Kids en gamen

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Kids en gamen

Post by RoOd » Thu Jun 23, 2016 16:12

Nu weet ik dat er best wat mensen hier rondhangen die kinderen hebben, mijn vraag is hoe gaan jullie met gamen om van je kind(eren)?

Mijn zoon van 8 bijvoorbeeld kan slecht tegen spellen met levels en raakt echt helemaal gefrustreerd als hij vast zit.
Ook het stoppen met spelen was wel een probleem, dat laatste hebben we opgelost door een timer neer te zetten. Kan hij precies zien hoe lang het spel nog duurt en dat werkt heel goed voor hem.

Dus ik ben wel heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn, hoe oud zijn ze, spelen ze veel of weinig en wat voor games?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Kids en gamen

Post by Cageman » Thu Jun 23, 2016 16:23

Zoon van 9 en dochter van 7. Zijn tamelijk verslaafd aan vooral tablet games en de WiiU. Ten eerste moeten wij goedkeuren welke spellen ze downloaden en spelen, en hebben we een aantal vaste momenten op de dag dat ze een half uurtje mogen gamen. Sowieso niet als ze opstaan in de ochtend: dan liggen alle tablets en handhelds buiten bereik; ze starten anders hun dagritueel niet meer op.

Mijn zoon heeft vaak de behoefte om in-game aankopen te willen doen voor een tablet game, maar dat gaat nooit en never gebeuren. Geld steken in in-game aankopen voor een tablet game zie ik echt als geld door de plee spoelen :)
User avatar
Dr Doggystyle
Active Level:
Active Level:
Posts: 532
Joined: Sat May 12, 2012 21:29
Location: Netherrealms

Re: Kids en gamen

Post by Dr Doggystyle » Thu Jun 23, 2016 17:00

ik heb een zoontje van 13 jaar
houdt veel van race en vechtspellen.
wil alleen maar winnen (en dat doet hij ook nog tegen zn vader LOL)

heeft een xbox360 waar hij veel forza op speelt.
hij vraagt altijd netjes of die mag gamen
spreek met hem een tijd af dat ie mag gamen en dat ie zelf op de tijd moet letten
doet ie dat niet op tijd stoppen krijgt hij een waarschuwing
en bij de 2e keer heb ik nog een xbox360 erbij :)

en wat betreft tablet / telefoon gamen dat vraagt ie ook nog steeds
en zo houden we precies in de gaten wat hij doet
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Kids en gamen

Post by Psykick » Thu Jun 23, 2016 17:36

Ik heb 3 meiden.
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Kids en gamen

Post by Anunaki » Thu Jun 23, 2016 17:45

Mijn zoon is pas 2 en hij mag soms een half uurtje op de iPad. Dat vindt hij te weinig. Jammer dan[emoji23][emoji23]
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kids en gamen

Post by RoOd » Thu Jun 23, 2016 18:14

Anunaki wrote:Mijn zoon is pas 2 en hij mag soms een half uurtje op de iPad. Dat vindt hij te weinig. Jammer dan[emoji23][emoji23]



Ik heb dus ook nog een dochter van 2,5 maar die is helemaal niet erin geïnteresseerd. Peppa pig kijkt ze helemaal grijs maar gamen vind ze niks....
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kids en gamen

Post by RoOd » Thu Jun 23, 2016 18:16

Psykick wrote:Ik heb 3 meiden.


En houden die ook van retro cabs of is het alleen maar iPad of console?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Kids en gamen

Post by Psykick » Thu Jun 23, 2016 19:01

Alleen maar ipad, mobiel, maar de middelste vind het wel leuk om met mij te gamen. Geen freaks iig.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Kids en gamen

Post by waiwainl » Thu Jun 23, 2016 19:32

Beide (2 en 4) spelen games op de iPad - allemaal verantwoorde games, voornamelijk van Toca Boca.

Shmups vinden ze ook leuk op de cabs, maar voornamelijk om aan stick te rossen, felle kleuren en muntjes te werpen :)
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Kids en gamen

Post by Mart » Fri Jun 24, 2016 08:34

Psykick wrote:Ik heb 3 meiden.


Ik heb 2 katten.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Kids en gamen

Post by Psykick » Fri Jun 24, 2016 09:57

:mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Kids en gamen

Post by Cageman » Fri Jun 24, 2016 10:52

Mart wrote:
Psykick wrote:Ik heb 3 meiden.


Ik heb 2 katten.

:text-goodpost:
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Kids en gamen

Post by Machello » Fri Jun 24, 2016 12:32

Kleine van 2, kijkt voornamelijk filmpjes. Vind het wel heel leuk om af en toe turtles te kijken op de arcade kast :)
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Kids en gamen

Post by sombetzki » Fri Jun 24, 2016 12:51

Mart wrote:
Psykick wrote:Ik heb 3 meiden.


Ik heb 2 katten.


Ik heb 2 katten en voeg daar nog een hond en vijf kippen aan toe.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kids en gamen

Post by RoOd » Fri Jun 24, 2016 15:39

Ik heb 2 kinderen 2 cavia's een enorme zwarte kat een teckel. Net een dierentuin, helemaal als ze honger hebben of willen gamen.
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Kids en gamen

Post by Psykick » Fri Jun 24, 2016 18:37

sombetzki wrote:
Mart wrote:
Psykick wrote:Ik heb 3 meiden.


Ik heb 2 katten.


Ik heb 2 katten en voeg daar nog een hond en vijf kippen aan toe.


:mrgreen:
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Kids en gamen

Post by Anunaki » Fri Jun 24, 2016 18:59

Image
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Kids en gamen

Post by cthulhu » Fri Jun 24, 2016 21:07

Ik heb een zoontje van 7, twee luipaardgekko's en een wimpergekko.
Beide luipaargekko's mogen af en toe uit het terrarium, maar komen niet verder dan de bank...lijken niet geïnteresseerd te zijn in computerspellen.
De wimpergekko...tja, die is schuw en komt zelfs z'n terrarium niet uit.
M'n zoontje daarentegen is bezeten van computerspellen, op dit moment vooral van The Puppeteer. Aangezien het een aardige obsessie voor hem is (hij kan zo ongeveer over niets anders praten dan computerspellen), hebben we besloten dat hij doordeweeks op schooldagen maar een half uurtje mag spelen en in het weekend een uur. Ik vraag mij af waar hij die obsessie van zou hebben...
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Kids en gamen

Post by RoOd » Fri Jun 24, 2016 21:57

cthulhu wrote: Aangezien het een aardige obsessie voor hem is (hij kan zo ongeveer over niets anders praten dan computerspellen), hebben we besloten dat hij doordeweeks op schooldagen maar een half uurtje mag spelen en in het weekend een uur. Ik vraag mij af waar hij die obsessie van zou hebben...


Dat klinkt bekend, na 2 uur het over LEGO Batman gehad te hebben ben ik het meestal wel zat...

Hoe groot zijn die gekko's?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kids en gamen

Post by Da Dude » Sat Jun 25, 2016 10:42

Mijn kat heet Rambo, maar dikke of slaapkop past beter bij hem. En gamen kent ie niet. :D

ontopic:
Wij hebben de kids nooit games aangeboden totdat de oudste 6 was. En hij Star Wars Lego mocht spelen. De jongste begon op zijn 5e mee te spelen.

Mijn zoons zijn nu 10 en 12, en helemaal gek van gamen. En spelen best veel games zoals Minecraft en call of duty.
De jongste speelt vaak met een aantal klasgenootjes minecraft op een server (met skype aan).

We hadden met mijn oudste zoon afgesproken toen hij naar de middelbare school ging dat hij doordeweeks zo veel mag gamen als hij wil.
Zolang hij zijn huiswerk goed maakt, en zijn cijfers ruim voldoende zijn. Als het minder ging, wij ook het gamen gingen beperken, tot zelfs zijn Xbox van de kamer af. Dit ging een half jaar prima, tot meneer er achter kwam dat na 5x overlezen hij geen 8en en 9ens meer haalde.
En echt moet leren, en woordjes stampen. doordeweeks is daardoor het gamen even afgeschaft tot zijn cijfers weer vooruit gaan.
Dat is nu weer, maar doordeweeks gamen is hebben we wel op een laag pitje laten staan omdat er een proefwerkweek aankomt.

We hebben al een een paar jaar geen tijdafspraken gemaakt, gezien ze vaak na een uurtje toch andere dingen doen, of 's avonds liever op de bank een filmpje kijken met ons. Als we gaan eten, en we we weten dat ze in een online potje zitten, melden we vroegtijdig dat als het potje afgelopen is, ze de pc uit moeten zetten, omdat we gaan eten. (midden in een online potje stoppen irriteer ik mij ook aan, dus waarom dat van hun wel eisen).

En zo lang ze het uit hun zelf makkelijk kunnen stoppen om naar vriendjes te gaan, en buiten te gaan voetballen oid. En als ik vraag te stoppen omdat we weg moeten, er bezoek is of wat dan ook, ze dat zonder (al te veel :wink: ) mokken doen. Laat ik ze zelf hun gametijd indelen.

Dit werkt bij ons.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Kids en gamen

Post by Sphere » Sat Jun 25, 2016 21:34

Onze oudste zoon van 6 speel elke dag (mits hij zich gedraagt) maximaal een uurtje voor het eten. De weekenden is soms een uitzondering omdat hij dan ook wel eens 's ochtends een uurtje mag. Hij speelt van alles, tablet, NDS, Wii, Arcade hij mag zelf kiezen maar wij kiezen de spellen. Dus geen vechten en geen mensen of dieren schieten. Minecraft is hij helemaal weg van en ook Mario maar ook Just Dance bijvoorbeeld.

Ik vind het belangrijk dat ze zichzelf even kwijt kunnen raken in een spelletje en het leert ze ook omgaan met stress en teleurstelling maar wel met mate, het moet leuk blijven, zijn immers spelletjes. Daarnaast willen wij ook geen kinderen die de hele dag achter zo'n ding hangen en niets anders meer doen. Maar ik denk dat wij met deze regeling zo aan ieders behoefte voldoen.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kids en gamen

Post by Jinxz » Sun Jun 26, 2016 23:25

M'n dochtertje is helemaal gek op point en click games. Iets waar ik vroeger ook helemaal gek van was. Zo hebben we vrijwel alle Lucasarts games uitgespeeld en spelen we het liefst de re-mastered originele Monkey Island games. Zo erg zelfs dat wanneer we ze alle 3 uitspelen, we gerust weer bij deel 1 beginnen. De Teltale versies hebben we ook uitgespeeld maar er gaat niets boven de originele 3 delen.
Arcade games spelen we ook wel eens maar zolang alle cabs die ik mee naar huis neem projecten zijn valt er vaak niet op te spelen. En als ze vervolgens opgeknapt zijn gaan ze naar de werkplaats ;)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kids en gamen

Post by Da Dude » Mon Jun 27, 2016 08:21

"werkplaats" :clap: Kun je rustig "alleen" goed alles testen.

Qua arcade: Ik neem mijn kids graag mee naar Zoetermeer :mrgreen:
Post Reply