Het Japan vragen topic

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Jun 30, 2007 02:15

Dat klopt niet helemaal. Op school krijg je net zoveel Engels als hier in Nederland. Er zijn minimaal vier oorzaken die ik nu even kan bedenken waardoor men minder Engels spreekt.

A. De uitspraak is voor ons makkelijker (een Japanner die Engels spreekt klinkt net zo lomp als een Fransman, de uitspraak ligt ze gewoon niet).

B. Bijna alle series en films op tv zijn nagesygroniseerd (pardon my French voor de spelling).

C. Mensen zijn gewoon verlegen. Er is een soort blokkade om Engels te spreken. Hier zit met de jongere generatie wel verandering in, bij ons op de universiteit kon toch wel een behoorlijk deel redelijk Engels. Een deel ook niet, maar als je die leerde kennen en ze voelden zich meer op hun gemak kwam het er opeens uit.

D. De uitspraak klinkt zo dom omdat katakana nou eenmaal een lastig schrift is om Engelse woorden in te vertalen. Tom Cruise wordt door de best Engels sprekenden nog altijd uitgesproken als Tomu Kuruuzu.
niels

Post by niels » Sat Jun 30, 2007 21:12

Daar naast zitten er enorm veel fouten en dan bedoel is serieuze fouten qua spellingsregels en ook context fouten in het officiële TOEIIC examen dat men op de Japanse MBO voorgeschoteld krijgt.

Klein editje op punt B van Ken... Enorm veel series zijn inderdaad nagesynchroniseerd, het gros van de films echter, wordt in 2 talen uitgezonden.
Als je TV/VCR het ondersteunt, kun je de taal van je keuze kiezen. Default is het Japans. Meestal kun je dus ook Engels kiezen bij speelfilms.

In de bioscoop worden Engelse films (behalve die voor kinderen) ondertiteld.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 01, 2007 02:17

Ja inderdaad alleen had ik maar 1 net waarbij ik dat kon doen helaas.
niels

Post by niels » Sun Jul 01, 2007 16:48

Had je geen BS/BS-Hi en CS zenders in je appartement dan @_@;;;;

Damn cheap ass eigenaren ^_^;;;

Maar, naast het TOEIIC debakel zou men best redelijk Engels moeten kunnen.
Alleen, als de mensen in Japan een Balkenende uitspraak hebben qua Engels, houden ze wijselijk hun mond dicht ^^;;
Blackdragon

Post by Blackdragon » Mon Aug 13, 2007 22:21

Ik ben al een tijdje van plan om een keer Japan te gaan bezoeken, nu doe ik dat niet meteen omdat ik er eerst maar even voor wil gaan sparen zodat ik voldoende geld kan meenemen. Nu is mijn vraag eigenlijk was zijn de mooiste plekken eigenlijk in Japan?

Nu zullen de meningen misschien wel wat verdeeld zijn van verschillende leden want ieder persoon heeft zijn eigen intresse's in een land natuurlijk.

Weet wel dat ik ook naar een arcadehal in Japan wil en natuurlijk even games shoppen, maar dat is natuurlijk niet alles wil ook wat van het land zien.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Aug 13, 2007 23:05

Misschien is het handig op internet of op dvd wat filmpjes eerst te bekijken, zodat je voor jezelf eerst weet wat voor soort plekken en in werk seizoen je deze wilt bekijken. Welkom op het forum btw.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Tue Aug 14, 2007 15:46

Dat is inderdaad een heel goed idee bedankt zal binnenkort eerst is op internet wat gaan opzoeken qua filmpjes en dergelijke.
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Tue Aug 14, 2007 17:22

Youtube is bijvoorbeeld wat grappig, veel mensen hebben meerdere filmpjes van hun reis door Japan op YouTube gezet. O.a. eentje van een groepje gasten die van Kyoto naar Hiroshima reist, en 1 daarvan komt er op de 2de dag achter dat z'n paspoort nog in Kyoto ligt...... Typisch geval van pech, anywayz kijk daar even, misschien vind je wat leuks.

Ik ben trouwens zelf net 2 dagen terug uit Tokyo (en oh wat heb ik heimwee!!) en kwam er dus achter zoals Ken en Niels al hebben gezegd dat geld opnemen geen probleem is, had zelfs in een 7/11 supermarkt een ATM ontdekt die in 't engels aangaf hoe je geld op moest nemen (voor als je geen Kanji kan lezen). Dit was erg handig moet ik zeggen.

Een tip voor als je van muziek houdt, ga op zondag naar Yoyogi Park, treden aardig wat (onbekende) bands op, de meeste beginnen vroeg in de morgen, erg gezellig, goed eten bij de kraampjes. Heb me prima vermaakt!!!
niels

Post by niels » Thu Aug 16, 2007 18:15

Hoi kenshiro, helaas zijn die bandjes er alleen in de Zomer en in de Japanse schoolvakantie tijd.

Er staan er VEEL meer bij Osaka-Jo op de zondag ochtend (ook alleen in de zomer). Bij Osaka ben ik de band ZILcoNIA tegen gekomen. Die klonken erg goed. Vaak verkopen die bands daar ook zelf gebrande of zelfs echt geperste cd's die je kan laten signeren.

Is leuk als aandenken!
niels

Post by niels » Sat Aug 18, 2007 12:42

Nu heb ik ff een vraag aan japangangers.
Ik weet inderdaad niet alles, nee. Zou ik ook niet willen trouwens.

Maar goed, de vraag...

Waar kun je in Tokyo concertkaartjes halen, anders dan in Lawson/lopi computers?

Ik wil misschien nog wat last minute kaartjes oppikken om her en der wat concerten te gaan zien. Dus, weet iemand een 2ehands concertkaarten plaats?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Aug 18, 2007 14:43

Hmm goeie vraag...ik haalde ze altijd gewoon bij een warenhuis of bij een ticket centre. Yahoo Japan misschien?
niels

Post by niels » Sat Aug 18, 2007 18:10

Ken wrote:Hmm goeie vraag...ik haalde ze altijd gewoon bij een warenhuis of bij een ticket centre. Yahoo Japan misschien?


Ja, dat kan wel, maar dan duurt het een dag of 3-4 voor je de ticket in huis hebt.
Op Osaka/umeda station heb je 2 van die tentjes waar je dus tickets voor concerten en ook discount shinkansen kaartjes en weet ik veel wat voor kaartjes (bioscoop premieres enz.) op kunt pikken die daar verkocht zijn door mensen die ze al in hun bezit hadden.

Zo kun je bijv. tickets kopen voor A-Nation op dagen die eigenlijk al uitverkocht zijn of je eigen ticket inwisselen tegen 1000-2000 yen en een betere zitplaats voor dat evenement enz. enz.

Als je ergens zo'n shop weet in Tokyo (meestal een klein hokje met allerlij tickets in vitrine kasten) houd ik me aanbevolen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Aug 19, 2007 03:02

Shinjuku east exit zit er een tegenover de grootste videogameshop van Shinjuku, tussen het station en de main street een beetje rechts aanhouden.
Het zit naast die grote DVD winkel die op een hoek zit, volgens mij de tweede straat links na de bookstore waar je bovenin een verdieping hebt met internationale boeken (niet Takashimiya).
niels

Post by niels » Sun Aug 19, 2007 11:39

Je bedoelt Kinokuniya?
OK. Ik zal eens kijken :) Thanks.
Capcom

Post by Capcom » Sun Dec 02, 2007 16:43

werkt een step-up/down converter van 110v <> 220v of moet het echt 100v zijn?
niels

Post by niels » Sun Dec 02, 2007 19:44

Hoi Capcom, 110 werkt meestal wel. Hang er alleen geen ranzig dure versterkers aan die dat soort tolerantie niet hebben.

Een Empeedrie pleejer er aan hangen zou niets uit moeten maken.
Maar, de meeste elektronica doet het gewoon van 100-240 volt.
Waarom zouden ze 2 versies van iets maken? Kost veel te veel poen :)
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Mon Dec 03, 2007 20:28

Een mp3 speler er aan hangen kan best, heb ik ook gedaan @ m'n verblijf in Tokyo.
Capcom

Post by Capcom » Sun Dec 09, 2007 20:15

ik ben nu een lijstje aan het maken met waar ik allemaal naar toe wil. Mijn eerste vraag daarover:

Kan ik Miyajima en Hiroshima in een dagtrip combineren of kan ik dat beter over 2 dagen verspreiden?

Stel dat ik 3 trippen maak naar Tokyo welke 2 andere districten zijn dan naast Akihabara het interessantst om te bezoeken?
Reimondo

Post by Reimondo » Mon Dec 17, 2007 14:23

Ik ben een keer in hiroshima en een keer in miyajima geweest en dat was gecombineerd in 1 dag. Hiroshima is interessant natuurlijk voor het atomic bomb museum en het bijbehorende peace park. Verder valt er, vooral cultureel gezien, weinig boeiends te beleven. Tenzij je van een leuke bar houdt natuurlijk, maar dan kan je in de meeste Japanse steden uit de voeten.

Miyajima zou ik wel lekker de tijd voor nemen want daar is genoeg te zien en te doen.
niels

Post by niels » Mon Dec 17, 2007 14:38

Capcom wrote:Stel dat ik 3 trippen maak naar Tokyo welke 2 andere districten zijn dan naast Akihabara het interessantst om te bezoeken?


Tsja, wat noem je interessant.
Ik vind zelf Ueno een leuke buurt, Harajuku, Nakano, Kanda (de boekwinkelstraat), Tsukiji is ook wel leuk als je van spartelende beestjes houd.

Er is zo veel leuks :)

Maar goed, miyajima had ik je al beantwoord via mail, je hotel is geboekt in Toky.

Ik kijk dit forum niet iedere dag na. Vraag vragen over je huidige reis liever over onze ML of ons eigen forum, krijg je sneller antwoord ^__^
Post Reply