Buy Sell Trade naar facebook

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Buy Sell Trade naar facebook

Post by Jinxz » Sat Aug 27, 2016 18:50

Ik zie het (buy sell trade naar fb) op het forum vermeld worden zonder mogelijkheid tot het geven van een mening. Ik wil niet zeggen dat er iets besproken moet worden voordat het uitgevoerd wordt en leg me 100% neer bij het besluit.
Dat gezegd hebbende, FOCK FACEBOOK! en ik zal geen moeite meer doen om iets aan te bieden, groupbuys te organizeren of enig ander commercieel initiatief te nemen op nozomi als ik daarmee geforceerd word om het op dat indringerige gedrocht van bits en bytes te moeten zetten.
Overal waar je kijkt wordt je geforceerd om die graf website te gebruiken en nu zelfs hiero.

No hard feelings, my 2 cents.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Da Dude » Sat Aug 27, 2016 19:20

Ik zit wel op wat trade groupen op Facebook, en dat werkt best goed. Maar ook de gespot locken vind ik wel erg jammer, Dat is meer zo'n flauwekull / handige tips topic. Mag die open blijven, van mij part in het off-topic gedeelte.

Groupbuys via Facebook?
Dat moet ik nog zien, of dat werkt. ook geen tijdelijke overgang, maar gewoon bats alles locken. imo wat abrupt

Maarre gezien fora achterhaald wordt, betekent dit het begin van het einde, en gaat nozomi geheel over naar Facebook?
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Buy Sell Trade naar facebook

Post by waiwainl » Sat Aug 27, 2016 20:22

Mijn mening was al duidelijk.

Graag het forum deel weer open en ook mijn group buy.

Het Facebook ding kan vast wel in parallel open zijn - niet nodig om het te forceren? Mensen kunnen best wel zelf kiezen.
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Akuma2000 » Sat Aug 27, 2016 21:20

Arcade hobby is toch meer iets voor de oude garde, wellicht wel 90% die facebook hebben, maar hoeveel % ervan actief is op facebook is denk ik een stuk minder.
Ik zit ook op enkele (verkoop)groepen op facebook en vind het niet zo fijn werken.
Bij mij laadt het trager en het terug vinden van info gaat ook niet zo snel als op een forum, zal wel aan mijn leeftijd liggen :P
Image
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by RoOd » Sat Aug 27, 2016 21:42

Voor mij is het weer een extra locatie waar ik moet gaan kijken voor mijn in en verkoop behoefte. Er zijn een stuk of 4/5 fora waar ik regelmatig kijk en ieder forum heeft zijn eigen soort aanbod en vraag die bij dat specifieke forum horen. Persoonlijk vind ik Facebook geen locatie voor buy en sell zaken, ben er steeds minder te vinden omdat er zoveel rotzooi gepost wordt.
Waarschijnlijk is het een age ding :-)

Anyway, ik vind het zonde dat het verhuisd word, wist niet dat de site dit nodig heeft.

volgens mij weet iedereen zijn zaken overal wel te vinden en lijkt het me niet nodig meer kopieën van dezelfde advertenties van andere sites te hebben. Voor mij maakt dat dit forum zo speciaal, het ontbreken van die advertenties en alleen aanbod van de locale dutch "freaks"
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Ken » Sun Aug 28, 2016 07:34

Zoals geschreven in een ander topic:

Ik schat dat minimaal 90% van onze members een Facebook account heeft. Ik heb met ander hobbies gezien hoe goed het gaat op Facebook, nadat het buy & sell gedeelte van een forum werd gehaald. Het zou mooi zijn als we een plek kunnen creëeren met meer aanbod, er zijn wel wat verspreide groups zoals arcade otaku waar wel eens wat wordt aangeboden, maar geen dedicated buy en sell group voor arcade.

Ik geloof bovendien dat fora op zich een beetje passé zijn en de toekomst van communities op andere social media platformen ligt. Nu is dat wat mij betreft Facebook, misschien wordt dat later weer Instagram over een vergelijkbaar medium.

Bottom line is dat ik vind dat we dit gewoon moeten testen, ipv stil blijven staan en ontwikkelingen die we elders zien negeren. Doel is om de community levend te houden.

---

Dat gezegd hebbende merk ik dat Facebook op meer weerstand stuit dan verwacht van de huidige community.
Ik zal de Buy, Sell & Trade wel weer open gooien, en zal kijken of Facebook complementair kan zijn met meer internationaal aanbod ipv geheel in plaats van.
User avatar
Jazsie
Active Level:
Active Level:
Posts: 198
Joined: Sun Jul 13, 2014 23:20
Location: Maastricht

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Jazsie » Sun Aug 28, 2016 07:51

Tot zover mijn koop en verkoop vanwege 1 simpele reden: Ik behoor dus blijkbaar bij die 10% die GEEN Facebook heeft.

Ik kwam overigens juist heel vaak op dit forum mede doordat ik met regelmaat het koop/verkoop forum in de gaten hield, ik deed dan gelijk ook de andere topics checken :)

Helaas, een compleet misser in mijn geval. Het is niet een optie geworden, eerder een geforceerd iets aangezien het huidige forum gedeelte gewoon weg is.

Mocht dit zo blijven dan zal ik hier minder aanwezig zijn dan voorheen...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Ken » Sun Aug 28, 2016 08:02

Je leest niet goed.
User avatar
Jazsie
Active Level:
Active Level:
Posts: 198
Joined: Sun Jul 13, 2014 23:20
Location: Maastricht

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Jazsie » Sun Aug 28, 2016 08:02

Ohh jawel hoor, heb de onderste twee regels gelezen...

Lees ook even mijn laatste regel ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Ken » Sun Aug 28, 2016 08:04

Waarom zou je hier minder aanwezig zijn als het buy, sell & trade forum op Nozomi.nl gewoon open blijft?
User avatar
Jazsie
Active Level:
Active Level:
Posts: 198
Joined: Sun Jul 13, 2014 23:20
Location: Maastricht

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Jazsie » Sun Aug 28, 2016 08:05

In dat geval niet... we lopen beetje langs elkaar heen hehe :)

Wil het idee overigens niet afkraken, het zou namelijk wel een mooie toevoeging zijn voor erbij...
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Da Dude » Sun Aug 28, 2016 11:58

TOP. Beide is een beter idee.
User avatar
Michaelm
Active Level:
Active Level:
Posts: 91
Joined: Sat May 16, 2015 02:38
Location: Kerkrade, NL

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Michaelm » Sun Aug 28, 2016 13:39

Ik gebruik facebook eigenlijk enkel om op de hoogte te blijven qua muziek van mijn favoriete bands.
Ik ben wel lid geworden van de groep maar de vraag is voor hoelang. Het gaat vast me timeline verneuken zodat ik ga kiezen om die posts te hiden waardoor ik er vanzelf veel minder zal gaan komen.
Ben al eens eerder kort lid geweest van een lokale facebook groep maar ondertussen dus niet meer vanwege bovenstaande.

Ik ben in ieder geval blij dat het forum gewoon open blijft.
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Muf » Sun Aug 28, 2016 14:47

Fijn om te horen dat de twee opties side by side blijven bestaan. Facebook kan misschien nieuw volk trekken maar het forum en de group buys zijn niet direct vervangbaar in mijn optiek.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Da Dude » Sun Aug 28, 2016 21:46

Misschien een tip. Ik hide ook alle groepen uit mijn timeline, maar gebruik de Facebook Group app daarvoor.
https://itunes.apple.com/nl/app/faceboo ... 35837?mt=8
Echt makkelijk, ook omdat op de nieuwspagina zoveel crap wordt gedeeld (vooral de inspirerende teksten die men niet zelf bedacht heeft in een mooi plaatje :vomit: ).
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by RoOd » Mon Aug 29, 2016 00:10

"Er is niets zo charmant als een spreuk aan de wand"
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by d » Mon Aug 29, 2016 08:31

Ik vind het heel erg jammer dat de buy sell rubriek er niet meer is. Heb zelf dingen te koop en ben ook benieuwd naar dingen van andere leden. En de tips thread natuurlijk.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Sp33dFr34k » Mon Aug 29, 2016 09:22

d wrote:Ik vind het heel erg jammer dat de buy sell rubriek er niet meer is. Heb zelf dingen te koop en ben ook benieuwd naar dingen van andere leden. En de tips thread natuurlijk.


Volgens mij lees je ergens overheen, het is gewoon nog actief op het forum, naast de FB groep.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by d » Mon Aug 29, 2016 10:06

Sp33dFr34k wrote:
d wrote:Ik vind het heel erg jammer dat de buy sell rubriek er niet meer is. Heb zelf dingen te koop en ben ook benieuwd naar dingen van andere leden. En de tips thread natuurlijk.


Volgens mij lees je ergens overheen, het is gewoon nog actief op het forum, naast de FB groep.

Oké, goed nieuws! Ik ben blij dat de rigoureuze besnijdenis van de baan is.
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Muf » Mon Aug 29, 2016 13:05

d wrote:besnijdenis

Image
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Sphere » Wed Aug 31, 2016 18:42

Weerstand voor Facebook? Ik denk eerder dat het onbegrip is voor de reden. Waarom het meest populaire deel op FB zetten en de rest op het forum houden? Wat mij betreft is een forum juist de charme van een hechte community en FB heeft niets met communities te maken. Het is een massa media platform. Zet dan gewoon gelijk alles op FB dan hebben wij ten minste 1 plek om te hangen. Dan snap ik de beweegreden tenminste.

Anyway ik ben blij dat de boel weer openstaat.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by waiwainl » Wed Aug 31, 2016 19:17

Sphere wrote:Weerstand voor Facebook?

Where to begin :roll: ...

Maar indeed, gelukkig dat het opgelost is.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Cageman » Wed Sep 07, 2016 15:38

Ik zie nu een aantal forumleden wel op AO adverteren maar amper nog hier. Niet als verwijt bedoeld, maar wat is de reden om hier niet meer te posten?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Ken » Thu Sep 08, 2016 08:17

Toch mooi dat de eerste verwijzing naar Shadaloo (en rklok) naar nieuwe members die via Facebook op zoek zijn naar een cab inmiddels heeft plaats gevonden, maar fock facebook...
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buy Sell Trade naar facebook

Post by Jinxz » Thu Sep 08, 2016 17:40

haha point taken :)
Locked