O O O O Otaku container #3

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

O O O O Otaku container #3

Post by Jinxz » Sun Aug 31, 2014 23:36

Er gaat niets boven het vinden van leuke goodies en het kopen van ervan. Het ontvangen van de goederen is nog beter, maar het wachten op de goederen is 't ergst. De reis op zee duurt tussen de 30 en 50 dagen, maar als het zover is dan is de beloning des te groter . Dit is wat er met de laatste container gebeurde:

De vorige keer kwam er een vrachtwagen met een "sideloader" die de container op de grond zette. Dat maakte het lossen ontzettend eenvoudig. Vooral omdat ik geen heftruck heb ;)

De dag vóór de aflevering van de huidige container kreeg ik te horen dat er dit keer geen side-loader beschikbaar was. Damn ... De enige oplossing zou zijn om een mannetje met een heftruck te vinden. Gelukkig heeft 't naburige bedrijf beide. Al moest ik ze nog om hulp vragen.

11.00 uur was de ETA voor de vrachtwagen met de goederen. Het kwam feiloos door de douane dus we're all good to go. Ik vroeg een buddy om te helpen bij het uitladen en hij gaf aan rond die tijd aanwezig te zijn om te helpen.
Just in case, was ik van plan om er al zo rond 09:00 uur te zijn.

Zodra ik aankwam stond de vrachtwagen te wachten met een pyjama dragende Poolse vrachtwagenchauffeur (die blijkbaar de nacht had doorgebracht voor de deur), hangend uit het raam. Kurwa! ... 2 uur te vroeg, nog geen heftruck, geen hulp voor de komende 3 uur en een luie niet helpende vrachtwagenchauffeur in z'n pyjama. Ik begon te beseffen dat er geen andere optie was dan de container zelf maar te legen. In ieder geval maar een beginnetje maken ;).
Image

40 + producten, variërend van een paar kilo tot 250 kilo per stuk. Ik hou van een goede uitdaging.
Gelukkig was de buurman met de heftruck beschikbaar om te helpen; al was het maar voor een korte tijd.
Na het verwijderen van de beugels waarmee de cabs aan de vloer zijn genageld en het verplaatsen van de eerste cabs naar de opening was al "snel" de eerste helft van de container geleegd.
Vanwege de hoeveelheid aan cabs, waren een aantal cabs plat gelegd op een speciale verdieping in de container. Helaas was die extra vloer geplaatst aan de voorkant, zodat de cabs daar achter niet eruit konden worden gereden . Die vloer moest er dus uit met 2 dikke cabs erop en ondertussen zonder buurman noch heftruck. Ik Macgyverde de 120kg cabs via een DHZ glijbaan die ik maakte van 2 gladde bielzen en kon vervolgens de vloer verwijderen om de laatste cabs eruit te halen.
Gelukkig arriveerde de hulp om de laatste 3 heavy ass cabs eruit te halen. Couldn't have done it without him.

Image



Dus wat zat in de container?

Cho Chabudai Gaeshi
Een buddy van me vroeg of ik kon zoeken naar de gekste Japanse cab ... Zoveel keuze ;)
Telkens als ik polshoogte nam op Nozomi stelde kwam er 1 game naar voren, "The Table Flipping game".
Ook wel bekend als als Cho chabudai Gaeshi of (╯ ° □ °) ╯( ┻━┻
Waarschijnlijk niet een spel voor iedereen, maar een people-pleaser nevertheless;)
2200 euro
Meer foto's komen a.s. dinsdag.
Image



Initial D5 arcade stage
Een cab die ik koester, is Initial D5. Ik hou van ieder facet van de Sega racers. In dit geval 't nieuwe model. De robuuste uitstraling, de decals en de crazy *ss topper. Zelfs het "film-grain" glas dat ze aan de voorkant van het LCD-scherm hebben geplaatst is iets dat je gewoon moet zien. Al is het maar om te beseffen hoeveel het toevoegt aan de graphics.
Een ander ding dat de huidige generatie Initial D cabs gemeen hebben, is de walgelijke laag op het stuur ;) De combinatie van maanden zonder spelen en de 40 dagen van de zilte lucht op het schip maken het een nare bende ;) Gelukkig het is eenvoudig te verwijderen en met de beoogde uren gameplay zal 't niet snel terugkeren.
Van deze twin is zoals iedereen weet 1 stuk verkocht aan Mr. Initial D The Cagemeister. De andere zal over een tijdje tekoop zijn. Dat zal geeft me wat tijd om 'm verder op te opknappen en uit te spelen (i wish);)
Prijs is € 2650 Bezorging in NL doe ik zelf en gratis.
Meer foto's komen a.s. dinsdag.
Image



Namco Noir
Waarschijnlijk kent iedereen de Namco Noir cabs wel. Ze staan bekend om de Tekken games en zijn pretty bad-ass. Wat ik nog nooit eerder zag op Noirs is deze zieke topper. Shinyness en TEKKEN!

Het control panel van de Noir is vrij laag. Je zou er een 43cm krukje voor nodig hebben.
De cab is 100 volt, en heeft het 2P CP erop.
Prijs van een Noir is € 1795
Optioneel kan ik leveren:
- Krukje
- Nieuw repro 2L16B control panel
- Subwoofer upgrade met remote
- Nieuw artwork voor de topper
- controller PCB's voor PS3/360/PC en retro consoles
- GRATIS bezorging in NL door yours truly
Meer foto's komen a.s. dinsdag.
Image


Namco Blanc
Terwijl iedereen Namco Noirs kent, hebben niet veel mensen ooit van de tegenovergestelde Namco Blanc gehoord!
De eenvoudige reden... het spel. Dragonball Zenkai ... Hoewel het spel goed zou kunnen zijn (ik kan me herinneren ooit een soortgelijke DB game op de SNES te hebben gespeeld), "moet" het spel met 4 man gespeeld worden. Dat maakt het wellicht minder aantrekkelijk en dat kun je zien aan de coin counter. De cabs hebben zo'n 1500-6000 credits op de teller. Een beetje Candie heeft makkelijk 10 tot 50x dat aantal plays. Het spel is niet zo populair en dus verkopen de arcade-eigenaars de cabs terwijl ze nog vrijwel nieuw zijn.
De interne hardware wordt in Japan geleased van Namco wat ook betekend dat die terug moeten naar Namco zodra de cab de arcade verlaat. Dus geen Namco 357 en geen i/o board. Een grote hindernis is dat de cabs alleen worden verkocht als groepen van 4 stuks. Gelukkig dat ik er tussen zit want ik verkoop ze uiteraard per stuk.
Ze zijn incl.de over de top topper, die tevens verwijderd kan worden. Eventueel is het artwork ook te vervangen voor een andere.
De cab is 100 volt, en heeft een 1P Control panel.
Het Control panel van de Blanc is relatief hoog. Je zou een 48/50 cm krukje nodig hebben.
Prijs voor een refurbished Blanc is € 1.895. Dat is incl. de topper etc.
Eén Blanc heeft 2 hoekjes van de plexi topper afgebroken. Je kunt bijna niet zien, maar hij gaat dan voor € 1755.
Optioneel kan ik leveren:
- Krukje
- Nieuw repro 2L16B control panel
- Subwoofer upgrade met remote
- controller PCB's voor PS3/360/PC en retro consoles
- GRATIS bezorging in NL door yours truly
Volledige photo shoot : https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646676867868/
Image


Naast de nieuwe lading goodies heb ik in de afgelopen tijd een mooie collectie candies geimporteerd en refurbished.
Sega Astro City
- 100 volt
- lichte burn-in
- ontzettend nette behuizing
- 695 euro
- Verzending 59 euro
- Stepdown converter 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646671593740/
Image


Sega Blast City
- 100 volt
- geen burn-in
- Jamma wiring
- ontzettend nette behuizing
- 795 euro
- Verzending 59 euro
- Stepdown converter 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157647026825976/
Image


Sega New Astro City
- Tecmo versie. Redelijk zeldzaam.
- 100 volt
- lichte burn
- nette behuizing
- 795 euro
- Verzending 59 euro
- Stepdown converter 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646674039310/
Image


Sega Net City
- 100 volt
- zichtbare burn-in
- nette behuizing
- 895 euro
- Verzending 59 euro
- Stepdown converter 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646668015199/
Image


Sega New Net City
- 100 volt
- geen burn-in
- nette behuizing
- 1095 euro
- GRATIS bezorging in NL door yours truly
- Stepdown converter 59 euro
Volle photoshoot: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646668299149/
Image


Zo weer ff genoeg gepost ;)
Last edited by Jinxz on Mon Sep 01, 2014 12:48, edited 5 times in total.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku

Post by Jinxz » Sun Aug 31, 2014 23:38

Reserved voor nog een aantal cabs waar ik nog aan werk of waar ik nog foto's van moet maken :mrgreen:
ckong

Re: O O O O Otaku container #3

Post by ckong » Mon Sep 01, 2014 07:03

Kwijl, wat een mooi spul heb je toch allemaal weer!! :D :D :D

Dat verhaal met die container doet mij ook weer pijnlijk herinneren aan mijn group buy van 16 candy cabs bij het Insert Coin event in 2009. De cabs zouden op een maandag vanuit Engeland met een vrachtwagen bij mij worden afgeleverd. Daarvoor had ik dus ook hulp geregeld.

Stond die verrekte vrachtwagen plotseling de vrijdag er voor al vvor mijn deur. De poolse chauffeur heeft de cabs eerder in Engeland opgehaald omdat hij niet het weekend wilde wachten ..... :evil: :evil: :evil: :evil:

Je raadt het al .... ik heb samen met hem de 16 cabs uit de truck moeten laden, zonder verdere hulp. Wekenlang last van mijn rug gehad.
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: O O O O Otaku container #3

Post by P-Nut » Mon Sep 01, 2014 07:38

Die blanc is echt een vette cab!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Ken » Mon Sep 01, 2014 08:07

Heb de cabs gezien en holy crap wat een mooi spul, vooral in echt topstaat wat altijd nog maar afwachten is. It doesn't get much better then this guys...
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: O O O O Otaku container #3

Post by waiwainl » Mon Sep 01, 2014 08:11

Otaku heaven :shock:
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Post by Anunaki » Mon Sep 01, 2014 08:21

Chris je bent een baas
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by sombetzki » Mon Sep 01, 2014 08:48

Mooie cabs kerel! Succes met de verkoop
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Milspex » Mon Sep 01, 2014 08:56

sjeezes en ik vond 1 cab uit elkaar halen en een trap omhoog brengen al veel werk. :mrgreen:
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: O O O O Otaku container #3

Post by ChapDDR » Mon Sep 01, 2014 09:03

Die table flipping game, geweldig! :D
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Da Dude » Mon Sep 01, 2014 09:21

Wat een mooie collectie cabs weer man.

Die namco's zien er uber over de top uit. (vewlix is stylisher), maar wat een dingen :-)
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Marcosan30 » Mon Sep 01, 2014 10:03

Uhm Chris, please tell me that my cab has arrived??? :mrgreen:
Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Jinxz » Mon Sep 01, 2014 10:07

@ Ckong klopt ja volgens mij had ik daar ooit foto's van gezien. Wat een moordklus is dat toch. Hoe kreeg je de cabs uit de vrachtwagen? Liftplaat?

@ Ken, Het verbaasd me inderdaad telkens weer in welke staat cabs hier aankomen. 5-20 jaar in gebruik geweest en alleen een vieze kickplate en her-en-der een krasje. Dat zijn we in NL niet gewend. Hier is het een wedstrijd wie als eerst de decals eraf kan rukken en een deuk in de cab krijgt ;)

Ik heb nog maar 1 Blanc helemaal refurbished maar die had gewoon 1500 coins op de teller... dat is maar 1000 euro aan cash geld... dik verlies natuurlijk.

Trouwens, ik plugte in de vluggigheid m'n mediaplayer in de Blanc voor die foto met de halflife gun en zag dat ie op 1080P sprong. Ziet er dus naar uit dat blancs 1080P native zijn. Ideaal voor de current gen consoles ;)

Ik zou het niet moeten doen maar fok t. Hier is nog de foto van het stuur.
Before:
Image

After:
Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Jinxz » Mon Sep 01, 2014 10:08

Marcosan30 wrote:Uhm Chris, please tell me that my cab has arrived??? :mrgreen:


Yup en ik heb 'm ondertussen ook helemaal doorgenomen. Wat een beest! Clean en een top CRT. Ik post zo ff pics en stuur je nog de PM
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Jinxz » Mon Sep 01, 2014 10:18

Origineel Egret 2, rotatie mechanisme, 2 player panel etc. etc.
Hier een kleine collage.
Image

De volle photoshoot staat hier:
https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646684952857/
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by sombetzki » Mon Sep 01, 2014 10:43

'k Snap niet wat meneer Sanders met een Egret moet, afschuwelijk. Lijkt in de verste verte nie op een prachtige Aero City oid :mrgreen:


*just kidding natuurlijk, wat een beauty!!*
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Milspex » Mon Sep 01, 2014 10:46

Die Blancs lijken net ziekenhuis-apparatuur. Tof ding dat zeker.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Marcosan30 » Mon Sep 01, 2014 10:57

Jinxz wrote:Origineel Egret 2, rotatie mechanisme, 2 player panel etc. etc.
Hier een kleine collage.
Image

De volle photoshoot staat hier:
https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157646684952857/


Oh pure sex!!!!!!!!! :D
Chris rules, thanks kerel
Image
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by d » Mon Sep 01, 2014 11:38

Dat was puur genieten om die cabs te zien. Bedankt voor de foto's.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Psykick » Mon Sep 01, 2014 11:55

Inderdaad een erg mooie batch aan Candy Goodness! Zien er ook top uit! Het wordt steeds gekker met die containers.

Wel ff een punt van kritiek Chris, of je verkoopt die Chabudai of niet :)
Als je hem verkoopt moet je er ook een prijs bij vermelden, forum rules. Voor de rest een schitterend topic om doorheen te scrollen! Succes met de verkoop :)
ckong

Re: O O O O Otaku container #3

Post by ckong » Mon Sep 01, 2014 11:56

Jinxz wrote:@ Ckong klopt ja volgens mij had ik daar ooit foto's van gezien. Wat een moordklus is dat toch. Hoe kreeg je de cabs uit de vrachtwagen? Liftplaat?


Ha, liftplaat, dat is voor sissies! :D Nee, gewoon met het handje, 16 x 130 kilo met twee man van 140 cm naar beneden tillen:

Image

Met dit als resultaat:

Image

Image
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Da Dude » Mon Sep 01, 2014 12:15

Egrets, zijn ook zo mooi. Damn wat een boel.

Ok bij jou Ckong. Wat een gekkenwerk met dat tillen. maarja, scheelt weer een week sportschool.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: O O O O Otaku container #3

Post by ElPancho » Mon Sep 01, 2014 12:18

Nog steeds veel lol met die AW en benches die er voor mij tussen stonden, thx again Eric!
Team 15 kHz
User avatar
zpeakabonk
Active Level:
Active Level:
Posts: 292
Joined: Sat Apr 30, 2011 17:53
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by zpeakabonk » Mon Sep 01, 2014 12:27

Mooie Lading.

die tecmo is wel apart,
www.zpeakabonks-pinball-paradise.com for all your pinball parts
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: O O O O Otaku container #3

Post by Jinxz » Mon Sep 01, 2014 12:57

Marcosan30 wrote:Oh pure sex!!!!!!!!! :D
Chris rules, thanks kerel


Thanks en graag gedaan ;)


d wrote:Dat was puur genieten om die cabs te zien. Bedankt voor de foto's.


Tnx! Blij om weer eens uit te pakken met een shitload aan pics. ' Kan eigenlijk niet wachten om die andere cabs af te maken en te posten. D'r is nog genoeg werk aan de winkel.


Psykick wrote:Wel ff een punt van kritiek Chris, of je verkoopt die Chabudai of niet :)

Ik heb er een prijs bij gezet. Thanks voor de reminder.



ckong wrote:Ha, liftplaat, dat is voor sissies! :D Nee, gewoon met het handje, 16 x 130 kilo met twee man van 140 cm naar beneden tillen:


Ik had 't niet meer bij het zien van die pics :mrgreen:
Voel met je mee.
Ik heb ooit in een grijs verleden 7 jaar fitness en een jaartje of 2 bodybuilding gedaan maar doe het je niet snel na. Where there is a will, there is a way ;)


zpeakabonk wrote:Mooie Lading.
die tecmo is wel apart,


Tnx. Ja die Tecmo was eigenlijk een verrassing. Ik had er niet specifiek om gevraagd maar ben blij dat ie ertussen zat.
Last edited by Jinxz on Mon Sep 01, 2014 13:04, edited 1 time in total.
Post Reply