AFTER BURNER SOUND DATA ROMS en PROGRAM SOUND ROM

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
Abelientje
Active Level:
Active Level:

AFTER BURNER SOUND DATA ROMS en PROGRAM SOUND ROM

Post by Abelientje » Thu Oct 31, 2013 14:21

Hoi hoi, de after burner zit niet mee. Ik heb inmiddels weer een perfect System x board maar het probleem is gebleven. Waarschijnlijk dus faulty rom(s) in de sound roms. Ik ben terug bij af en ja ook nog een werkend board verprutst :( Soms.......

Anyway het orginele bord ben ik mee bezig, het start LINE OF FIRE prima op, heb inmiddels weer een verbinding voor de audio weten te herleiden. Nog twee te gaan maar goed vanmiddag even kijken.

Ik wil zo graag een werkende after burner, heeft iemand de hieronder genoemde eproms en mask roms voor een after burner? Kan iemand ze branden, mask roms zijn niet te branden heb ik begrepen..... hiervoor zou vervangen moeten komen. Ik ben hier wat leek in....... dus kan iemand dat voor mij uitzoeken.

Nu zit ik eigenlijk wel op de max. van wat de after burner mij heeft gekost maar wat roms heb ik er nog voor over. Ik zal alles vergoeden en anders mag je het system x board (bijna klaar, en zeker te fixen) met alle LINE OF FIRE roms erop hebben als tegenprestatie. HELP HELP, wordt echt een beetje g*k.........

Groet Hielke/Abelientje

(IC17) EPR 10923 SOUND PROGRAM
(IC11) MPR 10930 SOUND DATA
(IC12) MPR 10931 SOUND DATA
(IC13) EPR 10929 SOUND DATA

edit IC aanduiding zijn de nummer op het system x board.......
Psykick
Active Level:
Active Level:

Re: AFTER BURNER SOUND DATA ROMS en PROGRAM SOUND ROM

Post by Psykick » Thu Oct 31, 2013 14:48

Heb zelf een niet lekker werkende After Burner en heb net onderdelen overgenomen van Polderarcade en moet nog goed puzzelen om er eentje werkend te maken plus nog een werkende reserve.
Er zullen wel één of 2 boarden overblijven, ik zal dan zien of ik je kan helpen.
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Thu Oct 31, 2013 15:50

Helemaal toppie, als je mij helpt aan goede roms.... voor jouw money or system x board. np
Groet Hielke/Abelientje
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Thu Oct 31, 2013 15:51

ps de after burner komt van polder arcade :) :)
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Thu Oct 31, 2013 15:56

Oja ik heb ook even de program sound rom van line of fire geprobeerd.... goed geluid! Uiteraard niet synchroon met de game maar toch........ geen gekraak. Dus maybe alleen de eprom met sound program?
Snif snif :)
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Fri Nov 01, 2013 06:56

Ik heb via MP een aardige meneer gevonden die een gehele rom set voor after burner 2 heeft gebrand. Hij ontdekte aan de hand van mij foto dat ik een mengelmoes heb van after burner 1 en after burner 2 roms... verder ook nog wat van een DX uitvoering. (Jammer!!!) Een niet geheel compatible setje dus...... even op de post afwachten en dan hopen dat ie eindelijk werkt zoals het hoort!!!!!!
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Fri Nov 01, 2013 10:47

Er zijn hier meer mensen met een eprom brander + ervaring dan je op marktplaats tegen hoofdprijs vind.

Zie ook mijn eerdere post:

viewtopic.php?f=7&t=4720

Wat er exact in een rommetje zit kan je niet aflezen van een sticker.
Oh en Afterburner DX ? Je laat je van alles vertellen.. Upright en DX hebben dezelfde roms.
PCB's wijken wellicht wat af ivm. het aandrijven v/d motor voor de DX maar dit doet niks af aan de game.. :)

Plak die foto van je print eens hier als je wilt?

Wat vraagt de aardige meneer voor zijn eproms, puur uit interesse?

Afgaande op wat je zelf ontdenkt hebt, gekraak zal dan één van de PCM samples zijn in de volgende roms:

mpr-10931.11
mpr-10930.12
epr-11102.13 (of, EPR-10929.13)

De USA(upright?) romset is niet gedumpt, en wat er in MAME zit is juist een mix/match tussen de roms lijkt het.
Exact zoals het ook op borden wordt aangetroffen.

Als je de genoemde roms er afhaalt heb je geen digitale samples meer. Je kunt één voor één proberen welke rot is/zijn lijkt me.

Ik verkoop je ook liever 30 eproms dan de 3 die je waarschijnlijk echt nodig hebt..

(LOF sound program speelt waarschijnlijk de rotte sample niet af, waardoor je het probleem niet hebt.)
Image
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Fri Nov 01, 2013 10:57

Hoi Asure, ik ben idd een newbie op gebied van arcade, maar leer snel. :) Ik had idd ook door dat een dx (deluxe) dus de zelfde roms hebben. Uiteraard zou het kunnen dat het een mix van roms is...... spel loopt verder prima. Maar ja een faulty rom is mogelijk toch? Nu had ik de line of fire roms (alleen sound dus) geprobeerd met dus after burner. Van uit diagnostisch kon ik dus goed geluid horen. In game mode slaat het nergens op vanwege een compleet ander programma..... Het probleem zit dus naar mijn denken in de roms betrefende de audio.

Deze meneer stuurt mij als het goed eerst de roms toe... om te proberen. Het gaat om een volledige rom set. Ik heb geen idee wat zoiets kosten mag..... dus hint :) We hebben er nog geen prijs afspraak over gemaakt.

Enne hoe plaats ik hier foto's? Wil mn perfect werkende turbo outrun ook wel even tonen.......

Groet Hielke/Abelientje
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Fri Nov 01, 2013 11:00

Edit: uiteraard wil ik eerst de sound roms en sound program overzetten. Ik wacht deze meneer eerst af. Het is wel een heel vriendelijk gebaar natuurlijk!
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Fri Nov 01, 2013 11:08

De drie sound roms (blanco) zijn 128kbytes dus 27C010, 27c1000 of 27c1001 kan het zijn. Die zijn grofweg $1.50 per stuk. Dat is uit china, ex verzendkosten naar Nederland, en ex. beschrijven.

Ik kan ze hier zo branden.

Foto's kun je tussen de tags plaatsen met link. bijv.

Code: Select all

[img]htt[://www.site.com/map/plaatje.jpg[/img]

Edit: En als het 'snel' moet dan rij je naar me toe, dan dump ik eerst de inhoud v/d drie pcm roms om te kijken of ze inderdaad stuk zijn, en zo ja, dan wis ik inhoud en brand ze opnieuw voor je. :)
Image
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Fri Nov 01, 2013 12:55

Hoi Asure, super dank voor je aanbod :) Ik krijg al wel inmiddels van de aardige MP meneer de rom set toegestuurd. Ik had voor hem een aantal PCB kabel/connectoren van dus de LOF..... hier was hij erg blij mee en wilde verder geen geld.

Ik hoop ze morgen binnen te krijgen en uiteraard nog eens proberen. En natuurlijk kan ik altijd es langs komen voor een bakkie, en/of het system x board afhankelijk vd werking. (amiga talk terzijde :) )

Ik ben enigszins weer wat hoopvol, leuk hoor die arcade kasten.... maar after burner zit/zat ff tegen. Met de Turbo Outrun en mn flipperkastjes eigenlijk nooit zoveel "ellende"......

Ik zal ff plaatjes schieten......

mvg Hielke/Abelientje
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Sat Nov 02, 2013 15:13

Roms binnen van de aardige MP meneer....... resultaat: Problem SOLVED!
Ik ben harstikke blij natuurlijk. Hij zou ook kijken naar een YM2151 met IC voetje. Wil dan toch nog een keer poging doen om het orginele bord te repareren. Ieder even dank voor zover met het meedenken.

Groet Hielke/Abelientje
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Sat Nov 02, 2013 23:51

YM2151 $3,50 uit HK. (+3.50 shipping.) Ebay
DIP24 voetje $0.10 lijkt me (verkoper ff vragen, die heeft er vast wel liggen.)

Nu je twee borden hebt, kun je zo zien wat waar heen loopt op het werkende bord lijkt me. Multimeter erbij, en doormeten die tracks :)
Image
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Tue Nov 05, 2013 04:04

Hoi hoi, de aardige MP meneer stuurt mij ook nog een YM2151 met voetje toe. Ik ga dus nog een keer er goed geduld en tijd voor nemen om het orginele bord weer te repareren. En idd. met een werkend bord erbij is dat een stuk makkelijker.

Indien het bordje weer werkt gaat hij de verkoop in, ter compensatie voor de aanschaf prijs van de afterburner.
Bordje (zonder game roms) wil ik dan 100,00 euro zeker voor. Wordt, indien hij weer werkt wel aangeboden hier en op MP.

Anyway ik kan iig mijn After Burner gebruiken zoals het hoort: Knallen! Resultaat van het te repareren bord laat ik tzt weten....... Wel gaaf dat er zulke mensen zijn..... zie je niet vaak. Ik bedoel dan op MP, iets toesturen om het te proberen en er geen geld voor willen. Nu ga ik hem uiteraard wel een kleine vergoeding geven hoor, en voor de onderdelen en wat voor het regelen. Wel zo netjes!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Nov 05, 2013 09:17

Kom vooral ook naar ons event op 30 November. We hebben een Afterburner Deluxe staan :D
Anunaki
Active Level:
Active Level:

Post by Anunaki » Tue Nov 05, 2013 09:25

ik ben blij dat het uiteindelijk zo uitpakt

Er zijn btw heel veel mensen bereid anderen te helpen. Ik heb jou geholpen door je attent te maken op dit forum (en aan te bieden roms te branden), Asure heeft mij ook volop geholpen na contact via MP.

En zo zijn er vast nog veel voorbeelden. Het is niet allemaal evil
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Tue Nov 05, 2013 10:22

Off-topic, werkt die LOF zijn gun input niet met de stick van Afterburner? Of is dat allemaal met optische guns?
Image
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Tue Nov 05, 2013 11:50

Hoi hoi, mijn opmerking was zeker niet bedoeld in de richting van dit forum hoor......... jullie hebben idd. prima geholpen en meegedacht! Wat ik bedoelde is dat in princiepe uit het niets hulp werd geboden zonder dat dat werd gekoppeld aan geld. Dat vond ik gewoon fijn, eh vraagje wanneer is de arcade dag? Lijkt mij zeker leuk!
mvg
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Tue Nov 05, 2013 11:51

30 november hahaha...... maar waar?

@Asure zal es proberen maar volgens mij ging LOF om optische guns
Gyruss
Active Level:
Active Level:

Post by Gyruss » Tue Nov 05, 2013 11:59

grappig, deze afterburner is ooit van mij geweest, ik heb hem vervolgens aan polderarcade verkocht.

Hoop dat je hem snel werkend krijgt, mij is het toen niet gelukt.
Abelientje
Active Level:
Active Level:

Post by Abelientje » Wed Nov 06, 2013 18:50

@gyruss ik heb de after burner weer helemaal tip top. Nog wat cosmetische klussen maar dat gaat goed komen.

Originele after burner PCB weer helemaal functioneel gerepareerd........ Gebruik ik nu ook weer. De LOF PCB ongeroerd en honderd procent in de verkoop.......... Zie ander topic.
Post Reply