TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by ChapDDR » Mon Jan 23, 2017 23:36

Helaas maar het moet. Te koop, mijn Initial D v.1 arcade kast. Gaat helaas weg wegens dat ik al langer uit huis ben en in de weg staat.

De game zelf is super tof en verslavend, ik heb er zelf ongeveer 80 tot 100 uur inzitten. (Initial D Arcade Stage version 3)

De arcade kast is cosmetisch in zeer goede staat. De stickers hebben lichte slijtage and de twee zijpanelen bij de monitor zijn lichtelijk vergeeld verder is de helemaal netjes. Ik heb hem 3 jaar geleden helemaal opgeknapt. Als ik het een rating moet geven zou het een 7.5~8 zijn.

Alles is verder in orde met deze kast behalve het Naomi 2 systeem, daarvan is een van de GPU cores kapot. Zie foto's van het scherm, helft is glitchy. De monitor, power supply, card reader, force feedback en pedalen werken uiteraard helemaal perfect.

Momenteel draait die in Netboot mode met een 512mb netdimm. Verder zit er nog een GD-rom drive bij met Initial D v.1.

Daarnaast nog wat moeilijke te scoren extra's bijgeleverd: 85 Initial D V.3 kaartjes, een losse dedicated subwoofer uit een v.2/v.3 (nooit de tijd gehad om hem aan te sluiten) en link kabels voor een tweede kast om tegen elkaar te racen.

Zoals jullie wel weten kan je perfect OR2 (SP) draaien mits je een chihiro hebt. Paar andere games werken ook maar dan doet de shifter/ffb het niet, bijvoorbeeld bij Wangan.

Alleen ophalen in Sittard, Limburg.

Update 28/09/2020:

De verkoop heeft enige tijd stilgestaan omdat ik nauwelijks meer bij mijn ouders kom, waar de arcade kast staat. Vorige maand heb ik de glitches eindelijk gefixt door een nieuwe Naomi 2 mobo erin te zetten, tjakka!

Echter, ik kreeg mijn oude laptop, die ik gebruikte voor netbooten, niet aan de praat en had maar een middag de tijd. Via thewaybackmachine heb ik toen de files toen kunnen bemachtigen, maar ik kreeg geen contact met het netdimm. Ik vermoed dat het aan de files ligt, of de laptop. Ik had weinig tijd. Worst case zou het betekenen dat het netdimm stuk is gegaan in de 3 jaar tijd dat de cab stil heeft gestaan (droog op zolder). Alles deed het 3 jaar geleden, m.u.v. het mobo dat nu gefixt is. Ik verwacht eigenlijk dat alles het nog doet, en dat ik door mijn eigen stommiteiten gewoon het spel niet meer krijg opgestart.

Om de volle mep voor de cab te kunnen krijgen moet ik hem natuurlijk werkend kunnen tonen, echter zou mij dat enorm veel tijd kosten aangezien ik dan meerdere keren heen en weer moet reizen naar Limburg met het OV. Die tijd heb ik momenteel niet, en daarom wil ik eerst proberen of ik de cab 'as is' kan verkopen voor een spotprijs aan een forumlid.

Dus, hierbij bied ik de ID V.1 cab 'as is' aan voor Prijs €650. (Of ruilen voor een Vewlix/Noir 8) )

Ik vermoed (lees: weet vrij zeker) dat alles in orde is behalve het netdimm, maar ik kan dat niet garanderen. Hij boot gewoon en het beeld is weer normaal. Ik zie dat werkende ID1~3's tegenwoordig voor €1200~1500 verkopen, dus dan lijkt mij een prijs van €650 meer dan eerlijk. Een handige harry krijgt het zo weer aan de praat, en worst case zullen er een of twee onderdelen vervangen moeten worden en dan ben je als nog goedkoper uit :wink:

Voor vragen kan je mij gerust een PM sturen!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by ChapDDR on Mon Sep 28, 2020 15:12, edited 3 times in total.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by d » Tue Jan 24, 2017 07:56

Wat een juweeltje! Volgens mij een zeer redelijke prijs gezien deze staat. JE ziet ze af en toe voor minder, maar dan is de cab wel al verrot gespeeld, hier ziet alles er netjes uit, stickers, etc..
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by ChapDDR » Tue Jan 24, 2017 11:57

d wrote:Wat een juweeltje! Volgens mij een zeer redelijke prijs gezien deze staat. JE ziet ze af en toe voor minder, maar dan is de cab wel al verrot gespeeld, hier ziet alles er netjes uit, stickers, etc..


Thanks, dat is ze ook! :D
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by waiwainl » Tue Jan 24, 2017 20:32

Mooi ding zeg!


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by ChapDDR » Mon Sep 28, 2020 15:08

Hij is weer te koop! Deze keer voor een prikkie (€650) maar wel met een kanttekening, lees de update in de eerste post.

Hopelijk kan ik een forumlid blij maken met deze cab :)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
NeTaXe
Active Level:
Active Level:
Posts: 266
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:56

Re: TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by NeTaXe » Mon Sep 28, 2020 16:18

Had ik er maar ruimte voor! Dan hoefde ik er geen seconde over na te denken. Wat een mooi ding!
The Future Is Now...
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by PascalP » Wed Sep 30, 2020 09:23

NeTaXe wrote:
Mon Sep 28, 2020 16:18
Had ik er maar ruimte voor! Dan hoefde ik er geen seconde over na te denken. Wat een mooi ding!
Dat dus :)
ImageImage
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by waiwainl » Sat Oct 10, 2020 16:11

Mooie prijs!
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: TK: Initial D V.1 Single Cabinet

Post by Baki » Mon Jan 04, 2021 12:28

Ja dat vond ik ook en ik had wel de ruimte dus deze Ini D cab staat sinds een paar weken bij mij thuis.
Aangezien alles was opgezet voor netbooten en ik gewoon originele games wilde spelen heb ik alles eerst terug moeten draaien qua settings, jumpers, etc. Toen dat eenmaal was gedaan deed alleen de Card R/W unit het nog niet. Aangezien ik nu eindelijk vakantie heb ben ik erin gedoken en nadat ik alle kabels had na gelopen en dat allemaal 110% zat verder gaan zoeken. Het originele N2 mobo was kapot dus er zit nu een andere in en deze ondersteund waarschijnlijk geen serial aansluiting :(
Kan helaas niet zo het type zien want die sticker zit niet meer op de bovenkant van de case. Straks dus maar even los maken en hopelijk zit deze nog wel op de onderkant!

Maar voor de rest werkt alles top en de game is, wel zonder saven maar dat maakt het alleen maak uitdagender zonder upgrades, erg tof. Had hem lang niet gespeeld. Later maar eens op zoek naar een Chihiro met OR2.
Post Reply