Gespot op EBay, Marktplaats, etc

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Casey120 » Wed Dec 26, 2012 09:25

Ik heb die air mail voor $ 40,00 genomen en da's wel te doen, de rest is allemaal boven de $ 100,00 .
Komt uit op net € 100,- shipped wat maar de helft is van de meeste Europese aanbieders zonder verzendkosten .

Edit:
Pancho is snel vanmorgen :mrgreen:
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ruderudie » Wed Dec 26, 2012 09:46

Ok cool, niet verder gekeken dan optie 1 a 120$. Ff kijken dan weer, thanks!
User avatar
Farian303
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Oct 18, 2010 14:21
Location: Leiden, Zuid Holland

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Farian303 » Wed Dec 26, 2012 13:07

Hebben jullie trouwens een orderbevestiging gehad of iets dergelijks?
Heb zelf alleen een paypal betalingsbewijs ontvangen, maar geen orderbevestiging...
Cabs for sale: New Astro City, Naomi PCB's for sale: ST-V mobo w SSS and DD, Naomi various contact me if interested
Image
ckong

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ckong » Wed Dec 26, 2012 22:06

Wil niet vervelend zijn, maar via aliexpress is de Gamebox 2013 versie voor $ 80 te koop. http://m.aliexpress.com/item/592658724.html

Ik weet niet wat het verschik is met de 2012 versie, de Chinezen kennende misschien alleen de sticker.

Verder vraag ik me af hoe goed de originele resoluties en beeldverhouding wordt aangehouden, ik heb een paar filmpjes bekeken en het lijkt of alles wordt opgeschaald tot de schermafmetingen, zelfs vertikale games worden volgens mij in 4-3 weergegeven, een echte afknapper.

Kortom, leuke prijs, slechte emulatie (kan ook niet anders gezien de systeemspecs), maar voor de niet kritische gamer die vooral horizontale games speelt wellicht toch een goede prijs-kwaliteitverhouding, niet meer en niet minder.

Kortom, ik koop er ook eentje, om in een projectcab te plaatsen die binnenkort op marktplaats gaat. Levert dan zijn geld weer dubbel en dwars op, kijk maar waar die gameboxen op ebay voor gaan. Het is dus een mooi handels item. :-)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ElPancho » Wed Dec 26, 2012 22:25

Had nog gehoopt op een dipswitch voor de verticale stg's.

Maar zeker geen ramp, wanneer een paar SF's lekker draaien, Progear en Bubble Bobble ben ik een happy camper.
Team 15 kHz
User avatar
Farian303
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Oct 18, 2010 14:21
Location: Leiden, Zuid Holland

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Farian303 » Wed Dec 26, 2012 22:43

Zat met de zelfde vraag of de verticale Shmups naar 4:3 gestretched worden en heb Arcadomania daarover gemaild eerder vandaag. Zij verkopen de zelfde 761 in 1 box.

Antwoord:

Hi,
the 761 in 1 GameBox does not stretch the games over the screen.
It does work in original size with black sidebars.

best regards,
George
Arcadomania Shop
Cabs for sale: New Astro City, Naomi PCB's for sale: ST-V mobo w SSS and DD, Naomi various contact me if interested
Image
User avatar
Farian303
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Oct 18, 2010 14:21
Location: Leiden, Zuid Holland

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Farian303 » Wed Dec 26, 2012 22:50

@ckong Op Aliexpress is ie $192.87 inclusief verzending, en bij Welink US $129...
Cabs for sale: New Astro City, Naomi PCB's for sale: ST-V mobo w SSS and DD, Naomi various contact me if interested
Image
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ZeMMiK » Wed Dec 26, 2012 22:56

Ik heb deze, maar de vertikale games zijn niet om aan te zien!!
Alle horizontale games zijn goed qua geluid en snelheid enzo.
Leuk ding..(heb de 2013 versie van Arcademania).
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Psykick » Thu Dec 27, 2012 01:44

Jongens laat je asjeblieft niet verleiden door dit soort boarden.
Leuke prijzen, maar ze moeten altijd concessies doen. Ik heb meerdere
van dit soort boarden gehad en er zijn altijd maar weinig games die er lekker op draaien.

Ze werken namelijk toch met een mame basis en daar doen ze van alles mee zodat alles op 1 dezelfde
Instelling werkt. En dat kan niet met zoveel soorten games, dan krijg je ongewenste filters, verhoudingen
die niet kloppen en vertical games die op horizontal worden gezet. Het laatste is not done als het wordt uitgerekt!

Je kan echt veel beter lekker met een pc'tje klooien en een padhackje op zetten. Dan kan je echt alles
spelen en alles zo dicht bij het origineel als mogelijk. Kost minder en is veel mooier, kost alleen wat tijd.

Het enige voordeel van die boarden is dat het plug and play is en je ze zo in een kast zet en op mp makkelijker kan verkopen, zoals Erik.

De goede multiboarden zijn boarden die alleen games van hetzelfde soort hebben, zoals de 60 in 1
de Neo multicarts, de 14 en 18 in 1 Capcom boarden en die nieuw 128 in 1
horizontal games. Je kan dus beter een mame pc'tje bouwen voor vertical en horizontal apart.

Just saying ;)
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Mart » Thu Dec 27, 2012 09:27

Amen :mrgreen:
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Casey120 » Thu Dec 27, 2012 12:28

Ik wil hem alleen voor horizontale games zoals Ghouls and Ghost , Ghost 'n Goblins, Final Fight en dat soort spul en daar is de prijs prima voor want het is volgens mij ook gewoon een mame P4 met HD bordje , zet je de verticale games uit dan heb je een prima en goedkoop hori bordje met veel games maar ik neem aan dat de meesten hier toch wel prima weten wat ze kopen .
Die 60 in 1 sizen en spelen ook niet perfect en het geluid van veel games is bar slecht , Mame in een PC is meer flexibel, veel beter te tweaken maar voor die paar games die ik wil veel gekut, duurder en komt uiteindelijk op het zelfde neer .

Wel top dat jullie me/ons proberen te behoeden voor een miskoop maar ik weet precies wat ik kan verwachten voor m'n geld .
ckong

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ckong » Thu Dec 27, 2012 14:05

Mart wrote:Amen :mrgreen:


+1

Hasan says it all.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Jinxz » Thu Dec 27, 2012 14:36

Of je koopt gewoon en raspberry pi en hebt de voordelen van pc, voor 1/2 van de prijs van een 60-in-1. Vergt wel wat gedoe qua setup ;)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ElPancho » Thu Dec 27, 2012 14:49

Verder wat Casey zegt, geen geklooi en als er een paar hori games behoorlijk draaien is dat de prijs al waard.

En hoeveel pcees (raspberries of niet) harddisks (sd kaarten) pad hacks en video converters haal je voor 100,--?

Maar voor al geen geklooi, mame setup maken, geen leuk tijdsverdrijf.
Team 15 kHz
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ElPancho » Thu Dec 27, 2012 15:01

Casey120 wrote:......ik wil hem alleen voor horizontale games....


Ja duh dacht ik, je hebt de coolste tate originele pcbees verzameling van NL ;-)
Team 15 kHz
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ZeMMiK » Thu Dec 27, 2012 15:17

Het is inderdaad een PC. Ik heb hem open geschroefd en het is een PC boardje met een harddisk. Output is 15khz Ik vermaak mij er kostelijk mee en zeker beter dan een blue Elf, omdat dit ding wel voldoende power heeft.
Als je geen zin hebt in geklooi en wilt wat in de standby dan is het handig..(mijn neogeo board is kaduk...)
Gelukkig is deze niet zo duur.
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Casey120 » Thu Dec 27, 2012 15:29

Ik denk dat het eerste wat ik dan doe als ik hem heb getest is de HD even loshalen en een image van de HD draaien voor de zekerheid .
ckong

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ckong » Thu Dec 27, 2012 15:33

En waarschijnlijk kun je deze gamebox wel upgraden, kun je er wellicht een soort mametopia pc van maken, met goede emulatie en zo.
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Casey120 » Thu Dec 27, 2012 15:42

Ik neem aan dat met een andere HD er in je kan klooien met verschillende mame versies en frontends tot het een lieve lust is zonder hem te slopen .

Lijkt me een mooi klusje voor jou Erik, ik kopieer daar dan later wel de image weer van :lol:
ckong

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ckong » Thu Dec 27, 2012 17:13

Casey120 wrote:Ik neem aan dat met een andere HD er in je kan klooien met verschillende mame versies en frontends tot het een lieve lust is zonder hem te slopen .

Lijkt me een mooi klusje voor jou Erik, ik kopieer daar dan later wel de image weer van :lol:


No thanks. :) Ik heb wat dat betreft geneog geklusts met Mame setups. 8) Ik heb nu 2 Mame PC´s en een mametopia liggen die helemaal naar mijn zin zijn en daar blijft het bij. Als ik al een Gamebox koop, dan verdwijnt hij linea recta in een ´marktplaats-cab´, omdat dat wel zo makkelijk verkoopt.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Psykick » Thu Dec 27, 2012 19:22

Casey120 wrote:Ik neem aan dat met een andere HD er in je kan klooien met verschillende mame versies en frontends tot het een lieve lust is zonder hem te slopen .

Lijkt me een mooi klusje voor jou Erik, ik kopieer daar dan later wel de image weer van :lol:


Nou zo makkelijk lijkt me dat niet, aangezien hij op 15kHz draait zal de onboard videochip wel gehacked zijn of ze draaien via een omweg soft15kHz. Kan inderdaad makkelijk zijn, maar ik denk eerder een enorme pain in the butt.
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Casey120 » Thu Dec 27, 2012 19:58

Maakt niet uit Has ,
Als ie die paar hori games die ik in m'n hoofd heb zonder probs doet is elke andere game die werkt en leuk is meegenomen, dat verticaal met borders zou zijn had ik eigenlijk al verwacht .
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by Psykick » Thu Dec 27, 2012 21:15

Je hebt gelijk Cees, als je er zo in staat is het ook perfect.
Ik hoop alleen wel dat die games dan wel zonder filters zijn,
maar ja als men tevreden is is het prima en daar gaat het om!
ckong

Re: Het share auctions/tips voor andere leden

Post by ckong » Fri Dec 28, 2012 03:00

Ik heb nog eens wat meer ´onderzoek´ gedaan naar fatsoenlijke multi game boards, en dan lijkt voor met name horizontale games de ´just another pandora´s box 310 in 1 multi board´ een betere keuze dan de eerder genoemde 761 in 1. Met name betere video- en geluidsemulatie, minder gecompliceerd board (de 761 in 1 schijnt ook wel eens power issues te hebben), veel lichter en goedkoper (maar ook minder games. Hoewel, wie wil er tigduizend KOF varianten?).

Bij Welink kost de pandora box omgerekend € 76 incl. verzending. http://welink.cc/detail.asp?catid=73195 ... 3&private=

En best of all: op deze box staat zowel Twinkle Star Sprites als Viewpoint. Kortom, voor mij is deze box wellicht een goed alternatief t.o.v. de 138 in 1 MVS cartridge (vanwege TSP en VP :) )

Ik herinner me nu dat ik dit board een paar maanden geleden live in actie heb gezien en ik was positief verrast.
Post Reply