Hypocriete politiek

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Hypocriete politiek

Post by Ken » Tue Oct 31, 2006 04:29

Ik kan het niet laten deze stuff even over te nemen van de NOS site, wat een hypocriet zooitje blijft het toch in dat land. Wat een geslijm en een gebedel en bovendien nieuwe demonisering, waar hebben we dat eerder gezien? De hele politiek kan me verder geen reet meer interesseren, maar dit viel me dan toch even op. Bah.

`Lijsttrekker Wilders van de Partij voor de Vrijheid weigert om met D66-leider Pechtold nog in debat te gaan. Pechtold noemde zondag Wilders' uitspraak dat Nederland een tsunami van islamering wacht,"te walgelijk voor woorden".`
Image
Image
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Tue Oct 31, 2006 09:39

tsjah, nederland is zowieso een raar land aangaande politiek, meningen, gedragingen en nog een hele waslijst meer.
ik zou niet lang hoeven nadenken over een mooie baan elders.
Niet dat het overal zoveel beter is dan hier maar een klein beetje scheelt al een hoop :)

Zowieso moet het niet gekker worden, ik zag vannochtend onze MP op tv die ome Bos even uitlachte. Ik heb nooit echt veel met die man gehad maar ik vond het voor het eerst dat ik sympathie voor hem had.

Anyhoe, aangaande meneer pechtold denk ik dat d66 ook wel een betere kandidaat neer kan zetten. Je hoeft het niet met alles eens te zijn wat meneer wilders zegt maar er zjin toch wel een aantal zaken waar ik me in kan vinden.
Iemand al gestemwijzerd? (nieuw woord-> volgend jaar in de D.V.D.)
misschien leuk voer voor een poll...
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Oct 31, 2006 09:54

Wilders begint door te schieten en ook het feit dat iedereen meebetaald aan de o zo nodige beveiliging van deze man vind ik ook idioot. Dat er mogelijk iets kan gebeuren kan je niet uitsluiten, maar om 24/7 beveiliging te hebbben is absurd.

Daarnaast is het idd hypocriet van Wilders om niet meer met Pechtold te debateren om zijn kwetstende uitspraken, terwijl Wilders aan één stuk door mensen loopt te kwetsen.

Politiek begint steeds meer een verhaal te worden waar mensen een wellis en nietes verhaal afsteken zoals de kleuters in de zandbak vechten om een schepje.
Keep on Dreaming
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 31, 2006 14:25

Ik heb bij Stemwijzer en Kieskompas de tests gedaan, en zoals ik al verwachtte kwam er bij mij flink rechts uit. De partijen waar ik op zou moeten stemmen zouden dan Wilder, EenNL en VVD zijn, deze partijen staan mij ook het meeste aan als ik de standpunten bekijk. Natuurlijk ben je het niet eens met alles, maar deze partijen komen het beste overeen met mijn mening en idealen. Helaas mag ik pas over 11 maanden stemmen :roll:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Nov 08, 2006 19:23

CDA-leider Jan Peter Balkenende wil dat leerlingen in het voortgezet onderwijs verplicht godsdienstles krijgen, ook op openbare scholen. Hij zegt dat in het tv-programma van Paul Rosenmöller dat de IKON woensdagavond uitzendt.

In het wekelijkse programma zijn interviews met lijsttrekkers van verschillende partijen te zien. Balkenende wijst in de uitzending op de noodzaak dat jongeren meer inzicht krijgen in religies.

''Of je nu wel of niet gelooft, godsdienstonderwijs is ontzettend belangrijk om te weten wat religie voor mensen betekent, wat verschillen en overeenkomsten zijn. Ik denk dat het noodzakelijk is, ook voor jonge mensen, om dingen in de samenleving te kunnen plaatsen en te kunnen beoordelen.''

Image
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Nov 08, 2006 21:34

Liever dat dan achterlijk radicaal gebrabbel uit de koran van de eerste de beste imam.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed Nov 08, 2006 21:36

Je moest eens weten hoeveel overeenkomsten er zijn tussen de bijbel en de koran. Het maar net hoe iemand de tekst opvat.
Mittens666

Post by Mittens666 » Thu Nov 09, 2006 20:02

Ik ben het wel eens met wilders hij zegt hetzelfde als dat fortuyn zei maar dan wat harder en dan is het ineens racisme

Opzouten met dat linkse gedoe hebbie niks aan

Die geven geld uit wat er nog niet eens is.
Dem.

Post by Dem. » Wed Nov 22, 2006 17:21

Ken wrote:
''Of je nu wel of niet gelooft, godsdienstonderwijs is ontzettend belangrijk om te weten wat religie voor mensen betekent, wat verschillen en overeenkomsten zijn. Ik denk dat het noodzakelijk is, ook voor jonge mensen, om dingen in de samenleving te kunnen plaatsen en te kunnen beoordelen.''

Image

Ben ik het niet mee eens. Kdenk dat het wel degelijk belangrijk is dat men weet wat godsdienst voor andere betekend, ook al heb je er zelf mss geen boodschap aan. Voor veel mensen is het gewoon ontzettend belangrijk, kun je niet omheen. Bovendien is het imo ook gewoon een deel algemene kennis. Als iemand van 17 niet weet wat het verhaal van Noah in houdt vind ik dat best erg. Niet zozeer kwa Godsdienst, maar wel kwa algemene ontwikkeling... Dat zingen enzo hoeft van mij niet, maar beetje de verhalen kennen is imo niet te veel gevraagd. Beetje algemene inhoud wat godsdiensten inhouden is niks mis mee...

Mittens666 wrote:Die geven geld uit wat er nog niet eens is.

Viel me gister tijdens debat idd op dat vrij weinig van hun echt lijken te weten wat ze zeggen... Zijn waarschijnlijk gebriefed op een standaard verhaaltje wat zou moeten kunnen werken, maar wijk daarvan af en er is paniek... Echt hoor... Balkenende maakte opmerking over afgesproken CO2 uitstoot via Kyoto verdrag... Maakt Bos vervolgens een opmerking waardoor ik begon te twijfelen of hij uberhaupt wel wist waar Balkenende het over had.

Niveau debat ligt imo zoiezo al behoorlijk laag, lijkt soms echt op de middelbare school. Maar zelfs daar weet men dat je niet door elkaar heen moet praten of continue onderbreken met bullshit opmerkingen. Kzat dit jaar echt in de knoei met wie te stemmen... Iedereen kwam een beetje clueless over. SP wist zich wel gewoon rustig te houden en een normaal debat te voeren. Jammer dat hun politieke agende een slechte grap is. Iedereen lacht maar niemand lijkt te begrijpen hoeveel ze nou echt waar kunnen maken. Kan wel even doorgaan maar is zo weer fijn ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Nov 22, 2006 17:23

Ik zit dat debat nu te kijken, wat een slap geouwehoer zeg...slechtste debat sinds tijden!
Post Reply