Game ost's op vinyl

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sun Dec 21, 2014 17:56

Naast gamen ben ik ook al heel mijn leven gek van muziek. Mijn smaak is ook erg breed.
De laatste jaren koop ik geen cd's meer maar vinyl. De art is vaak mooier en het heeft voor mij gewoon iets.
Uiteraard heb ik ook genoeg game muziek, op CD nu nog, maar wil dat gaan uit bereiden naar vinyl. Enige is dat het vaak erg duur is. Gelukkig ken ik iemand in Osaka die graag voor mij op zoek wil :)
Dus zijn eerste quest zullen level 1 en 2 worden van Rez! Hopen dat het daar wel betaalbaar is.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Game ost's op vinyl

Post by waiwainl » Sun Dec 21, 2014 21:13

OST op vinyl? Die heb ik nog niet eerder gehoord :)
Wel erg leuk; heb je voorbeelden van wat je al hebt?
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Game ost's op vinyl

Post by Aleste » Sun Dec 21, 2014 21:50

Mocht je van die Hotline Miami spellen houden, dan is de komende Collector's Edition misschien wat voor je:
http://store.iam8bit.com/collections/ho ... ducts/hlm2 :D
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by Jinxz » Sun Dec 21, 2014 23:57

Ik heb een tijdje terug deze gekregen:
Image
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Game ost's op vinyl

Post by Psykick » Mon Dec 22, 2014 09:31

Vet!
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Game ost's op vinyl

Post by Abc123 » Mon Dec 22, 2014 09:55

Ik ben zelf ook vinyl verantwoord bezig, dus als je tips hebt, laat het maar weten!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by Da Dude » Mon Dec 22, 2014 10:39

Ik heb nog wel de LP van de eerste Star Wars liggen. iemand? OST???

Mijn eerste LP's (Kiss en Iron Maiden heb ik nog). Maar dat is meer nostalgie, dan dat ik ze ga draaien.

Zijn die LP's nu minder krasgevoelig dan vroeger? Want dat gekloot met die dingen, hoe netjes je ze ook behandelde, vroeg of laat.....geef mij maar spotify
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Game ost's op vinyl

Post by Cageman » Mon Dec 22, 2014 11:31

Die Persona 4 is wel echt te gek zeg. Ziet er uber uit.
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Game ost's op vinyl

Post by flay » Mon Dec 22, 2014 12:18

Game ost’s op vinyl... Sommige mensen maken het zichzelf toch graag moeilijk :wink:
We were the first gamers !
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Game ost's op vinyl

Post by Cageman » Mon Dec 22, 2014 15:12

flay wrote:Game ost’s op vinyl... Sommige mensen maken het zichzelf toch graag moeilijk :wink:

Het is in ieder geval een nogal niche markt. Je moet mensen vinden die houden van game OST's, en van vinyl. De oppernerds zeg maar :D

Is hier op nozomi daarom een prima plek om het erover te hebben :D :mrgreen:
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Game ost's op vinyl

Post by Abc123 » Mon Dec 22, 2014 16:55

Cageman wrote:
flay wrote:Game ost’s op vinyl... Sommige mensen maken het zichzelf toch graag moeilijk :wink:

Het is in ieder geval een nogal niche markt. Je moet mensen vinden die houden van game OST's, en van vinyl. De oppernerds zeg maar :D

Is hier op nozomi daarom een prima plek om het erover te hebben :D :mrgreen:

Inderdaad. :D
Gaan we een nerdwedstrijd houden?
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Mon Dec 22, 2014 18:24

Ik ben druk bezig om een aantal ost's uit Japan te halen via een vriend van me. Maar het moet allemaal wel betaalbaar blijven. Want als je de ost van Final Fantasy 7 op vinyl wilt ben je al snel een slordige $250 kwijt :/
Ik ben zelf enorm fan van Rez en speel die game nog steeds. Tja dan is de stap op de muziek op vinyl te gaan zoeken niet heel groot als je die toch ook al vaak koopt. Alleen het bleek er ook nog echt te zijn! Ik hoop dat ik me in kan houden... :P
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by Ratson » Mon Dec 22, 2014 19:48

Een van mijn neogeo vrienden die ik op facebook heb plaatste vorige week foto's van een megaman ost op vinyl.
Had ie cadeau gekregen.
Leuk cadeautje, zag er minty uit.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by Da Dude » Mon Dec 22, 2014 23:30

Cageman wrote:
flay wrote:Game ost’s op vinyl... Sommige mensen maken het zichzelf toch graag moeilijk :wink:

Het is in ieder geval een nogal niche markt. Je moet mensen vinden die houden van game OST's, en van vinyl. De oppernerds zeg maar :D

Is hier op nozomi daarom een prima plek om het erover te hebben :D :mrgreen:



Ieder zijn ding, maar ik snap de meerwaarde niet van Vinyl.
Maar als iemand het me kan uitleggen graag. Al begrijp ik de lol wel van een Jukebox, of net als vroeger een plaatje op te zetten. Zo draai ik welleens oude demotapes die ik op concerten meenam.
Maar dat is nostalgie. Computer muziek op Vinyl??? I don't get it :shock:

p.s. een Star Wars fan mag mijn OST op Vinyl zo hebben.
Is wel geen FF7 rarity, maar klassieke muziek :D
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by Jinxz » Tue Dec 23, 2014 02:04

Ik hoorde laatst dat in 2014 meer vinyl is verkocht dan CD.
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by Ratson » Tue Dec 23, 2014 08:55

Da Dude wrote:
Cageman wrote:
flay wrote:Game ost’s op vinyl... Sommige mensen maken het zichzelf toch graag moeilijk :wink:

Het is in ieder geval een nogal niche markt. Je moet mensen vinden die houden van game OST's, en van vinyl. De oppernerds zeg maar :D

Is hier op nozomi daarom een prima plek om het erover te hebben :D :mrgreen:



Ieder zijn ding, maar ik snap de meerwaarde niet van Vinyl.
Maar als iemand het me kan uitleggen graag. Al begrijp ik de lol wel van een Jukebox, of net als vroeger een plaatje op te zetten. Zo draai ik welleens oude demotapes die ik op concerten meenam.
Maar dat is nostalgie. Computer muziek op Vinyl??? I don't get it :shock:

p.s. een Star Wars fan mag mijn OST op Vinyl zo hebben.
Is wel geen FF7 rarity, maar klassieke muziek :D


Als je op een goede platenspeler je muziek afspeelt en vervolgens hetzelfde maar dan op een cd, dan hoor je wat een kutkwaliteit cd eigenlijk is. Heb vroeger al mijn vinyl weggegeven, sommige dingen toen later op cd gekocht. Was verschrikkelijk, klonk totaal anders.
Ben inmiddels wel gewend aan cd's maar vinyl is vele malen beter qua geluidskwaliteit.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by Da Dude » Tue Dec 23, 2014 09:08

Jinxz wrote:Ik hoorde laatst dat in 2014 meer vinyl is verkocht dan CD.


Dat geloof ik graag.
Goeie MP3's of CD. Je hoort het verschil niet.

Ik heb er afgelopen jaar toch nog 2 cd's gekocht.



Maar ik wil wel is bij iemand komen luisteren. Ik kan niet echt geloven dat vinyl echt veel mooier klinkt dan cd's of mp3's. Ik ben sceptisch of het niet meer een gevoel is dan feit. Net als dat sommige fotografen film nog steeds beter vinden dan digitaal
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Tue Dec 23, 2014 13:39

Vinyl? Heb ik zelf al redelijk wat van, alleen maar één game OST...die van Bioshock. Voor de rest film OST's en metal LP's.
Waarom vinyl? Vooral nostalgie en de artwork komt véél beter uit dan bij een cd aangezien de hoes vele malen groter is. Ben vooral gek op picture discs.
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by Ratson » Tue Dec 23, 2014 14:55

Da Dude wrote:
Jinxz wrote:Ik hoorde laatst dat in 2014 meer vinyl is verkocht dan CD.


Dat geloof ik graag.
Goeie MP3's of CD. Je hoort het verschil niet.

Ik heb er afgelopen jaar toch nog 2 cd's gekocht.



Maar ik wil wel is bij iemand komen luisteren. Ik kan niet echt geloven dat vinyl echt veel mooier klinkt dan cd's of mp3's. Ik ben sceptisch of het niet meer een gevoel is dan feit. Net als dat sommige fotografen film nog steeds beter vinden dan digitaal


Simpel gezegd is vinyl analoog, een doorlopende groef zonder onderbreking. Cd's zijn digitaal en stukjes, veel cd's zijn gefilterd en dat haalt bij wat oudere muziek een hele hoop van het geluid weg.
In gamers termen: snes op je lcd is ook geen gezicht, gevalletje analoog/digitaal.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by Da Dude » Tue Dec 23, 2014 15:48

Ik weet dat vinyl analoog is, en snap dat als je alle oude geluiden uit muziek filtert, die oude feel niet heeft. Maar blijf sceptisch of het nou echt zoveel mooier is.

Dat zit ik nog met 1 vraag. Digitaal gemaakte muziek, waarom zou je dat dan op Vinyl zetten?
Last edited by Da Dude on Tue Dec 23, 2014 15:49, edited 1 time in total.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Game ost's op vinyl

Post by waiwainl » Tue Dec 23, 2014 15:49

Wel oplettende dat veel geluid op vinyl, nog steeds van een digitale bron komt :-)

Dus het is niet per definitie prachtig en mooi, het ligt heel erg aan de voorbewerking + digitale aanlevering.

MP3 en CD zijn beperkt in de bandbreedte van de tonen, dus zolang het bron materiaal daar geen last van heeft, kan vinyl dat prima weergeven.
Mits de lengte van het geluid niet te lang is, als er te veel geluid op een zijde staat, wordt het geluid juist weer verkracht omdat de groeven dan slechter manoeuvreerbaar worden voor de naald.

Geef mij maar DTS geluid, even goede bandbreedte en niet dat enorme gekraak :-))
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Game ost's op vinyl

Post by ruderudie » Thu Dec 25, 2014 09:25

Vinyl is nu gewoon weer enorm gehypt door de nieuwe generatie (hipsters), het is dus weer 'in' om alles op vinyl te kopen. Veel meer is het volgens mij echt niet, bovendien is het ook de kwaliteit van je apparatuur die bepaalt of er goed geluid uit de speakers komt. Ik heb in elk geval mijn auto reverse walkman al klaar liggen voor als men over een paar jaar weer de casettebandjes van zolder haalt :)...

O wacht, ik ben geloof ik al te laat: http://m.noisey.vice.com/nl/blog/stop-t ... tes-happen
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Thu Dec 25, 2014 10:29

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by Da Dude » Thu Dec 25, 2014 21:47

Oh, yess, ga lekker rondlopen met alle demo tapes die ik opconcerten mee nam. Ruis, en doffe metal sounds. WOW das "in" man.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Tue Nov 20, 2018 19:59

Deze oude topic eens even wat nieuw leven in blazen. Ik was al jaren op zoek naar de OST van Blam! Machinehead op vinyl Deze popt nooit ergens op, want er zijn er blijkbaar maar 100 van gepressed. Geen holy grail qua waarde maar voor mij als Saturn fan en 90's ambient/techno/etc wel om te luisteren. Ik las deze topic nog even terug en de reden dat ik vinyl koop is toch echt de veel beter kwaliteit van het geluid. MP3 is compressed en voor mij dus gewoon bagger want je mist geluiden en body. Maar ik heb dan ook wel een serieus goede setup staan, geheel vintage trouwens.

Nu waren er een paar weken geleden twee goede vrienden bij mij aan het chillen, gamen, slap ouwehoeren enzo. Toen kwam uiteraard ook de Saturn ter sprake en hoe goed (op de PS ook trouwens) de OST's destijds waren. Dus ik vertelde dat Blam! nog wel een soort luister grail van me was. Dus wij gewoon eens een google gedaan en wat denk je, de composer (Nathan McCree) van die OST verkoopt zelf die vinyls joh. Heb hem dus gecontact en dus nu direct van de bron voor wel 10 pond die vinyl kunnen kopen! Hij heeft trouwens wel meer OST's van games op zijn naam staan.

Verder heeft deze Castlevania fan naast de orignele 1e NES versie en Castlevania 4 van de snes nu iook Rondo of Blood en SotN op vinyl kunnen scoren.

Uiteraard luister ik wel mp3's. Want lang niet alles is op vinyl of CD verschenen dus dan kun je niet anders. De OST's van Scorcher en Amok (van Jesper Kyd) zijn nooit los verschenen helaas.

Mocht je ook interesse hebben DATA DISCS is een vrij nieuw label die vooral SEGA OST's remastered en op vinyl uitbrengt. Mooie releases vaak met artwork en andere extra's. Veel oog voor details dus.

Ik zal voortaan hier wel mijn nieuwe game OST aankopen posten en binnenkort eens een foto van alles wat ik nu in de kast heb staan maken en hier weg knallen.
Post Reply