Arcadebar deel 2

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Bloody1223rabbit
Active Level:
Active Level:
Posts: 10
Joined: Thu Dec 04, 2014 19:23

Arcadebar deel 2

Post by Bloody1223rabbit » Wed Feb 25, 2015 15:00

stapje bij stapje ben ik nu bezig met een eige bedrijf te beginnen in een vorm van een "Arcadebar".

Ik ben al in de gemeente heerlen gaan vragen welke certificaten ik nodig heb en heb al een vervolg opleiding in de managment uitgekozen wat mij zal helpen een bedrijfsplan en promotieplan te maken.

Naast het sparen is het dus impressiepe een kwestie van tijd.

Maar nu komt dus mijn grootste probleem:

De naam.

Ik ben namelijk opzoek naar een naam die iedere gamer herkend maar nongamers niet.
Niet iets obvious maar bijvoorbeeld zoiets als de Konami Code of iets in die trend.

Helaas ben ik totaal radeloos en vraag daarom jullie hulp.
Misschien vormt het wel een inspiratiebron.

Alvast Hardstikke bedankt voor jullie hulp !
What if today is full of pain
It will be a warm memory someday
Once I let go of all the things in my heart

I realize what it means to be alive
It's to learn the joy of being born
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Arcadebar deel 2

Post by Akuma2000 » Wed Feb 25, 2015 15:07

Wat dacht je van: "Bloody Rabbit Arcade Bar"
:D
Image
Bloody1223rabbit
Active Level:
Active Level:
Posts: 10
Joined: Thu Dec 04, 2014 19:23

Re: Arcadebar deel 2

Post by Bloody1223rabbit » Wed Feb 25, 2015 15:35

Akuma2000 wrote:Wat dacht je van: "Bloody Rabbit Arcade Bar"
:D

Hahahaha, leuk!

Alleen is bloody rabbit mijn forum(of youtube) naam, en wil mijn bedrijf dus los van miijn privéleven houden.

Ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan naar "Best videogame secrets" en ben onderander onde de volgende namen uitgekomen

-Napra's Sword
-The Dopefish
-The Warp Zone
-The Konami Code

Wat vinden jullie hiervan?
Of weten jullie nog meer van deze "videogame secrets".

Ik sta open voor alles.
What if today is full of pain
It will be a warm memory someday
Once I let go of all the things in my heart

I realize what it means to be alive
It's to learn the joy of being born
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Arcadebar deel 2

Post by Psykick » Wed Feb 25, 2015 15:37

The Warp Zone klinkt het best in deze rij me dunkt :)

Succes!
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Arcadebar deel 2

Post by Akuma2000 » Wed Feb 25, 2015 16:00

- The Bonus Level
Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Arcadebar deel 2

Post by Cageman » Wed Feb 25, 2015 17:02

'impressiepe café'
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Arcadebar deel 2

Post by beau » Wed Feb 25, 2015 18:08

" insert coin"
of arcade bar forumleden :wink:
:D
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Arcadebar deel 2

Post by Jinxz » Wed Feb 25, 2015 19:04

Hidden Walls
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Post by Anunaki » Wed Feb 25, 2015 19:39

Easter Egg
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Arcadebar deel 2

Post by ruderudie » Wed Feb 25, 2015 20:14

Aangezien het ook deels een bar is (begrijp ik) moet dat er dan in terugkomen? Die in Brooklyn heet Barcade, zoiets is wel cool.

Of:

ContraBar?
The Plat Former?
Pro Gear Spec? Euh Bar?
Mega Shock?
Play Mania?
Hall of Fame?
Vector yard?
Action Replay?

Het is ook maar net wat jouw gevoel is mbt arcade en hoe je de bar gaat inrichten natuurlijk. Succes in elk geval, maar kun je ook wat meer vertellen over je idee?
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Arcadebar deel 2

Post by Asure » Wed Feb 25, 2015 20:40

De "Bezopen gasten slaan mijn kasten kapot" bar?
Image
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Arcadebar deel 2

Post by Sphere » Wed Feb 25, 2015 20:44

Leuk al die namen maar vanuit een bedrijfsoptiek zou ik met de naam dicht bij de core business blijven. Ik heb dan ook totaal geen moeite met het stelen van dergelijk goede namen zoals:

Barcade
Beercade

Dan is uit de naam al enigzins duidelijk wat je precies moet voorstellen. Wat je dan voor of na deze naam nog voor toevoegingen wilt doen maakt dan niet veel uit en is ook nog steeds goed mogelijk.

Bloody Barcade
Bloody Beercade
Mega Barcade
Warp Zone Barcade
Back to the Barcade

Met in het logo een neon biertje erbij. Voila!

Image
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Arcadebar deel 2

Post by cthulhu » Wed Feb 25, 2015 22:12

Dronky Kong/ Dranky Kong?
Burger Time Arcade?

Nee, Warp Zone is veel beter.
Eneuh, zo'n neon drankje is zo ongeveer wel verplicht.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Arcadebar deel 2

Post by Cageman » Wed Feb 25, 2015 22:51

Welke naam je ook kiest, laat de neon achterwege. Veel te amerikaans en 'old school'. Bedenk een modern concept, zou ik zeggen.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Arcadebar deel 2

Post by cthulhu » Wed Feb 25, 2015 23:12

Nee joh, das nou juist een lekker kitscherige knipoog naar het hele Americana gebeuren. Persoonlijk vind ik dat één zo'n neon logo'tje wel moet kunnen (een kleintje dan), maar niet meer dan dat, anders wordt de uitstraling veel te kil. Kijk maar eens naar die gamerooms met veel neon...zeer kille uitstraling, ook wanneer er warmere kleuren worden gebruikt...niet mijn ding. Lekker warm licht gebruiken met veel coole posters ofzo.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Arcadebar deel 2

Post by Cageman » Wed Feb 25, 2015 23:17

Daar ben ik het mee eens, maar wat je moet voorkomen is dat het een nerdbar wordt. Je moet immers een breed publiek trekken. Dus beetje neon, aankleding met objecten die in het juiste thema vallen.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Arcadebar deel 2

Post by ZeMMiK » Thu Feb 26, 2015 08:14

Bar ´Ken sents me ´

Heerlen...ja... pffff

Ga je wel regelmatig de PCB´s veranderen zodat het elke keer een verrassing is?? of dat klanten kunnen
stemmen wat ze erin willen hebben ofzo?
Kun je ook om 23:00 nog een broodje ´iets´bestellen??
Bloody1223rabbit
Active Level:
Active Level:
Posts: 10
Joined: Thu Dec 04, 2014 19:23

Re: Arcadebar deel 2

Post by Bloody1223rabbit » Thu Feb 26, 2015 10:25

Cageman wrote:Welke naam je ook kiest, laat de neon achterwege. Veel te amerikaans en 'old school'. Bedenk een modern concept, zou ik zeggen.


De Neon ben ik deels met je eens, Maar eerlijk gezegt vind ik het 'Old school' Interieur van amerikaanse barren juist vet, iets wat ik wel terug wouw brengen in de vorm van dit soort loungebanken.
Image

en dan natuurlijk aankleden met warme sfeerverlichting.

ZeMMiK:
Ik wil pas vanaf bepaalde tijd alcohol gaan schenken (de tijd dat meeste jongere klanten naar huis gaan) en verschillende events waar onder andere ook verschillende hapjes (uit verschillende landen) geserveerd worden.
Ook wil ik vaker karaoke gaan houden en andere wedstrijden.

Maar "The Warpzone Barcade" klinkt best goed Sphere! Ik denk wel dat ik dit achterin mijn hersenpan houdt!
What if today is full of pain
It will be a warm memory someday
Once I let go of all the things in my heart

I realize what it means to be alive
It's to learn the joy of being born
User avatar
groo1306
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Sun Jan 18, 2015 06:36
Location: Dordrecht

Re: Arcadebar deel 2

Post by groo1306 » Thu Feb 26, 2015 12:14

Plannen zat dus. Klinkt goed. Leuke ideeën. Ben benieuwd naar de eindresultaat.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Arcadebar deel 2

Post by ZeMMiK » Thu Feb 26, 2015 13:46

[quote=
ZeMMiK:
Ik wil pas vanaf bepaalde tijd alcohol gaan schenken (de tijd dat meeste jongere klanten naar huis gaan) en verschillende events waar onder andere ook verschillende hapjes (uit verschillende landen) geserveerd worden.
Ook wil ik vaker karaoke gaan houden en andere wedstrijden.

Maar "The Warpzone Barcade" klinkt best goed Sphere! Ik denk wel dat ik dit achterin mijn hersenpan houdt![/quote]

Ik hoop dat je je verdien model wel uitgewerkt hebt dan, want je kunt niet alleen verdienen op een paar colaatjes. Hopelijk ga je ook geen zaken doen met een brouwerij waar je veel te duur moet afnemen,
Maar ik zie dat je dingen gaat organiseren, blijven rekenen is het motto, je moet van elke avond en produkten
precies je marges kunnen berekenen en je BTW afdracht niet vergeten.
Niks zomaar overlaten aan boekhouders maar je moet zelf precies dit soort zaken weten ook al zijn die minder
leuk om te doen. Ik heb ook iemand zijn zaak failliet zien gaan omdat die zogenaamd groot moest denken en vervolgens een marmeren entree ging laten bouwen van 30000 euro. Helemaal niet aan het rekenen gegaan natuurlijk hoeveel klanten daarvoor moesten voor binnenkomen omdat te rechtvaardigen.

Dus hoeveel cola,entree, hapjes etc moet je verkopen per week? en wat is je marge per cola, hapje etc. Als je dit niet kunt verdedigen moet je er niet aan beginnen of zal de bank je plan afkeuren. Er is iemand op het forum die een broodjeszaak gehad heeft en die zal dit kunnen bevestigen.

succes
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Arcadebar deel 2

Post by Akuma2000 » Thu Feb 26, 2015 13:56

Hier ook een ondernemer die vanuit hobby is gestart en mijn advies is ook, héééél véél rekenen :)
Beter voorkomen dan genezen.
Had in het begin ook wat foutjes gemaakt door niet goed te rekenen, zoals alles wat ik verdiende weer investeren in de zaak en toen kwam de belasting met de OB en IB.
Had ik te weinig centjes om dat te betalen, want al mijn geld zat in mijn voorraad etc. xD
Image
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Arcadebar deel 2

Post by Psykick » Thu Feb 26, 2015 14:08

Ik wil je echt goed op het hart drukken dat hetgeen je nu aan het proberen bent gedoemd is te falen. Als je al aangeeft dat je "grootste probleem" de naam van je zaak is, ben je niet goed bezig.
Je wilt doelen op gamers. Dat is al je eerste fout. Gamers komen bijna hun hol niet uit en als ze dat doen gaan ze niet een colatje bij drinken achter een andere pc. Dat concept is al veel vaker geprobeerd en is altijd mislukt!

Ik kan hier een ellenlang verhaal gaan shrijven, maar heb daar nu de tijd niet voor, maar wil je wel alle valkuilen e.d. face to face in een gesprek bespreken. Een kort overzicht van vragen die je jezelf moet stellen.

- Je moet een unique selling point hebben. Waarom willen mensen naar jouw Barcade komen?
- Wat is de doelgroep?
- Kan er "goed" gegeten en gedronken worden?
- Wat zijn je openingstijden?
- Ga je met personeel werken?
- Wie gaat alle technische zaken waarnemen en oplossen?
- Geldzaken, leningen etc. etc.

Dromen is hartstikke goed, heb ik ook heel vaak gedaan. Een doel voor jezelf stellen, maar de realiteit nimmer uit het oog verliezen. Succes en als je een keer wilt praten ben je welkom!
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Arcadebar deel 2

Post by beau » Thu Feb 26, 2015 14:33

Ik ben het met hasan eens over goed eten
Gelukkig is dat goed geregeld in het ngc :mrgreen:
:D
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Arcadebar deel 2

Post by Ken » Thu Feb 26, 2015 14:47

@bloodyrabbit: Zouden we je business plan gewoon eens mogen lezen?
Bloody1223rabbit
Active Level:
Active Level:
Posts: 10
Joined: Thu Dec 04, 2014 19:23

Re: Arcadebar deel 2

Post by Bloody1223rabbit » Thu Feb 26, 2015 17:51

De volgende opleiding wat ik wil gaan doen is hotelmanagment waarbij er geholpen word een eige bedrijfsplan te maken, tot zo ver wil ik er ook nog niets aandoen omdat ik zelf nog studerende ben en ik niet te veel tegenlijk wil gaan doen waardoor ik eventueel overspannen raak voordat ik uberhaubt begin met mijn bedrijf! hahahaha.
School, een huisje zoeken, op nieuwe school aanmelden en werkzoeken is eventjes druk genoeg dus op het moment blijft het ook nog een 'droom'.

Dus momenteel. aangezien er nog niet echt een 'plan' is vind ik een naam toch wel belangrijk, aangezien het toch wel het visitekaartje is van je bedrijf.

Zodra ik dus echt een bedrijfsplan heb. Wil ik best wel eens bij jullie allemaal komen kijken en laten zien wat ik nou werkelijk precies vanplan ben.
Ook ga ik dit doen met Isabelle & Niels voormalige eigenaren van de houtensleutel wat een jongeren trefpunt hadden maar wegens ook een rekenfout en verkeerde voorraden in te slaan behoorlijk in de schulden terecht zijn gekomen. En ook zij willen mij helpen met het opbouwen van mijn bedrijf, hulp is er dus genoeg en ik neem het ook met beide handen aan!

Het enige probleem wat ik vaker heb op forums (wat mij nu invalt) is dat ik iets fout formuleer waardoor mensen te diep op bepaalde dingen ingaan waarvoor ik dat topic dus niet gestart heb.
Daarom praat ik ook liever in persoon met mensen dan het te laten lezen, dan komt het vaak fout over.
Laten we het er op houden; dat ik overal wel aan gedacht heb, maar (nog) niet op papier heb gezet.

Ik en mijn vriend Benny, willen vooral het enige personeel worden, iemand huren voor reperaties en dan in de middag tot avonduren open te gaan. Zodat we in de ochtend dingen kunnen regelen en eventueel extra werk voor een zakcentje voorlopig te hebben zodat het bedrijf de tijd krijgt om fatsoendelijk te lopen en niet falliet te gaan in de eerste jaren.

Klein beginnen en groot uitwerken.
De inkomen bestaat vooral uit de dranklevering en frituurhapjes (of noodles en tostis, snelle happen dus).
En daarnaast de machines als extra zeg maar.

Dit is een samenvatting natuurlijk, ik weet dat het veel ingewikkelder in elkaar zit, en dat het lang gaat duren voordat het bedrijf pas werkelijk staat.

EN
van zelfsprekend,
Zijn jullie allemaal uitgenodigd om te komen op de opening van dit bedrijf hahaha!
Maar voor nu, het is een droom waar ik en mijn vriend naartoe aan het werken zijn.
What if today is full of pain
It will be a warm memory someday
Once I let go of all the things in my heart

I realize what it means to be alive
It's to learn the joy of being born
Post Reply