Champions League

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Champions League

Post by Ken » Tue Sep 27, 2005 23:13

Naast de topic over de Wedstrijden in de eredivisie leek het me geen overbodige luxe ook een topic te hebben over de Champions League.

Uitslagen, standen, meningen en andere perikelen mogen hier fijn besproken worden.

Ajax heeft zijn tweede wedstrijd in de Champions League verloren. In eigen huis waren de Amsterdammers niet tegen Arsenal opgewassen: 1-2.
Ajax kende een dramatische start. Al na twee minuten leverde een misverstand tussen Emanuelson en Boukhari balbezit voor Reyes op. De Spanjaard gaf daarna af aan Ljungberg, die keurig afrondde.
Vlak voor rust kreeg Ajax zijn eerste kans, maar Pienaar faalde.
Ook na rust liet Arsenal, dat zonder Bergkamp, Henry, Lehmann en Van Persie aantrad, Ajax rustig doorploeteren. Nadat afstandsschoten van Babel en De Jong niets hadden opgeleverd, leek de Engelse club het duel twintig minuten voor tijd te beslissen. Vonk haalde Reyes neer, waarna Pires de strafschop benutte: 2-0.

Twee minuten later zorgde Rosenberg met een intikker, na een vlammend schot van Galásek, echter al voor 1-2.Ajax kreeg hoop op een punt, zocht volop de aanval, maar meer dan kansje voor Lindenbergh leverde het offensief niet op.

De andere wedstrijden anybody?
Kyrill

Re: Champions League

Post by Kyrill » Wed Sep 28, 2005 11:17

Ken wrote:Naast de topic over de Wedstrijden in de eredivisie leek het me geen overbodige luxe ook een topic te hebben over de Champions League.

Uitslagen, standen, meningen en andere perikelen mogen hier fijn besproken worden.

Ajax heeft zijn tweede wedstrijd in de Champions League verloren. In eigen huis waren de Amsterdammers niet tegen Arsenal opgewassen: 1-2.
Ajax kende een dramatische start. Al na twee minuten leverde een misverstand tussen Emanuelson en Boukhari balbezit voor Reyes op. De Spanjaard gaf daarna af aan Ljungberg, die keurig afrondde.
Vlak voor rust kreeg Ajax zijn eerste kans, maar Pienaar faalde.
Ook na rust liet Arsenal, dat zonder Bergkamp, Henry, Lehmann en Van Persie aantrad, Ajax rustig doorploeteren. Nadat afstandsschoten van Babel en De Jong niets hadden opgeleverd, leek de Engelse club het duel twintig minuten voor tijd te beslissen. Vonk haalde Reyes neer, waarna Pires de strafschop benutte: 2-0.

Twee minuten later zorgde Rosenberg met een intikker, na een vlammend schot van Galásek, echter al voor 1-2.Ajax kreeg hoop op een punt, zocht volop de aanval, maar meer dan kansje voor Lindenbergh leverde het offensief niet op.

De andere wedstrijden anybody?




Dat Udinese een kutclub is en gestraft werd door Barcelona omdat ze Laquinta uit de selectie hadden gezet.

In Nou Camp kwam Udinese er niet aan te pas en Ronaldinho tot 3 maal toe wel 4-1.
In de samenvatting was duidelijk te merken dat Barcelona heel mooi , dominerend en aanvallend voetbal speelt. Met mensen als Messi , Eto'o , Ronaldinho , Deco en Van Bommel gericht op de aanval is het een levensgevaarlijk team. De vrijtrappen die goal gingen die van Deco en Ronaldinho waren beide erg mooi.

Manchester United - Benfica 2-1 geflatteerd. Benfica vond ik zelf na het zien van de samenvatting de gehele wedstrijd de betere. Met spelers als Miccoli en Simao. Helaas scoorde Ruud uit een corner vlak voor tijd nog de 2-1. Maar Manchester United miste spelers als Rooney( 2 wedstrijden schorsing terrecht overigens) en Heinze (half jaar geblesseerd) en Keane misschien wel de belangrijkste man op het middenveld( ook geblesseerd).
En Edwin bewees weer is erg in vorm te zijn.


Fc Thun - Sparta Praag 1-0 alles wees hier erop dat Sparta Praag ging winnen. Gelukkig voor Ajax en Nederland gebeurde dit niet. Onterrecht won Thun met 1-0. Waardoor Ajax nu over 3 weken met een overwinning thuis genoeg heeft om 2de in de poule te komen te staan. Uitgaande dat Sparta Praag thuis niet van Arsenal wint natuurlijk.



Panatinaikos - Weder Bremen 2-1 de Grieken speelde wel goed. Maar Bremen ook. Klose deed vlakvoor rust nog wat terug. Maar uiteraard was het al binnen 10 minuten beslist toen de 2-0 op het scoreboard kwam. Leuke wedstrijd overigens met een aantal schoten op de paal en lat.


Bayern Munchen - Clubbruge maar 1-0. Bayern was heel de wedstrijd de betere. Vooral via mensen als Demichelis en Ballack. Ik vond echter dat Makaay niet goed speelde. Had bijna geen kansen en scoorde ook geen ene goal.


Lille- Vilareal 0-0 het 2de gelijkspel voor de ploeg van Jan Kromkamp. De wedstrijd zelf vond ik vies tegenvallen.


Juventus - Rapidwien 3-0 verder niks van gezien.



En ik ben het eens met de kranten die zeggen dat dit Ajax meer geschikt is voor de uefa cup. Want Emanuelson vond ik kut en Vermaelen hoort niet op dit niveau thuis.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Sep 28, 2005 11:36

Even een beetje off topic, hoop dat je het niet erg vindt, maar kan je CL volgen in Japan?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Sep 28, 2005 11:57

Zeker, er is vrij veel CL voetbal hier op tv en vaak een live wedstrijd.
Anders kan ik altijd nog naar de Footnik, een voetbalpub hier niet ver vandaan of op radio.pagina.nl en nos teletekst de echte supporter spelen.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Sep 28, 2005 12:04

:lol:
GWAR

Post by GWAR » Fri Sep 30, 2005 09:41

Nou, na de deceptie van gisteravond (Rapid-FEY) hoeft er iig GEEN UEFA cup topic te komen....

Wat een drama gister..... :evil: :evil: :evil:
GZA

Post by GZA » Fri Sep 30, 2005 11:51

PSV lijkt z'n kansen te hebben verspeeld. Het zal nog moeilijk worden om 3e te worden, maar daar zullen ze zich op moeten richten. De 3-0 kan nog dodelijk worden als het op doelsaldo gaat komen.

Ajax heeft meer kansen, door een goede loting. 2x winnen van Thun moet op zich best te doen zijn en bij Arsenal kan er ook wel een puntje gehaald worden. Praag moet ook te verslaan zijn, gezien de eerste wedstrijd. Maar we moeten het allemaal nog maar zien.

De winnaar van de Champions League zal denk ik: Barca, Inter of AC Milan worden. Barca omdat ze het beste voetbal spelen en individuele kwaliteit hebben. Inter is voor mij best een verrassing en kan nog wel voor een stuntje zorgen en AC blijft AC. Die maken altijd kans. De Engelse ploegen blijven denk ik steken in de kwartfinales.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Sep 30, 2005 12:52

GWAR wrote:Nou, na de deceptie van gisteravond (Rapid-FEY) hoeft er iig GEEN UEFA cup topic te komen....

Wat een drama gister..... :evil: :evil: :evil:

Heb de wedstrijd natuurlijk niet gezien, maar het is ook wel weer echt typisch knullig hoe je tegen zo'n tegenstander eruit kan vliegen.
1-0 uit, je zal er maar als supporter heen zijn gegaan...

Hoe kan het toch dat de ene keer dat Feyenoord ploegen (vooral thuis) helemaal van de mat speelt met 7-0 om de week erna een flutloze 1-0 aan de broek te krijgen?
GWAR

Post by GWAR » Fri Sep 30, 2005 13:40

Jongen wees blij, t was te erg om aan te zien

Ostlund, nou die kan beter een rollator kopen. Paauwe is weer in genade aangenomen om t middenveld te leiden, mijn god.
Hossam Ghaly, 60 x balbezit, 59 x balverlies. Bahia kan beter gaan aanvallen dan verdedigen. Kalou, onzichtbaar (wat wil je met een kwartet verdedigers op je nek)

De enige die een beetje functioneerden waren Kuyt (ook niet optimaal) en Castelen en Lodewijks.

Goed voor het NL voetbal sjonge jonge.....
Mittens666

Post by Mittens666 » Sun Oct 02, 2005 16:55

Ik vond het een enorme deceptie die europese week als je begrijpt wat ik bedoel!!!!!


maar goed hadden ze maar beter hun best moeten doen!!!
Kyrill

Post by Kyrill » Mon Oct 17, 2005 14:49

Kick^^^
Morgen gaat de beste competitie van de wereld weer verder.
Ajax- Thun hopelijk kunnen de Ajax spitsen eindelijk weer is scoren anders hebben ze een probleem.
Verder Bremen- Udinese staat onder leiding van Temmink.
En Panatinaikos- Barcelona hopelijk lukt het Barcalona om Panatinaikos in de dubbele ontmoeting uit te schakelen.
Verder zijn er nog meer wedstrijden.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Oct 19, 2005 13:52

hiep hiep hoera, Ajax heeft weer eens gewonnen in de CL. In een wedstrijd waar ajax bij vlagen goed speelde heeft ajax door 2 doelpunten van Anastasiou van FC Thun weten te winnen. Wel is de verdediging nog niet optimaal en werden een paar goede kansen weggegevn aan FC Thun, gelukkig wisten ze niet te verdegigen. Wat ik niet snap is dat Danny Blind steeds Maduro in de basis laat spelen op plekken die hem niet eigen zijn, daardoor ontstonden die kansen naar mijn mening. Ik blijf wel vinden dat ik na het zien van een paar wedstrijden met Rosenberg dat het in potentie een speler is die kan groeien. In het eerste seizoen speelde Zlatan ook niet goed, maar groeide het tweede jaar enorm.

Bayern Munchen wist gisteravond te winnen van Juventus door geals van demichelis en Deisler. Het rare was, en dat zij studio sport ook al, dat de verdediging van Juve die normaal zo sterk is nu die enorme kansen weggaven. Nos speculeerde erop dat mogleijk in Turijn Juventus met 2-1 zal winnen, zodat allebei de clubs 3 punten weten te behalen ipv de vaak obligate 0-0 of 1-1 wedstijdenen en dus maar 1 punt.

Arsenal wist ook te winnen met 2-0 van sparta praag, door goals van Hentry.Vooral het eerste goal was ontzettend mooi. Arsenal heeft nu al 9 punten uit 3 wedstrijden in de pooule met oa Ajax.

Hopelijk doet vanavond PSV ook goede zaken tegen AC Milan.
Keep on Dreaming
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Oct 19, 2005 22:18

AC Milan - PSV is geeindigd in 0-0, de commentator vond het een goede prestatie, ik vind het zwaar kut. Zeker als je het vergelijkt met de 3-1 vorig jaar, Milan werd daar weggespeeld!
PSV vond ik helaas alleen de laatste 10-20 min. goed...
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Oct 20, 2005 14:40

Ik vond dat PSV een topwedstijd heeft gespeeld en een voorbeeld hebben gesteld voor nederlandse teams die ook tegen italiaanse teams moeten spelen. Italiaanse teams zijn vooral erg schrep in de counter, doorze het initiatief te geven hebben ze het heel moeilijk. Op het laatst toen milan moe was had psv toe kunnen slaan, maar daar miste psv wel scorend vermogen. Ik had zelf niet Farfan erin gezet, je merkte toch dat die niet erg fit was. Aysati viel als debutant erg goed in en was een paar keer echt gevaarlijk. PSV zwijnde wel een par keer, want veel kansen had milan wel.
Keep on Dreaming
Mittens666

Post by Mittens666 » Sat Oct 22, 2005 16:43

ik vond het allemaal wel meevallen het waren een paar gevaarlijke schoten die commentator zat alles groter te maken! Gomes heeft wel als een beest staan keepen moet ie zondag ook maar weer doen!!!!!
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Nov 01, 2005 22:36

PSV wint met 1-0 van AC Milan door een doelpunt van jefferson Farfán in de 12e minuut!
YEAH!
Kyrill

Post by Kyrill » Wed Nov 02, 2005 09:56

Gungrave wrote:PSV wint met 1-0 van AC Milan door een doelpunt van jefferson Farfán in de 12e minuut!
YEAH!



Yeah inderdaad Aisatti speelde geweldig!!

Gomes had wat grabbel ballen maar toch keepte ie erg goed :)
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Nov 02, 2005 15:55

Kyrill wrote:
Gungrave wrote:PSV wint met 1-0 van AC Milan door een doelpunt van jefferson Farfán in de 12e minuut!
YEAH!



Yeah inderdaad Aisatti speelde geweldig!!

Gomes had wat grabbel ballen maar toch keepte ie erg goed :)


Dida ook, respect daarvoor. Echt geweldig keepte hij, zonde van die bal van Farfán voor hem.
Aisatti moest scoren =(
Als hij die ene bal had gescoord, was hij de jongste doelpuntenmaker OOIT in de CL. :)
Het gaat weer lekker met PSV na een matige start van het seizoen.

Ze staan weer bovenaan in de Eredivisie, bovenaan in de poule van de CL :)
Last edited by Gungrave on Fri Nov 04, 2005 15:29, edited 1 time in total.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Nov 04, 2005 10:26

Het is al 2 dagen geleden, maar ik wil het toch even hebben over ajax tegen fc Thun. ajax speelde een zeer slechte wedstrijd, ik kan mij niet voorstellen dat ze nog blij kunnen zijn over de overwinning, ze zouden zich diep moeten schamen. fc thun heeft de hele wedstrijd gedomineerd, maar ajax heeft de kansen afgemaakt. In de spits en de metro stond over overwinning voor ajax, maar eigenlijk hadden zij moeten rapporteren over het onterecht verlies van fc thun. Blind snap ik ook niet, want hij zet spelers in het elftal op posities die hun niet eigen zijn. Maduro is imo geen verdediger en werd vaak weggespeeld, tevens was hij vaak op het middeveld te vinden wanneer er verdedigd moest worden, waardoor ajax geen druk uit kon oefenen. Pienaar is imo ook zo een geval en ook Babel. Babel is meer spits en door anastaciou en babel en Pienaar er neer te zetten weet je hasst dat de spits geen echte bal meer zal krijgen. Ook snap ik niet waaarom blind niet wisselt, terwijl fc thun vol op de aanval ging en wisselde, ging blind alleen op het laatst Snijder wisselen. algemeen was de wedstrijd vzeer teleurstellend, halverwege dac ht ik zelf s dat ik fc thun supporter maar ging worden.
Keep on Dreaming
R-Type

Post by R-Type » Sat Nov 05, 2005 22:16

Gungrave wrote:
Kyrill wrote:
Gungrave wrote:PSV wint met 1-0 van AC Milan door een doelpunt van jefferson Farfán in de 12e minuut!
YEAH!



Yeah inderdaad Aisatti speelde geweldig!!

Gomes had wat grabbel ballen maar toch keepte ie erg goed :)


Dida ook, respect daarvoor. Echt geweldig keepte hij, zonde van die bal van Farfán voor hem.
Aisatti moest scoren =(
Als hij die ene bal had gescoord, was hij de jongste doelpuntenmaker OOIT in de CL. :)
Het gaat weer lekker met PSV na een matige start van het seizoen.

Ze staan weer bovenaan in de Eredivisie, bovenaan in de poule van de CL :)


Groningen > PSV > Milan

:D
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Nov 05, 2005 22:46

R-Type wrote:
Gungrave wrote:
Kyrill wrote:
Gungrave wrote:PSV wint met 1-0 van AC Milan door een doelpunt van jefferson Farfán in de 12e minuut!
YEAH!



Yeah inderdaad Aisatti speelde geweldig!!

Gomes had wat grabbel ballen maar toch keepte ie erg goed :)


Dida ook, respect daarvoor. Echt geweldig keepte hij, zonde van die bal van Farfán voor hem.
Aisatti moest scoren =(
Als hij die ene bal had gescoord, was hij de jongste doelpuntenmaker OOIT in de CL. :)
Het gaat weer lekker met PSV na een matige start van het seizoen.

Ze staan weer bovenaan in de Eredivisie, bovenaan in de poule van de CL :)


Groningen > PSV > Milan

:D


Let maar op bij de return, Groningen word af-ge-SLACHT!
:D
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Nov 23, 2005 14:49

Gisteren (nov 22) ajax tegen sparta praag zien spelen. Was geen super wedstrijd, maar ajax wist met 2 - 1 te winnen, door twee goals van Nigel de Jong die als invaller erin kwam. Het is nog steeds ombegrijpelijk hoe Blind zijn basis kiest en zijn wissels maakt.

Maduro speelt al een tijd zeer slecht in de verdediging, maar gisteren speelde hij ook zeer slecht op zijn eigen plek het middenveld, het is onbegrijpelijk waarom Blind hem niet wisselde. Persoonlijk vond ik Lindenbergh niet slecht spelen, maar toch werd hij gewisseld, waardoor het spel helemaal naar de rechterkant trok door gebrek aan linksbenigen. E

manuelson speelde een redelijk wedstrijd, dat hij een goede paa heeft en kan aanvallen kan, dat weten de mensen nu wel, ging hij nu maar beter verdedigen, want doordat hij zoveer voruit is geschoven was de verdeiging van Ajax gatenkaas.

hopelijk doet psv het vanavond tegen Schalke beter.
Keep on Dreaming
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Mar 08, 2006 10:27

gisteraond Barca tegen Chelsea gezien. ERg matige wedstrijd geworden door de scheids die bijna alles affloot. 1-1 geworden en Barca gaat door doordat de eerste wedstrijd met 2-1 werd gewonnen.
Keep on Dreaming
Post Reply