Racisme in Japan

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Ore~sama

Racisme in Japan

Post by Ore~sama » Thu Aug 24, 2006 21:22

Ik hoor steeds dat het een groot probleem is in Japan, maargoed verder weet ik er niet veel van en lijkt het overal aan de orde te zijn.

Hier zag ik alleen wel iets wat aangeeft dat Japanners vaak nog wat racistischer zijn en er voor uitkomen doormiddel van zulke voorbeelden.

http://www.debito.org/roguesgallery.html

Ooit zoiets tegen gekomen Ken? Heb die site trouwens niet helemaal doorgelezen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Aug 24, 2006 22:04

Er is een verschil tussen rascisme en de slechte naam die de gestationeerde Amerikaanse soldaten hebben opgebouwt. Kan het geen rascisme noemen, ik noem het eerder realisme. Het is misschien wel discriminatie, omdat het op vooroordelen is gebaseerd maar ik geef ze om heel eerlijk te zijn geen ongelijk. Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Voel me altijd en overal even welkom.
Ore~sama

Post by Ore~sama » Fri Aug 25, 2006 10:33

Ken wrote:Er is een verschil tussen rascisme en de slechte naam die de gestationeerde Amerikaanse soldaten hebben opgebouwt. Kan het geen rascisme noemen, ik noem het eerder realisme. Het is misschien wel discriminatie, omdat het op vooroordelen is gebaseerd maar ik geef ze om heel eerlijk te zijn geen ongelijk. Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Voel me altijd en overal even welkom.


Zo'n idee had ik ook al inderdaad.
Dem.

Post by Dem. » Sun Aug 27, 2006 01:20

Word up!
Image

Om een aantal moet ik toch wel even lachen. Niet persé vanwege gebrekkige Engels maar gewoon om het lollige ervan.

Sign refuses all foreigners, drunks, and organized crime members

Maahahahahaha.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sun Aug 27, 2006 11:37

Image
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Aug 27, 2006 11:51

Valt wel op dat het vaak over russen gaat die er niet in mogen. Damn sailors ;)
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Aug 28, 2006 10:22

Ik weet dat Japaners het niet zo hebben op buitenlanders, maar kan het niet OOK zo zijn dat die specifieke gelegenheden geen personeel hebben die Engels kunnen praten en zo op een inderdaad iets te botte (wellicht niet zo bedoeld) manier dat laten zien. Ik zou me daardoor nooit laten afschrikken. Helemaal niet als het een game-shop zou betreffen.
Ore~sama

Post by Ore~sama » Wed Aug 30, 2006 08:20

Het nationalisme schijnt ook weer meer lucht te krijgen.

http://www.theage.com.au/news/world/rig ... 99270.html

Vele verhalen waren al bekend over bijvoorbeeld de schoolboeken die de bevolking niet leert dat Japan fouten heeft begaan in de tweede wereld oorlog.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Aug 30, 2006 08:35

Als je hier door Shinjuku loopt snap je ook wel waarom dit aan de gang is. De meeste blanke buitenlanders hier werken gewoon voor een bedrijf, maar er zijn problemen met criminaliteit onder Chinezen en de Afrikanen die niets anders doen dan mensen een strip club in loodsen. Ik liep gisteren door Akihabara en zie een of andere blanke debiel z'n peuk midden op straat weggooien, terwijl niemand zowiezo hier op straat rookt, laat staan dat ze dan hun peuk weggooien. Misschien voor een Nederlander onzin, maar hier wordt dat gezien als 'bad moral'. Ik heb het even gevraagd aan een Japanse vriendin van me en die gaf toe dat inderdaad met meerendeel (dat wil zeggen meet dan 50%) van de bevolking liever een all-Japanese society heeft. Maar als we die test eens op Nederlandse verjaardagen zouden houden, wat zou er dan uitkomen? Of any other country for that matter.
Ore~sama

Post by Ore~sama » Wed Aug 30, 2006 10:32

Ken wrote:Als je hier door Shinjuku loopt snap je ook wel waarom dit aan de gang is. De meeste blanke buitenlanders hier werken gewoon voor een bedrijf, maar er zijn problemen met criminaliteit onder Chinezen en de Afrikanen die niets anders doen dan mensen een strip club in loodsen. Ik liep gisteren door Akihabara en zie een of andere blanke debiel z'n peuk midden op straat weggooien, terwijl niemand zowiezo hier op straat rookt, laat staan dat ze dan hun peuk weggooien. Misschien voor een Nederlander onzin, maar hier wordt dat gezien als 'bad moral'. Ik heb het even gevraagd aan een Japanse vriendin van me en die gaf toe dat inderdaad met meerendeel (dat wil zeggen meet dan 50%) van de bevolking liever een all-Japanese society heeft. Maar als we die test eens op Nederlandse verjaardagen zouden houden, wat zou er dan uitkomen? Of any other country for that matter.


Ik ben het één en ander tegen gekomen in Tokio inderdaad waardoor ik kan bedrijpen dat Japanners zich zo gaan opstellen tegen buitenlanders. Het was in mijn ogen ook verschikkelijk irritant hoe mede-blanke toeristen en afrikaanse immigranten het straatbeeld in sommige buurten van Tokio veranderen en zo een voorbeeld vormen voor de zwakzinnige jeugdige die zich graag laat inspireren door deze groep en door westerse media. Dit hou je helaas niet in de hand, maar voor mij, een liefhebben van de Japanse cutluur, is het een nogal een jammerlijke toekomstvisie om te zien dat de normen en waarden langzaam verwaarlozen en meer naar westerse mentaliteit neigen te gaan.
User avatar
japancollector
Active Level:
Active Level:
Posts: 190
Joined: Tue Nov 15, 2005 01:49
Contact:

Post by japancollector » Thu Sep 28, 2006 23:36

Ore~sama wrote:
Ken wrote:Als je hier door Shinjuku loopt snap je ook wel waarom dit aan de gang is. De meeste blanke buitenlanders hier werken gewoon voor een bedrijf, maar er zijn problemen met criminaliteit onder Chinezen en de Afrikanen die niets anders doen dan mensen een strip club in loodsen. Ik liep gisteren door Akihabara en zie een of andere blanke debiel z'n peuk midden op straat weggooien, terwijl niemand zowiezo hier op straat rookt, laat staan dat ze dan hun peuk weggooien. Misschien voor een Nederlander onzin, maar hier wordt dat gezien als 'bad moral'. Ik heb het even gevraagd aan een Japanse vriendin van me en die gaf toe dat inderdaad met meerendeel (dat wil zeggen meet dan 50%) van de bevolking liever een all-Japanese society heeft. Maar als we die test eens op Nederlandse verjaardagen zouden houden, wat zou er dan uitkomen? Of any other country for that matter.


Ik ben het één en ander tegen gekomen in Tokio inderdaad waardoor ik kan bedrijpen dat Japanners zich zo gaan opstellen tegen buitenlanders. Het was in mijn ogen ook verschikkelijk irritant hoe mede-blanke toeristen en afrikaanse immigranten het straatbeeld in sommige buurten van Tokio veranderen en zo een voorbeeld vormen voor de zwakzinnige jeugdige die zich graag laat inspireren door deze groep en door westerse media. Dit hou je helaas niet in de hand, maar voor mij, een liefhebben van de Japanse cutluur, is het een nogal een jammerlijke toekomstvisie om te zien dat de normen en waarden langzaam verwaarlozen en meer naar westerse mentaliteit neigen te gaan.


ik vind dat in japan minder discriminatie is
.Daarnaast is japanse media ook beter dan westerse media .ze hebben daar luchtige progamma's enzo.Hier 24 uur debat televisie daardoor kan men niks anders meer dan zeuren.het word met de pap lepel ingeschonken.

denk zelf in toekomst in japan gaat wonen.Ik heb op de aniway forum ook post gedaan over dit onderwerp.in deze post staat hoe ik erover denkt

over buitenlanders in japan

http://www.youtube.com/watch?v=2Cwy1ntKLAU
Ore~sama

Post by Ore~sama » Wed Nov 01, 2006 16:15

japancollector wrote:
ik vind dat in japan minder discriminatie is
.Daarnaast is japanse media ook beter dan westerse media .ze hebben daar luchtige progamma's enzo.Hier 24 uur debat televisie daardoor kan men niks anders meer dan zeuren.het word met de pap lepel ingeschonken.

denk zelf in toekomst in japan gaat wonen.Ik heb op de aniway forum ook post gedaan over dit onderwerp.in deze post staat hoe ik erover denkt

over buitenlanders in japan

http://www.youtube.com/watch?v=2Cwy1ntKLAU


Ik kan geen uitlatingen doen over hoe groot discriminatie is in Japan, maar ik weet wel dat hun er anders mee omgaan dan wij in het westen. Dit is met vele dingen zo, waardoor het in één keer opvalt hoe goed de samenleving daar nog in elkaar steekt.

De Japanse televisie lijkt me zowiezo een stuk leuker op sommige gebieden Als ik die variety programma's kon begrijpen was ik er waarschijnlijk best wel om gaan lachen.

Het is heel erg moeilijk een goeie indruk te krijgen van de Japanse samenleving, wel is het overduidelijk dat dit een hele andere is in vergelijking met die van ons. In mijn ogen eigenlijks een stuk leuker om in te leven, als je teminste dezelfde waarden en normen als mij hebt.

Ook biedt Tokio je natuurlijk ontzettend veel dingen, waar je natuurlijk wel weer veel voor moet doen. De Japanse samenleving is niet perfect, maar ik zou het wel kunnen inruilen voor Nederland als ik daar teminste een beetje goeie plek heb weten te veroveren.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Nov 01, 2006 16:25

Rascisme tegenover blanken kan ik me hier maar al te goed voorstellen als ik kijk naar de vervelende Amerikanen in Roppongi en op mijn universiteit. Uitzonderingen daargelaten zijn het over het algemeen luidruchtige, egocentrische, puberale figuren die weinig tot geen toegevoegde waarde hebben in dit land.
Ore~sama

Post by Ore~sama » Wed Nov 01, 2006 18:13

Ken wrote:Rascisme tegenover blanken kan ik me hier maar al te goed voorstellen als ik kijk naar de vervelende Amerikanen in Roppongi en op mijn universiteit. Uitzonderingen daargelaten zijn het over het algemeen luidruchtige, egocentrische, puberale figuren die weinig tot geen toegevoegde waarde hebben in dit land.


Natuurlijk zijn Japanners niet de enige die zich daar dan aan ergeren, ik erger me er zelf ook aan als ik het zou zien.
niels

Post by niels » Wed Nov 01, 2006 21:26

Om er voor te zorgen niet als aso amerikaan te worden aangezien (je bent wit, dus amerikaan tot het tegendeel bewezen is) had ik een T-shirt aan met de volgende opdruk: 僕は蘭国人, 変な米国の夷人じゃない

Vrij vertaald: Ik ben Nederlander, geen vreemde Amerikaanse Barbaar.
Daar werd vaak om gelachen. Zelfs schaterlachen en spontane handen van jonge mensen was geen ongewone zaak.
Ore~sama

Post by Ore~sama » Wed Nov 01, 2006 23:08

niels wrote:Om er voor te zorgen niet als aso amerikaan te worden aangezien (je bent wit, dus amerikaan tot het tegendeel bewezen is) had ik een T-shirt aan met de volgende opdruk: 僕は蘭国人, 変な米国の夷人じゃない

Vrij vertaald: Ik ben Nederlander, geen vreemde Amerikaanse Barbaar.
Daar werd vaak om gelachen. Zelfs schaterlachen en spontane handen van jonge mensen was geen ongewone zaak.


Waarneer ik antwoorde met oranda~jin kwam er gelukkig ook altijd een lach vanaf :)

Maar zo'n opruk zorgt soms inderdaad voor grappige situatie, al lijkt de jeugd er niet veel mee te hebben, aangezien die langzamerhand ook steeds meer amerikaanse dingen overnemen. Dit zoals natuurlijk al decenia lang gebeurt, maar lijkt me geen goede toekomstvisie.
addict
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:54

Post by addict » Thu Nov 02, 2006 13:13

Ken wrote:Ik liep gisteren door Akihabara en zie een of andere blanke debiel z'n peuk midden op straat weggooien, terwijl niemand zowiezo hier op straat rookt, laat staan dat ze dan hun peuk weggooien.


Nou, ik heb het meerdere keren meegemaakt dat ik een Japanner zag die midden in Akihabara loopt te roken. Ik heb zelfs 2 Japanners gezien die midden op de stoep stonden te pissen, 1 in Akihabara tegenover Yodobashi onder die brug, en 1 in de straat bij m'n hotel.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Nov 02, 2006 13:59

Dat komt omdat toen jij hier was Smoker's Style inmiddels was verdwenen, en mensen dus niet voor hun nicotine behoefte daarheen kunnen. Je hebt verder op de main street 40 meter van Trader 3 een rookplek waar een hoop mensen zitten ipv op straat maar het is niet meer genoeg om het van straat te houden. Toen Smoker's Style er nog zat zag je dat echt niet.
Ore~sama

Post by Ore~sama » Thu Nov 02, 2006 22:11

Ook ik erger me aan rokende mensen op straat, die zonder na te denken hun peuken op straat gooien. Ik wordt er thuis dagelijks mee geconfronteerd. Ook in Japan heb ik mensen zien roken, maar nooit zoals op de manier dat het hier gebeurt. Ik zag de Japanners altijd even tijd voor zichzelf nemen en zich als het ware even terugtrokken uit de menigte. Je ziet ze staan met hun rug naar de mensen gekeerd of ze staan voor net iets voor het trottoir, stilletjes snel hun sigaret nutigen.

Ik heb echter ook wel Japanse jongelui gezien die lopend roken tussen de menigte. Dit was echter eerder een uitzondering dan een gewoonte en kan me nog wel herinneren het in Kyoto het geval was, toen ik opweg was naar Gion.

Tijdens mijn 3 weekse rondreis door Japan heb ik dus erg weinig rokende mensen gezien, terwijl ik heb gelezen dat Japanners als gekken lopen te roken. Gelukkig houden ze er in Japan teminste wel rekening mee dat er niet-rokers zijn die zich eraan kunnen ergeren.
Shinebi

Post by Shinebi » Mon Dec 11, 2006 13:31

OMFG, die was hilarisch op youtube, dat zag ie echt ni aankomen dat ie slaag ging krijgen.
ROFL

en dan nog flikken erbij, mwahahahah!!!!!!
Post Reply