[Main update] Every photo has it's story pt.I

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

[Main update] Every photo has it's story pt.I

Post by Ken » Thu Sep 29, 2005 00:40

Op het forum gaan we uiteraard ook bespreken wat er op de mainpage wordt geplaatst. Als er een update is (of je hebt een vraag) dan maken we een topic aan waar je over die update kan praten.
Vandaag dus de eerste forum/mainpage update: de foto en zijn verhaal, part I!

Every photo has it's story... 29-09-2005

Een terugkerend fenomeen op Nozomi.nl zal de foto met het verhaal zijn.
Een foto zegt vaak meer dan duizend woorden, maar soms kan een kort verhaaltje erbij de boel nog bizarder maken dan dat het er al uitziet.

Het eerste deel in deze reeks wordt aangevoerd door een foto die ik heb gemaakt bij mij om de hoek. Dit geweldige, ruime, maar vooral rustieke appartement met rijkelijk uitzicht wordt daadwerkelijk bewoond in de wijk Hamamatsuchou. Vooral het ruime balkon waar om de vijf minuten een monorail overheen dendert is een hoogtepunt van dit appartement. Wie zou hier nou niet willen wonen...?
Image
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Thu Sep 29, 2005 00:50

Wat ik mij dus afvroeg...en velen naast mij
Is het niet lawaaierig als er een trein langskomt?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Sep 29, 2005 01:28

Nou om eerlijk te zijn zal het ook niet meer dan 10 meter zijn dat de monorail langs mijn huis rijdt, maar het is verdomde goed geisoleerd hier.
Je hoort er eigenlijk niks van, maar kijk eens goed op de foto, dat is niet te vermijden. Sterker nog, zit je dan met je goeie gedrag op het balkon, moet je is voorstellen.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Thu Sep 29, 2005 04:15

Met wat voor een vaart rijden die treinen dan eigenlijk voorbij? Is het dan een vaart zoals hier in Rotterdam de metro of echt zoals een NS trein?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Sep 29, 2005 06:46

Leuke foto, met een goed verhaaltje erbij ^^
En Ken, waar woon jij dan precies? :)
Mits het goed geisoleerd is en voor een leuk prijsje te huur/te koop was, zou ik het best een kans willen geven :)
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Sep 29, 2005 07:58

Ongelooflijk zeg! Wat een bizarre situatie. Dit zou gewoon onmogelijk zijn in een land als Nederland. En ik kan het weten want ik stuur immers Vastgoed :)

Maar Ken, ik neem aan dat de bebouwingsdichtheid in Japan extreem hoog is? Zeker als we gaan rekenen met m3 -> veel hoogbouw.

En door deze hoogbouw heeft isolatie een hoge prioriteit zeker daar? Dus zo ook bij jouw woning?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Sep 29, 2005 16:18

Nou, met de bouw van gebouwen hier (...) houden ze vooral rekening met aardbevingen en dus inderdaad de boel isoleren.
Die monorail maakt niet superveel herrie, maar er gaan ook nog weet ik veel hoeveel treinen en Shinkansens onderdoor.
Het is echt een wereld van verschil als je even de deur opendoet, deze stad is echt nooit stil.
Post Reply