'Normale' Japanse films.

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Dem.

'Normale' Japanse films.

Post by Dem. » Mon Apr 03, 2006 23:14

Ik vroeg me zo af hé... Zijn er nou ook normale Japanse films? Kheb al menig Aziatische film gezien en Japan is het enige land waar elke fucking film wel één of ander gestoord plot twist krijgt om er een ziek en absurde film van te maken waar alle logica verloren gaat in de laatste paar seconden. Je zou bijna denken dat ze het doen om mensen te jennen.

Je zou denken dat Japanners serieuze films maken aangezien ze bekend staan om hun 'discipline' en dat soort crap. Altijd maar dat imago van gehaaide zakenlui en discipline in alles wat ze doen. En dan kijk je een film en blijken ze de meest gore, absurde en gestoorde fantasie te hebben. Zit je rustig Audtion te kijken, leuk en aardig, verandert de hele boel plotseling vanuit het fucking niks en... Nou geen spoilers vandaag. Maarja, dat kon je ook wel zien aankomen van een Takashi Miike film...

Niks mis mee! Zulke films zijn wel leuk af en toe, maar zijn er ook gewone films? Enige wat wij aan deze kant van de wereld ontvangen zijn de ziekste creaties en animé. Enige mentaal stabiele regisseur die hier een beetje bekend is is Kurosawa vanwege zijn klassieke werk, in zijn laatste werk krijgt hij alleen credits als screen writer en niet meer als regisseur tho. Andere regisseur die ik echt geweldig vind is Kitano... Maar wie zijn de andere? Er was het overbekende Casshern, maar om dat nu een normale film te noemen gaat echt te ver, kheb tot vandaag de dag alleen een vaag idee van wtf er nou was gebeurd.

Nou even eerlijk; ik ben zelf meer fan van Koreaanse films (alhoewel daar ook echt ontzettend veel troep tussen zit), maar komt ook meer omdat ik nog niet zo heel veel 'normale' Japanse films heb gezien... Meeste daarvan afkomstig van Kitano... Andere titels zoals Survive Style +5 en Blue Spring waren ook aardig... Kheb zelf ook wat research kunnen doen in de Japanse cinema, kijken wlke films goed scoren... Maar dat zegt vaak erg weinig, meningen zijn een stuk interessanter.

Dus, het kan dus haast niet dat Japanners alleen maar gestoorde films maken, kom maar op met die titels ^^
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Apr 03, 2006 23:19

Ik heb op TV de meest belachelijke programma's gezien, maar ook erg veel romatische en gevoelige films. Vrouwen hebben nou eenmaal meer vrije tijd dan mannen in Japan, dus ook meer vrouwenfilms die de klok slaan, dat is althans mijn bevinding hiervan.
Ik heb een keer een onwijze mooie film gezien en helaas weet ik niet de titel, ging over een gezin waarvan de moeder overleden was maar die mocht een week terukomen in het oude leven, waarna ze weer zou weggaan. Echt heel vaag maar pretty fucking cool.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Apr 04, 2006 14:46

Je had het filmfestival in Rotterdam maar eens moeten checken :)

In ieder geval, een paar leuke films.

Linda Linda Linda
A Blue Automobile
Survive Style 5+
Green bat, Metal mind

Ik heb er nog wel een zooi, Ik zal het wel posten als ik terug in NL ben
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Ore~sama

Post by Ore~sama » Tue Apr 04, 2006 16:06

Er is vast meer dan we weten en waar we aan kunnen komen. Ga er iig maar van uit dat je in Japan vanalles en nog wat hebt. Dus ook serieuse films.

Het klopt inderdaad dat Japanse entertainment nogal afwijkt van onze standaard, wat dan dus vaak ontzettend stom lijkt te zijn in onze ogen. Ik sta er echter wel voor open en vindt het eigenlijks best wel grappig.

Ik zou je helaas geen film kunnen voorschotelen, aangezien ikzelf op de Kurosawa films na dan, nog weinig echt serieuse films heb gezien.
Kiriyama

Post by Kiriyama » Sat May 13, 2006 17:25

Japan heeft inderdaad veel gestoorde films, maarja ik vind dat beter, want daar hou ik wel van :) ik weet nog wel een aantal normale films (mogen het ook over-the-top actiefilms zijn en niet alleen afgesneden voeten met een pianosnaar of moet het echt helemaal realistisch?):

- Twilight Samurai
- Nobody Knows
- De gebruikelijke Asiamania films, zoals Azumi 1 & 2
- Shinobi: Heart Under Blade
- De drama/comedie serie Densha Otoko (is ook een film van)

En tsja, voor de rest kijk ik bijna alleen gestoorde films, vermijdt dan vooral die dingen van Takashi Miike idd ^^
Sander_Dutch

Post by Sander_Dutch » Tue Aug 29, 2006 02:12

Ik heb hier ook nog aardig wat Japanse, Koreaanse en Chinese films in de kast staan.
Aanraders zijn:
Casshern (Japans, en na 3 keer kijken snap ik em nog niet helemaal....)
Iron 9 (Koreaans, en ook in de nederlandse filmhuizen geweest...erg origineel)
Old Boy (Koreaans, super film! En erg verrassende en disturbing einde)
My Sassy Girl ( populaire grappige chick flick...aanrader dus als je borsten hebt)
Silmido (Koreaanse film over een commando eenheid die Kim Yong Il moest vermoorden, erg goed)
Taegukgi (De Koreaanse Saving Private Ryan, 3 uur lang genieten van een keiharde oorlogsfilm)

Je ziet het wel weer, Koreanen maken gewoon veel goede films. Japnners maken vaak inderdaad freaky films die vaak ook niet vertaald worden en Chinezen moeten hun eigen Cinema nog ontwikkelen. Hong Kong films zijn nou ook weer niet zo boeiend vaak... Raad wel aan om alleen Infernal Affairs 1 (Hong Kong) te kijken, de andere 2 delen zijn niet zo goed.
Cheers!
Shinebi

Post by Shinebi » Mon Dec 11, 2006 12:46

Tokyo Sora is een mooie, net nog de volledige reeks 1 Litre of Tears binnengetrokken.

Check zekere eens hier voor allles muziek, MTV, anime, films en series (Japans/Chinees/Koreaans): www.asianload.com
Post Reply