[main update:artikel] Een beetje taai maar wel lekker

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

[main update:artikel] Een beetje taai maar wel lekker

Post by Ken » Fri Aug 04, 2006 00:25

Een beetje taai maar wel lekker

Het blijft toch leuk om zonder kaart blindelings door Tokyo te razen. Zo ging ik donderdag naar Shinjuku. Eerst de Hibiya line naar Akihabara, daar overstappen op de trein naar Ochanomizu om vervolgens op hetzelfde perron de rapid line naar Shinjuku pakken. Ik heb vandaag voor de gein maar de omweg gekozen en bij Ueno de Yamanote Line gepakt. Op Ueno stond een Nederlands stel met een kaart in de hand te klooien. Zelfs de simpele route naar Ikebukuro was voor hen te moeilijk. Zo zie je maar weer hoe de meest vanzelfsprekende zaken voor een ander kunnen voelen als een scene van Lost in Translation.

Aangekomen bij Shinjuku liep ik met m’n portemonnee over de cardreader door de poortjes. In m’n portemonnee zit de Suica card, een handige soort credit card die je overal kunt opladen. Op die manier hoef je niet altijd losse kaartjes te kopen, een handige tip voor mensen die naar Tokyo gaan binnenkort. Afgesproken bij Studio Alta vandaag, aan de overkant van de Kabukichou uitgang. Na wat gegeten te hebben (koeientong anyone?’ een beetje taai maar wel lekker’) naar de ‘darts en biljard bar’ op de main street. Dezelfde main street waar je doorheen rijdt met de Kabukichou loop in Project Gotham Racing, met het grote EPSON logo op de achtergrond.

De elektronische dartborden met gaatjes maken een belachelijke herrie en het is natuurlijk niet het echte werk. Daarom zijn we maar een potje gaan poolen. Er hangt naast je tafeltje een telefoon waar je je bestelling kunt doorgeven. Met ruim dertig graden buiten is een ice cafe latte een welkome verkoeling. Bij het weggaan krijg je nog een warm handdoekje en de levensreddende airco. Eenmaal buiten krijg je gelijk een klap op je bek van de warmte en duik ik de ondergronde winkelcentra in die door heel Shinjuku lopen. De Japanse vriendin met wie ik was pakte de Oedo line naar haar werk wat om vijf uur begon en ik nam ook maar weer de trein terug naar ‘huis’. Voor de komende week is ‘huis’ nog het hotel waar ik verblijf. Ik ga proberen snel voor de komende maand totdat de universiteit begint een appartement te regelen.

In het hotel waar ik nu verblijf stikt het van de buitenlanders waar ik me groen en geel aan erger. Luidruchtige Russen met buideltasjes over hun yakuta, stereotype Franse übernerds met rond brilletje, sikje en staart in de nek die de hele nacht hun Super Nintendo emulator op PC zitten te verkrachten. Ik kan nou eenmaal niet zo goed tegen dit soort tuig en al helemaal niet als ik ook nog eens douche en toilet met ze moet delen. Het is toch apart dat het zo moeilijk is een normaal gesprek aan te gaan met de mensen hier. Het lijkt net of het over het algemeen toch aparte lui blijven die in Japan op vakantie gaan. Schuchtere Italianen, extreem kakvolk uit Nederland die ik al helemaal niet wil spreken en van die ‘multiculturele vrienden’ uit Duitsland. Ik voel me in Tokyo teveel thuis. Teveel om me weer toerist te moeten voelen in de coolste stad ter wereld. Op Gamez.nl staat trouwens de eerste van een nieuwe serie wekelijkse updates over het wel en wee in de Japanse videogamescene.

Ken
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Aug 04, 2006 07:27

Zoals altijd weer erg leuk, Ken :)
Ore~sama

Post by Ore~sama » Mon Aug 21, 2006 16:48

Het is inderdaad erg warm in Japan. Zelfs enkele Japanners heb ik horen zeggen dat het heet is, maar nooit hoor je ze klagen of een chagerijnig gezicht opzetten. Zelfs niet als van een verkeers regelaar verwacht word dat hij de hele dag in de zon moet blijven staan met een uniform aan en een helm op. Zo heb ik nog wel meer voorbeelden gezien en is het gewoon grappig als men al gaat zeueren als het een week 30 graden is en ze allemaal korter willen werken en met zo min mogelijk kleding. Maargoed Nederland heeft ook nog geen airco uitgevonden en dat was zeker de redding in Japan.

Zo'n Suica card zou echt wel schelen inderdaad, maar ik denk enkel als je echt lang in een bepaalde stad blijft.

Hmm 2 dagen terug in Nederland en ik mis Japan nu al.
niels

Post by niels » Mon Oct 30, 2006 16:47

Hmmm je hebt nog een geluk dat er geen touristen uit de VS in je Hotel zaten.
Als je ondertussen nog geen appartement gevonden hebt, of een ander zoekt, probeer dan eens http://www.wmt.co.jp
Geen zezever met key money, geen 4 maanden huur vooraf enz. enz.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 31, 2006 04:11

Ik huurde vorig jaar en dit jaar in augustus bij de Ichii Coorperation in Tokyo (Gotanda). Nu huur ik bij de Tsukigime Club. Geen gedoe met reikishi etc. inderdaad.
Post Reply