Buy Sell Trade naar facebook

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Psykick » Thu Sep 08, 2016 18:41

Hahaha
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Cageman » Fri Sep 09, 2016 09:41

Ik ben nu toch wel oprecht benieuwd. Ik stel hier een een vraag (zie vorige pagina), en er komt helemaal geen respons. Er werd druk gedebatteerd toen het Buy, Sell & Trade subforum op slot dreigde te gaan, en nu het weer beschikbaar is gebeurt er feitelijk niks meer op: De facebook trade pagina krijgt steeds meer leden, ik zie wat members van hier op AO adverteren, en hier verschijnen geen nieuwe topics meer.

Is dit een teken dat de verschuiving naar FB gaat werken? ;)

Het is sowieso erg rustig op Nozomi de laatste weken; schroom niet om vernieuwende ideeën te opperen als je denkt iets te kunnen bijdragen aan het succes ;)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Da Dude » Fri Sep 09, 2016 10:19

Ik heb ook weinig te melden. Vakantie voorbij, geld op. En de 2 games waar ik op zat te wachten krijgen zulke slechte reviews dat ik maar weer the Division ben gaan spelen (BF1 Beta was trouwens geweldig btw).

MAAR ik heb wel een vraag aan de FB pagina beheerder. Ik zie alleen Arcade HW wat aangeboden mag worden.
Maar consoles, retro games, of Externe harde schijven (Heb er 5 liggen die in de verkoop gaan). Mogen we die daar wel posten???

EN JA, waarom op AO aanbieden en niet hier WTF.....Nozomleden eerst!!! hahahahaha
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Ken » Fri Sep 09, 2016 13:42

Da Dude wrote:MAAR ik heb wel een vraag aan de FB pagina beheerder. Ik zie alleen Arcade HW wat aangeboden mag worden.
Maar consoles, retro games, of Externe harde schijven (Heb er 5 liggen die in de verkoop gaan). Mogen we die daar wel posten???


Er zijn meer dan genoeg Facebook pagina's waar je retro games, harde schijven etc. kunt aanbieden.

Arcade is een niche op zich en daar is m.i. geen goede buy, sell & trade pagina voor. Focus op 1 ding is belangrijk, anders wordt het een vergaarbak.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Da Dude » Fri Sep 09, 2016 13:44

:handgestures-thumbup: Duidelijk. Bedankt!
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by RoOd » Fri Sep 09, 2016 15:51

Niemand houd van verandering Cageman dus de weerstand was te verwachten :-)

Het gaat opzeker wel werken daar twijfel ik niet aan, Nozomi is niet de eerste met een FB groep. Wat ik me bij de "discussie" afvroeg is of het nodig is een groter publiek aan te trekken voor de nozomi marktplaats. Voor mij heeft het lokale karakter juist zijn charme.
Daarnaast is het platform aan mij voor een marktplaats niet besteed, maar dat is mijn probleem.

Anyway, sowieso denk ik dat na de vakantie iedereen wel ff klaar is met kopen, straks komt de grote [WTB] fase weer. en zo voor kerst als iedereen weer geld nodig heeft voor de kerstkados komt de grote [TKA] fase weer :-)

Het laatste dat ik toch nog wel kwijt wil is dat de inzet van het admin team voor dit forum (dat toch al redelijk lang meegaat) door mij zeer gewaardeerd wordt omdat het toch echt wel een unieke community heeft voortgebracht.
En dat er dan af en toe wat gezeur van de leden is omdat ze het beste willen.....ach.

Over een paar maanden weten we niet beter toch? :lol:
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Cageman » Fri Sep 09, 2016 18:30

:text-goodpost:

:mrgreen:
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by waiwainl » Fri Sep 09, 2016 23:14

Voor mij was het FB verhaal alleen maar een punt van het doordrukken in een community, vooraf feedback is altijd beter. Dat FB bagger is, is mijn mening en daarmee ook mijn probleem als Nozomi daar meer naar toe trekt - wat ik erg jammer zou vinden.

En waarom mensen hun spul elders verkopen hangt waarschijnlijk samen met de drukte. Weinig visuele doorstroming/drukte op het forum geeft natuurlijk niet direct de indruk dat je je spul snel kwijt bent.

Is het aantal lurkers hoger of lager geworden? Dan weet je ook meteen of er minder/gelijke interesse is in nozomi.
User avatar
Michaelm
Active Level:
Active Level:
Posts: 91
Joined: Sat May 16, 2015 02:38
Location: Kerkrade, NL

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Michaelm » Sun Sep 11, 2016 13:54

Cageman wrote:Ik zie nu een aantal forumleden wel op AO adverteren maar amper nog hier. Niet als verwijt bedoeld, maar wat is de reden om hier niet meer te posten?


Ik zou zelf gokken op de nieuwe naamgeving van het Forum waarin staat 'Buy, Sell & Trade (also) moved to Facebook'

Als men dat '(also) moved to Facebook' nu eens weg zou halen dan lijkt me dat er weer meer gepost gaat worden want dat is uiteraard geen uitnodigende titel om in dat forum iets te koop te gaan zetten.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by RoOd » Sun Sep 11, 2016 17:40

Sowieso fokt die lange titel van de announcement de layout op m'n telefoon op.
Die url is te lang ;-)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
K405
Active Level:
Active Level:
Posts: 295
Joined: Tue Sep 25, 2012 23:34

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by K405 » Wed Sep 14, 2016 11:12

Facebook is kut..
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Jinxz » Wed Sep 14, 2016 11:17

K405 wrote:Facebook is kut..


+10
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Muf » Wed Sep 14, 2016 13:10

Het is volgens mij de meeste mensen ontgaan dat de verandering (gedeeltelijk) teruggedraaid is, te lezen aan de reacties hiero. Dat is het risico met dit soort gung-ho beslissingen. We hebben bij Tetrisconcept een aantal jaar terug ook zoiets gedaan (een verandering waar bijna unaniem weerstand tegen was) en het heeft nog jaren geduurd voor men daar overheen was nadat het weer was teruggedraaid.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by RoOd » Wed Sep 14, 2016 14:26

Misschien helpt een announcement op Facebook hierover.

Misschien is het ook beter als we dit topic sluiten, het is om melig van te worden :D
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Cageman » Wed Sep 14, 2016 16:15

RoOd wrote:Misschien is het ook beter als we dit topic sluiten, het is om melig van te worden :D

Ik ben het daar wel mee eens :mrgreen:

Iedereen dank voor de input. Het subforum blijft open, Facebook ook. De toekomst zal zich vanzelf vormen :)
Locked