Nozomi.nl, de site, de naam...

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Nozomi.nl, de site, de naam...

Post by Ken » Tue Sep 27, 2005 20:18

Ik krijg de laatste tijd nogal vaak de vraag waarom we de naam Nozomi hebben gebruikt voor de site. Ik zal het jullie maar even uitleggen.
Ik zocht een naam waarvan je niet meteen wist dat het om videogames, arcade of zelfs Japan ging. Natuurlijk zou er bij 'Japan insiders' wel een belletje gaan rinkelen.

Nozomi is gekozen om verschillende redenen.
Om te beginnen betekend nozomi in het Japans 'hoop' of 'verwachting'.
Nou ik kan je vertellen dat als je ruim 1,5 jaar naar Japan gaat je alle hoop en verwachting hebt, dus dat leek me wel gepast.
Mensen die wel eens in Japan hebben gereisd, zijn misschien wel eens met de Nozomi Shinkansen 'bullet train' van stad naar stad gescheurd.
Deze Nozomi Shinkansen is de snelste van de bullet trains, met een top van 420km p/uur die wel eens schijnt gehaald te zijn.
Van Tokyo naar Osaka (toch een afstand van Parijs-AMS) doe je er slechts een kleine 3 uur over.

ShenMue fans zijn ook wel eens een Nozomi tegen gekomen. De link van hoop, de retecoole shinkansen trein en de gamecharacters leken me een leuke combinatie...

Hier een paar foto's van de Nozomi Shinkansen.
Je hebt deze spitse voorkant, of de soort Donald Duck snavel.
Deze foto's heb ik vorige week in Kyoto gemaakt!
Image
Image
Image
Last edited by Ken on Tue Sep 27, 2005 21:32, edited 1 time in total.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Sep 27, 2005 20:21

Ik dacht altijd dat het maar een woordje was, maar toch leuk om de achtergrondinformatie te kennen.
Overigens vind ik het een leuke naam, met een goede betekenis :)
Mooi bedacht! ^^
Dem.

Re: Nozomi.nl, de site, de naam...

Post by Dem. » Tue Sep 27, 2005 21:22

Ken wrote:Dead Or Alive en ShenMue fans zijn ook wel eens een Nozomi tegen gekomen. De link van hoop, de retecoole shinkansen trein en de gamecharacters leken me een leuke combinatie...

Ging naar Canada en nooit meer teruggezien :(
Zit er een Nozomi in de DOA serie? Welk deel x_X

Iig, ik wist niet wat het betekend. Dacht dat het iets met dat bonzai boompje te maken had. Maar wel mooie betekenis erachter. Nice.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Sep 27, 2005 21:34

Je hebt gelijk, klein schoonheidsfoutje.
Ik haal altijd die wijven door elkaar, ze raken ook op je zenuwen.

Toch is de connectie games-Japan-Shinkansen nog steeds de juiste want ShenMue is natuurlijk niet de enige game waar Nozomi in voorkomt.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Sep 27, 2005 22:02

Image

Waar ken ik dat van? :P
Mathijs

Post by Mathijs » Wed Sep 28, 2005 09:14

Mooi gekozen jah, ik wist de betekenis alwel omdat ik het geloof ik wel eens eerder heb gelezen op de site zelf :lol:
Die trein is trouwens wel super kewl zeg, hij ziet er erg modern uit, ziet ie er van binnen ook een beetje mooi uit dan? of ziet ie er van binnen net zo uit als de gewone treinen in NL?
Nippon

Post by Nippon » Wed Sep 28, 2005 14:06

Kogeltreinen in Japan zijn van erg goede klassen als ik het niet verkeerd heb.

Ik ga er volgend jaar misschien ook wel even een reisje mee maken naar Kyoto.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Sep 28, 2005 15:25

Hey guys... Dit is dan mijn eerste post maar er zullen er nog veel volgen.

Maar ontopic; Nozomi -> erg pakkend. Is een keer wat anders dan alle game gerelateerde namen.

En ja ook ik heb mooie herinneringen aan de naam Nozomi :) Wat was Ryo toch naief zeg in Shenmue 1. :D Het zou leuk zijn als we haar nog terug gaan zien in deel 3 als deze er mocht komen!

Dus Ken, goede keuze!
R-Type

Post by R-Type » Thu Sep 29, 2005 19:07

Hehe Nozomi doet me inderdaad aan die meid uit Shenmue 1 denken, maar Joy deed me Nozomi vergeten.

Maar ik ben zeker nog eens van plan naar Japan te gaan.. heb China (Shanghai en Hong Kong) en Thailand gehad.. dus Japan is the next stop.
Sjoerd

Post by Sjoerd » Sun Oct 02, 2005 17:46

3 uur is echt niet veel, zolang duurt namelijk de Thalys erover om van Rotterdam naar Parijs te gaan wat iets meer dan de helft is dan Osaka - Tokyo. Tja, zo'n snelle trein mag ik wel 8) Jammer dat wij die niet hier in Nederland hebben :cry: Voor de rest ben ik wel blij dat ik de betekenis achter Nozomi weet.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Oct 02, 2005 17:51

Zo een trein krijgen wij wel...de HSl :|

maar die was al mislukt toen die ontworpen werd :|
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Sjoerd

Post by Sjoerd » Mon Oct 03, 2005 07:33

Mildoe wrote:Zo een trein krijgen wij wel...de HSl :|

maar die was al mislukt toen die ontworpen werd :|


Maar die zal in Nederland niet met topsnelheid mogen rijden, dat gaat namelijk "te snel" :)
Post Reply