Vrouwen en arcade

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Vrouwen en arcade

Post by Trailblazer » Wed Dec 18, 2013 23:57

Tja... moet je hier nu een apart topic aan wijden? Misschien wel... (en no offense to anyone)

Ik denk dat de meeste vrouwen bij het woord arcade (na enige uitleg) denken aan een zweterige mancave vol met autistisch ingestelde buttonbashers met hun volle concentratie gericht op schermen en bewegende beelden.

Logisch aan de ene kant, hocus pocus hell where's the focus aan de andere kant.

Hoe leg je een vrouw uit dat haar high tea parties gevoelsmatig hetzelfde effect hebben als onze Nozomi meetings. Verschillende hormonen veroorzaken toch gelijke gevoelens en worden gevoed door ee gemeenschappelijke deler van de groep. In een breder perspectief kun je stellen dat het toch hetzelfde bloed is in de aderen dat ons doet vergaderen...

Ik had een meisje tot een jaar geleden die er helemaal niks van begreep. Gamen in zn algemeen was een nono en zelfs de schoonheid van een welriekende goeduitziende AES shell kon haar niet bekoren. Mn eerste cab moest jaren in Japan blijven aangezien er geen plek zou zijn in huis terwijl we een zolder hadden (en ik nog steeds heb :twisted: ) waar 4 Daytona's elkaar warm kunnen houden. De onvolprezen Japanse kunstzinnigheid van een Cave-shooter op een getate flatscreen, het aanzwengelen van een SFC game omdat er nu eenmaal Japanse texten in voorkomen, een SF 4 toernooitje om 23 uur savonds... Hell no!

Even voor Pasen 2012, vrije dag genomen. De NNC (*bestelling was uiteraard in overleg met madame*) werd op een pallet naar binnen gereden via de achterdeur. Christine Le Duc mailt me nog vaak of ik toch niet met die geile blik van toen in haar magazine wil verschijnen. Schoonmaken dat ding, verpakking goed wegwerken en wachten op de reactie bij thuiskomst. Beter had ik mezelf in de verpakking van de cab gerold en direct bij het grofvuil gaan staan. "Wat is ie groot", ik zeg dat weet je toch (...) "waar komt ie te staan, toch niet op zolder?" Neuh..... Weg blijheid, euforie en gevoel van geluk.

Twee dagen daarna stond ze op zolder te pronken met een warme Sega belly. Zeven maanden later de andere voor een koude voordeur.

Conclusie: echte liefde overwint alles!

Amen
Last edited by Trailblazer on Fri Dec 20, 2013 00:18, edited 2 times in total.
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Vrouwen en arcade

Post by Cageman » Thu Dec 19, 2013 00:26

Herkenbaar hoor. Mijn ex-vriendin was helemaal gek van gamen. We zaten hele dagen samen op de bank, ik vaak met de Playstation, zij met een SNES. Mijn huidige vrouw zit precies in de andere categorie: heeft er helemaal niks mee, en zal het nooit accepteren als ik bijvoorbeeld een cab in de huiskamer zou zetten.

Ik heb de zolder nu als gameroom. Linda heeft er alle vrede mee dat ik die helemaal volplemp met arcade stuff. Ik kan er lekker mijn eigen gang gaan :-)

Ik vind de balans prima; ik heb een vette gameroom, Linda heeft er weinig last van. Ze is niet totaal ongeïnteresseerd, maar ze zal er ook nooit enthousiast van worden. Mijn zoon vindt het prachtig; morgen ga ik lekker met hem gamen op zolder. Hij vroeg er vandaag expliciet om :-)
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Vrouwen en arcade

Post by Trailblazer » Thu Dec 19, 2013 00:35

Hahaha ja het is en blijft onvoorspelbaar. Mijn nieuwe meisje heb ik bij de eerste afspraak direct mee naar boven genomen en haar (o.a.) de cab laten zien. Ze vond em ook groot maar wilde wel meteen spelen. Of het aan de cab lag weet ik niet :lol: Ze mag wel blijven trwns :wink:
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vrouwen en arcade

Post by Da Dude » Thu Dec 19, 2013 01:07

Ik heb wel het geluk dat mijn vrouw mij vrij laat in wat ik doe. Nouja geluk, het is ook wel een must in een relatie toch? 15 paar schoenen vind ik ook overdreven, maar als zij dat wil, wie ben ik om haar tegen te houden, van mij part koopt ze er nog 20 bij, zolang ik ze maar niet in mijn hok hoef op te bergen.

Toen ik mijn verzameling Spawn actionfigures (rond de 350 of meer) wegdeed om toen 1 van de eerste Full HD tv's te kopen, en wat andere dingen, vond ze alles best :wink:
Daar had ze niks mee, maar ook toen, als ik het leuk vind, leef je uit, zolang het niet in de woon of slaapkamer komt te staan.

Met de cab precies hetzelfde. Zolang het maar in mijn kamer blijft. Geen cabs in de woonkamer is het enige. Slim van haar ook gezien mijn kamer te klein is om er meer dan 1 cab in te zetten. :wink:
Toen ik er 1 wilde, moest ik wel wat wegdoen (gezien ik veel verzamelde).

Toen ik ging sparen voor een cab (NAC) ben ik mijn games Workshop verzameling gaan uitdunnen.
Dat leverde een NAC op en had nog genoeg om de helft van ons nieuwe bankstel te betalen. Allebei iets wat we graag wilde.
Toen ik na een jaar (of 2) een NNC wilde, heb ik de rest van mijn Games Workshop verzameling verkocht om het te bekostigen. (nooit spijt van gehad). Het enige wat ze vroeg was, waarom ik zo snel een ander wilde.

Mijn vrouw gamed wel, maar meer de Lego games zoals Lego Star Wars en Indiana Jones etc. en Wii Party met zijn 4en. Maar op mijn NNC heeft ze nog nooit gespeeld.

Mijn kinderen zijn nu 8 en bijna 10, en die zijn wel heel blij met hun gamende vader. Games genoeg om te doen, en de NNC is het helemaal. Het eerste wat mijn oudste vroeg toen ik terug kwam uit Japan was of ik wel veel 100yen munten meegenomen had. :mrgreen:
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: Vrouwen en arcade

Post by Milspex » Thu Dec 19, 2013 11:03

Ik sluit me hier bij aan. De reactie op mn eerste cab stond me al niet aan dus mn tweede cab aankoop ging zonder overleg hehe.

Vooral ook de ongeinteresseerde blik als ik haar vol passie vertel dat ik eindelijk na weken zwoegen een kapot apparaat weer aan de praat heb gekregen doet mijn euforische kampvuur tot een waakvlammetje dwindelen. ;-)
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Vrouwen en arcade

Post by Sphere » Thu Dec 19, 2013 11:35

Trailblazer wrote:Ze vond em ook groot maar wilde wel meteen spelen.

:lol:

Anyway, in een relatie moet ruimte zijn om elkaar vrijheden te geven. Als een vriend(in) niet de ruimte wil geven om je passie uit te oefenen dan moet je je wel afvragen of jullie de juiste match zijn. Mijn vrouw taalt er niet naar en draait ook met haar ogen als ik weer een project naar zolder sleep maar ze gunt mij wel mijn lolletjes (en ik haar ook). Dat ze het niets aan vindt vind ik zelfs beter, op die manier heb ik ook een beetje quality time met me, myself and I :lol:
User avatar
vwbabe84
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Dec 16, 2012 09:49

Re: Vrouwen en arcade

Post by vwbabe84 » Thu Dec 19, 2013 11:44

Gelukkig was ik al een gamer toen wij elkaar leerde kennen. Af en toe speelde ik op een arcadekast als ik er 1 tegen kwam op vakantie of Scheveningen. Onze eerste kast was een gauntlet en vind het alleen maar leuk om een kast in huis te hebben en af en toe lekker een potje pariodus te doen. De tegenprestatie is dat ratson mee moet naar vw meetings maar dat is niet ergste hobby die je vrouw kan hebben :) .
Als ik een vriendin mee neem naar ngc of thuis een potje laat spelen vinden ze het wel super leuk als je maar het juiste spel aanzet voor ze puzzle bobble of pop n bounce is elke vrouw om te krijgen voor arcadegaming.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vrouwen en arcade

Post by Da Dude » Thu Dec 19, 2013 12:00

Ik heb wellleens op verjaardagen verteld dat ik zo'n ding heb. Mannen die dan helemaal blij worden, maar hun vrouw echt keihard roept, OOOOOHHH maar dat komt er bij ons niet in. En zelf wel vanalles doen waar hun man gek van wordt. van die knutsel en prul hobbies waar dan ook het hele huis vol mee moet staan.

Hoe vaak ik niet van die "zelfverzekerde vrouwen" (lees kenau wijfen) hoor die dan zeggen dat hun man dat niet mag van haar. Ik zou er direct een punt achter zetten, hoe lekker ze ook n@$#%$@#.

Ieder zijn hobby, ik snap ook niet mannen of vrouwen die zich hobbies laten ontnemen omdat het niet hoort of wat dan ook. Je mag altijd bij de ander de rem er op zetten als diegene compleet doorslaat, en het ten koste gaat van huishoud geld of dat ze 10 uur per dag met hun hobby bezig zijn en hun gezin verwaarlozen. Dan gaat het te ver.
Maar voor de rest moet je elkaar vrij laten om ook iets voor jezelf te hebben. Samen heb je ook hobbies.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Vrouwen en arcade

Post by ElPancho » Thu Dec 19, 2013 12:19

En, heren, bereken uw kansen.......

http://en.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor

Beetje jammer dat de formule er niet bij staat en kan m ook niet zo snel vinden.
Team 15 kHz
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: Vrouwen en arcade

Post by Milspex » Thu Dec 19, 2013 12:53

Ohnee hoor er staan er nu 2 en als ik er nog een wil staan er 3. :D
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Vrouwen en arcade

Post by sombetzki » Thu Dec 19, 2013 12:54

ElPancho wrote:En, heren, bereken uw kansen.......

http://en.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor

Beetje jammer dat de formule er niet bij staat en kan m ook niet zo snel vinden.


Die term kende ik nog niet... In mijn ervaring hebben candy's wel een lage WAF, hoewel dat na een jaartje of 2 al een stuk beter is
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Vrouwen en arcade

Post by RoOd » Thu Dec 19, 2013 14:03

ik gunde mezelf de ruimte in huis niet voor mn hobby nadat mijn vrouw en zoon weer bij me kwamen wonen (lang verhaal in het kort: ging uit, 2,5 jaar later weer bij elkaar, getrouwd en nu net een baby van 7 weken erbij).
Mijn vrouw vond de masterplay veel te groot voor dit huis (geen zolder geen extra kamers meer) dus hij bleef in opslag wat wel begrijpelijk is daar ik wat kleiner woonde dan ons vorige huis waar hij in de woonkamer stond.

Nu kwam ze er een paar weken geleden achter dat het echt veel voor me betekent (mijn ethousiaste relaas na het zien van de 100Yen docu hielp wellicht)en is er nu een hele zooi spullen het huis uit gegaan, komt er zaterdag een kast in de huiskamer waar alle retro spullen in gaan en mn tabletop project mag gewoon in de huiskamer komen te staan.

soms verbazen ze je ook wel eens......


Maar ik ben het met alle bovenstaande verhalen eens: als je niet je eigen hobby kunt uitoefenen (binnen beperkte mate want voor je het weet staat John Williams voor de deur met: help mijn man heeft een hobby en wil niet klussen) omdat het niet mag dan is er wel iets mis aan het gaan :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Vrouwen en arcade

Post by Cageman » Thu Dec 19, 2013 14:52

Sphere wrote:..maar ze gunt mij wel mijn lolletjes (en ik haar ook). Dat ze het niets aan vindt vind ik zelfs beter, op die manier heb ik ook een beetje quality time met me, myself and I :lol:

Juist. Heerlijk freaken in de gameroom. zalig.

:mrgreen:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Vrouwen en arcade

Post by Psykick » Thu Dec 19, 2013 15:09

Ik heb gelukkig nooit te klagen gehad en altijd de ruimte ervoor gekregen. Nu wonen we wat kleiner en heb ik alles toch in Zoetermeer staan. Ok, ik loop niet even naar mijn gameroom, wat ook echt zijn charmes heeft vind ik, maar heb niet echt te klagen met het NGC. Mocht ik later weer een stuk ruimer wonen komt er echt wel weer een kast thuis te staan, al is het maar om dingen te kunnen testen en met Hyperspin en zo te klooien.

Er komt btw. nog wel zo'n klein kastje in de kamer van één van mijn dochters om te spelen met z'n allen. Ondanks dat het meiden zijn vinden ze gamen wel heel leuk en weten ze eigenlijk niet beter. Ze vinden ook altijd maar al te leuk om te pronken met de spullen van papa hehe!

Vrouwen die hun man geen ruimte geven om een hobby te hebben, hebben geen recht op een relatie!
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: Vrouwen en arcade

Post by Milspex » Thu Dec 19, 2013 16:32

Psykick wrote:
Vrouwen die hun man geen ruimte geven om een hobby te hebben, hebben geen recht op een relatie!


Signature-waardige quote!
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Vrouwen en arcade

Post by Trailblazer » Thu Dec 19, 2013 19:37

Milspex wrote:
Psykick wrote:
Vrouwen die hun man geen ruimte geven om een hobby te hebben, hebben geen recht op een relatie!


Signature-waardige quote!


Hahaha deze krijgt iig mijn vote als zijnde DE uitspraak van 2013! Prachtig!!!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Vrouwen en arcade

Post by Marcosan30 » Thu Dec 19, 2013 20:28

Leuk topic :D
Wat betreft the wife acceptance factor, heb ik nooit te klagen gehad. Heb zelfs ooit twee cabs in mijn woonkamer gehad (nu nog alleen een NNC). Ze vond de blast city zelfs wel mooi staan in het interieur (daarnaast ziet ze de glinstering in mijn ogen wel wanneer we gasten hebben en ik trots uitleg wat er in de woonkamer staat).

Een racecab midden in de woonkamer vond ze toch echt te gek en de id6 al helemaal, maar dat snap ik ook wel want je moet je wel kunnen bewegen door de woonkamer. Daarom ben ik momenteel bezig met een voorzetwand in mijn garage (en de nodige isolatie),
Stukje vloerbedekking erin!!

Ze ziet dat arcadehobby mij gelukkig maakt en daarom laat ze mij er vrij in. :D
Image
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Vrouwen en arcade

Post by beau » Thu Dec 19, 2013 20:35

Mijn vrouw vindt het ook prima ieder zijn ding zegt ze .
:D
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Vrouwen en arcade

Post by Trailblazer » Fri Dec 20, 2013 00:27

Een Daytona USA Twin in de huiskamer aangesloten op een subwoofer vormt denk ik wel het uiterste bovenkader binnen de ruimte van deze thread. Absolute ondergrens is Gameboy met oordopjes op een stoel in de keuken.

Wat vinden jullie dat toelaatbaar is binnen dit spanningsveld? Uiteraard met de 2013 opmerking van Hasan in de achterkwab..... :D
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Vrouwen en arcade

Post by Cageman » Fri Dec 20, 2013 00:33

Wat toelaatbaar is? Hmm.. dat is voor iedere relatie heel verschillend, lijkt me. Mijn vrouw geeft me alle vrijheid, zolang het maar niet in de huiskamer staat, en we geen vakanties moeten annuleren omdat ik alles in arcade stuff investeer :-). hier staat wel een Wii in de huiskamer, maar die is verstopt in de TV kast. Een XBOX of PS4 kan ik ook gerust neerzetten. Er heeft ook tijdenlang een 360 gestaan, maar ik merk dat ik weinig behoefte heb aan console gaming als ik beneden zit. Dan zit ik net zo lief op zolder achter mijn Plasma scherm.

Maar qua arcade kan een mooie candycab in de kamer altijd wel, als je het mij vraagt. Een racer is teveel 'in your face'. Wat wel leuk zou zijn is een hele lage cocktail als salontafel.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vrouwen en arcade

Post by Jinxz » Fri Dec 20, 2013 09:56

Mijn vrouw heeft er maar weinig mee. Ze vindt het leuk om een keertje Rayman te spelen op de Vita maar daar blijft het wel bij.
Gelukkig heeft ze d'r ook geen probleem mee dat ik er wel wat mee heb. Zo staat de begane grond ondertussen vol met arcade stuff (we hebben een drive-in woning waarbij we op de 1e + 2e verdiepingen wonen).
Zo stonden er tot afgelopen week 3 DK's, 1 DariusBurst, 1 Sega Universal, 1 Mame en ... 18 Vewlixen. WTF en petje af dat ze daar geen probleem mee had. Gelukkig was het merendeel voor de verkoop en staat het nu vrijwel leeg.
In de woonkamer staat niets qua arcade al denk ik dat het niet onmogelijk zou zijn om daar 1 VLX of DK neer te zetten.

In het verleden wel relaties gehad met chicks die er wel een probleem mee hadden dat ik game maar die relaties zijn gelukkig Game Over ;)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Vrouwen en arcade

Post by Psykick » Fri Dec 20, 2013 09:58

Natuurlijk moet, net zoals alles in het leven, in balans zijn en moet je het natuurlijk ook niet te gek maken. Echter vind ik dus wel dat een relatie met je partner te allen tijde gebaseerd moet zijn op liefde, maar vooral respect, want zonder respect voor je partner kan er ook geen echt liefde voor diegene zijn.

Daarom vind ik ook echt dat als iemand wordt gedomineerd door de ander of wordt geremd in het leven dat ze eigenlijk zouden willen leiden, zich heel goed moeten afvragen of ze wel met elkaar een relatie moeten hebben.

Ik denk dat in de meeste gevallen de oplossing van een gameroom/zolder waarbij niemand van elkaar last heeft de beste middenweg is. De man moet de vrouw begrijpen en het niet pontificaal in de woonkamer te zetten en de vrouw moet hem de ruimte gunnen om zijn ei kwijt te kunnen.

Nu heb ik het de hele tijd over man en vrouw relaties, maar ik weet dat er ook wat drieweg/lesbo/homo relaties zijn op het forum, maar dat overstijgt mijn inzicht over relaties, wellicht kunnen die vertellen hoe het er daar aan toe gaat :mrgreen: Ik kan me voorstellen dat de homo's het prima kunnen vinden met elkaar op gamegebied, tenzij de één natuurlijk een relnicht is :mrgreen:
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vrouwen en arcade

Post by Da Dude » Fri Dec 20, 2013 10:41

Toelaatbaar verschilt zeker.

Zolang het niet ten koste gaat van je gezin lijkt mij de belangrijkste regel.
Laten we eerlijk zijn, daar kies je ook voor. Dus dan je kinderen links laten liggen omdat je zonodig met je hobby bezig moet dag in dag uit. gaat te ver.

Maar ik ben het met Hasan eens:
Vrouwen die hun man geen ruimte geven om een hobby te hebben, hebben geen recht op een relatie!

Dit geld andersom natuurlijk ook.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Vrouwen en arcade

Post by Psykick » Fri Dec 20, 2013 10:53

Da Dude wrote:Dit geld andersom natuurlijk ook.


Natuurlijk! Balans ;)
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vrouwen en arcade

Post by Jinxz » Fri Dec 20, 2013 11:10

Da Dude wrote:Dit geld andersom natuurlijk ook.


Klopt, daarom ben ik maar eens gaan leren breien. Zodoende kan ik me beter verplaatsen in de hobby van m'n vrouw. Ik heb een uitzinnige spencer gebreid :mrgreen: :
Image
Post Reply