen.

Ik heb ook zeker interesse want mijn Hyper64 board verdient gewoon een kast. Ik vind die games te vet en ik speel ze te weinig omdat steeds een sg aansluiten ook niet alles is. Gewoon cab aan en gaan. In mijn geval heb ik dan een JAMMA cab nodig. Maar dat is toch standaard bij de Astro's toch?
Het liefst heb ik dan ook een 2P setup maar de details komen wel als de tijd rijp is.
Ik denk dat het vervoer vanuit de container naar ieder zijn huis nog de lastigste opgave zal worden.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Dec 21, 2007 19:46

Ik heb nog wat contact gehad met exc, en tot nu toe is het volgende duidelijk, al zijn ze vaak lastig te begrijpen of snappen ze mijn vragen niet helemaal:

- de schermen zijn dual sync 15/24
- buttons kan gekozen worden tussen 3,4 of 6 stuks. Over prijsverschillen omtrent de buttonkeuze heb ik het nog niet met ze gehad
- foto's komen, maar ze hadden een verkeerde file meegestuurd.

Exc heeft me ook aangeboden om een zogenaamde dummy invoice te maken. Dit doen ze altijd bij mij, omdat je vanaf $22 dollar invoerbelasting moet betalen. Nu kunnen ze voor 5 cabs moeilijk een invoice maken van $20, maar in ieder geval een stuk minder dan het eigenlijk kost. De belastingdienst moet ik nog steeds bellen, maar dat wordt na kerst.

Het vervoer vanaf de haven regelt ieder voor zich. Vooraf moet alleen duidelijk zijn waar gelost wordt, en of stuwadoors ed. in de prijs inbegrepen zitten of dat je daar ook nog kosten voor moet maken.

Mijn ervaringen met exc zijn super, zelfs mijn mvs's zijn altijd extreem goed verpakt en wanneer ik vraag om schone exemplaren krijg ik ze ook altijd. Snel ook. Dat is dus allemaal goed te vertrouwen, nu nog even wachten op foto's.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 21, 2007 20:02

Nou ik ben benieuwd hoe dit alles afloopt.
Zelf zou ik voor een 2 player 6 button setup gaan + jamma aansluiting.
Scherm/kast moet uiteraard ook in goed conditie zijn en vervoer is voor mij geen probleem.(heb een grote bus tot beschikking :wink: )
En afmetingen zou ook geen overbodige luxe zijn.(anders heeft het voor mij helaas geen zin)
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Dec 21, 2007 20:20

Volgend jaar wordt het als het goed is trouwens 21% BTW. En wat Baki ook zegt zijn er waarschijnlijk inklaringskosten en moet er een periode gewacht worden voordat het ingeklaard is. Ik denk trouwens dat het moeilijk wordt om deze belastingen te omzeilen, dus reken maar op dat alles ongeveer 25% duurder wordt.
Keep on Dreaming
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Dec 21, 2007 20:54

Als de prijs van een cab + vervoer op 400 euro komt heb je nog een mooie deal vind ik zelf. Maar ik juich niet te vroeg, moet er wel even de tijd voor nemen om alles uit te zoeken. Je moet trouwens met zo'n lading per zeevervoer wel gaan denken in perioden van maanden in plaats van weken.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Dec 22, 2007 16:32

Beste leden,

De foto's zijn binnen, laten de mensen die interesse hebben aub even serieus weten of ze mee willen doen. De cp van die ene astro ziet er misschien niet helemaal fris uit maar verder zien de cabs er nog netjes uit.

Ik heb ze een reply gemaild met daarin het argument dat als ze 5 van deze cabs hebben in een goede algehele staat (en niet die gele die er naast staat), maar dan misschien met smetteloos cp er een goede kans is dat ik er 5 afneem.

Dus mensen, wat mij betreft gaat nu het stadium in dat er concessies gedaan worden waar op gebouwd kan worden. Omdat in het verleden een dergelijke inkoopactie vaak is afgeketst graag alleen reageren als je zeker van plan bent mee te doen. Als er 4 mensen mee doen ga ik de rest tot in de puntjes uitzoeken.

Hier nog wat algemene info over de New Astro City:
http://home.insightbb.com/~ecousticforkris/newastro.htm

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
almighty

Post by almighty » Sat Dec 22, 2007 17:53

Ik zie van de koop af, kom net bij Ronnie Klok vandaan en hij gaat ze waarschijnlijk ook invoeren en mischien gaat hij het ook hier regelen.
Ook worden de kasten dan waarschijnlijk gewoon thuis afgeleverd.
En denk dat ik dan voor een Super neo candy zal gaan.
Last edited by almighty on Sat Dec 22, 2007 19:39, edited 1 time in total.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Dec 22, 2007 20:17

almighty wrote:En denk dat ik dan voor een Super neo candy zal gaan.

Dat zou een niet al te slimme keuze zijn, Astro boven Neo Candy any day.
De enige cabinet die ik boven een Astro zou verkiezen is een Egret III, Neo Candy etc. is gewoon van mindere kwaliteit.

Hoe duur worden de cabs eigenlijk als ik zou besluiten mee te doen?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Dec 22, 2007 20:40

@ Ken: De cabs zijn tot nu toe inclusief vervoer rond de 330 euro. Ik verwacht dat het totaal dan op zo'n 400 euro gaat uitkomen als je belasting en inklaringskosten ed. meerekent. Dit kan ik echter nergens op baseren, ik moet nog even uitzoeken hoeveel precies de kosten zullen zijn bovenop de totaalprijs voor cab en vervoer.
almighty

Post by almighty » Sat Dec 22, 2007 20:43

Ken wrote:
almighty wrote:En denk dat ik dan voor een Super neo candy zal gaan.

Dat zou een niet al te slimme keuze zijn, Astro boven Neo Candy any day.
De enige cabinet die ik boven een Astro zou verkiezen is een Egret III, Neo Candy etc. is gewoon van mindere kwaliteit.

Hoe duur worden de cabs eigenlijk als ik zou besluiten mee te doen?




Zou ook liever voor een Astro gaan Ken, maar volgens mij is hij hoger dan m'n ok baby en kan echt niet hoger gaan.En volgens mij was een neo candy weer beter als een ok baby
Peet1979

Post by Peet1979 » Sat Dec 22, 2007 21:46

almighty wrote:
Ken wrote:
almighty wrote:En denk dat ik dan voor een Super neo candy zal gaan.

Dat zou een niet al te slimme keuze zijn, Astro boven Neo Candy any day.
De enige cabinet die ik boven een Astro zou verkiezen is een Egret III, Neo Candy etc. is gewoon van mindere kwaliteit.

Hoe duur worden de cabs eigenlijk als ik zou besluiten mee te doen?



Zou ook liever voor een Astro gaan Ken, maar volgens mij is hij hoger dan m'n ok baby en kan echt niet hoger gaan.En volgens mij was een neo candy weer beter als een ok baby
\

Een Super Neo cab is qua hoogte even groot als een New Astro hoor.
De algehele afmetingen van een Super Neo zijn bijna gelijk aan die van een Astro.

Zelf doe ik ook niet mee met de actie omdat ik al een zeer gelukkige eigenaar ben van een New Astro City cab. Ik hoop dat de actie gaat lukken, al ben ik bang dat het totaalbedrag toch wat hoger uit zal vallen dan die 400 euro. Er komen nu eenmaal bij importeren een hoop onverwachte kosten bij.

Veel succes in ieder geval met de actie!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Dec 28, 2007 11:05

Tot nu toe 0 mensen die interesse hebben. Misschien een verkeerd tijdstip om dit voor te stellen en moeten we het tegen de zomer nog eens proberen?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Dec 28, 2007 13:05

Rano had toch interesse?

Als je de cabs op een goede manier voor een goede prijs naar Nederland kan halen ben ik ook best geinteresseert, alleen zul je dan een duidelijk beeld moeten schetsen over totale kosten, manier van ophalen/bezorgen etc.etc. Zoals ik al eerder heb gezegd komt er nog behoorlijk wat bij kijken zoals je zelf ook wel gemerkt zult hebben.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Dec 28, 2007 13:39

Ik heb ook zeker interesse maar zoals Ken al aangeeft is er nog veel onduidelijk. Dus ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk uit te zoeken zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Dan kun je pas ja of nee zeggen imo.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Dec 28, 2007 14:29

Ja mijn idee was dus eerst kijken of er uberhaupt animo is voordat ik veel tijd ga stoppen in het uitzoeken. Maar ok, dan ga ik toch even een en ander uitzoeken als jullie in principe geïnteresseerd zijn. Waarschijnlijk na 18 januari, dan heb ik veel tijd. Rond die tijd komen we er op terug
Post Reply