Kopen jullie nog actief retro spul?

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Oldschool
Active Level:
Active Level:
Posts: 283
Joined: Sun Nov 30, 2008 22:19
Location: Limburg

Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by Oldschool » Thu Apr 13, 2017 15:37

Het is inmiddels een jaar geleden sinds mijn laatste aanschaf (SFC game) en ik ben er ook uitgegroeid. De motherload van mijn collectie heb ik in 2003-2006 opgebouwd. De huidige prijzen zijn ook echt om te huilen, maar daar ben ik al niet meer mee bezig. Uiteindelijk wil ik wel alle flashcarts voor mijn consoles aanschaffen, puur om te gamen.

Edit: mijn leeftijd is 35.
User avatar
Lihinian
Active Level:
Active Level:
Posts: 161
Joined: Wed Jul 22, 2015 05:40
Location: The Netherlands

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by Lihinian » Thu Apr 13, 2017 16:09

Zit precies in hetzelfde schuitje. Gamen op originele hardware via flashcarts is voor mij een prima alternatief, scheelt ook enorm veel ruimte.
Doe ook een hoop weg momenteel, heb gewoon geen zin meer om lades en kasten vol met spullen te hebben.
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by PascalP » Thu Apr 13, 2017 16:32

Exact zelfde hier, geen 'console' aankopen meer gedaan in de laatste paar jaren.
Maar arcade spul daarintegen ben ik pas een jaartje of 2 mee bezig :)
ImageImage
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by cthulhu » Thu Apr 13, 2017 17:22

Nee, al een tijd niet meer (tenzij je arcadespellen meetelt)...prijzen zijn gewoon niet leuk meer (van sommige arcadespellen ook niet meer om eerlijk te zijn). Heb nu denk ik een fortuin aan zooi liggen.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by RoOd » Thu Apr 13, 2017 17:23

Ik had best een hoeveelheid oude consoles en spellen tot er bij een verhuizing een paar dozen verdwenen :-(
Daar heb ik wel even van moeten huilen maar die komen wel weer terug. Ik speelde er toch niet veel op dus geen directe noodzaak behalve "de heb".
Nu koop ik eigenlijk alleen maar NeoGeo en die hoop ik binnenkort allemaal weer te kunnen spelen als de chassis van m'n cab gemaakt is ...
Tot die tijd herontdek ik de classic gameboy maar, ook soort van retro :-)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
stevuns
Active Level:
Active Level:
Posts: 506
Joined: Thu Jul 28, 2011 20:57

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by stevuns » Thu Apr 13, 2017 19:26

Ik spaar eigenlijk ook alleen nog maar MVS. houd ook erg van consoles,maar gebruik voor de snes en famicom everdrives.
Gaat me tegenwoordig puur om het gamen en het scheelt ruimte. :wink:
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by waiwainl » Thu Apr 13, 2017 21:43

Qua retro consoles ben ik allang over op modding, flashcarts en RGB kabels :)
De enige console games die ik nog koop zijn shmups en turn-based strategie games.

Qua arcade is het eigenlijk hetzelfde, voor systemen waar het kan; ook flashcards. En shmup PCB's.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by sombetzki » Fri Apr 14, 2017 08:27

Idem. Had voor jaren terug een mega collectie (20+ verschilende consoles, honderden games), maar heb ooit alles verkocht om in arcade te steken.
Heb daar leuk wat centen voor gevangen, maar om nu weer aan retro te beginnen, nee, dankje. Prijzen zijn achterlijk hoog.
In geen tijden meer een gaming aankoop (retro of niet) gedaan. Laatste was Odin Sphere voor de Vita.
Arcade begint nu steeds meer die kant op te gaan. PCB's worden duurder en duurder en de lol is er wel een beetje af.

Zit nu weer vol in Warhammer...
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by Da Dude » Fri Apr 14, 2017 12:21

Ik heb mijn Handheld collectie in 2013 verkocht om mijn reisje Japan van te betalen.

Ik merk dat ik Retrogamen wel leuk vind, maar ook prima op een JXD of ander Android of linux apparaat, mijn arcadekast of PC. Ik hoef daar niet meer de originele hardware voor. Tot een paar jaar terug had ik standaard 5 tot 10 consoles staan (die ik nog niet kon emuleren). En dan bakken met games die ik ook niet eens deed. Maar al die kabels, de joysticks. CRT erbij etc.etc.etc. Werd het opbergen en wegwerken van die troep ook een beetje beu. En als je ze niet hebt, ze ook niet mist, omdat je genoeg andere games hebt. maakte het er niet moeilijker op om ze weg te doen.
En met de prijzen van nu, ben ik echt niet van plan om weer te beginnen. :wink:

Op arcade heb ik na een tijd de keus gemaakt om een hele vette cab te kopen, en daar mijn Game PC op aan te sluiten.

1 verschil met veel van jullie is, dat ik FPS games zoals COD, Battlefield, Division of Titanfall het liefste speel.

Mijn Cab heb ik vooral voor Shmups en Fighters zoals Tekken, MK, SF etc. Ook al zuig ik tegenwoordig in fightinggames (sinds ik jullie ken hahahaha, daarvoor dacht ik dat ik best goed was, omdat ik vaak won).

Maar iedereen zijn ding. Ik vind een kast vol games altijd er wel heel indrukwekkend uit zien, alleen daarna kiezen welke je gaat doen is dan weer moeilijk :-)

Ik koop af en toe nog wel een mooie collectors box, en de Titanfall 2 collector edition met de helm staat hoog op mijn lijstje.
User avatar
sjorspion
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Wed Oct 12, 2011 14:11
Location: Gelderland

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by sjorspion » Mon May 01, 2017 16:27

Herkenbaar. Eerst van elke console wel een kleine verzameling. Lades vol kabels, controllers etc etc.
Ben een aantal jaar geleden begonnen met uitdunnen. Onder het mom van liever één grote collectie dan allemaal verschillende kleintjes. Heb mij toen gestort op mijn Megadrive/Genesis collectie. Die is er nog steeds, maar wordt nog maar mondjesmaat aangevuld. Deels door belachelijke prijzen en deels door al het onderhoud dat het met zich mee brengt.
Ik retrogame nu vooral op de originele hardware (Megadrive&Saturn) met een flashcart/originele cd's/cartridges. De rest van het (retro)gamen gaat allemaal op de PC.
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by RoOd » Mon May 01, 2017 21:32

Wat bedoel je met onderhoud aan je Genesis?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
sjorspion
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Wed Oct 12, 2011 14:11
Location: Gelderland

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by sjorspion » Mon May 01, 2017 21:44

nee meer onderhoud aan de collectie en hardware. Controleren welke games ik nog niet heb. Welke manuals ik nog mis. Welke ik wel heb maar zo beschadigd zijn, dat ik eigenlijk een vervangend exemplaar zoek. 'Had ik de Pal versie nou of was het toch de NTSC versie?' Controleren of de back-up batterijtjes nog werken en eventuele batterij lekkage oplossen. Eens in de zoveel keer weer eens alles aanzwengelen, zodat er weer eens wat stroom doorheen gaat. En zorgen dat alles zoveel mogelijk uit het zonlicht blijft, zodat het niet verkleurt. Dat soort dingen... :drool:
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by RoOd » Tue May 02, 2017 06:18

Dat soort tijd en onderhoud ja, vooral het bijhouden van een lijst klinkt bekend. Zo vaak dat ik denk: had ik die nou wel of niet....
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by waiwainl » Tue May 02, 2017 06:53

RoOd wrote: het bijhouden van een lijst klinkt bekend. Zo vaak dat ik denk: had ik die nou wel of niet....


Daarvoor gebruik ik Home Inventory op Mac, is echt perfect, werkt uitstekend samen met je phone voor snelle invoer.

Voor Windows is er Collectorz.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kopen jullie nog actief retro spul?

Post by RoOd » Tue May 02, 2017 19:09

Dat collectorz is oud zeg, ik heb volgens mij nog een database van 15 jaar geleden op een drive staan met films :)
top programma!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Post Reply