Collectie verkoop op eBay UK ---> Een aantal vragen

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Collectie verkoop op eBay UK ---> Een aantal vragen

Post by General Wong » Sun Jul 23, 2006 16:31

Ik heb vanmorgen besloten om minimaal zo'n 75% tot 80% van mijn 'collectie' te verkopen met een startbod van 0,99 pond op de Engelse eBay. Aangezien er al een aantal mensen hier op het forum me zijn voorgegaan met een dergelijke massale verkoop via eBay UK heb ik een aantal vragen.

1. Ik heb zojuist een Paypal rekening geopend om ook op eBay UK goed te kunnen verkopen. Ik heb geen creditcard en kan dus ook geen 'secured' service aanbieden. Nadeel hiervan is volgens de Paypal site dat je 'slechts' 750 euro per maand kunt ontvangen. Dit is te overzien, dat betekent gewoon de objecten wat gespreider aanbieden. Kan iemand me vertellen of er nog meer nadelen aan zitten?

2. De andere vraag is eigenlijk vrij simpel: Hebben jullie nog tips?



Voor de nieuwsgierige mensen die willen weten waarom ik een groot deel van de spullen die ik heb wil verkopen... Ik hecht er zelf weinig tot geen waarde meer aan. De dingen waarmee ik 'iets' heb doordat ik ze enorm veel heb gespeeld of veel moeite heb moeten doen om te bemachtigen, zal ik waarschijnlijk wel bewaren. Daarnaast heb ik momenteel gewoon veel te veel om er echt gebruik van te kunnen maken. Ik gok dat het zo'n 400 tot 600 veilingen zullen worden overigens.


Alvast bedankt.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Mon Jul 24, 2006 08:07

Tips:
-goede duidelijke foto's
-Betalen binnen.... (7 dagen bijvoorbeeld) Doe ik altijd want soms moet je gewoon heel lang wachten voordat ze betalen , soms doen ze het helemaal niet , dan kan je het na 7 dagen weer opnieuw aanbieden.
-Verzendkosten weergeven
-Let op wanneer je aanbieding afloopt. Zet je bijvoorbeeld iets op maandagmiddag erop en je laat het 7 dagen lopen, dan eindigt je veiling precies een week later op het zelfde tijdstip. Je kan het beste de veiling laten aflopen op het moment dat de meeste mensen thuis zijn ; zaterdag , zondag. Of 's avonds doordeweeks. Denk ook aan tijdsverschillen in de wereld.

Wat ga je allemaal verkopen ?
Ik ben altijd geinteresseerd in sfc , mvs , sat, pce games, arcade pcb's.
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Mon Jul 24, 2006 09:29

R2-2D wrote:Tips:
-goede duidelijke foto's
-Betalen binnen.... (7 dagen bijvoorbeeld) Doe ik altijd want soms moet je gewoon heel lang wachten voordat ze betalen , soms doen ze het helemaal niet , dan kan je het na 7 dagen weer opnieuw aanbieden.
-Verzendkosten weergeven
-Let op wanneer je aanbieding afloopt. Zet je bijvoorbeeld iets op maandagmiddag erop en je laat het 7 dagen lopen, dan eindigt je veiling precies een week later op het zelfde tijdstip. Je kan het beste de veiling laten aflopen op het moment dat de meeste mensen thuis zijn ; zaterdag , zondag. Of 's avonds doordeweeks. Denk ook aan tijdsverschillen in de wereld.

Wat ga je allemaal verkopen ?
Ik ben altijd geinteresseerd in sfc , mvs , sat, pce games, arcade pcb's.


Thanks voor de tips! Ik doe bij alles 1 duidelijke foto en ik geef de onderdelen allemaal cijfers. Ik ben gisteren met een klein beetje begonnen, een voorbeeld is hier te zien:
http://cgi.ebay.nl/Street-Fighter-Colle ... dZViewItem

Zijn echter alweer 2 gewoon legale items verwijderd (Super Gameboy en Super Probector Alien Rebels), vanwege 'Encouraging Infringement'. Baal er wel een beetje van, zal wel weer een n00b ofzo achter de knoppen hebben gezeten.

Onder de objecten zullen sowieso de volgende consoles/handhelds/arcades vertegenwoordigt worden: SNES, NeoGeo MVS en CD, PlayStation 1,2, Sega Saturn, PSP, Xbox, Dreamcast, Mega Drive, Jamma, Mega CD, GameBoy (Advance), Game Gear en NES.

Veilingen wilde ik vanaf 19.00 tot en met een uur of 22.00 plaatsen, dag maakt volgens mij niet zo heel veel uit?
Post Reply