[J-punk] Balzac - Deep Blue: Chaos From Darkism II

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
ManoRevolver

[J-punk] Balzac - Deep Blue: Chaos From Darkism II

Post by ManoRevolver » Thu Mar 09, 2006 20:41

Hell yeah! Gisteren (stiekem al eergister) is het nieuwe album van de Japanse 'horrorpunk' formatie uitgekomen getiteld 'Deep Blue: Chaos From Darkism II', omdat het alweer 2 jaar geleden is dat er volwaardig uitkwam is het nu opnieuw weer een dikke 60 minuten genieten geblazen. Ookal is een nieuw album van Balzac luisteren altijd even wennen, omdat de sound per album steeds wat veranderd, en om eerlijk te zijn was ik de eerste 2 luisterbeurten flink teleurgesteld... Maar het album staat nu al letterlijk de gehele dag op, en ik denk dat het gewoon even moest groeien, want nu is het weer op en top Balzac!

Ook onder (toy)collector's is Balzac een gewilde band. Regelmatig worden er zwaar gelimiteerde vinyl dolls, wind up toys, kubricks en bearbricks (voornamelijk door Medicom Toys) uitgebracht in combinatie met een release, en ook op dit album word daar geen uitzondering gemaakt door middel van de 'Skullbat Figure', die in een reusachtige doos verpakt is.

Image
Van deze figuur zijn er in totaal 1,000 gemaakt.
Waarvan 692 in het zwart, en 308 in het rood.

Vooralsnog alleen in Japan gereleased, een EU/USA release volgt in de zomer!! \\m//

Image
Reguliere cd case met kartonnen omdoos en 'kussentje'
Image
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Mar 09, 2006 21:50

:roll:






















































































Just kidding, ma is helaas niet mijn genre hehehe.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu Mar 09, 2006 23:34

De liefhebbers zijn in Nederland ook op een paar handen te tellen :lol:.
Gelukkig word het bij onze Oosterburen wat harder gewaardeerd, en daar zijn ook de shows van deze band te vinden.
Kiriyama

Post by Kiriyama » Sat May 13, 2006 17:29

Vet! Dit album moet ik hebben, altijd cool! Ken je ook de Stance Punks, echt geinige band, echt van die old skool punks, maar Japan is volgens mij nog het enige land waar je die vind :lol:

Luisteren hier eigenlijk veel mensen Japanse muziek? Ik vind Dir En Grey echt geweldig en Asian Kung-Fu Generation ^^ prachtig, ik vind Japans echt een mooie zangtaal. Het is alleen jammer dat iedereen om je heen je voor gek verklaard als je dat luistert, maar helaas :P

Weet iemand winkels in Nederland waar je J-rock kan kopen, want ik kan het nergens vinden helaas :( ik weet alleen dat er een winkel in Antwerpen is met vet veel van die shit.

Maar anyways, ik ken alleen Balzac qua naam, nog nooit de muziek gehoord, moet ik eens checken :)
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sat May 13, 2006 23:51

Heeft die winkel in Antwerpen ook een website of iets?
EU releases van Balzac zou je overal moeten kunnen bestellen (zijn 2 cd's).
Japanse releases lukt ook wel, maar duur. Die kan je beter via http://www.balzac-europe.com kopen.
Kiriyama

Post by Kiriyama » Sun May 14, 2006 10:56

Ah okee, thx :) ik weet niet of die winkel een website heeft, ik was er zelf helaas niet geweest. Ik weet alleen dat er in China town in Rotterdam een winkel is waar je allemaal Chinese muziek enzo kan kopen, daar was ik wel geweest, maar ik luister er alleen niet naar :P
Giel

Post by Giel » Wed Jun 07, 2006 17:03

Hmm, Balzac.

Toffe band hoor, luister er nu zo'n 2 maanden naar en het is even doorbijten, maar dan is het echt genieten geblazen.


Was btw een coffeeshop in Berlijn, die Balzac heette. Had er nog een foto van gemaakt, was echt droog(dat publiek dat daar rondliep, en dan Balzac opzetten =P ).
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed Jun 07, 2006 18:32

Welkom bij de club, ik geloof dat het volk dat naar Balzac luisterd in NL op een hand of 2 te tellen is.
In Amsterdam kan je bij de Independent Outlet en Fame (import) cd's van Balzac kopen.
Giel

Post by Giel » Wed Jun 07, 2006 19:57

Ik kwam net in de Febo iemand tegen met een Balzac T-shirt aan :lol: . Enfin, CD's kopen is geen probleem(bestel toch al veel Japanse CD's, dus dit kan altijd in de order), maar ik ga wel eens kijken wat de Fame en Outlet ervoor vragen. Altijd leuk om Japanse CD's in de winkel te zien liggen.

EDIT: net even nagekeken, bleek toch Misfits shirt te zijn. Het was ook too good to be true ~_~ .

Image
Balzac coffee~!
Post Reply