EBAY CAVE boards.

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
goatboy

Post by goatboy » Sat Jun 06, 2009 08:38

Dat wordt een forum bidding war.
almighty

Post by almighty » Sat Jun 06, 2009 08:54

goatboy wrote:Dat wordt een forum bidding war.

Denk het ook :lol:
ckong

Post by ckong » Sat Jun 06, 2009 09:35

zit er in deze dodonpachi een 'suicide' batterij? Ik weet dat er 1 Cave game is waarbij dat het geval is.
almighty

Post by almighty » Sat Jun 06, 2009 09:38

pooyan wrote:zit er in deze dodonpachi een 'suicide' batterij? Ik weet dat er 1 Cave game is waarbij dat het geval is.

deze niet, alleen black label.


http://www.world-of-arcades.net/Cave/DdpDaiOuJouBl/DdpDaiOuJouBl.htm
ckong

Post by ckong » Sat Jun 06, 2009 10:55

OK, bod gedaan.
almighty

Post by almighty » Sat Jun 06, 2009 14:54

pooyan wrote:OK, bod gedaan.

Hier staat het ook nog,

http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=2184
almighty

Post by almighty » Sat Jun 06, 2009 15:08

Hou er rekening mee dat deze ook op yahoo staat voor 30,000 yen :wink:
ckong

Post by ckong » Sat Jun 06, 2009 15:18

almighty wrote:Hou er rekening mee dat deze ook op yahoo staat voor 30,000 yen :wink:


Heb ik gezien inderdaad. 30.000 yen is ongeveer GBP 190. Maar dan komen er nog 2x verzendkosten bij (binnen Japan en vanuit Japan), bemiddelingskosten en last but not least 19% BTW en inklaringskosten. Kortom: Yahoo wordt dan een duur geintje.

Vanuit de UK heb je alleen maar de verzendkosten extra.

Maar zal Yahoo toch in de gaten houden.

Ik heb op Ebay eigenlijk vooral een bod gedaan om wat snelheid in de prijsstijging te krijgen, anders blijft hij zo lang hangen op een idioot lage prijs, is zo demotiverend voor de verkoper. En mijn maximumprijs is nog aan de lage kant, dus ik zal in ieder geval snel overboden worden. Nou ja, dan plaats ik misschien nog een keer een behoorlijk hoger bod, maar niet te veel natuurlijk, het moet wel bij de weg blijven.
almighty

Post by almighty » Sat Jun 06, 2009 15:51

pooyan wrote:
almighty wrote:Hou er rekening mee dat deze ook op yahoo staat voor 30,000 yen :wink:


Heb ik gezien inderdaad. 30.000 yen is ongeveer GBP 190. Maar dan komen er nog 2x verzendkosten bij (binnen Japan en vanuit Japan), bemiddelingskosten en last but not least 19% BTW en inklaringskosten. Kortom: Yahoo wordt dan een duur geintje.

Vanuit de UK heb je alleen maar de verzendkosten extra.

Maar zal Yahoo toch in de gaten houden.

klopt, maar denk laat het je wel even weten :wink:
En ga er maar vanuit dat deze verkoper niet onder de prijs van yahoo gaat zitten.(incl kosten etc.)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Jun 06, 2009 16:42

Wat wil je maximaal kwijt zijn aan die DOJ Erik?
ne0

Post by ne0 » Sat Jun 06, 2009 18:06

Je moet gewoon sowieso bieden wat je ervoor kwijt wil en dan zie je wel of je hem hebt of niet :) Dat "snipen" schiet je allemaal niks mee op, en als je nu met een paar man tegen elkaar op gaat bieden en meer gaat dokken dan je wil lacht die verkoper zich ook alleen maar kapot :)
Redneck

Post by Redneck » Sat Jun 06, 2009 18:32

Ja juist, en misschien vooraf met elkaar afspreken wie wat en hoeveel er voor over heeft, dan kan degene die er dat geld niet voor over heeft afhaken.
almighty

Post by almighty » Sat Jun 06, 2009 18:42

Snap de verkoper ook niet, hij heeft in prijs in gedachten en dat wil hij er minimaal voor hebben.Zet hem dan meteen op startbod... :?
Wat ik sowieso nooit snap van ebay is de prijs opbieden, breng zelf altijd een bod uit in de laaste minuut.
ne0

Post by ne0 » Sat Jun 06, 2009 18:48

Wat ik niet snap is dat je dat in de laatste minuut doet dan? Als je weet wat je ervoor wil geven dan kan je dat toch ook een paar dagen vantevoren bieden. Heb je het dan niet gehaald dan was er blijkbaar iemand die er meer voor over had dan jij.
goatboy

Post by goatboy » Sat Jun 06, 2009 18:49

Echt irritant is overboden worden in de laatste seconde bij Ebay. Iets wat bij YAJ niet mogelijk is. Er komt gewoon 5 a 10 minuten bij zodat een ander altijd de kans heeft meer te bieden.

Die blinde reserve prijs is ook vaak lastig ja en vaak bied ik dan gewoon ook niet. Maakt wat betreft Ebay fees geloof ik weinig uit of je een reserve aangeeft of een hoger start bedrag wilt.
goatboy

Post by goatboy » Sat Jun 06, 2009 18:53

ne0 wrote:Wat ik niet snap is dat je dat in de laatste minuut doet dan? Als je weet wat je ervoor wil geven dan kan je dat toch ook een paar dagen vantevoren bieden. Heb je het dan niet gehaald dan was er blijkbaar iemand die er meer voor over had dan jij.


Allemaal mooi maar dit werkt niet als je gewoon echt wilt winnen. :) Deel van het spel denk ik.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sat Jun 06, 2009 19:49

Ja, het is een sport op zich, EBay.. vroeg in de veiling bieden drijft de prijs snel omhoog, in de laatste minuut bieden is frusterend voor verkoper en voor degene die al een paar dagen het hoogste bod had staan..

Ik moet toegeven dat ik ook pas aan het einde van de veiling een bod uit breng.. en dat ik als verkoper altijd hoop op een vroeg bod.. :roll:
almighty

Post by almighty » Sat Jun 06, 2009 21:11

Cageman wrote:Ja, het is een sport op zich, EBay.. vroeg in de veiling bieden drijft de prijs snel omhoog, in de laatste minuut bieden is frusterend voor verkoper en voor degene die al een paar dagen het hoogste bod had staan..

Ik moet toegeven dat ik ook pas aan het einde van de veiling een bod uit breng.. en dat ik als verkoper altijd hoop op een vroeg bod.. :roll:

Waarom de verkoper speken als je de spanning tot het eind kunt bewaren. :lol:
Als je dan toch overboden wordt dan is dat pech, en liever in de laatste minuut dan in het begin van een veiling.Mijn bod blijft toch hetzelfde.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sat Jun 06, 2009 21:16

Mee eens. Mijn truc om een veiling te winnen (beetje risico): wachten tot laatste minuten, en dan een vrij hoog bod doen. De kans dat je dan wordt overboden is minimaal.

Heb al meer dan 100 items op EBay gekocht, en heb maar een enkele keer een veiling 'verloren'.. soms betaalde ik iets meer dan ik in eerste instantie wilde, maar veel vaker pakt het positief uit..

Of dat voor Cave PCBs ook op gaat.. hmm.. er is wel een echte run op deze twee items, zie ik.. die gaan geld kosten :-)
almighty

Post by almighty » Sat Jun 06, 2009 21:20

Zeker weten, die Dodonpachi doj gaat echt niet voor minder als 350 euro weg.Ook Espgaluda loopt dik in de 200+.
Ook vanwege dat deze weinig tot nooit op ebay staan.
ckong

Post by ckong » Sun Jun 07, 2009 00:36

Het is allemaal gewoon een spelletje, dat Ebay bieden. Het is leuk om te lezen dat iedereen een eigen strategie heeft. Meestal probeer ik ook in de laatste seconde te bieden, gewoon voor de spanning. Maar soms, zoals nu, heb ik zoiets van kom, ik doe gewoon een flink hoger maximum bod, terwijl ik ook wel weet dat dat onvoldoende is. In dit geval GBP 195. Brengt een beetje leven in de brouwerij.

Maar ik laat dit board wel gaan denk ik, prijs die Almighty noemt is wel realistisch, maar voor mij te veel. Misschien plaats ik nog een keer een behoorlijk hoger bod, just for the fuck of it, maar waar ik me naturrlijk wel aan houd mocht ik onverhoopt toch winnen.
Post Reply