Groep buy: Sega Everdrive MD en SNES Super Everdrive

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
ckong

Post by ckong » Sat Feb 19, 2011 00:21

Even in het engels:

Allright, it's over, I will not accept new entries to the group buy any longer.

The final number is 59 carts in total, from 4 forums. I would call that a great succcess. ;D

And a lot of you already made their payment, which is great also. Just a few hours ago I did send the first payment to KRIKzz, for 21 carts of all kinds, in order of the paments made by you (from the 4 forums) to me. KRIKzz responded that he will start sending the carts out somewhere next week, with tracking number of course.

Because of the large quantity, it could be some time before all carts are on its way, so please have a little patience.
ckong

Post by ckong » Wed Mar 02, 2011 19:52

De eerste batch van 20 kaarten is een paar dagen geleden door KRIKzz verstuurd, waaronder een paar voor nozomi leden. Hier de gelukkigen, met tracking nummer info:

trailblazer800 - RA400614472UA
Oldschool - RA400669184UA

En hier kun je je pakket volgen:

http://www.ukrposhta.com/www/upost_en.n ... t?openpage
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Wed Mar 02, 2011 20:35

Thanks, vet! Ben echt benieuwd, heb al flink wat roms tot me genomen de laatste weken om op de Everdrive te knallen!

Will post again upon receipt!
ckong

Post by ckong » Wed Mar 02, 2011 22:20

trailblazer800 wrote:.... Ben echt benieuwd, heb al flink wat roms tot me genomen de laatste weken om op de Everdrive te knallen!

Denk er aan dat je je flashkaartje via de Everdrive moet formatteren. Kwestie van flashkaartje in de everdrive stoppen, de everdrive in de SNES en vervolgens via het Everdrive menu formatteren. Daarna kun je met behulp van een kaartlezer en je PC roms op de everdrive zetten.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Mar 02, 2011 23:54

Is dit allemaal wel eigenlijk legaal :lol:
ckong

Post by ckong » Thu Mar 03, 2011 07:11

Tuurlijk, zolang je er maar roms op zet waar je ook de originele game cartridges van heb. 100% legaal. daarnaast kun je er ook homebrew op zetten. :D
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Thu Mar 03, 2011 08:12

ckong wrote:Tuurlijk, zolang je er maar roms op zet waar je ook de originele game cartridges van heb. 100% legaal. daarnaast kun je er ook homebrew op zetten. :D

Ik heb hier een SNES collectie liggen van rond de 2000 titels maar ik wil toch graag een Everdrive.

Uhmmmm......right.
Oldschool
Active Level:
Active Level:

Post by Oldschool » Thu Mar 03, 2011 18:05

Psykick wrote:Is dit allemaal wel eigenlijk legaal :lol:

ja joh, jij zeker nog nooit een game via mame gespeeld he :lol:

ik vind dat mijn snes/sfc collectie van rond de 5000 euro dat wel justified. Besides, we zijn allemaal gamers hier.
Oldschool
Active Level:
Active Level:

Post by Oldschool » Thu Mar 03, 2011 18:06

ckong wrote:
trailblazer800 wrote:.... Ben echt benieuwd, heb al flink wat roms tot me genomen de laatste weken om op de Everdrive te knallen!

Denk er aan dat je je flashkaartje via de Everdrive moet formatteren. Kwestie van flashkaartje in de everdrive stoppen, de everdrive in de SNES en vervolgens via het Everdrive menu formatteren. Daarna kun je met behulp van een kaartlezer en je PC roms op de everdrive zetten.

moet ik trouwens de flash kaartjes eerst op de pc formatteren en dan via de everdrive?
ckong

Post by ckong » Thu Mar 03, 2011 18:24

ja, full format op de pc, dus niet quick, FAT16, daarna in de Everdrive. Maximale size SD kaart is 2 GB, genoeg voor de hele SNES bieb, dus zeker ook geneog voor de roms van je originele games. :) :wink:

Volgens mij al wel eerder gepost, maar bij deze nogmaals d elink naa rhet Everdrive forum, daar vind je ongetwijfeld antwoorden op eventuele vragen: http://www.assemblergames.com/forums/fo ... y.php?f=89
Oldschool
Active Level:
Active Level:

Post by Oldschool » Thu Mar 03, 2011 19:39

ckong wrote:ja, full format op de pc, dus niet quick, FAT16, daarna in de Everdrive. Maximale size SD kaart is 2 GB, genoeg voor de hele SNES bieb, dus zeker ook geneog voor de roms van je originele games. :) :wink:

Volgens mij al wel eerder gepost, maar bij deze nogmaals d elink naa rhet Everdrive forum, daar vind je ongetwijfeld antwoorden op eventuele vragen: http://www.assemblergames.com/forums/fo ... y.php?f=89

thanks, net beide SD geformateerd. hopelijk komen de flash kaarten dit weekend binnen 8)
ckong

Post by ckong » Sat Mar 05, 2011 09:07

Ik heb beide kaarten gisteren getest en ze werken als een zonnetje: :D

Image

(Beide consoles zijn PAL consoles, met een 50/60 Hz mod, kan ik iedereen aanraden).

Overigens is de game op de TV Burning Force (MD). Nu nog even een mooie case om de kaarten maken. 8) 8)
Oldschool
Active Level:
Active Level:

Post by Oldschool » Sat Mar 05, 2011 14:58

ik heb een probleem met de super everdrive;

geen enkele game werkt!

de game die al op de kaart zat werkte gewoon, tales of phantasia. Nu heb ik de kaart geformat op mn pc naar FAT en via de everdrive format, games erop gezet, worden herkend, laden ook, maar daarna een zwart scherm???
ckong

Post by ckong » Sat Mar 05, 2011 19:39

weet niet wat er aan de hand is. Heb je de goede file extensie (zip files werken bijvoorbeeld niet)?

En niet teveel games in 1 folder, 200 is het maximum geloof ik.

Post anders een vraag in het Everdrive forum op assemblergames: http://www.assemblergames.com/forums/fo ... y.php?f=89
Oldschool
Active Level:
Active Level:

Post by Oldschool » Tue Mar 08, 2011 11:15

sd card nog eens geformateerd en alles werkt :D
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Tue Mar 08, 2011 12:38

Hier nog een zeer tevreden man! Idd via ED formatteren zodat bepaald bestandsysteem wordt aangemaakt. Werkt als een zonnetje, moet alleen nog eens kijken hoe het zit met convertion, DKC 3 ntsc werkte bv. niet.

En natuurlijk nog een mooie shell prepareren binnenkort. Iemand tips voor / ervaring met het (laten) produceren van een SNES cart sticker?
ckong

Post by ckong » Tue Mar 08, 2011 18:59

http://www.sega-16.com/forum/showthread.php?t=13331

En in deze thread vind je ook een paar posten met labels: http://www.sega-16.com/forum/showthread ... 13&page=51

Tip: houd zo nu en dan deze links in de gaten voor nieuwe os updates: http://krikzz.com/everdrive-md.html en http://krikzz.com/severdrive.html

De OS updates kun je gewoon op je SD kaart zetten en uitvoeren. De firmware bios updates moet je flashen, maar dat is eigenlijk niet nodig.
Oldschool
Active Level:
Active Level:

Post by Oldschool » Tue Mar 08, 2011 20:40

trailblazer800 wrote:Hier nog een zeer tevreden man! Idd via ED formatteren zodat bepaald bestandsysteem wordt aangemaakt. Werkt als een zonnetje, moet alleen nog eens kijken hoe het zit met convertion, DKC 3 ntsc werkte bv. niet.

En natuurlijk nog een mooie shell prepareren binnenkort. Iemand tips voor / ervaring met het (laten) produceren van een SNES cart sticker?

DKC 3 werkt bij mij 100%, ik heb een NTSC SNES en enkel USA/JP bestanden op de everdrive gezet.

PS. de mega everdrive moet ik nog uitproberen deze week, geen tijd gehad.
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Wed Mar 09, 2011 09:43

Oldschool wrote:
trailblazer800 wrote:Hier nog een zeer tevreden man! Idd via ED formatteren zodat bepaald bestandsysteem wordt aangemaakt. Werkt als een zonnetje, moet alleen nog eens kijken hoe het zit met convertion, DKC 3 ntsc werkte bv. niet.

DKC 3 werkt bij mij 100%, ik heb een NTSC SNES en enkel USA/JP bestanden op de everdrive gezet.

PS. de mega everdrive moet ik nog uitproberen deze week, geen tijd gehad.

Ik heb een PAL SNES en heb de (hardcopy) JAP versie van DKC 3 gehad. Deze werkte destijds ook niet met converter dus ik denk dat ik het iets met regiolock en PAL heeft te maken. Vinden we wel wat op, lijkt me in deze tijd niet onmogelijk om die lock te surpassen.

Verder heb ik twee shells besteld zojuist, 1 voor mezelf en een reserve maar. Moet er dan alleen nog gleufdieren van maken, maar dat komt goed.

Leuk speelgoed dit...voel mn jeugd weer terugkomen ;-) Echt een werelduitvinding. Sowieso hoeven mn orig. SNES titels niet meer uit de doosjes en aangezien ik vroeger zo'n beetje alle SNES titels wel ooit in mn bezit heb gehad, eigen ik me het recht toe om nu de ROMS te downen.

Heeft iemand overigens zin om reeds gedownloade ROMS onderling uit te wisselen? Hoeven we niet alles meerdere malen te downen.

Grt Erik
DLX

Post by DLX » Wed Mar 09, 2011 11:13

Waarom niet gewoon een torrentje downloaden, en eventuel alleen de games downloaden die je wilt? Of denk ik nu te simpel :)
ckong

Post by ckong » Wed Mar 09, 2011 18:11

trailblazer800 wrote:.... aangezien ik vroeger zo'n beetje alle SNES titels wel ooit in mn bezit heb gehad, eigen ik me het recht toe om nu de ROMS te downen.

En zo is het :P

Op snesorama vind je ook nog wel eens leuke rompakketjes, met hacks, vertalingen en dergelijke.
Oldschool
Active Level:
Active Level:

Post by Oldschool » Wed Mar 09, 2011 18:39

yep het is te easy om alle games te downen. ik heb inmiddels een shell gemaakt en ben er best trots op haha.

wat trouwens erg leuk is om nieuwe snes games te ontdekken die ik als snes kenner ( 8) ) nog niet heb gespeeld.
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Wed Mar 09, 2011 20:52

Oldschool wrote:ik heb inmiddels een shell gemaakt en ben er best trots op haha.

Moet je nog gaatjes in de pcb boren of past ie zo id shell? Ik hoop het laatste.... :?
Oldschool
Active Level:
Active Level:

Post by Oldschool » Wed Mar 09, 2011 21:00

ik heb een usa cart gebruikt en de pcb past precies. neem aan dat dit met een euro cart ook zo is.
ckong

Post by ckong » Wed Mar 09, 2011 21:08

yep.
Locked