Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
appel123
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Wed Jul 09, 2014 16:12

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by appel123 » Tue Aug 05, 2014 09:16

(overigens appel, is het die gast van het youtube filmpje wat ik had?)


Wat bedoel je, wat jij had? Het is idd dezelfde kerel waar we het over hebben... :D
ckong

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by ckong » Tue Aug 05, 2014 09:17

Hyperspin, zucht ..... :wink: :D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Tue Aug 05, 2014 11:05

Hyperspin is idd de zucht waard :)

Maar het is ondertussen steeds beter te doen. Er is dus echt wel licht aan het einde van de tunnel. Nou kun je idd de schijven kopen van iedereen die het aanbiedt, maar al deze schijven zijn incompleet, niet werkende emulatoren, oude emulatoren, verkeerde configs, noem het maar op. Dan ben je dus constant bezig met configuren en zo. De reden dat ik er zo lang mee bezig ben geweest is juist omdat ik alle rotzooi eruit wilde hebben, alle wheels, plaatjes etc. perfect wilde hebben. Dus dat er overal goede packshots, filmpjes etc. bij zitten en dat alles klopt.

Persoonlijk vind ik het wel leuk dat er allerlei wheels/emulatoren in zitten voor de meest gekke consoles, maar dat maakt het alleen maar onoverzichtelijk en rommelig. Ik heb ze wel allemaal draaien, maar ik wil gewoon geen handhelds en de meest bizarre consoles op een Arcadekast.

Er is meer dan genoeg te spelen in Mame en een paar goede consoles die mooi met stick te spelen zijn, dus waarom al die troep!?

Voor de configs voor kasten laat ik zoveel mogelijk troep weg en heb ik een mooie cleane setup, waar het er ook mooi uitziet voor het oog. Dus idd niet de zoveelste Mahjong game en ero troep, maar nice en strak.

Op dit moment heb ik alles op een 2TB staan en die is tot de nok gevuld. Als ik het ook zal aanbieden zal het niet zijn voor een simpele schijf met al het werk van anderen, maar mijn werk voor de afstelling, configuratie en alle accounts die ik heb voor het downloaden van high res filmpjes, update serivcen etc. Ik weet nog niet precies hoe ik dat zal doen en wat ik daarvoor zal rekenen, maar zodra dit binnen de aankomende 2 weken klaar is horen jullie meer hierover.
wim1978
Active Level:
Active Level:
Posts: 22
Joined: Thu Jan 30, 2014 10:19

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by wim1978 » Tue Aug 05, 2014 14:05

Hey Psykick!

Helemaal waar wat je zegt. 100% eens...een handheld is niet bedoeld voor een groot scherm. Die emulatoren hoeven van mij ook niet zo. Het is een arcade kast dus de focus moet liggen op MAME en de consoles. (Persoonlijk ben ik wel gek op de msx maar dat komt omdat ik daarmee op ben gegroeid, daarnaast speel ik graag de ScummVM games).

Ik heb liever geen 4TB maar 2TB in de weet dat alles netjes werkt en er gelikt uitziet. Mijn persoonlijke wenslijst zou er als volgt uitzien:
- MAME (volledig exclusief Mahjong etc.)
- Atari 5200
- Playstation 1 en 2 (inclusief goed werkende Aimtraks)
- Dreamcast
- Megadrive (+ Sega CD)
- Sega master system
- Wii
- Gamecube
- N 64
- Snes
- Nes
- Atomiswave
- Daphne
- Neo Geo
- PC engine + PC FX

Verder vind ik het niet meer dan normaal als je een vergoeding zou rekenen voor al dat harde werk! Pff ik zie na een paar weken door de bomen het bos al niet meer. Dus ik houd me meer dan aanbevolen als je een en ander gereed hebt.


en persoonlijk dan Scumm VM en MSX1+2. De rest (ook Amiga etc.) zou eraf mogen aangezien de meeste spellen toch ook weer het toetsenbord nodig blijken te hebben.
wim1978
Active Level:
Active Level:
Posts: 22
Joined: Thu Jan 30, 2014 10:19

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by wim1978 » Tue Aug 05, 2014 14:07

Overigens de Wii zou ik graag gebruiken om met name mijn aimtraks te gebruiken.
appel123
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Wed Jul 09, 2014 16:12

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by appel123 » Tue Aug 05, 2014 18:06

Psykick:

Haha! Idd.... Beter minder maar werkend dan veel voor 50% werkend....

Laat maar weten als je zo ver bent :P :P
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Psykick » Thu Aug 07, 2014 09:00

Nou, dat is het ook niet, want ik heb alles aan de praat, het zit hem meer in het feit dat je op een Arcadekast gewoon niet teveel troep moet hebben wat je toch niet fatsoenlijk kan spelen met een stick. Waarom zou je ook een wonderswan of pong kloon willen spelen als je duizenden supervette arcadegames hebt om te spelen, arcadeperfect?

Op een gegeven moment wordt het alleen maar hoarden en tweaken, waardoor je niet eens lekker een spelletje speelt. Daar moet je voor waken. Anyway heb net de nieuwste 0.154 binnen en ga nog wat aanpassen en rechttrekken om zo weer helemaal up to date te zijn. Was alweer een tijdje geleden. Ik draaide nog op 0.148.

Je hoort van me :)
Serkan
Active Level:
Active Level:
Posts: 1
Joined: Sat Aug 02, 2014 07:05

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Serkan » Thu Aug 07, 2014 09:30

ik wil wel meedoen met die hyperspin uit USA...zoek ook een kast..iemand een kast tekoop ???
wim1978
Active Level:
Active Level:
Posts: 22
Joined: Thu Jan 30, 2014 10:19

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by wim1978 » Thu Aug 07, 2014 09:55

Ben zeer benieuwd Psykick!

Is er overigens een complete lijst te genereren met welke spellen er in de hyperspin opgenomen staan?
ckong

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by ckong » Thu Aug 07, 2014 10:11

Psykick wrote: .....Anyway heb net de nieuwste 0.154 binnen en ga nog wat aanpassen en rechttrekken om zo weer helemaal up to date te zijn. Was alweer een tijdje geleden. Ik draaide nog op 0.148.

Je hoort van me :)


Je gaat toch wel voor Groovymame? Want als je een 'perfecte' frontend wilt, en dat wil je, dan moet je ook voor de beste Mame compile gaan. En dan is Groovymame the best there is, by far. Vraagt uiteraard wel een beetje aanpassing van de hardware, maar ach, iemand die met Hyperspin wil gaan werken moet daar toch niet tegenop zien. :D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Cageman » Thu Aug 07, 2014 12:13

En dat zit bij Psykick wel goed. Letterlijk jarenlange ervaring met mame en hyperspin!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by waiwainl » Thu Aug 07, 2014 12:34

[quote="Psykick"]Nou, dat is het ook niet, want ik heb alles aan de praat, het zit hem meer in het feit dat je op een Arcadekast gewoon niet teveel troep moet hebben wat je toch niet fatsoenlijk kan spelen met een stick. Waarom zou je ook een wonderswan of pong kloon willen spelen als je duizenden supervette arcadegames hebt om te spelen, arcadeperfect?

Op een gegeven moment wordt het alleen maar hoarden en tweaken, waardoor je niet eens lekker een spelletje speelt. Daar moet je voor waken. /quote]

Fully agree! Dat heb ik al bij MAME, zelfs met een selectie van 5000 roms merk ik dat het daad werkelijk spelen minder doe dan tweaken.
Wellicht is de hobby ook niet 'gamen' maar 'tweaken' :-)
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by ZeMMiK » Thu Aug 07, 2014 13:11

appel123
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Wed Jul 09, 2014 16:12

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by appel123 » Thu Aug 07, 2014 20:10

Psykick ; zet 'm op met die nieuwste versie...... Ben nu na al die maanden echt helemaal klaar met tweaken, proberen enz...

Wacht op je berichtje :D
Last edited by appel123 on Thu Aug 07, 2014 21:40, edited 1 time in total.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by waiwainl » Thu Aug 07, 2014 21:31

Zemmick: stond die PC al aan of in suspend? Hij is wel erg snel opgestart :-D
Struis
Active Level:
Active Level:
Posts: 46
Joined: Fri Oct 24, 2008 23:36
Location: Warffum, noord Groningen

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Struis » Fri Aug 15, 2014 22:43

Hmm, ik ben wat anders dan de rest merk ik. Ik heb ook een cab gehad, en dat vond ik erg leuk, maar een verhuizing naar een klein huis verder, en dat werkt niet meer...

Dus eigenlijk wil ik mijn Hyperspin (of minder luxe frontend, who cares) draaien op mijn Mac Pro met 2 fightsticks met Sanwa spullen en een PC stuurtje. En dan inderdaad alle bekende consoles en MAME, maar voor mij ook de Atari's, C64/Amiga, Spectrum e.d. Ik hang er tenslotte toch een toetsenbord aan...

Niet ideaal, zeker niet voor de feel, maar wel compact...

En daarmee ben ik wel heel benieuwd naar Psykicks setup, maar ook van die Amerikaan met zijn 4 TB HD. Ik heb nog iemand op Marktplaats gesproken die zo'n disk had en er gelukkig mee was, maar ik heb er nooit eentje daadwerkelijk zien draaien, en ik heb inderdaad ook geen zin om €400 uit te geven en alles alsnog te moeten configgen........
XBox 1 met chip, PS3 met cfw, Mac Pro met 2 fightsticks met Sanwa parts en PC race stuurtje :)
appel123
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Wed Jul 09, 2014 16:12

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by appel123 » Fri Aug 15, 2014 22:50

Ga idd even psykick afwachten, als dat niets gaat of kan worden dan usa drive..... nu al met 3 man geloof ik voor de usa drive..... Dan is het al prima te doen...... Maar heb wel vertrouwen in psykick want hij heeft erg veel ervaring met hyperspin als ik zo het forum lees....

Heb net mijn kast af en nu de software nog.... Dus even afwachten..... :D
Struis
Active Level:
Active Level:
Posts: 46
Joined: Fri Oct 24, 2008 23:36
Location: Warffum, noord Groningen

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Struis » Sat Aug 16, 2014 21:03

Ik ben niet zo'n goede wachter moet ik zeggen ;)
XBox 1 met chip, PS3 met cfw, Mac Pro met 2 fightsticks met Sanwa parts en PC race stuurtje :)
appel123
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Wed Jul 09, 2014 16:12

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by appel123 » Sat Aug 16, 2014 21:20

Ach...... Ik ben nu al zo lang bezig met mijn cabinet..... Kan er ook nog wel bij.... En moet wel een hobby blijven en geen moeten he..... :D
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by P-Nut » Thu Aug 21, 2014 10:31

Ik heb tijd geleden een hyperspin collectie lopen klooien en dat ging redelijk aardig. al is het juist de kunst om het alle onnodige te verwijderen. ik ben reuze benieuwd psykick en heb enorm veel interesse om jou in je brouwsel in mijn cab te plaatsen :)!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by waiwainl » Thu Aug 21, 2014 10:41

P-Nut: Wat zijn jouw hoofd bestanddelen geworden?
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by P-Nut » Thu Aug 21, 2014 14:25

Ik snap niet zo goed wat je met bovenstaande comment bedoeld. Maar anyway ik heb een combinatie van allerlei romsets gecombineerd met de wel bekende 2/3/4TB 'Hyperspin project'.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by waiwainl » Thu Aug 21, 2014 14:50

Dat bedoel ik ook; HyperSpin bevat veel systemen; wat is jouw selectie geworden? Heb je er bijv. ook GBA tussen zitten?
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by P-Nut » Thu Aug 21, 2014 17:49

Vrijwel alle 8 en 16 bit systemen. MAME (arcade games) Neogeo etc. En paar naomi titels
Heb ook hoop playstation games maar daar heb ik zelf geen interesse in.

Er zit nog steeds hoop troep tussen. Dus ben overgestapt om een leuke raspberry pi setup te maken met emulationstation frontend. Tijdje mee bezig geweest maar moet de boel weer eens oppakken, echter gebrek aan tijd maakt het haast onmogelijk om er goed voor te zitten.

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocth dus ben benieuwd of ik psykicks hyperspin schijf erbij kan inprikken als ie klaar is:p
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Post by Asure » Fri Aug 22, 2014 09:11

Ik denk dat ik met zekerheid kan zeggen dat Hyperspin _altijd_ een stukje custom-speciaal-voor-jou zal hebben, want er is geen 'catchall' die alles oplost en overkoepelt.

Er zullen altijd dingen zijn die de één wel, en de ander niet wil in zijn selectie, dus de oplossing is altijd persoonlijk. De lol om 40 uur Metroid te spelen op een arcadekast ontgaat mij bijvoorbeeld, maar er zullen mensen zijn die juist daar voor gaan.
Image
Locked