Atomiswave S/D cab

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
Elf

Atomiswave S/D cab

Post by Elf » Sun Jun 04, 2006 17:13

Misschien als ik het hier post krijg ik wat meer belangstelling.
Zoals sommige al weten kan ik via iemand in Duitsland aan 2 Atomiswave cabs komen.
Het plan is dus om eind Juli of begin Augustus naar Hamm te rijden om ze op te halen ( Ik woon vlak bij de Duitse grens dus moet geen probleem zijn)
Ik hoef er geen 2 te hebben dus ik vroeg me af als misschien iemand anders geïnteresseerd is in een Atomiswave cab, ik kan er ook wel 1 bestellen maar de prijs word dan te hoog.

Prijs word dus nu 50,- euro en bij het ophalen nog 1200,- euro per cab, misschien dat de prijs nog iets omlaag kan. Maar zoals het er nu naar uitziet kost het dus 1250,- euro per cab. En ja deze kerel is te vertrouwen check ebay alleen al (zoek Neo_Arcadia) goeie feedback! Hij is ook op killercabs actief en daar staan ook wat foto's van de cabs.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Tue Jun 06, 2006 15:04

ben wel benieuwd hoe die cab eruit ziet en wat de specs zijn.
zijn ze nieuw?

kun je aan pics komen?

Thanks!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Jun 06, 2006 15:12

Deze cabinet is de Egret 3 met groene artwork op de zijkant, check de Arcade pics op de main site van Nozomi voor een shitload of pics. Ik laat deze cabs aan me voorbij gaan echter Elf helaas.
Elf

Post by Elf » Tue Jun 06, 2006 16:21

Ze zijn niet nieuw, maar zijn in zeer goede staat. (komt ook omdat deze cabs helemaal niet oud zijn)
Voor een review moet je hier ff kijken http://www.killercabs.com/articles-view ... hp?view=10

En wat foto's van de cabs
Image
Image
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Jun 06, 2006 20:25

Hmm, ik heb eigenlijk liever een Egret 2 of 3....maar misschien dat ik meedoe.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Elf

Post by Elf » Tue Jun 06, 2006 21:14

Het liefst zo snel mogelijk laten weten als je mee doet svp.
Elf

Post by Elf » Thu Jun 22, 2006 08:02

Hij heeft geen 2 cabs meer dus gaat niet door.
Voor mij wel, ik krijg er een. 8)
Ik haal hem eind Juli op, zal ik wel wat pics posten.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jun 22, 2006 08:26

Hoeft ook niet meer, ik heb een ander op het oog....een betere zelfs :wink:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Elf

Post by Elf » Thu Jun 22, 2006 12:13

Wat kan er beter zijn dan een Atomiswave S/D? :P
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jun 22, 2006 14:14

Elf wrote:Wat kan er beter zijn dan een Atomiswave S/D? :P


Hij ziet er mooier uit en betere weergave voor 15khz games (wat dus zo'n beetje alle games behalve atomiswave en naomi zijn) :P
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Jun 22, 2006 14:59

Hou ons niet langer in spanning... Wat is een mooiere cab dan een atomiswave sd ?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jun 22, 2006 15:16

You'll see when I get it 8)

Het is een oudere cab, maar qua beeldweergave is deze beter voor 15khz games. Er is ook het probleem dat de atomiswave een real flat tube heeft, je zult nooit het beeld helemaal goed krijgen zoals op oudere rondere screens. Ik zie dit ook op mijn TV's, de 1 is flat, de ander niet. En het is jammer dat de atomiswave maar een 1 player paneel heeft.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Jun 22, 2006 15:49

DreamerNL wrote:You'll see when I get it 8)

Het is een oudere cab, maar qua beeldweergave is deze beter voor 15khz games. Er is ook het probleem dat de atomiswave een real flat tube heeft, je zult nooit het beeld helemaal goed krijgen zoals op oudere rondere screens. Ik zie dit ook op mijn TV's, de 1 is flat, de ander niet. En het is jammer dat de atomiswave maar een 1 player paneel heeft.


Ben erg benieuwd....

Even terug komend op real flat.... :?:
Wat kan je niet goed krijgen?
Flat of niet moet niets uitmaken.
Eerder andersom dat je een probleem hebt met de bolling dat je randen moet laten verdwijnen buiten het scherm.
2d fighting rules
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jun 22, 2006 16:04

Het is de pincushion functie. Op een flatscreen kun je dit nooit helemaal goed krijgen, maar op een rond scherm wel. Ik heb dit gehoord van atomiswave bezitters en ik zie het ook bij mijn TV's.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Jun 22, 2006 16:04

En bovendien zijn er ook 2 player panels voor een AW/Egret 3 cab.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jun 22, 2006 16:15

Ken wrote:En bovendien zijn er ook 2 player panels voor een AW/Egret 3 cab.


á 300 dollar....

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ALLE jap sit down cabs fantastisch zijn en het is vet als je er een hebt, de een heeft gewoon iets meer voordelen dan de ander. Het ligt er ook aan wat voor games je erop wilt gaan spelen, ik ga meer voor de oudere, omdat atomiswave toch geport word naar de ps2.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Elf

Post by Elf » Thu Jun 22, 2006 23:25

Weet jij leuk vind natuurlijk.
Maar ik koop hem ook voor Naomi en spellen zoals Tekken 4 etc. dus ik 31hz wel handig.
Ik gok dat je een Neo Candy 25 op het oog hebt ?
Heb ik het goed?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Jun 23, 2006 09:41

Elf wrote:Weet jij leuk vind natuurlijk.
Maar ik koop hem ook voor Naomi en spellen zoals Tekken 4 etc. dus ik 31hz wel handig.
Ik gok dat je een Neo Candy 25 op het oog hebt ?
Heb ik het goed?


Uiteraard wat ik leuk vind.

Nope, het is geen SNK cab. De mooiste cabs in mijn ogen zijn de Taito's. Laten we maar zeggen dat ik de meest gewilde cab van het moment krijg ;) Nu moet het toch wel makkelijk zijn denk ik toch haha.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Jun 23, 2006 11:15

DreamerNL wrote:
Elf wrote:Weet jij leuk vind natuurlijk.
Maar ik koop hem ook voor Naomi en spellen zoals Tekken 4 etc. dus ik 31hz wel handig.
Ik gok dat je een Neo Candy 25 op het oog hebt ?
Heb ik het goed?


Uiteraard wat ik leuk vind.

Nope, het is geen SNK cab. De mooiste cabs in mijn ogen zijn de Taito's. Laten we maar zeggen dat ik de meest gewilde cab van het moment krijg ;) Nu moet het toch wel makkelijk zijn denk ik toch haha.


Egret II of Egret III?
Ga ik door voor de koelkast? :P
Elf

Post by Elf » Fri Jun 23, 2006 11:20

Egret III is het niet want die is 31hz, dus een Egret II.
Mag ik vragen hoeveel je ervoor betaalt?

(Oh en atomiswave cabs hebben wel degelijk 2 player panels (dus niet geript uit een Egret III)
Kijk maar op dit plaatje als je goed kijkt zie je het Image
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Jun 23, 2006 15:36

Yup ik zie het.

Over de prijs ben ik nog bezig en het is idd een Egret II. De krengen zijn niet goedkoop, even als de atomiswave en egret III...
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jun 25, 2006 13:19

Ik weet nog goed dat ik bij MAK! Japan was en vroeg wat zij de beste cabinets vonden. Toen we het hadden over de Egret II en de New Astro City waren ze allen duidelijk in hun oordeel dat ze de New Astro City een veel betere kast vonden. Ik ken de binnenkant van een Egret II niet. Ik weet wel dat New Astro City een betere cabinet is dan een Neo Candy en dat de controls van een New Astro gewoon hetzelfde zijn als de Egret. Zelfde positie, zelfde layout, het gaat dus alleen om het scherm voor zover ik echt kan bepalen. En daar zit gewoon waarschijnlijk een Nanao scherm in, nou dan maakt het echt geen jackass uit of je nou een Egret II of New Astro of (nog beter) een Atomiswave met multisync hebt.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Jun 25, 2006 14:51

In een egret 2 zit ook een nanao, dus daar zit het verschil niet.

Egret 2 is gewoon de beste keuze omdat je de monitor in 2 min kan draaien. Voor de rest zal er weinig verschil zijn. De meeste mensen kopen een egret 2 voor de easy rotation functie, daarom zijn dit ook de duurste "oudere" cabs.

Ik vind een egret 2 ook nicer uitzien dan de andere cabs, dit is ook een van de redenen dat ik een egret 2 koop.

Wat betreft de nieuwere cabs met multisync, volgens eigenaren die dit hebben kunnen testen is de kwaliteit van de 15khz low res games iets minder omdat je de scanlines beter ziet door die monitoren. High res moet een genot voor het oog zijn though.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply