The Fast and Furious: Tokyo Drift

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Dem.

The Fast and Furious: Tokyo Drift

Post by Dem. » Tue Jul 18, 2006 04:17

The Fast and Furious: Tokyo Drift...

Niet een film waar ik naar uitkeek. Deel 1 was goed. Deel 2 was afgezaagd, niet interessant en gewoon slecht. En nu komt er een derde deel..... Weer geen Vin Diesel, imo _maakte_ hij deel 1. Geen Paul Walker, geen verkeerde acteur, maar ook niet spectaculair... Bovendien deed hij deel 2 weinig goeds. Neenee. In plaats daarvan schittert Bow Wow in deel 3.

Maar... Wat een vermakelijke film! Gewoon ontzettend gaaf. :D

Verhaal:
Hoofdrolspeler (Lucas Black' wordt als straf vanuit de US naar Japan gestuurd (ehhh?) om bij zijn militaire vader te wonen en mag daar niet meer in de buurt van autos komen. Als dat ook echt zou gebeuren zou het een korte film zijn, alhoewel mss niet geheel oninteressant aangezien de scenes van hem op school best leuk zijn. Iig, Black raakt hopeloos verwikkeld in de drift scene van Japan.

Acteurs::
Ehhhh... Ik vind Lucas Black verschrikkelijk spelen (hoofdrol). Texas accent kwam me na 12 minuten film de strot al uit. Hatelijk. Verassend genoeg ergerde ik me geen moment aan Bow Wow. Hij had eerlijk gezegd gewoon een leuke rol en 'speelde' deze aardig. De tegenspeler speelde zijn rol als arrogante klootzak ook behoorlijk.

Tokyo Scene, en waarom deze film heerscht:
Als de film niet in Tokyo had afgespeeld maar in LA, NY, of wlke andere Amerikaanse stad dan ook was ik waarschijnlijk niet gaan kijken. Het racen met op de achtergrond Tokyo geeft een heel andere sfeer dan deel 2. Bovendien zijn er ook een paar scenes waar er niet geraced wordt en de Amerikaan naar een Japanse school moet. De nadruk ligt echter op Racen en niet op het Japanse schoolsysteem tho :D De races zijn gewoon heel anders dan in deel 1 en 2. Hier en daar wat CGI, maar het meeste was gewoon echt gedaan en behoorlijk indrukwekkend. De scenes in de auto zelf zijn vaak wel na de scene zelf geschoten, en dat is soms jammer. In tegendeel tot vorige delen heeft deel 3 stijl. Heel veel ervan. Al bij de eerste race waar schaarscheklede meisjes aftellen geeft de mss niet geheel onbekende Satoshi Tsumabuki het ´go´ signaal om te starten. Hij is slechts 1 van de aardige cameos die erg subtiel in de film verwerkt zitten en het een bepaalde edge geven. Zo zit de echte Drift King bijvoorbeeld te vissen terwijl Black zijn drift technieken oefent. Bovendien (NIET GEHEEL ONBELANGRIJK) is de soundtrack volweg gestoord, verzorgt door de Teriyaki Boyz maar ook 5,6,7, 8's en één van me favoriete Japanse groepen Dragon Ash is te horen.

Sfeer in de film was gewoon gewoon erg goed. Tokyo scene, schaarsgeklede Japanse meisjes in Bubblegum outfits, soundtrack, cameos, autos en heel veel stijl. De film had zo zijn flaws zoals CGI momenten en montage fouten (ik bedoel... wtf) maar over het algemeen heeft het zo zijn charme en een geweldig einde waarvan het verklappen echt zonde zou zijn.

Geen idee of iemand hier interesse genoeg had om het erop te wagen... Maar iemand anders hem gezien? Mening?
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Fri Jul 21, 2006 08:44

Deel 1 en 2 ook gezien, vond het allebei wel aardig, maar niet echt spectaculair. Dat driften is echt iets dat ik totaal niet snap, vooral in een film waar je vermoedelijk snel weg moet komen vvoor de cops lijkt driften mij niet de manier. Dat alles zich in Tokyo afspeelt is natuurlijk wel weer tof, maar Yakuza in driftende auto's, I don't know. Dit wordt er denk ik eentje die ik gewoon thuis op de bank ga kijken.
Keep on Dreaming
Post Reply