[GEZ] SNES

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
Gungrave

[GEZ] SNES

Post by Gungrave » Thu Nov 02, 2006 21:23

Gezocht: SNES

Bij deze zoek ik een SNES, oftewel Super Nintendo. Deze moet wel aan de volgende eisen voldoen;

    - PAL
    - Compleet
    - Onbeschadigd/(zeer) goede staat
    - Niet verkleurd
    - Inclusief alle kabels en controller (Een tweede controller zou mooi zijn)


Wat betreft games, als jullie deze ook hebben ou het mooi zijn. Deze games wil ik dan wel boxed, compleet, in prima staat (box, boekjes en cart) en PAL. Enige bijzonderheden hoor ik dan nog wel.

Als jullie iets hebben; zeg wat je hebt en wat je ervoor wilt, dan maak ik wel het bod!

Gungrave
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Nov 03, 2006 02:18

Koop een Amerikaanse van Ebay ofzo, PAL Snes is echt kansloos vergeleken met de US en JPN versies.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Nov 03, 2006 13:58

Zijn er dan geen problemen met de ontvangstnorm? Ik heb geen tv die PAL én NTSC ontvangt, ook is het een 50Hz tv. Zijn er dus gegarandeerd geen obstakels waardoor ik er niet mee zou kunnen gamen? Wel wist ik dat je als je PAL nam enkele goede games miste, dus in dat opzicht zou ik best van eBay een US versie willen plukken...
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Fri Nov 03, 2006 14:02

Ik heb een PAL en USA SNES maar gebruik gewoon een convertor op me PAL systeem.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Nov 03, 2006 14:07

ManoRevolver wrote:Ik heb een PAL en USA SNES maar gebruik gewoon een convertor op me PAL systeem.


Maar met een convertor, waren er niet een paar games die alsnog niet te spelen zijn? Of heb ik dat ooit verkeerd begrepen?
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Fri Nov 03, 2006 14:19

Gungrave wrote:
ManoRevolver wrote:Ik heb een PAL en USA SNES maar gebruik gewoon een convertor op me PAL systeem.


Maar met een convertor, waren er niet een paar games die alsnog niet te spelen zijn? Of heb ik dat ooit verkeerd begrepen?


Geloof het wel (aantal RPG's toch?), maar ik speel dat soort games sowieso niet.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Fri Nov 03, 2006 15:06

De games pal , jap us is op zich geen probleem , kan je met een convertor oplossen. Idd een paar rpg's zoals ff3 en mario rpg hadden (minimale) problemen , de rest speelt gewoon.
Het grote verschil is dat je geen 50 hz , maar 60 hz hebt met een us of jap snes. Volledig beeld en geen pal balken , en de spellen zijn sneller (zoals ze bedoeld zijn ) .Goed voorbeeld : Streetfighter 2

Heb vroeger een pal snes gehad , en nadat ik een japanse snes had gehaald, voelde ik me eigenlijk bedonderd door jarenlang met een inferieur pal systeem te zijn opgescheepd.

Zoek het uit of het kan op je tv zou ik zeggen , en als het kan twijfel niet en koop een jap of us snes.
Persoonlijk zou ik voor een japanse (super famicom) gaan , omdat ik de amerikaanse console qua uiterlijk heel lelijk vindt.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Fri Nov 03, 2006 15:08

Welke tv heb je trouwens ?
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Nov 03, 2006 17:07

Ik zit hier met een 38 cm 50Hz PAL tv'tje, dus een USA/JAP snes zit er waarschijnlijk niet in, zeker voorlopig niet aangezien ik niet van plan ben in de nabije toekomst een nieuwe tv te kopen(als ik een nieuwe wil, wil ik 1080P en dat is mij momenteel nog te duur).
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Nov 05, 2006 09:54

Maar dan koop je toch een tvtje/breedbeeldtje die wel import ondersteunt? Die zijn ook niet meer zo duur 2dehands...
Swaain

Post by Swaain » Sun Nov 05, 2006 17:37

[quote="R2-2D"]De games pal , jap us is op zich geen probleem , kan je met een convertor oplossen. Idd een paar rpg's zoals ff3 en mario rpg hadden (minimale) problemen , de rest speelt gewoon.
[/quote]

Ik kan bevestigen dat games zoals Secret of Mana op die manier [i]niet [/i]werken (heb het geprobeerd), en ik denk dat dat ook geldt voor de games die de zgn. SuperFX (?) chip bevatten.

Ik heb een tijdje geleden bewust een multistandaard TV gekocht, maar toch werk ik op dit ogenblik met een "omgebouwde" snes : een origineel pal model waarvan de regiochip verwijderd is, de carslot verwijd werd, en waarop een 50/60 Hz switch geplaatst is. Met een rgb aansluiting (speciale kabel! GC werkt niet!) geeft dat een heel bevredigend resultaat - normaal zou dat voor jou ook moeten lukken, op voorwaarde dat je TV rgb ondersteunt (!).

De console zelf kocht ik op www.consolepassion.co.uk . Andy is een heel erg hulpvaardige man, en z'n service is uitstekend. Als je niet zeker bent van je stuk, kan je'm ook altijd om hulp/info/raad vragen.

Als je de keuze hebt, zou ik convertoren zoveel mogelijk vermijden aangezien die het 50/60 Hz probleem niet oplossen (17,5% snelheidsverlies + borders boven en onder), maar als je toch voor convertoren kiest, zijn die van Fire een goed optie.
User avatar
wibraman
Active Level:
Active Level:
Posts: 197
Joined: Tue Aug 01, 2006 17:37
Location: Bergen op Zoom

Post by wibraman » Sun Nov 05, 2006 19:08

Je hebt wel goede convertors hoor. Volgens mij was de Fire FX een goede convertor voor de SNES, die doet het ook met games zoals Super Mario RPG.
Swaain

Post by Swaain » Sun Nov 05, 2006 19:41

Dat is zo, sommige convertoren zijn beter dan andere. Alleen :

(1.) er zijn games die met geen enkele convertor werken... en voor zover ik weet is Secret of Mana daar één van.

(2.) Voor zover ik weet, geldt dat ook voor gamecartidges waar een SuperFX chip inzit; en

(3.) Bovendien zijn er op het einde van de levenscyclus van de SNES ook games uitgekomen die alleen maar launchen als de machine waarop ze gespeeld worden, op de juiste frekwentie draaien - en daar kan een gewone piggyback convertor niets aan doen natuurlijk.

Dat is natuurlijk wat ik uit eigen ervaring kan zeggen, en gebaseerd op de hardware die ik in de loop van de jaren tot mijn beschikking had - en dat zijn natuurlijk niet alle modellen. Misschien dat google hier verlossing kan brengen?
User avatar
wibraman
Active Level:
Active Level:
Posts: 197
Joined: Tue Aug 01, 2006 17:37
Location: Bergen op Zoom

Post by wibraman » Sun Nov 05, 2006 20:08

Fire FX ondersteunde SuperFX voor zover ik weet, omdat die onder andere wel dat grotere geheugen aan kon. Maarja, het was volgens mij wel de enige convertor die het deed.
Swaain

Post by Swaain » Sun Nov 05, 2006 20:35

Dat klinkt inderdaad aannemelijk. Ik heb alleen de kans gehad "gewone" adaptors van Fire te testen...
User avatar
wibraman
Active Level:
Active Level:
Posts: 197
Joined: Tue Aug 01, 2006 17:37
Location: Bergen op Zoom

Post by wibraman » Sun Nov 05, 2006 21:10

Dan werkt die inderdaad niet. Van alle adapters van Fire is de FX de enige die werkt.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Nov 05, 2006 23:47

Aah de legendarische FX convertors, wat een gedoe was dat destijds. Mocht je kiezen voor het gebruiken van een convertor toch essentieel want Starfox is een game die niet gemist mag worden. Koop toch gewoon een Amerikaanse of Japanse, heb je zeker weten geen gezeik.
Ken is het overigens niet eens met de opmerking dat de Amerikaanse SNES lelijk is, maar dat is puur eigen smaak denk ik. Super Tennis en Street Fighter 2 op normale snelheid, ik heb me ook nog nooit zo hard genaaid gevoeld. Sinds dat moment is het wel duidelijk geweest hoe de vork in de steel zat en ik denk dat 95% van gamend Nederland nog steeds geen idee heeft. Triest.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Nov 06, 2006 00:16

Ik had een fire converter en een universal, die laatste deed het met alle games.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply