Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by cthulhu » Sun Jan 26, 2014 14:28

Geen zin om de hele zooi aan posts op het "even voorstellen" door te worstelen. Hoe zijn wij allemaal op Nozomi terechtgekomen?
Ikzelf heb een aantal jaren geleden een Atomiswave moederbord verkocht aan iemand uit Vlaardingen en ben daar over de vloer geweest om het ding draaiende te krijgen (er was dacht ik een probleem met het geluid op die kast). Die persoon vertelde mij over Ken en het Nozomi forum...heb mij toen maar een ingeschreven. inschrijven was een tikkeltje fout gegaan, kreeg geen bevestiging of werd niet geaccepteerd ofzo. Later zag ik op de Retrocomputerdag in Schiedam Psykick met wat PCB's en foto's van z'n cabs en herinnerde ik mij het Nozomi forum...een ander lid heeft mij toen geadviseerd even een mailtje te sturen en heb op die manier m'n registratie voltooid.
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Abc123 » Sun Jan 26, 2014 15:06

Ik werd op de hoogte gebracht via Ratson.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Da Dude » Sun Jan 26, 2014 15:43

Toen ik mijn New Astro City kocht bij Rklok, vertelde hij mij dat er een Nederlands forum was.
De site bekeken en het forum gezien te hebben mij meteen geregistreerd.
een paar maanden later was er een meeting. Kon meerijden met Ckong en 2 oud forum leden.
Thuis bij Hasan en Pascal de verzameling gezien, en in een loods de rest van de cabs en leden.

Sindsdien dagelijks wel op het forum. En verheug mij elke keer weer om naar Zoetemeer af te reizen.
DLX

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by DLX » Sun Jan 26, 2014 16:11

Ik was opzoek naar een lekker Japans wijf, maar kwam terecht op een forum met alleen maar lelijke kerels :P

Geen idee eigenlijk... opzoek naar een Naomi met Gigawing ofzo denk ik :)

@DaDude; dat was trouwens wel een hele vette meeting toen :) Die dag staat me nog altijd bij!
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Anunaki » Sun Jan 26, 2014 16:51

ik werd door Rob van de (inmiddels failliete) jukebox shop geattendeerd op een "club in Zoetermeer" toen ik een aantal PCBs bij hem had opgehaald
ckong

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by ckong » Sun Jan 26, 2014 18:34

Leuk topic. :D

In het voorjaar van 2008 kreeg ik het belachelijke idee om een Candy Cab te willen hebben. Ben toen gaan googlen voor info en liep al snel tegen het topic van Almighty op Nozomi (?) aan over een groupbuy van cabs die binenkort gerealiseerd zou worden. Reden genoeg voor mij om me op het forum aan te melden. Ik weet nog dat alle beschikbare cabs al vergeven waren, maar godzijdank trok iemand zijn keutel weer in en korte tijd later was ik de trotse bezitter van de mooiste Candy Cab die er is, een New Astro City. En deze cab heb ik nog steeds.

De rest is geschiedenis.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by cthulhu » Sun Jan 26, 2014 18:42

Aan die groupbuy heb ik niet meegedaan, ik was toen hier een lurker en nog niet lid. Heb toen één van de NAC's die niet verkocht waren tijdens die groupbuy via markplaats gekocht...had ik er eindelijk twee waarvan één speciaal voor vertikaal georiënteerde spellen.
De eerste NAC had ik uit Hong Kong laten komen...was een extreem duur experimentje dus ik was heel erg blij dat er nog twee cabs over waren na de groupbuy.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Marcosan30 » Sun Jan 26, 2014 20:07

Ik was al langer aan het klooien met arcadekasten, maar dan van die zware dedicated gevallen.
Na een Hydrothunder en een killer instinct kast begon mijn queeste om een dedicated street fighter 2 champion edition cab te vinden.
De street fighter 2 cab origineel was prima te vinden (als je de USA meetelt) :wink:
Just kidding het is me nooit gelukt om een betaalbare te vinden :(

Toen ben ik toch maar eens gaan nadenken over een cab die meerdere games kan draaien, via ronnie van der kolk (iedereen noemt hem klok :D ) heb ik toen mijn eerste candy cab gekocht. Een beauty van een blast city (welke nu bij de jongens van het Ngc staat)
Ik heb me aangemeld op het forum om meer kennis te verkrijgen, een Japanse manual was niet erg behulpzaam.

Inmiddels heb ik naast bovenstaande veel toffe mensen leren kennen via deze gedeelde hobby (een aantal bleek zelfs in het noorden te wonen). Ik vermaak me prima op nozomi :mrgreen:

P.s: ik heb nog steeds een zwak voor een originele street fighter 2 cab
Image
stevuns
Active Level:
Active Level:
Posts: 506
Joined: Thu Jul 28, 2011 20:57

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by stevuns » Sun Jan 26, 2014 23:31

Ik ben via ruderudie op nozomi terecht gekomen.
Ik had 2 mvs games ( zed blade en strikers) van hem gekocht.
Gezelligste forum dat ik ken :)
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Pat7o » Mon Jan 27, 2014 12:25

Begin 2008 was mijn 1e post hier; ik was op zoek naar een candy cab en kwam toen hier terecht omdat Rudie een import actie op touw aan het zetten was van New Astro's.
Hij heeft er toen uiteindelijk 2 via Killercabs naar hier gehaald en dat was mijn 1e candy, die ik nog steeds heb. :D
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Ken » Mon Jan 27, 2014 12:27

Ruderudie; aka the matchmaker!

Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Ken » Mon Jan 27, 2014 12:54

Anyway, hoe ben ik hier terecht gekomen...

Ik vond het in januari 2005 wel een leuk idee een blogje bij te gaan houden over m'n periode van studie/stage in Japan, waar Mildoe me destijds fantastisch bij heeft geholpen. Belangrijkste reden om dat te doen was om later zelf m'n avonturen terug te kunnen lezen. De eerste workname was toen 'Japan Report', later voor livegang veranderd in Nozomi. In augustus 2005 kwam daar met hulp van Rano een forum bij. Doel van het forum was om mijn twee passies; Japan en videogames, samen te brengen. Het Japan subforum sloot bij gebrek aan belangstelling al snel, het verschoof langzaam maar zeker naar videogames en dan met name arcade. We zijn inmiddels 63K posts in bijna 5000 topics verder. Het is bovendien een eer dat de enige fatsoenlijke arcade in Nederland de naam van Nozomi mag dragen :mrgreen:

Ook geen wonder dat veel nieuwe leden het forum ontdekken via Google trouwens, er is immers geen enkele andere site in Nederland met meer relevante content over deze hobby. Het blog en alle foto's heb ik een paar jaar geleden gekilled (veel verslagen staan nog wel op ergens achterin het forum).

Hier een allereerste opzet van Nozomi.nl alweer 9 jaar geleden, incl. bonzai boom logo en old school internet lay out:

Image
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Mart » Mon Jan 27, 2014 13:10

Grandioos man :mrgreen:
gaaf om die eerste lay out te zien.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by ElPancho » Mon Jan 27, 2014 13:27

Bijna hetzelfde verhaal als ckong. De eerste Almighty groupbuy voor de NAC's. Al was ik al een keer eerder op Nozomi geweest en dat heb ik altijd onthouden als 'dat forum voor candies'. Toen ik weer eens keek begin 2008 was de groupbuy dus aan de gang.
Nu 9 candies, 1 woodie en een dolfijn verder. Om nog maar te zwijgen van een halve hypotheek aan PCBees, control panels, artwork en onderdelen.
Team 15 kHz
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Cageman » Mon Jan 27, 2014 13:42

Ik was ook al een tijd bezig met de arcade hobby. Kwam via google Nozomi tegen. Eerst wat gelurked, en toen lid geworden. Best place on the Internet since then.

Al vrij snel een NAC gekocht (destijds via Ronnie), en kort daarna een Blast. In datzelfde jaar ook de Afterburner Climax kunnen kopen. Intussen een aardige verzameling opgebouwd waarvan veel in het NGC staat :)

Op een gegeven moment waren er wat problemen met de site en de database. Toen via MSN mijn hulp aan Ken aangeboden en de site opnieuw tot leven gewekt. Paar jaar geleden deze layout samen met Ken bepaald, alles naar nieuwe versies van phpBB gebracht, en de chat toegevoegd.

Ik ben echt dagelijks op deze site te vinden.
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Abc123 » Mon Jan 27, 2014 13:43

Ken wrote:Anyway, hoe ben ik hier terecht gekomen...

Ik vond het in januari 2005 wel een leuk idee een blogje bij te gaan houden over m'n periode van studie/stage in Japan, waar Mildoe me destijds fantastisch bij heeft geholpen. Belangrijkste reden om dat te doen was om later zelf m'n avonturen terug te kunnen lezen. De eerste workname was toen 'Japan Report', later voor livegang veranderd in Nozomi. In augustus 2005 kwam daar met hulp van Rano een forum bij. Doel van het forum was om mijn twee passies; Japan en videogames, samen te brengen. Het Japan subforum sloot bij gebrek aan belangstelling al snel, het verschoof langzaam maar zeker naar videogames en dan met name arcade. We zijn inmiddels 63K posts in bijna 5000 topics verder. Het is bovendien een eer dat de enige fatsoenlijke arcade in Nederland de naam van Nozomi mag dragen :mrgreen:

Ook geen wonder dat veel nieuwe leden het forum ontdekken via Google trouwens, er is immers geen enkele andere site in Nederland met meer relevante content over deze hobby. Het blog en alle foto's heb ik een paar jaar geleden gekilled (veel verslagen staan nog wel op ergens achterin het forum).

Hier een allereerste opzet van Nozomi.nl alweer 9 jaar geleden, incl. bonzai boom logo en old school internet lay out:

Image

Goed dat je ermee bent begonnen. Leuke achtergrond informatie. :D
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by ruderudie » Mon Jan 27, 2014 14:19

In 2006 woonde ik samen met mijn neo woodie in een studentenhok en ben ik god weet hoe bij nozomi gekomen. Ik denk via Killercabs, wat later AO werd. Helemaal into Neo-Geo (toen pas 2 jaar officieel gestopt met games produceren) rond die tijd ook een NAC uit Japan gehaald zoals Rob al zei, en loved it ever since. Ook mijn NAC staat nog altijd op zolder. Toen waren er volgens mij 10 leden op Nozomi hehe, wel echt heel ander verhaal als het nu is hoor, maar super leuk, af en toe elkaar eens zien in een meet en sinds die tijd gewoon gave club. Helaas wel steeds minder tijd gekregen maar zeker elke dag wel even Nozomi-en hoort erbij!!

Edit: en ja, ik sleur iedereen mee in deze hobby, iemand moet het doen! ;)
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by RoOd » Mon Jan 27, 2014 15:16

ik heb in 2005 bij ene Ron ergens in het zuiden van het land tegen de grens aan een ouwe masterplay gekocht voor bijna niks met 2 games erin die hij verkocht omdat hij een gokhal ging beginnen.
Na het uitspitten van het Neo-Geo.com forum dit forum gevonden via een google search en met veel plezier de verhalen van Ken gevolgd en lid geworden (wordt het niet weer eens tijd voor een mooi blog met avonturen van mensen die in Japan zijn geweest?)
in de eerste 1,5 jaar nog een aantal (flash) banners voor het forum gemaakt, tijd weggeweest en nu weer eindelijk tijd voor mn hobby

ik moet wel zeggen dat dit forum echt nog steeds een geweldige plek is die mede dankzij de inzet van de oprichter nog steeds een steady koers vaart al die jaren, kom hier iedere dag met veel plezier even lezen, leren en af en toe wat posten :)

keep it up guys!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Ratson » Mon Jan 27, 2014 16:21

Ken heeft me op neo-geo.com benaderd. Vraagt zich waarschijnlijk nog steeds af hoe hij ooit zo stom heeft kunnen zijn ;)
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Muijsch
Active Level:
Active Level:
Posts: 80
Joined: Sun Sep 08, 2013 16:41
Location: Regio Eindhoven, Nederland

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Muijsch » Mon Jan 27, 2014 19:37

Ik had Gegoogled naar informatie over een arcadespel, weet niet meer welke, en kwam op dit forum terecht. Daarna heb ik op een RGB in Deurne een PC-Engine CoreGrafX gekocht van Cageman, en direct daarna een registratie op het forum erachteraan gegooid. Goh, wat lijkt dat lang geleden...

Mark -~-
Kanonnen!
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by ZeMMiK » Mon Jan 27, 2014 20:29

Ik ken die eerst layout nog. Ik wilde op vakantie naar Japan en bij het zoeken naar informatie kwam ik op die website. Ken heeft mij toen tips gegeven samen met wat andere mensen.
Tevens kreeg ik toen een mooie link van Ken voor een cheapmotel en de mensen van Insidegamer zouden er ook zijn. Een heerlijke tijd gehad.... Daarna een tijd niet meer op het forum geweest totdat ik zelf wel een candy wilde aanschaffen... Die is er ook gekomen.

Image

Danceparty in yoyogipark.... awesome.
User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by rklok » Tue Jan 28, 2014 13:47

Ik ben op het forum terecht gekomen in 2008 op aangeven van Marc (Almighty).
De eerste groupbuy samen met hem gedaan voor de NAC's.
Wat een zenuwen bij de eerste container!.
Op veel fora stonden verhalen over containerloads die toch op het laatst gecancelled werden door communicatiefouten met Japen.
De toezegging van allemaal 2 player veranderde als snel in "waarschijnlijk allemaal 2 player" en van "absolutely no screenburn" naar "may have some screenburn".

Bizar detail : De groupbuy begon met een leverancier in HongKong , die vervolgens mailde dat er een bedrijfsongeval was geweest en er personeelsleden gewond geraakt waren. We moesten maar rechtstreeks bij de Japanse leverancier gaan bestellen. Deze leverancier heeft keurig woord gehouden, maar heb ik daarna nooit meer gesproken..

Ik heb even geteld en we zijn inmiddels aan container 20 bezig met Japanse arcade en consolestuff. Hoe snel kan het gaan...
Image
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by ZeMMiK » Tue Jan 28, 2014 16:37

@rklok, he werkt dat eigenlijk, huur je die container??..komen ze dat ding achteraf weer ophalen?...was benieuwd.
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by Trailblazer » Tue Jan 28, 2014 21:28

Dit is een gruwelijk topic...

2008, SnK 2001 op de gamecube aant spelen na een GC ve mooi prijsje op de kop te hebben getikt. Jaren uit de gamescene weggeweest ivm muziek maken en verzamelen platen.

Mijn uberbruder had inmiddels een kast in zn studentenhok... Neogeo... Neogeo! Art of fighting, Fatal Fury, Spanje 93..... en 94.... en ik denk ook 95...

Staat er een super dikke candy in zn living na verhuis en als Kermit een sticker was, was ik de lijm... Rudie mij geattendeerd op nozomi en ik begonnen met AES. Entree ie nwe wereld ook al wist ik al een hoop, dacht ik... Tja en toen ging het loesoe. AES collector, regelmatige cabbuster en toen (pas) in 2012 mn eerste cab.

Deze hobby maar vooral onze community maakt het zo damn groot en interessant. Wtf, arcade cabs ruleren mijn jeugd. En vooral games like, SF 2, MK, AOF, Daytona, KI, Point Blank, etc. Etc. En mooie is dat het nu kan en dat de dedication zo fckn diep zit bij ons allen....

Sommige mensen verzamelen postzegels... Wij verzamelen fckn hardcore arcade cabs! Niet iedereen snapt het maar damn... Ik houd van mn hobby, van mn community en van de smell of fresh cab electrodust in the morning.

En er gaat gewoon niks boven da real thang. No doubt... Hardcore arcade mofo 4 life!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Post by cthulhu » Tue Jan 28, 2014 21:51

Amen!!!
Post Reply