NAOMI universal CANDYCABS te koop

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
rayholland

NAOMI universal CANDYCABS te koop

Post by rayholland » Thu Jun 28, 2007 08:26

dit is je kans om goedkoop een candycab te kopen!!!

de cabs zijn omgebouwd naar jamma met 15khz monitor & chassis. dus elk jamma pcb spel of MVS board kan worden aangesloten

let op: 'what you see, is what you get' voor 450 euro. ze zijn erg vuil en moeten grondig worden schoongemaakt.

ik heb er nog 3 staan.

http://www.tuxcade.org/1.jpg
http://www.tuxcade.org/2.jpg
http://www.tuxcade.org/3.jpg
http://www.tuxcade.org/4.jpg (deze foto is een voorbeeld, hoe de cab eruit kan zien wanneer ie schoongemaakt is - staat trouwens te koop op marktplaats voor 1100 euro's)

gr.
ray
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Jul 01, 2007 16:36

ik zie er ook wat staan met een panel dat in goede conditie is, kun je wat foto's van elke cab afzonderlijk posten om te kijken hoe groot de schade is? Een verrot panel is nogal prijzig om te vervangen.
rayholland

eentje verkocht

Post by rayholland » Fri Jul 06, 2007 10:39

update: er zijn er maar nog 2 te koop..
rayholland

creatief met de flex

Post by rayholland » Sun Jul 29, 2007 17:31

ik heb vakantie en heb eens een naomi upright geconverteerd naar een sitdown. pootjes 32 cm korter geflext. ik ga de cab nu weer helemaal uit elkaar draaien en geheel nieuw spuiten. ik weet alleen nog niet of ik hem wit spuit, of eens een keertje een andere kleurtje?

zie foto:
www.tuxcade.org/6.jpg
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 29, 2007 18:23

Gewoon wit man. NNC van maken en progress op het forum knallen!
almighty

Post by almighty » Sun Jul 29, 2007 18:33

Waarom wit?Zelf zou ik hem een andere kleurtje geven.
Ziet er wel een beetje raar uit een Naomi site down.
rayholland

Post by rayholland » Mon Jul 30, 2007 17:48

ziet niet raar uit. ziet precies zo uit als een 'sega new net city' ;-)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Aug 02, 2007 10:35

Ik vind je hond er een stuk cooler uit zien 8) , stoer beest man!
rayholland

Post by rayholland » Thu Aug 02, 2007 14:55

hahaha, is oscar kwam net voor de cab zitten. hebben er 2. zijn franse buldogjes.
rayholland

Post by rayholland » Mon Aug 06, 2007 13:58

heb de cab opnieuw gespoten met spuitbusjes van de gamma, maar ben niet echt tevreden. weet iemand waar ik de onderdelen voor een goedkope prijs kan laten spuiten (liefst in een spuitcabine)?
almighty

Post by almighty » Mon Aug 06, 2007 15:14

Mischien gedacht aan een autobedrijf/schadebedrijf?
Mischien op marktplaats iemand die voor jou de boel mooi kan spuiten.
Zelf heb ik toen m'n luxeflex rood laten spuiten en dat zag er onwijs goed uit!(deze kleur was niet leverbaar bij de bouwmarkt)

succes ermee!
rayholland

Post by rayholland » Wed Aug 08, 2007 10:19

heb via marktplaats iemand in de buurt gevonden die de cab na werktijd in een cabine doet spuiten. is niet goedkoop: 380 euro. maargoed, ben eens benieuwd naar het resultaat. kan onderdelen zaterdag bij hem afhalen.

btw: cab wordt geheel metallic zilver met metallic rode zijpanels.

zal zaterdag wat fotootjes plaatsen.
almighty

Post by almighty » Wed Aug 08, 2007 13:35

Ben benieuwd :wink: , zal vast wel erg mooi worden want het is best nog aan de prijs.
rayholland

Post by rayholland » Tue Aug 14, 2007 09:11

cab is geheel nieuw gespoten. ziet er echt goed uit (vind ik zelf ;-)) zal vanavond fotootje maken. ben nu bezig met de 29" tv in te bouwen. echter is een tv-chassis een stuk groter dan een arcade-chassis zodat ik een custom ophanging heb moeten lassen.

ik ben van plan om mijn sega dreamcast in deze cab te draaien. extra versterker heb ik niet nodig, want het geluid loopt over de versterker van de tv naar de naomi boxen. tevens verleg ik de infrarood ontvanger van de tv achter de rode afdekkap waar de tl-buis zit. hierdoor kan ik de afstandsbediening van de tv gebruiken om het geluid harder/zachter te zetten.
rayholland

Post by rayholland » Tue Aug 14, 2007 17:53

vanavond ga ik de tv inbouwen.
ik heb ook al een control panel overlay gemaakt in photoshop.
sanwa buttons (rood) en doorzichtige 'bubbleballs' balltops zijn ook al bestelt.

verheug me al als ie helemaal klaar is.

zoals versproken, de foto:

www.tuxcade.org/7.jpg
Last edited by rayholland on Thu Aug 16, 2007 09:48, edited 3 times in total.
almighty

Post by almighty » Tue Aug 14, 2007 19:53

Ziet er keurig uit, lekker strak en glimmend!
Kan niet wachten tot het eind resultaat :wink:
rayholland

Post by rayholland » Tue Aug 14, 2007 22:45

fuck,fuck,fuck, bij het inbouwen van de tv is me de nek gebroken (naja, niet mijn eigen nek,maar beeldbuis nek ;-)). moet nu op zoek naar een andere goedkope 29 inch tv met euro-scart aansluiting en ntsc ondersteuning (60hz).

pff, zit niet mee :-(
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Aug 15, 2007 12:17

Ziet er erg netjes uit en leuk gedaan. Zilver en rood staat trouwens best goed. 380 voor spuiten valt op zich best mee, want ze moeten het hele ding ook schuren en oneffenheden wegwerken, plus er gaat meerdere lagen overheen dus dat kost gewoon geld. Klote voor je dat die beeldbuis kaduuk is.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Aug 15, 2007 17:56

Een TV in een cab?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Aug 15, 2007 19:13

Ken wrote:Een TV in een cab?


:(
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Aug 16, 2007 07:01

Ik had die spuitkosten toch liever besteed aan vervoerkosten voor een mooie cab via bv. die dude van killercabs. Het ziet er trouwens wel erg strak uit moet ik zeggen. Maar een tv? Je kunt die Dreamcast toch gewoon op een monitor aansluiten?
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Thu Aug 16, 2007 07:25

Een tv = een RGB monitor. Ik denk dat er heel wat cabs in Nederland zijn uitgerust met een tv terwijl de eigenaar denkt dat dit een officiele arcade monitor is. Misschien ook niet en zit ik zoals altijd uit mijn achterwerk te lullen. Waarschijnlijk zie je qua uiterlijk niet eens een verschil en zijn het dezelfde tubes die de fabriek uit komen.....
kweenie.
Het heeft dus heel veel voordelen om er een tv in te proppen!
Waarschijnlijk misschien geen 24Khz dan, maar dat hangt dan toch weer af van een chassis toch?
rayholland

Post by rayholland » Thu Aug 16, 2007 09:28

helemaal correct. je kunt gewoon een tv monitor aan je jamma loom aansluiten: werkt perfect. let wel op dat de tv een euro-scart aansluiting heeft (RGB) en dat hij ook NTSC (60hz) aankan. Bij heel oude tv's kun je het beeld instellen (horizontaal/vertikaal uitlijnen) door potmetertjes op het chassis. Bij nieuwere TV's kun je dit met de afstandbediening doen (OSD). Er zit namelijk bij elke nieuwere tv (naja, zover ik weet bij elke philips tv) , een hidden menu voor de reperatiemonteurs verstopt, waarmee het beeld breder hor. vert//smaller hor. vert./links/rechts/omhoog/omlaag kunt uitlijnen (je moet dan wel een pincode op de afstandbediening intoetsen ;-)).
standaard zijn de tv's ong. 5% te ver uitgelijnt, om zwarte randen/balken te verkomen.
oja, tevens moet je 12volt op pin 8 van de scart aansluiten om de tv automatisch bij het inschakelen op 4:3 AV mode te zetten.
dus wanneer je alleen 15khz (de meeste) en geen 24/31khz arcadespellen speelt is dit een perfecte/goedkope oplossing en je hebt nog een aparte scart-aansluiting (natuurlijk wanneer je een tv met 2 scart aansluiting hebt) over, waar je eenvoudig je console op kunt aansluiten ;-)
ook hebben de meeste nieuwere tv's geen/nauwelijks burnins in tegenstelling tot veel arcademonitors die 24/7 hebben aangestaan.

btw: hier een voorbeeld voor mijn cp overlay die ik in gedachte heb voor de cab (gemaakt met photoshop7)

Image
Last edited by rayholland on Thu Aug 16, 2007 11:27, edited 3 times in total.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Aug 16, 2007 10:20

Die overlay zou ik niet doen, zou iets met die rode kleur doen. Staat volgens mij beter.
Keep on Dreaming
rayholland

Post by rayholland » Thu Aug 16, 2007 10:38

ik wil niet teveel rood. er komen ook al rode buttons (6 per player) in. maareh, misschien is er hier iemand die grafisch begaaft is ;-)
zou graag een custom metal slug theme cp willen hebben
Last edited by rayholland on Thu Aug 16, 2007 15:31, edited 1 time in total.
Post Reply