Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
Basd
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Sat Oct 26, 2013 19:57

Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Basd » Sun Oct 27, 2013 16:47

Hallo,

Na een tijdje rondgekeken te hebben lijkt het mij mooi om een arcade kast thuis te hebben waar ik street fighter op kan spelen.
Een dynamo hs 2 of 5 kast spreken mij het meeste aan. Kast hoeft geen art work te hebben, mag wel.
Het moet een kast zijn waar ik evt een multi jamma in kan stoppen waar iig. Streetfighters, turtles en simpson op staan.
Wie kan mij hieraan helpen of een beetje wegwijs te malen in de arcade hobby???

Ik hoor graag wat er te krijgen is.
Mijn email is basdoodkorte@hotmail.com
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by ruderudie » Sun Oct 27, 2013 18:54

Dynamo? Nooit van gehoord. Heb je een foto? Verder moet je even de site afspeuren voor multi-pcb's of op excellentcom of welink's websites kijken. Die verkopen ze in alle soorten en maten.
Basd
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Sat Oct 26, 2013 19:57

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Basd » Sun Oct 27, 2013 21:24

Hoi, bedankt voor jammaboard tip , daar staat een mooie met 500 spelen voor 100 dollar. Dat lijkt me wel wat. Kun je zo'n kaart makkelijk in iedere jamma kast zetten.

De dynamo die mij voorkeur heeft ziet er zo uit.
Image

Als iemand zoiets heeft of iets in die trand dan hoor ik het graag.

Groet,

Bas
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by ChapDDR » Sun Oct 27, 2013 22:10

Je bedoelt denk ik gewoon een woody aka een houten arcade kast. Of wil je echt een dynamo model?
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
Basd
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Sat Oct 26, 2013 19:57

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Basd » Sun Oct 27, 2013 22:48

Hoi, ik ben nog nieuw in de hobby dus als er iets anders is waar steetfighter 2 ook goed in zou staan hoor ik het ook graag.
De dynamo 2 of 5 spreken met wel aan qua controlpanel.

Ik hoor het graag als iemand wat weet.

Groet,

Bas
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Cageman » Sun Oct 27, 2013 23:00

Hallo mannen, welkom op nozomi.nl

De door jullie gekozen kast is zo ongeveer de minst geliefde bij het gemiddelde nozomi-publiek :-). Lees je vooral eens rustig in, check vooral ook de Galerij sectie om eens een beeld te krijgen van wat mensen allemaal in huis hebben gehaald.

Deze kast heeft een gelijkenis met de klassieke 'woody', of houten arcade kast, zoals chapddr al aangeeft. Andere alternatief is een zogenaamde 'candy': die zijn vaak van metaal/kunststof gemaakt en hebben een andere uitstraling.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by ruderudie » Sun Oct 27, 2013 23:28

Wat Arjan zegt, je moet je echt even inlezen in hoe werkt een arcade kast, welke soorten heb je, welke schermen, hardware etc. Internet en ook dit forum staat vol met beginners vraag en antwoorden en andere info. Nu alvast een tip voor een kast: ga voor een japans (candy) model en niet voor een houten kast zoals je hier post als je fighters ed wilt spelen. Japanse kasten zijn in alles superieur mbt houten kasten, maar daar kom je bij het zoeken wel achtet
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Asure » Mon Oct 28, 2013 01:23

Hout vs. plastic is een persoonlijke voorkeur hoor :)

Ik heb nooit een japanse kast aangeraakt tijdens mijn gamingjeugd, mijn Royal Video Big (JVH Gaming) en Masterplay (ELAM) doen het perfect met 28" en leveren mij een authentieke NL gokhal ervaring op ;)

Anyway een Dynamo-type kast kom je in NL niet tegen haast. Ik heb ze nooit gezien, zijn vooral in de USA gebruikt. Masterplay / Royal videos komen wel eens langs op marktplaats.
Image
DLX

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by DLX » Mon Oct 28, 2013 09:04

ruderudie wrote:Japanse kasten zijn in alles superieur mbt houten kasten, maar daar kom je bij het zoeken wel achtet


mmmm nou... ik wil niet veel zeggen, maar ik vond men Killer Instinct 2 kast met art enzo toch wel een unieke uitstraling hebben... en tevens zat er een geluid in waar een candy van mag dromen :)

Maar goed, het is allemaal afhankelijk van je budget... ga voor een Blast City, of New Net City, allebij met TriSync :P

Ach ja je... keuzes keuzes keuzes... neem er wel 1 met een 6 button panel per speler!
Madmax8
Active Level:
Active Level:
Posts: 34
Joined: Sat Sep 22, 2012 00:18

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Madmax8 » Mon Oct 28, 2013 09:23

Hallo Bas,

welkom.
Volgens mij heb je op mijn kast een keer geboden:
http://link.marktplaats.nl/734370342

Wat korte info betreft de kast.
De kast is een amerikaanse import.
Is een Dynamo HS5 wat het 25" model van ze is.
Deze kasten werden door capcom gebruikt voor hun JAMMA borden.
Zo werd Street Fighter 2 Champion Edition zelfs dedicated geleverd in deze kasten.
Zelf heb ik deze kast ook als CPS2 kast gebruikt. Borden zoals Vampire Savior etc speelde ik in deze kast.

Deze kasten zul je niet in nederland vinden tenzij je ze zelf importeerd.
Ik heb deze een tijd geleden vanuit Duitsland kunnen krijgen, maar moet helaas plaatsmaken voor
andere dedicated kasten.

De soort arcade kast is een persoonlijke smaak. Zelf heb ik gewoon de beste herinneringen aan de
zogenoemde "woody" kasten. Deze zijn vaak dedicated en fabrieksaf geleverd met sideart etc.
Denk bijvoorbeeld aan de Midway kasten zoals mortal kombat.
Kasten zijn vaak groot zodat je ervoor kan staan.

De "candy" kasten zijn vaak van metaal/kunstof en daar kun je voor zitten met een stoel.
Deze kasten zijn universeler. Kasten zijn ook nieuwer. meer van deze tijd dus met grotere schermen etc.
Dat wil niet zeggen dat de hardware beter is. Knoppen en joysticks zijn altijd te vervangen,
alsook het scherm.

Het is goed om jezelf te informeren op internet, forums etc.
Als je voor een multikast gaat zou ik eerder voor een "candy" cab gaan.
Deze zijn lekker degelijk en beste aardig wat voor te krijgen zoals marquee etc.
Als je voor een dedicated cab gaat is er niets wat een ouderwetse "woody" verslaat.
Deze hebben gewoon de uitstraling en de "feel" van de ouderwetse arcade.
Is mijn mening :D

@DLX, in de dynamo kast had ik een cps2 systeem met qsound versterker van capcom.
IK heb inderdaad geen enkele kast gehoord die dit heeft kunnen evenaren qua sound. :)
Zelfs niet met dezelfde hardware in een candy.
Basd
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Sat Oct 26, 2013 19:57

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Basd » Mon Oct 28, 2013 10:04

Madmax8 wrote:Als je voor een dedicated cab gaat is er niets wat een ouderwetse "woody" verslaat.
Deze hebben gewoon de uitstraling en de "feel" van de ouderwetse arcade.
Is mijn mening :D

@DLX, in de dynamo kast had ik een cps2 systeem met qsound versterker van capcom.
IK heb inderdaad geen enkele kast gehoord die dit heeft kunnen evenaren qua sound. :)
Zelfs niet met dezelfde hardware in een candy.



Hallo,

Bedankt allemaal voor de suggesties. Madmax8 ik had idd je kast op marktplaats gezien maar ging uiteindelijk boven mijn budget weg.
Maar dat was wel wat ik in geacht heb. Marquee, paneloverlay en brezel hoeven er niet beslist bij, die kan ik altijd later er nog bij vinden.
Een houtenkast heeft wel echt mijn voorkeur. Maar goed ik moet maar kijken wat er realistisch is om te vinden.
Ben echt opgegroeit met sf2. , roadblaster, terminator arcade kasten.

Zo evt een Neo Geo kast wat kunnen zijn, die lijkt wel heel erg op de dynamo!
Kan je in een neo geo kast ook gewoon zo'n multi jammaboard zetten ?

Groetjes,

Bas
DLX

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by DLX » Mon Oct 28, 2013 10:15

Wat is je budget?
Madmax8
Active Level:
Active Level:
Posts: 34
Joined: Sat Sep 22, 2012 00:18

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Madmax8 » Mon Oct 28, 2013 10:19

Neogeo kasten zijn prima kasten.
Deze zijn wat makkelijker te vinden in Nederland.
Op marktplaats staan er wel enkele.

Let wel op een standaard neogeo MVS aansluiting is niet gelijk aan een JAMMA aansluiting.
Het is wel bijna hetzelfde en vrij makkelijk om er jamma van te maken maar houd hier wel rekening mee.

Verder waar je op moet letten is de monitor die in de kast zit.
Dit is vaak een kostenpost als je zelf geen cap kit kan doen of flyback installatie.
Er moet dus een goed scherm bijzitten. Goede schermen zijn moeilijk te krijgen hier.
Je kan er eventueel zelf een gaan maken maar dat is ook weer prijzig.

Verder zijn de munten mechanismes vaak eruit gehaald wat ook weer een paar tientjes kost als je deze terug wil hebben.

sloten zijn vaak stuk/geen sleutels. Kost ook weer een paar euro's.

Niet om je bang te maken maar dit zijn wel onderhandel punten met de verkoper.
Beste is om een dergelijke kast te gaan bekijken. Kijk dan vooral naar uitgezet hout.
Dus waar het hout dik is en vaak gebarsten. Dit is vaak door waterschade.
De kasten zijn vaak van spaanplaat en als dit nat is geweest verliest het zijn sterkte.
Niet kopen dus, tenzij je aardig wat restoratie werk wil gaan doen.
Basd
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Sat Oct 26, 2013 19:57

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Basd » Mon Oct 28, 2013 10:29

Bedankt voor de tips! Goede punten.
Mijn budgetzal ergens tussen de 200 en 400 zijn. Is dat te doen?
DLX

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by DLX » Mon Oct 28, 2013 10:33

Ik zeg nee, maar wie ben ik...

Candy sowieso niet... (wellicht een Naomi, met 15k monitor, JAMMA aansluiting en 6 button panel per speler, maar wat ik nu opnoem zie je eigenlijk nooit :P)
Madmax8
Active Level:
Active Level:
Posts: 34
Joined: Sat Sep 22, 2012 00:18

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Madmax8 » Mon Oct 28, 2013 10:41

Wordt inderdaad moeilijk.
Op marktplaats staat een adverteerder die lege neogeo kasten verkoopt.

http://link.marktplaats.nl/720423959

informeer daar eens. Vraag wel het scherm want ik zie niet in de advertentie dat die erbij zit.
Goede schermen zijn duur en vooral als je een nieuwe koopt, kost je snel honderden euro's.
En ga eerst kijken voor je koopt.
Basd
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Sat Oct 26, 2013 19:57

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Basd » Mon Oct 28, 2013 10:49

DLX wrote:Ik zeg nee, maar wie ben ik...

Candy sowieso niet... (wellicht een Naomi, met 15k monitor, JAMMA aansluiting en 6 button panel per speler, maar wat ik nu opnoem zie je eigenlijk nooit :P)


Mmmmm, die stond hier in de buurt te koop. Staat nu gereserveerd op marktplaats. Viel ook nog in budget.
Ben net begonnen met zoeken maar zo te horen was dit wel wat geweest om mee te beginnen.

Die lege neo kasten lijkt me ook wel wat maar ik woon in friesland dus als ik zo'n stuk moet rijden moet het wel gelijk compleet zijn. :o
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by P-Nut » Mon Oct 28, 2013 14:34

Als je toch een nieuwe arcade/game hobby wil dan kan je net zo goed zelf een arcade cabinet maken:P
http://www.koenigs.dk/mame/eng/stepprojectmame.htm

Misschien iemand die het tegen een betaling wilt doen :p
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Da Dude » Mon Oct 28, 2013 15:37

Die lege neo geo zijn zeker mooi, maar dan moet je nog wel aardig wat doen om het werkbaar te krijgen. kijk is bij rklok.nl
Hij kan je misschien wel helpen
Basd
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Sat Oct 26, 2013 19:57

Re: Gezocht leuke arcade kast dynamo?

Post by Basd » Fri Nov 01, 2013 23:25

Via duitsland komt er hopelijk voor einde van et jaaeen dynamo sf2 kast deze kant op :D :) :) :)
Hopen dat et allemaal lukt.

Groet,

Bas
Post Reply