Groupbuy Hong Kong *FINAL UPDATE LAATSTE PAGINA*

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by ChapDDR » Tue Dec 17, 2013 12:49

Aiiii..... Ik hoop voor jullie dat ze hem nog vinden!

Maareh ik heb laatst gehoord wat je betaald krijgt per pakketje dat je bezorgt... Als ze nou gewoon fulltime bezorgers aannemen tegen een normaal loon zal zoiets als dit veel minder snel gebeuren.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Da Dude » Mon Dec 23, 2013 00:19

Bijna een week verder. Hebben ze al nieuws voor je? Nog gebeld hoe en wat?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Psykick » Mon Dec 23, 2013 10:48

Nou dat is toevallig dat je het vraagt, want ik wilde net vertellen wat de status is :)

Een aantal dagen geleden heb ik nog met DHL en de lui in HK contact gehad. Aangezien er op het pakketje een waarde van $138,- stond wil DHL HK dus het pakje vergoeden voor $138,- en de verzendkosten van $160,-. De lui in HK legde eigenlijk elke keer het probleem bij DHL en bij mij neer, maar dat is natuurlijk bullshit en dat heb ik ze ook aangegeven. Zij zijn tenslotte de opdrachtgever en ik heb geen pakje!

Ik wilde ook niet met ze in onmin komen, dus heb ik ze aangegeven dat als ze niet met een fatsoenlijk voorstel komen ik een PP claim zou indienen, omdat ze niet veel keus overlieten en al het verlies bij mij neerlegden.

Daar hebben ze positief op gereageerd en mij het voorstel gedaan dat DHL de 138 en 160 zou vergoeden en dat we het verschil daartussen zouden delen. Dat houdt dus in dat ik een bedrag van $600,- van ze terug krijg. Dat is nog steeds een verlies van $300,- op de hele zending, maar altijd beter dan helemaal niets.

Echter gaan we nog niet over op deze oplossing en wachten we even de kerstdrukte af, tot ongeveer 45 dagen na de betaling was gedaan bij PP om echt een dispuut in te dienen. Het is voor alle partijen beter dat het pakketje boven water komt.

Mocht het dus zo zijn dat het definitief weg is, wat dus nog steeds niet helemaal het geval is, krijgt iedereen naar rato zijn geld in eerste instantie terug of het pakketje wordt opnieuw gestuurd en iedereen moet wat extra bijbetalen.

Laat me vooral even weten wat jullie hiervan vinden, want 5 weten er altijd meer dan één, zodat ik weet of we allemaal op dezelfde lijn zitten. Dank voor jullie geduld en hopelijk worden we nog verblijd met een extra kadootje :)
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Ratson » Mon Dec 23, 2013 11:09

Ik wacht het even rustig af, wil iig niet dat jij voor de extra kosten in je eentje moet opdraaien.
Was het trouwens niet zo dat pp dispute binnen 30 dagen moest?
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Anunaki » Mon Dec 23, 2013 11:27

Nou, ik laat jou sowieso niet voor de shit opdraaien. Jij kan hier helemaal niks aan doen.

Maar ik word niet echt vrolijk van het feit dat de bestelling nu 33% duurder gaat worden. Een van de redenen om daar te bestellen is de scherpe prijs. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze niet gewoon de boel opnieuw versturen, aangezien jij geen partij bent in de verzending. Volgens mij hebben ze niet voldaan aan hun deel van de overeenkomst met jou (leveren van de goederen).

Anyway, als het niet anders kan, betaal ik wel bij. Als ik dat niet doe, ben ik het geld ook kwijt en heb ik niks. Dat is een nog slechtere deal imo.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by beau » Mon Dec 23, 2013 14:10

Ja de goederen moeten vergoed worden door de partij die het verstuurd .
En niet de gene die het ontvangt ik heb ook wel eens dat iets niet goed was heb ik ook een nieuwe gehad
En ik heb geen geld bij gelegd nog effe "
En als je iets met pp gift. Betaald in het algemeen heb je ook geen recht op een dispute
:D
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Da Dude » Mon Dec 23, 2013 14:13

Thx voor de update. In mijn geval (1 game), wil ik evt wel bijbetalen. Jij hoefd niet op te draaien voor de kosten. Ik reken jou dit ook niet aan.
Maar blijf er bovenop zitten, want ze proberen altijd het zo te krijgen dat jij opgeeft en het erbij laat.


En kijk even goed na, hoelang PP je kan helpen hierin, niet dat ze rekken tot die tijd verstreken is. (mij overkomen voor een paar dollar).
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Psykick » Mon Dec 23, 2013 15:57

Dank je wel guys voor het begrip! Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht van jullie ;)

Ik heb gekeken en ik heb nog de tijd om een geschil in te dienen, daarna nog 20 dagen voordat het echt een dispuut wordt, dus ik zit er echt bovenop.

@Beau Het klopt wel wat jij zegt, maar in dit geval, zoals zoveel gevallen is er een verlaagde nota gestuurd. Iets wat heel regelmatig gebeurd om natuurlijk de invoer te verlagen, maar ja als het dus fout gaat heb je een probleem, want ze keren dan alleen hetgeen uit wat is opgegeven. Nu moest ik al sowieso €88,- bijbetalen aan invoer, omdat ze naar het gewicht kijken en een berekening maken. Anyway ingewikkeld verhaal met gewicht en verzendkosten! Ik heb trouwens nooit begrepen dat er zoveel belasting wordt betaald over verzendkosten?? Vuile afzetters!

Het meest aannemelijke in dit geval was deze oplossing, ik moet dus gewoon in de gaten houden dat ik inderdaad niet over de termijn heen ga en ze wel denken dat het zo goed is.

Thnx voor de input guys!
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by beau » Mon Dec 23, 2013 16:11

Dat klopt wel wat jij zegt alleen die gene waar jij die spullen hebt gekocht zijn verantwoordelijk voor het pakket.
Niet jij.
En 200 usd dollar is 40 euro invoer recht dus jij komt er nog aardig mee weg.
Als het pakket was aangekomen nu is het 2x
Last edited by beau on Mon Dec 23, 2013 16:26, edited 1 time in total.
:D
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Anunaki » Mon Dec 23, 2013 16:12

En je moet straks gewoon doodleuk nog een x invoer betalen
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Jinxz » Mon Dec 23, 2013 21:56

Anunaki wrote:En je moet straks gewoon doodleuk nog een x invoer betalen


Niet altijd. Ik had ook eens dezelfde situatie en toen het pakket retour kwam in China en weer naar me toe werd gezonden hoefde ik geen invoerrechten meer te betalen. Kan toeval zijn geweest maar in mijn geval werd het maar 1x berekend.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Sphere » Tue Dec 24, 2013 09:01

Ik kan mij ook zo voorstellen dat als je kan aantonen dat een pakket nooit is afgeleverd je ook je invoerrechten kan terugvragen bij de douane. Je hebt immers niets "afgenomen" alsdus het belastingstelsel dus waarom zou je dan BTW en eventuele invoerrechten te betalen. Dit soort vragen kun je stellen aan de belasting(of douane) telefoon. Ik geloof nooit dat ze daar moeilijk over doen als je stukken kan overhandigen. Je zal er misschien een tijd op moeten wachten :roll:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Psykick » Tue Dec 24, 2013 10:16

Er is nog niets betaald Pieter, dus kunnen ze ook niets geven :D
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Sphere » Tue Dec 24, 2013 10:29

Psykick wrote:Er is nog niets betaald Pieter, dus kunnen ze ook niets geven :D

Haha nee dat is ook weer waar, aan de andere kant, als je ziet wat mensen soms opgeven op hun teruggave dan kan je het net zo goed "alvast" indienen :lol:
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Da Dude » Mon Jan 06, 2014 14:47

Ik heb hetzelfde probleem met de post.
Pakket verstuurd (verpakt in de doos van mijn 27 inch pc scherm). En nooit aangekomen en 3s nummer niet meer online na te kijken.
Gejat. Zit er dik in. dus ik mag ook deze weg gaan behandelen.
:vomit: post.

Geld kwijt uit de Hong Kong buy, en nu een pakket die ik naar Leiden heb verstuurd weg. :evil:

Hasan, duik er weer op. Laat ze niet denken dat je het opgeeft.

Maar ik ben helemaal klaar met die klotepakketdiensten................


Niet rot bedoeld naar Has, maar moest ff de frustratie kwijt tegen die klote pakketdiensten die freeschoppers inhuurd, en er niks aan doet
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Jinxz » Mon Jan 06, 2014 15:04

Niet alleen de pakketdiensten maken er een zooitje van. Ik kreeg een foto terug van een Vewlix C cabinet die aankwam bij de klant zonder pallet...
heeft de vrachwagen chauffeur dus de pallet gebroken, Vewlix compleet om laten vallen en afgegeven aan de klant...
Om te janken. Het kost klote veel tijd om het weer te regelen met verzekeraars en schadeformulieren, offertes voor nieuwe parts etc etc.

Image
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by beau » Mon Jan 06, 2014 15:16

De tering chris dat is zeker zwaar kut
Kunnen die gasten niet voorzichtig zijn
Eikels
:D
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by ruderudie » Mon Jan 06, 2014 15:19

Zo dan baal je wel echt de ballen uit je broek...
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Anunaki » Mon Jan 06, 2014 16:03

Has, zat dit toevallig allemaal in die bestelling?

http://www.marktplaats.nl/verkopers/10630868.html
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Da Dude » Mon Jan 06, 2014 16:21

Zo Klote hoe sommige met spullen van een ander omgaan.
Ben zo klaar met ze, maar je kan moeilijk zelf alles rondbrengen.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Psykick » Mon Jan 06, 2014 16:22

Ja, zat er wel in, maar niet die Pandora. Thnx en ik ben er nog volop mee bezig jongens. Ik hou jullie als er belangrijke updates zijn op de hoogte.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Da Dude » Mon Jan 06, 2014 16:22

Fijn om te horen.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Psykick » Mon Jan 06, 2014 16:24

Da Dude wrote:Zo Klote hoe sommige met spullen van een ander omgaan.
Ben zo klaar met ze, maar je kan moeilijk zelf alles rondbrengen.


Ja, is ook zo Robin. Is voor mij ook niet de eerste keer en ook met allerlei verschillende koeriers, dus de ene is net zo klote als de ander! Ze hebben uiteindelijk met menselijke koeriers te maken en daar ben je gewoon van afhankelijk! Shit happens Robin en geloof me het is echt klote, maar er zijn zoveel ergere dingen dan spullen of geld. Goes around, comes around!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by Da Dude » Mon Jan 06, 2014 17:02

hit happens Robin en geloof me het is echt klote, maar er zijn zoveel ergere dingen dan spullen of geld

Dude, dat weet ik als geen ander.
Maar baal er even van nu 2 achter elkaar zijn. En gezien de doos lijkt dat er een vet scherm in zit, lijkt deze ook gejat. (die zal balen als er ipv een 27 inch scherm een WOW boardspel inzit).

Er zijn altijd ergere dingen.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Groupbuy Hong Kong

Post by cthulhu » Mon Jan 06, 2014 17:20

Wat een doffe bezorgellende hier zeg. Ik hoop dat alles tot op een zekere hoogte nog goed komt. Ook ik heb in de loop der jaren flink wat ruzie gehad met koeriers...noem maar een koerier en ik heb er problemen mee gehad (vooral DHL en GLS waren een stel bastaarden). Gelukkig heb ik nog nooit gehad dat een pakket "verdwenen" was (wel bijna). Op dit moment komt er weer eens wat uit Tokyo voor mij...ik hoop dat dat allemaal goed zal gaan.
Locked