Arcadebar deel 2

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Arcadebar deel 2

Post by Cageman » Sun Mar 01, 2015 12:32

Ok.. weet je, er is niks mis met dromen. Zeker als die dromen iets te maken hebben met arcade natuurlijk.

Nu kom je op dit forum met allerlei ideetjes waarvan je aangeeft dat ze best concreet zijn (naar de gemeente geweest enzo), en tegelijk geef je aan dat je er eigenlijk nog niet mee bezig bent, en alleen een naam zoekt.

Je moet je dan natuurlijk niet verbazen als je allerlei reacties op dit forum krijgt over wat je allemaal te doen staat om een idee als dit te realiseren.

Je zegt dat je je inderdaad realiseert wat er allemaal bij komt kijken, maar ik zie dat persoonlijk niet zo. Je komt chaotisch en dromerig over, je ideetjes zijn in de kern prima, maar er is duidelijk nog nooit echt over gesproken anders dan met je vriend.

Een paar (ongevraagde, ik weet het ;)) tips:

  • Ik weet niet waar het aan ligt, maar probeer iets te doen aan je beheersing van de nederlandse taal. Een goede beheersing van taal is echt een voorwaarde als je een bedrijfsplan moet gaan opstellen, zaken moet gaan doen met instanties en reclame moet gaan maken.
  • Laat je helpen door mensen die waarde toevoegen, niet door mensen die eerder hebben gefaald in het ondernemerschap, zoals die vrienden die je aangeeft.
  • Vergeet de naam. De naam is onbelangrijk. Het concept is belangrijk.

En als laatste:

  • Droom lekker verder, en ga hier pas weer inhoudelijk op deze plannen verder als je daadwerkelijk zover bent. Uit je verhaal te lezen duurt dat minimaal nog een jaar of 4.

Probeer je prioriteiten goed op een rij te krijgen. Niet bot bedoeld, maar hier kan werkelijk niemand iets mee. Jij ook niet.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Arcadebar deel 2

Post by Jinxz » Sun Mar 01, 2015 14:17

voor mij zijn er 2 manieren om iets zakelijk op te zetten:
- jouw manier ( waar op zich niks mis mee is) is de "booksmart" manier. School, opleidingen, cursussen en diploma's halen om vervolgens een cv op te bouwen. Dat loont zich vervolgens als achterhoofd-kennis en dient (mijns inziens) enkel als een presentatiemiddel naar investeerds met als einddoel een grote pot geld voor een groot opgezette arcade.
- de andere manier is de "streetsmart" methode. Heel simpel, zoek een leeg staand winkelpand via een leegstand bemiddelaar en onderneem gewoon. Hou de kosten laag, knal een leuke rij machines neer en doe het gewoon. Het is ZO veel makkelijker om vervolgens te praten met investeerders omdat ze kunnen zien en voelen wat je wilt doen.

Het is goed om te dromen, het is beter om te dromen op papier maar er gaat niets boven simpelweg gezond te gaan ondernemen.
Stop met oneindig bullcrap uit boeken te halen en maak je handen vies! Goed bedoeld uiteraard :) :)
Post Reply