Aanschaf Arcade kast

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Ab79
Active Level:
Active Level:

Aanschaf Arcade kast

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 09:51

Hallo.

Aangezien mijn verhaal te uitgebreid werd in het voorstel topic ga ik hier verder.

In dat topic heb ik het gehad over de aanschaf van een arcade kast en daarvoor een gedeelte van mijn console collectie te verkopen.

Er werd mij afgeraden een bepaalde kant en klare kast te kopen waar 2100 spellen op te spelen zijn.

Er werd mij wel aangeraden te kijken voor een candy kast met MVS systeem.

Ik moet wel bekennen dat zo'n candy kast vanwege de vorm (en ook de afmetingen, ze lijken me een stuk breder namelijk) niet mijn voorkeur heeft.
De kast komt bij mij in de woonkamer en op de plaats waar hij moet komen is wel ruimte voor een big cabinet maar zo'n candy lijkt me dus wat breder.
Een vewlix ziet er ook best breed uit moet ik zeggen.

Wat die 'kant en klare' en eerder besproken kast betreft: Een lcd scherm is zeker geen must, zo wordt die kast nou eenmaal geleverd. Een van mijn vragen aan de verkoper was ook of dat niet ten koste zou gaan van het beeld aangezien die spellen bedoeld waren voor een CRT scherm. Verder vind ik het model van de kast niet eens zo verkeerd. Ook qua afmetingen ideaal eigenlijk. Alleen die stickers zijn niet naar mijn zin. Dat niet alle 2100 spellen het zouden doen is alleen zonde als je erachter komt dat één van de spellen die je het liefst zou spelen het niet blijkt te doen. Helemaal beter was natuurlijk als ze het wel allemaal zouden doen. Misschien werken ze op dat systeem ook wel allemaal, dat weet ik dus niet. Maar volgens geluiden hier op het forum is dat meestal niet het geval.

Maar het concept van al die spellen op één kast vind ik wel erg interessant.
Spellen zoals de arcade versies van de mortal kombat reeks enz. zou ik er erg graag op hebben. Dus bij een MVS kast is dat niet mogelijk of wel? Aangezien dat een ander platform is.

Het blijft wel zo dat ik nog steeds bereid ben een gedeelte van de collectie weg te doen voor de aanschaf van een arcadekast. Mede omdat het meerendeel eigenlijk nooit het daglicht te zien krijgt.

Zo'n Vewlix, wat zou dat dan nog schelen qua prijs en wat zijn dan de opties/mogelijkheden?

Kortom: Wat raden jullie aan?

Groeten,
Toine.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Re: Aanschaf Arcade kast

Post by Da Dude » Fri Mar 14, 2014 10:06

Ik raad je een Candy of Vewlix aan. De breedte is 90 cm. Maar het blijft natuurlijk persoonlijk smaak.
De houten kasten vind ik persoonlijk gewoon minder mooi, en lomp er uit zien. Andere zweren erbij. Ik begon met een candy cab van wege de enorm grote 29inch 4:3 crt en het design van de cab zelf.

Zo groot zijn de schermen niet in een woody.
HEle oude Candy cabs zijn hoekig en puntig, die vind ik ook minder mooi.
Ik heb nu een Vewlix, en die zijn ook nog geen meter breed. Maar is echt een eyecatcher
Maar wat wil je uitgeven. Een Royal video woody kost bijna niks, een naomi universal is een goedkopere candy, en een vewlix kom je op 2000+.

MVS is NeoGeo, en dan kun je met een MVS moederbord, gewoon switchen van games zoals bij je SNES.
Of een multi card er in stoppen.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Mar 14, 2014 10:20

Hoeveel ruimte heb je in de woonkamer kwa "voetafdruk" kan me nauwelijks voorstellen dat een candy zoveel breder is dan een woody.
Bedenk ook dat een candy veel lager is en dus imho chiquer/minder aanwezig is in de woonkamer.

En welke arcade games vind je leuk en wil je perse spelen?

Robin maakt ook een punt zo'n 29 inch in your face is wel erg gaaf. Maar dat moet eerst ervaren.
Ga eens (net zoals bij een auto kopen) een langs bij een candy dealer of het NGC.
Team 15 kHz
Ab79
Active Level:
Active Level:

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 10:27

Ik zie nu ook een reply in het 'voorstellen' topic waar ik hier even op zal reageren:

Die kast van Jan is niet gericht op de mensen die deze community vormen. Wij spelen onze kaarten iets anders. We zijn er voor je om je op het goede pad te zetten. Vrees niet, het komt goed

Ik snap dat jullie het kopen van een dergelijke kast vloeken in de kerk vinden, maar ik denk dat ik niet zo'n purist ben als het meerendeel wat hier te vinden is :) Het gaat mij gewoon om lekker gamen, bij voorkeur met vrienden.

Die console collectie is opgebouwd gedurende de jaren dat ik nog thuis woonde en ik had allerlei mooie plannen. De bedoeling was om een game-room te realiseren in de woning waar ik later zou gaan wonen.

Maar dan kom je uiteindelijk in een appartement te wonen waar je totaal de ruimte niet hebt voor een game-room en staan je consoles gedeelte daar in de kast en gedeeltelijk nog bij je ouders op zolder. Ik kan die consoles wel houden maar veel plezier heb ik er zelf niet aan.

Ik heb wel een hoekje waar een NES, SNES, Sega Multi Mega en een Atari Jaguar aangesloten staan maar de rest gebruik ik niet (veel). De Neo Geo is gistermiddag ook weer terug de doos in gegaan.
En die Atari Jaguar zal een dezer dagen ook weer een doos ingaan.

De eerstgenoemde drie consoles zijn dan ook degenen die ik ga houden denk ik samen met de handheld systemen. De rest zou dan kunnen vertrekken.
Mijn ouders hebben dan ook eindelijk een gedeelte van hun zolder terug :wink:
Ab79
Active Level:
Active Level:

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 10:30

Bedenk ook dat een candy veel lager is en dus imho chiquer/minder aanwezig is in de woonkamer.

Is zo'n kast goed staand te spelen of moet je gaan zitten?
Want een kast met een hoogte waarbij je staat te spelen heeft mijn voorkeur.
Ab79
Active Level:
Active Level:

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 10:37

Hoeveel ruimte heb je in de woonkamer kwa "voetafdruk" kan me nauwelijks voorstellen dat een candy zoveel breder is dan een woody.

Ik zal het vanavond even opmeten.

En welke arcade games vind je leuk en wil je perse spelen?

De mortal kombat reeks en andere toppers.
Zo'n Vewlix, hoeveel spellen gaan daarop of is dat ook een kwestie van 'losse' spellen aanschaffen?
TheAddicT
Active Level:
Active Level:

Post by TheAddicT » Fri Mar 14, 2014 10:40

Gewoon voor een houten kast gaan als je van een retro uitstraling houdt, deze hebben meestal een breedte van ongeveer 60cm. Persoonlijk spreekt de moderne clean look van een Candy mijn niet zo aan. De charme van een jaren 80 houten kast met een gebutste gebruikte look is juist cool. Maar smaken verschillen natuurlijk. Zoiets als dit kopen (de linker): http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr , nieuwe sticks en knoppen zodat ie wel strak speelt, en een Jamma multi-board of mame er in :-) Led verlichting achter de marquee en je hebt ook een eye catcher, maar inderdaad anders dan een plastic cab.
Last edited by TheAddicT on Fri Mar 14, 2014 10:42, edited 1 time in total.
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Mar 14, 2014 10:42

Yes, het zijn sitdowns die candies. En uiteraard verbouw je je huis net zolang er een Taito Hey! centre in past ;) Maar das logisch.

De vraag welke games wil je perse spelen heeft te maken met de beslissing tav het scherm.
Team 15 kHz
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Mar 14, 2014 10:49

Maar ok, geen purist gaat om de gezelligheid van het staand spelen en keuze uit veel, heel veel.

Woody met crt en 2100 in 1 it is :)
Team 15 kHz
Ab79
Active Level:
Active Level:

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 10:52

ElPancho wrote:Maar ok, geen purist gaat om de gezelligheid van het staand spelen en keuze uit veel, heel veel.

Juist, zoiets dus idd.
Nu alleen zoiets zien te vinden.
Ik ben niet in voor een projekt (ben ook al een '71 chevrolet el camino aan het opknappen, bijna afgerond) dus een kant en klare aanschaf zal het moeten worden.
TheAddicT
Active Level:
Active Level:

Post by TheAddicT » Fri Mar 14, 2014 10:55

ElPancho wrote:Maar ok, geen purist gaat om de gezelligheid van het staand spelen en keuze uit veel, heel veel.

Vind ik een mooie uitspraak! Komt het dan hier op neer:
- Fanatieke hard-core gamer (fighters/shumps): Candy
- Fun gamer met een nostalgisch gevoel naar old school games uit de 80's en 90's: Woody

8)
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Mar 14, 2014 11:04

Ik wil niet gelijk als een hyena de gelegenheid pakken, maar ik doe het toch haha We hebben in het NGC nog een War Gods kast (Mortal Kombat, Killer Instinct variant), precies wat je zoekt denk ik. Deze zou sowieso de verkoop in gaan en was ik nog mee bezig om klaar te maken. Er gaat een zeer goede 25 inch monitor in en zit al een 2 player 6 button panel in. Ik heb als het goed is ook nog stickersets en een panel van Mortal Kombat. Deze is dus met alleen wat art aan te passen om te toveren naar een MK kast.

Ik kan als je dat wil dan een complete Hyperspin setup erin bouwen, maar dat kost me wel even een aantal weken, maar dan heb je ook wat! De kast zal dan compleet nagekeken en geprepareerd zijn.

Hij zal niet zo duur zijn als die van Jan, maar wel een heel stuk beter ;)

btw. deels ruilen met consolestuff is ook een optie, kan ik weer eens wat gaan verzamelen ;)
Ab79
Active Level:
Active Level:

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 11:04

Dragonfly kan me deze kast ook aanbieden.
Graphics zijn stickers en kunnen er dus af.

Image
Ab79
Active Level:
Active Level:

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 11:06

Psykick wrote:Ik wil niet gelijk als een hyena de gelegenheid pakken, maar ik doe het toch haha We hebben in het NGC nog een War Gods kast (Mortal Kombat, Killer Instinct variant), precies wat je zoekt denk ik. Deze zou sowieso de verkoop in gaan en was ik nog mee bezig om klaar te maken. Er gaat een zeer goede 25 inch monitor in en zit al een 2 player 6 button panel in. Ik heb als het goed is ook nog stickersets en een panel van Mortal Kombat. Deze is dus met alleen wat art aan te passen om te toveren naar een MK kast.

Ik kan als je dat wil dan een complete Hyperspin setup erin bouwen, maar dat kost me wel even een aantal weken, maar dan heb je ook wat! De kast zal dan compleet nagekeken en geprepareerd zijn.

Hij zal niet zo duur zijn als die van Jan, maar wel een heel stuk beter ;)

btw. deels ruilen met consolestuff is ook een optie, kan ik weer eens wat gaan verzamelen ;)

Je hebt mijn interesse!
Anunaki
Active Level:
Active Level:

Post by Anunaki » Fri Mar 14, 2014 11:14

ik wilde net een heel verhaal gaan typen over horizontaal, verticaal, VGA, 15kHz, 6 button layout, xx in 1 borden en Mame, blablablabla

maar Psykick is me min of meer voor en doet er meteen een leuke aanbieding bij
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Fri Mar 14, 2014 11:17

Je kan ook voor een upright-Naomi gaan. Die kasten vind je in Nederland vrij gemakkelijk, zijn niet duur, is een staan-model, heeft een 31khz VGA scherm (Je kan dus zelf Mame met 2100 games er op aansluiten) en het is een candy die moderner/minder aanwezig overkomt in de woonkamer. Daarnaast kan je je Mame ook nog eens afwisselen met Naomi games zonder veel gedoe ;)

Hier staat er al een met pas een bod van 100 euro: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

Daarnaast is de optie van Psykick ook een hele goede :)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Mar 14, 2014 11:19

Ab79 wrote:Ik snap dat jullie het kopen van een dergelijke kast vloeken in de kerk vinden, maar ik denk dat ik niet zo'n purist ben als het meerendeel wat hier te vinden is :) Het gaat mij gewoon om lekker gamen, bij voorkeur met vrienden.

Begrijpen we wel hoor, maar dat kan een stuk beter dan met die kast van Dragonfly en een stuk goedkoper ook. Pak een leuke woody, hang er een MAME PC in, en go.
Ab79
Active Level:
Active Level:

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 11:39

Ik denk dat ik in ga op het aanbod van PsyKick.
Zou mooi zijn als we samen iets uit kunnen vogelen qua inruil collectie (met eventuele bijbetaling). Komen we vast wel uit. Ik zal ff een pm sturen.
Zo is er meteen wat binding met het forum :)

En ik hoop dat iedereen dan tevreden is met mijn keus want ik wil hier natuurlijk niet met een scheve schaats aangekeken worden ;) Haha.

Thanks allen!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Mar 14, 2014 11:49

Haha! Je wordt nooit scheef aangekeken hoor! Iedereen zijn eigen ding!

Zolang je maar niet met een flipperkast of airhockeytafel aan komt zetten
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Fri Mar 14, 2014 11:51

Een MAME woody!? Op de brandstapel er mee!

Image

(JK, goede keus. Iig geen overpriced kant en klaar kastje)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Mar 14, 2014 11:52

*signature binnenkort veranderen doet*
Team 15 kHz
Anunaki
Active Level:
Active Level:

Post by Anunaki » Fri Mar 14, 2014 11:54

ik wil je nog wel waarschuwen voor deze hobby: voor je het weet heb je een 2e kast of meer
Ab79
Active Level:
Active Level:

Post by Ab79 » Fri Mar 14, 2014 12:00

Anunaki wrote:ik wil je nog wel waarschuwen voor deze hobby: voor je het weet heb je een 2e kast of meer

Nog altijd minder permanent als een tattoo ;)
Anunaki
Active Level:
Active Level:

Post by Anunaki » Fri Mar 14, 2014 12:04

dat denk jij :mrgreen:
TheAddicT
Active Level:
Active Level:

Post by TheAddicT » Fri Mar 14, 2014 12:05

Ab79 wrote:
Anunaki wrote:ik wil je nog wel waarschuwen voor deze hobby: voor je het weet heb je een 2e kast of meer

Hangt er vanaf of je een vriendin hebt thuis... De meesten hebben weinig met arcade kasten... :D
En dus mag je blij zijn als je er een in huis "mag"...
Post Reply