Retrode 2 tijdelijk weer beschikbaar

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Retrode 2 tijdelijk weer beschikbaar

Post by Jinxz » Mon May 16, 2022 10:55

Long time no talk!

Ik haalde kortgeleden een leuk project binnen (waar binnenkort video's van online komen) en zocht daarvoor iets unieks. Iets waardoor ik classic console games op een custom arcade kon spelen op een (bijna) legale manier.
M'n oog viel op de Retrode 2. Het is een USB adapter waar je op een simpele manier SNES en MegaDrive (en met adapters nog veel meer) cartridges in kan drukken. Vervolgens ziet de PC de cart als een externe opslag met bijvoorbeeld een .SMC bestand zodat je je eigen collectie op de PC kan spelen, backups maken en savegames backuppen.
De Retrode 2 heeft ook aansluitingen voor originele SNES en Megadrive joypads zodat je met je originele pads kunt spelen.

Ik heb geen enkele commerciele belangen en verkoop de producten niet zelf maar dacht om de webshop van de maker wat aandacht te geven. Vooral aangezien het product al jaren uitverkocht is en er nu tijdelijk een gelimiteerde batch beschikbaar is.
Ook wel lekker om te zien dat hij ze voor een normale prijs van 75 euro verkoopt terwijl scalpers al jaren zo'n 150 tot 250 per stuk vragen.

De webshop:
https://dragonbox.de/en/cartridge-dumper/retrode2.html
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Retrode 2 tijdelijk weer beschikbaar

Post by waiwainl » Mon May 16, 2022 15:44

DragonBox is idd een goede gast.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Retrode 2 tijdelijk weer beschikbaar

Post by Jinxz » Wed May 18, 2022 08:58

Ja 100%.
Ik zag de Retrode en moest er eentje hebben voor het project en ondanks dat ze al jaren uitverkocht zijn stuurde ik 'm een email om te checken of ze weer op voorraad komen. Krijg ik als antwoord dat ie toevallig bezig was met een batch om weer op voorraad te nemen. Vervolgens vraag ik 'm of ik er in ieder geval 1 mag kopen als pre-order zodat ik er niet naast grijp en hij bood me aan om er een aantal voor me in de webshop toe te voegen aan de voorraad zodat ik ze in z'n shop kon bestellen.
Heb er gelijk 3 gekocht met alle adapters.
Awesome stuff, awesome guy.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Retrode 2 tijdelijk weer beschikbaar

Post by Da Dude » Fri May 20, 2022 22:54

Zeker geweldige kerel.
Ik heb ooit zijn Open Pandora project gesteund.
Zijn opvolger niet. Ik heb een RG 351 P
Post Reply