Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Struis
Active Level:
Active Level:
Posts: 46
Joined: Fri Oct 24, 2008 23:36
Location: Warffum, noord Groningen

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Struis » Tue Sep 02, 2014 23:57

Tsja, voor mij zijn de belangrijksten de systemen uit mijn verleden..

MAME, Neo Geo, NES, SNES en natuurlijk de Sega varianten, C64, VIC-20, Spectrum, Atari 2600
en de Amiga. Verder vind ik echt de latere dedicated consoles van Nintendo en Sega cool, maar bij de PS1/XBOX1 hield het bij mij op. Ik heb nog een PS3, maar eigenlijk speel ik daar alleen nog SF4 met mijn Fightstick op, en emuleert het ding het oudere spul.. :)

En nee, 40 uur Metroid.........
XBox 1 met chip, PS3 met cfw, Mac Pro met 2 fightsticks met Sanwa parts en PC race stuurtje :)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Sep 18, 2014 08:15

Ff een snelle update!

Na een aantal weken flink wat te worstelen met de nieuwe Hyperspin en de setup die ik wil maken nader ik het einde.

Ik heb in deze config echt gekozen voor hetgeen dat echt goed werkt en niet in "hobbyfase" zit. Dit is ook de config die in een arcadekast draait met de juiste resoluties e.d. Een andere setup met alles erop komt hierna, deze zal meer gericht zijn op LCD schermen en nieuwe generatie e.d.
De 15kHz variant is gewoon veel ingewikkelder en echt heel lastig om aan de praat te krijgen. Enorm veel trial and error waar eigenlijk de meeste tijd in gaat zitten, vooral als je alles wilt laten draaien via Hyperspin. Andere frontends zijn een stuk simpeler, maar om een closed system te hebben met alles in hyperspin en de nodige frequenties is echt geen pretje.

Anyway het resultaat is werkelijk verbluffend en dat is maar goed ook, want ik had die beloning echt ff nodig :mrgreen: :mrgreen:

Ergens volgende week ga ik een nieuw topic aanmaken met wat foto's, het verloop en het resultaat etc.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Da Dude » Thu Sep 18, 2014 08:22

Goed bezig kerel, ben heel benieuwd. :D :D
User avatar
Ab79
Active Level:
Active Level:
Posts: 105
Joined: Tue Mar 11, 2014 22:01
Location: Noordoosten van Noord-Brabant

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Ab79 » Thu Sep 18, 2014 08:28

Ik voel me zeer vereerd dat ik mijzelf op korte termijn de eerste bezitter mag noemen van deze met bloed, zweet en tranen geconfigureerde setup.
Hulde voor de toewijding en het doorzettingsvermogen! :)

In wat minder officiële taal: Goed bezig! :wink:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Sep 18, 2014 08:42

Ab79 wrote:Ik voel me zeer vereerd dat ik mijzelf op korte termijn de eerste bezitter mag noemen van deze met bloed, zweet en tranen geconfigureerde setup.
Hulde voor de toewijding en het doorzettingsvermogen! :)

In wat minder officiële taal: Goed bezig! :wink:


:mrgreen: Thnx!!

Ja, Ab weet er ondertussen alles van hehe! Dank je wel voor je geduld!!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by waiwainl » Thu Sep 18, 2014 09:34

Top man! Ik ben los vast bezig met de 15khz en dan nog MAME only ook - dus weet hoeveel verdomd veel werk het is :mrgreen:

Ben benieuwd naar de foto's & filmpjes!!
appel123
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Wed Jul 09, 2014 16:12

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by appel123 » Thu Sep 18, 2014 09:49

Goed om te horen!

Ben benieuwd! Ik draai trouwens met een 640x480 31 khz. crt... Is dat moeilijker of makkelijker dan een 15 khz in hyperspin? Werk wel met scanline hardware generator die makkelijk uit en aan te zetten is... Dus alles uitsturen op 640 x480? Vaste resolutie?

:wink:
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Da Dude » Thu Sep 18, 2014 10:12

Dat is op zich makkelijker.
appel123
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Wed Jul 09, 2014 16:12

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by appel123 » Thu Sep 18, 2014 10:24

Dat is op zich makkelijker...




Dat is mooi, nu nog kijken wanneer psykick tijd heeft..... :P
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Sep 18, 2014 10:35

appel123 wrote:Goed om te horen!

Ben benieuwd! Ik draai trouwens met een 640x480 31 khz. crt... Is dat moeilijker of makkelijker dan een 15 khz in hyperspin? Werk wel met scanline hardware generator die makkelijk uit en aan te zetten is... Dus alles uitsturen op 640 x480? Vaste resolutie?

:wink:


Dat is enorm makkelijk vergeleken met alles in 15k. Dan heb je dus een fixed resolution van 640 x 480, waarin je alles kunt doen. Wat compromissen hier en daar met resoluties die worden opgerekt en klaar is kees.
Elke emulator op dezelfde resolutie en gaan. Het allerbelangrijkste is dat je niet te maken hebt met driverproblemen. Dat is en blijft een hel soms. Elke kaart is weer anders en elke OS is weer anders en reageren weer allemaal anders op elkaar, hmmppfff.

Met 15k moet je sowieso elke emulator apart in zijn native resolutie zetten om het mooiste resulttaat te krijgen. Soms zijn dat hele gekke resoluties en kan je monitor het niet eens lekker aan. Dan moet je zoeken naar de dichtsbijzijnde resolutie waar je niet teveel afwijkt van het origineel en het nog goed draait op je monitor.
Wat ook erg vervelend is is dat je constant aan het schakelen bent tussen een pc monitor en je arcasde monitor omdat er niet te werken valt op een resolutie van 320 x 240 :wink:

640 x 480 is dus absoluut niet te vergrlijken met de 15k route, maar het verschil is dan ook groot.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by sombetzki » Thu Sep 18, 2014 10:37

Psykick wrote:...Wat ook erg vervelend is is dat je constant aan het schakelen bent tussen een pc monitor en je arcasde monitor omdat er niet te werken valt op een resolutie van 320 x 240 :wink:


Remote desktop geen optie dan? Heb je dat probleem niet lijkt mij
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Sep 18, 2014 10:39

Wat bedoel je daar precies mee?
appel123
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Wed Jul 09, 2014 16:12

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by appel123 » Thu Sep 18, 2014 10:43

:wink:[/quote]

Dat is enorm makkelijk vergeleken met alles in 15k. Dan heb je dus een fixed resolution van 640 x 480, waarin je alles kunt doen. Wat compromissen hier en daar met resoluties die worden opgerekt en klaar is kees.
Elke emulator op dezelfde resolutie en gaan. Het allerbelangrijkste is dat je niet te maken hebt met driverproblemen. Dat is en blijft een hel soms. Elke kaart is weer anders en elke OS is weer anders en reageren weer allemaal anders op elkaar, hmmppfff.

Met 15k moet je sowieso elke emulator apart in zijn native resolutie zetten om het mooiste resulttaat te krijgen. Soms zijn dat hele gekke resoluties en kan je monitor het niet eens lekker aan. Dan moet je zoeken naar de dichtsbijzijnde resolutie waar je niet teveel afwijkt van het origineel en het nog goed draait op je monitor.
Wat ook erg vervelend is is dat je constant aan het schakelen bent tussen een pc monitor en je arcasde monitor omdat er niet te werken valt op een resolutie van 320 x 240 :wink:

640 x 480 is dus absoluut niet te vergrlijken met de 15k route, maar het verschil is dan ook groot.[/quote]



Mooi! Dat maakt het voor jou dan een stuk makkelijker :mrgreen:
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by sombetzki » Thu Sep 18, 2014 10:50

Psykick wrote:Wat bedoel je daar precies mee?


PC aan het netwerk hebben hangen en dan met een andere pc via extern bureaublad verbinding maken. Hoef je niet steeds de monitor om te swappen maar gebruik je gewoon een andere pc om alles in te stellen.
Deed ik met mijn mame setup vroeger ook :)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Sep 18, 2014 11:00

Ik begrijp wat je bedoeld, maar dat gaat denk ik niet werken, want je bent de hele tijd tussen resoluties aan het schakelen. Dus als ik bijv. een instelling moet aanpassen zoals controls voor een NES emulator springt deze gelijk naar een resolutie die een normale desktop niet aan kan, vanwege quickres. Dan klapt hij er met rd ook uit neem ik aan. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar mss kan het zo zijn dat via rd de externe computer een fixed resolution krijgt en je dan kan doorwerken of zo. Ik ben echter bang van niet. Thnx for the input!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Da Dude » Thu Sep 18, 2014 11:22

Je zou het met VNC kunnen proberen.

Die windowed mode schaalt je beeld perfect.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Sep 18, 2014 11:47

Ik zal er eens een keer naar kijken. Thnx!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by waiwainl » Thu Sep 18, 2014 13:00

Ik gebruik ook Remote Desktop (ingesteld op 640x480, maar kan ook wat anders zijn), maar voor de echte test moet je het toch op je arcade monitor zien.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Da Dude » Thu Sep 18, 2014 15:26

maar voor de echte test moet je het toch op je arcade monitor zien.


Dat is zeker zo. maar je kunt zo al veel doen zonder steeds te switchen. Je past het op je laptop via tightvnc of teamviewer aan, en loop af en toe ff naar de cab, waar die staat te draaien.

Ik doe dat ook als ik nog ff wat wil prutsen, maar geen zin heb om remy boven te zitten, terwijl mijn gezin beneden zit.
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Machello » Thu Sep 18, 2014 19:50

Psykick wrote:
Ergens volgende week ga ik een nieuw topic aanmaken met wat foto's, het verloop en het resultaat etc.


Ik ben ook erg benieuwd naar je resultaat en ga je nieuwe topic zeker volgen !
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Machello » Thu Sep 18, 2014 19:52

appel123 wrote:

De 4 tb hdd stast direct vol met alles wat je hoeft te hebben..... Uurtje instellen misschien.....


Wat ik uit het filmpje begrijp is dat de roms er zelf niet bij zitten. Hoe is dit dan in een half uurtje gepiept ?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Sep 18, 2014 20:27

Hehe, was het maar zo makkelijk als een uurtje instellen. Met 4tb heb je natuurlijk een hele berg roms, maar dat is al een hele hoop van emulators die nog in ontwikkelinsfase zitten en ook nog het nodige eisen van je systeem.
Daarbij moet je ook nog eens voor elke emulator apart je controls instellen als deze al afwijken van wat je hebt.
In een kast bouwen is al dagen werk en dan moet je er verstand van hebben, laat staan als je een noob bent.
Het is gewoon echt niet makkelijk en plug en play. Het is alleen maar plug en play evt. als je een exact zelfde setup hebt als de maker en met dezelfde controls e.d. werkt.
Ik heb die 4tb ook destijds gehad, maar zit nu rond de 300gb met echt alles wat je maar wil voor een 15k setup. Voor een newer gen setup zit je aan 1tb denk ik. Meer heb je ook echt niet nodig.
Wat heb je in godsnaam aan een gameboy of wonderswan emulator op een cab, dat slaat echt als een kut op een drumstel!
Ook gamecube of playstation op een cab is totale onzin. Mss een game hier een daar die geschikt zou zijn, maar het is alleen maar gretigheid en dat verpest eigenlijk het echte doel en dat is gewoon vette arcadegames spelen op je kast!
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Machello » Thu Sep 18, 2014 20:36

Psykick wrote:Wat heb je in godsnaam aan een gameboy of wonderswan emulator op een cab, dat slaat echt als een kut op een drumstel!


Nostalgie :-). Ik heb sinds kort een bartop cabinet met hyperspin en vind het heerlijk om zo nu en dan muziek van oude games te luisteren, ook van de gameboy. Ben het met je eens dat spelen van die games op een arcade niet veel toevoegd.

Ik ben tot op heden tevreden met mijn bartop, maar stiekum wel verder aan het kijken naar een betere/completere. Ik bevind me nog in de beginfase met prutsen in de hyperspin setup, helaas niet heel veel tijd voor.

Daarom ben ik ook erg benieuwd naar je setup !
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Sep 18, 2014 20:47

Ja, dat begrijp ik wel, maar het is dus weer een emulator erbij die je dan moet configureren en ruimte in beslag neemt. Ik hou nou eenmaal van de cleane approach, waarbij je alleen emu's erop zet die te spelen zijn in een cab, waar het leeuwendeel het ervan doet en het er zo origineel mogelijk uitziet. Filters, uitrekken, 16:9, lcd etc. voor een arcadekast vind ik geen opties en vind ik hetzelfde als Griekse nepmeubelen, no offense :mrgreen:
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Machello » Thu Sep 18, 2014 20:51

Ik begrijp jou punt ook wel haha
Locked