Shadaloo's productie stick

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Shadaloo's productie stick

Post by Jinxz » Mon Oct 27, 2014 13:08

Sinds 2009 ben ik bezig met het bouwen van custom arcade sticks en heb er in de jaren honderden gemaakt.
Het bouwen van een stick is een behoorlijke klus en vooral het bewerken van de houten frames kost me ondertussen teveel onmisbare tijd. Ik loop daardoor steeds verder achter met andere projecten. De MDF frames worden met de hand met 2K plamuur hard gemaakt (3 stages), geschuurd, gegrondverft(1 a 2 lagen met 24 uur tussen lagen), geverft (3 lagen met 48 uur tussen lagen). Tussen grondverf lagen en verf lagen wordt de case geschuurd, vetvrij en stofvrij gemaakt. Daarna kan het assembleren beginnen wat uiteindelijk 2-3 uur in beslag neemt, afhankelijk van de setup.

Simpelweg veel werk in deze drukke tijden.

Hier een aantal van de sticks die ik heb gemaakt: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/

Hier een deel van het bouwproces: https://www.flickr.com/photos/shadaloo_eu/sets/72157626163583587/



Om die reden ben ik ondertussen bezig met een productie model en heb de technische tekeningen 60% klaar. Het zal een stick worden die enkel geassembleerd hoeft te worden en uiteindelijk nogsteeds de flexibiliteit heeft om een boel onderdelen ervan te customizen. Denk daarbij aan:
- kleuren case en zijpanelen
- button layout en aantal/soort/kleur buttons
- soort stick (seimitsu/Sanwa)
- plexi bodem
- soort anti slip voetjes
etc etc

Mijn doel is "the stick to end all sticks" te bouwen.
Wat ik daarmee bedoel is de stick zo te ontwerpen dat ie voor ieder doel inzetbaar kan zijn. Of je 'm nu standaard als PS4 stick koopt en een jaar later als supergun wil gaan gebruiken, artwork en kleuren achteraf wilt veranderen of zelfs de stick als "all-in-one" stick met emulator hardware erin en TV-out wilt aansluiten op je HD TV.

Mijn vraag aan iedereen is, wat zou jij willen dat de stick zou moeten kunnen of welke features jij zou willen dat de stick krijgt. Let your mind go free ;)

Tnx for helping out.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Shadaloo's productie stick

Post by Psykick » Mon Oct 27, 2014 13:25

Image
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Shadaloo's productie stick

Post by beau » Mon Oct 27, 2014 13:28

Een arcade stick met een supergun erin lijkt me erg vet
Dan heb je aan mij alvast een koper
Maar het idee om zelf je stick te kunnen pimpen is ook vet
Maar goed ik vindt alles wat je maakt top
Daarom heb ik nog een stick bij je besteld 8)
:D
ckong

Re: Shadaloo's productie stick

Post by ckong » Mon Oct 27, 2014 14:54

Jinxz wrote:Mijn vraag aan iedereen is, wat zou jij willen dat de stick zou moeten kunnen of welke features jij zou willen dat de stick krijgt. Let your mind go free ;)

Tnx for helping out.


Misschien een rare opmerking, maar wel serieus bedoeld: lagfree wireless
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Shadaloo's productie stick

Post by Jinxz » Mon Oct 27, 2014 15:08

@ Beau thanks man!

ckong wrote:
Jinxz wrote:Mijn vraag aan iedereen is, wat zou jij willen dat de stick zou moeten kunnen of welke features jij zou willen dat de stick krijgt. Let your mind go free ;)

Tnx for helping out.


Misschien een rare opmerking, maar wel serieus bedoeld: lagfree wireless


Goeie inderdaad.
Voor de PS4 moet een stick waarschijnlijk zowiezo wireless gemaakt worden en zal dan wss ook compatible zijn met de PC. Ik zal de ontwikkeling in de gaten houden van de PCB's.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Shadaloo's productie stick

Post by Da Dude » Tue Oct 28, 2014 00:12

Qua inhoud, is het geweldig als die multi inzetbaar zijn. en dat ie op meerdere consoles en pc kan.

Maar wat mij wel een mooie feature lijkt, is om je panel art te kunnen wijzigen.
Zo'n stick kost best wat. Zou zonde zijn als je dan na een jaar de art helemaal beu bent. En daarom zou ik het heel handig vinden, als je de tekening kan verwisselen. Zonder de halve stick uit elkaar te halen.

evt dat jij dan weer kant en klare art inlays kan aanbieden, of eigen design kan leveren.

Draadloos mag, maar hoeft niet als het lag geeft.

Ik geloof niet dat jij dat van plan bent, maar wil het je wel ff melden.
Laat de kwaliteit er niet door omlaag gaan.
Mensen willen zoveel geld uitgeven om de enorm hoge kwaliteit. En het is dan ook een uniek persoonlijke stick voor de koper. Dat zal anders zijn als je daar te veel op gaat inleveren.
Als het als een massaproduct oogt, of onpersoonlijk oogt, zal dat zeker meetellen hoeveel je nog wil betalen, of dat je een kant en klare hori-stick koopt.

Verder ben ik heel benieuwd wat het wordt. Ik zou ook ooit wel een custom stick van je willen, die de kant en klare sticks van mij kan vervangen. Ik ga deze post dan ook zeker volgen
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Shadaloo's productie stick

Post by waiwainl » Tue Oct 28, 2014 11:04

Goede zet om het generieker en kost effectiever te maken!
Ben het volledig eens met da Dude dat de build quality er niet onder moet gaan lijden.

Voor mij zouden de volgende features interessant zijn:

- compatibel met alle consoles van Sony, Sega, Nintendo, Microsoft, SNK, supergun/CMVS en PC, MAC. (iOS/Android zou mooi zijn als het kan)
- inclusief de kabels & connectors
- mapping aan kunnen passen van de knoppen (inclusief een knop disabelen)
- geen naad in de overgang van boven plaat en de zijkant van de stick
- drop-test van 60cm overleven
- een optie waar de kabel uit de stick komt ( links achter, midden, rechts achter)
- art die doorloopt over de stick, dus niet alleen op de bovenplaat

Blijf je dezelfde materialen gebruiken?
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Shadaloo's productie stick

Post by Jinxz » Tue Oct 28, 2014 21:56

Top guys! Thanks voor de input. Keep it coming.
Qua materialen zal het een mix gaan worden en altijd bestaan uit minimaal 2 materialen.
Voor het Control panel en bodem gebruik ik
- RVS gepoetst staal of
- poedercoated staal of
- Gepoetst aluminium
Het deel met de buttons wordt afgedekt met plexi. Dat voelt beter/warmer en dekt het artwork af.
Voor de afwerking van de zijkanten gebruik ik
- Natuurlijke houtsoort zoals eiken of
- Plexi

Ik zit nog te dubben over hoe de constructie aan de binnenkant zal zijn. Ik wil eigenlijk met deze combi van metaal voor het cp/bodem en plexi of hout voor de zijkanten klaar zijn. Een prototype zal uitwijzen of dit stevig genoeg is en of het misschien toch nodig is om aan de binnenkant support te maken op de plek waar je hand rust op de stick.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Re: Shadaloo's productie stick

Post by R2-2D » Wed Oct 29, 2014 23:57

Een dubbele stick zoals de Sega hss 0130 zou ook erg tof zijn!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Shadaloo's productie stick

Post by Jinxz » Thu Oct 30, 2014 02:35

R2-2D wrote:Een dubbele stick zoals de Sega hss 0130 zou ook erg tof zijn!


Als een groter model of de mogelijkheid om twee sticks aan elkaar te kunnen verbinden? Het laatste zou in het design dat ik voor ogen heb al standaard kunnen. De zijpanelen kunnen worden losgemaakt en er zou dan een dual zijpaneel gemaakt kunnen worden om 2 sticks te koppelen.
Post Reply