Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
goatboy

Post by goatboy » Sat Oct 31, 2009 14:09

Welkom cthulhu! Horror, Zombie en Splatter films? Fulci en Romero fan? :twisted:
almighty

Post by almighty » Sat Oct 31, 2009 14:17

Welkom cthulhu :)

Cheers!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Post by cthulhu » Sat Oct 31, 2009 14:18

goatboy wrote:Welkom cthulhu! Horror, Zombie en Splatter films? Fulci en Romero fan? :twisted:


Yep, hoe raad je dat zomaar???
goatboy

Post by goatboy » Sat Oct 31, 2009 14:30

Zombie en splatter is synoniem aan Fulci en Romero. :D Fulci is 70's Giallo op z'n best! Zitten een aantal juweeltjes tussen.

Kan me nog herinneren toen 'The Beyond' op video uit kwam ik ongeveer 13 jaar was. Heb na het kijken van deze film ongeveer 3 dagen niet kunnen slapen. :) Heeft dus aardig wat schade aangebracht op m'n netvlies maar ook weer voor heel veel inspiratie gezorgd. (Althans voor mij) Fulci's gore en zombies zijn ook de beste. Smerig, langzaam, meedogenloos en closeup. (sadistisch eigenlijk) Ok, ik stop nu. :)
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Post by cthulhu » Sat Oct 31, 2009 15:05

goatboy wrote:Zombie en splatter is synoniem aan Fulci en Romero. :D Fulci is 70's Giallo op z'n best! Zitten een aantal juweeltjes tussen.

Kan me nog herinneren toen 'The Beyond' op video uit kwam ik ongeveer 13 jaar was. Heb na het kijken van deze film ongeveer 3 dagen niet kunnen slapen. :) Heeft dus aardig wat schade aangebracht op m'n netvlies maar ook weer voor heel veel inspiratie gezorgd. (Althans voor mij) Fulci's gore en zombies zijn ook de beste. Smerig, langzaam, meedogenloos en closeup. (sadistisch eigenlijk) Ok, ik stop nu. :)


The Beyond...m'n favoriete Fulci film, echt geweldig...was overigens niet bedoeld als zombiefilm, maar het Duitse publiek wilde eigenlijk alleen maar zombiefilms dus uit een commercieel oogpunt is er dan maar een (zeer goede) zombiefilm van gemaakt.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Oct 31, 2009 18:26

Wat vinden de heren dan van de huidige lichting horror-films die van Japanse afkomst zijn? Om het forum-technisch ook nog interessant te houden :).

Ben zelf ook meer van de oude gore-horror, maar redelijk moderne kost als house of 1000-corpses en Devil's rejects vind ik ook vrij aardig. Wordt wel steeds zieker met de moderne technieken vind ik, en jammer is ook dat de humor zoals in de Evil Dead serie is er ook een beetje uit is.
goatboy

Post by goatboy » Sat Oct 31, 2009 20:32

Ben een tijdje geleden afgehaakt wat het horror genre betreft. Vooral de Hollywood remakes. De killings worden gekker en gekker alleen draait het hier bij horror niet alleen om. Aziaatische spook verhalen zoals 'The Eye', Ringu etc. hebben ook z'n beste tijd wel gehad. Grappig te zien dat al deze Asian directors naar Hollywood worden gehaald om dan volledig de mist in te gaan.

Bij de oude 70's horror films kreeg je soms echt nog een onpasselijk of angstig gevoel wat geen enkele film vandaag de dag nog lukt. Behalve bij eerdere films van Takashi Miike misschien. Bijvoorbeeld de metro scene in 'Maniac' van William Lustig, of de laatste 15 minuten van 'House by the Cemetery' van Fulci, Godver! Denk dat de manier van filmen en het tijdsbeeld een hoop invloed hierop hadden. Cult valt gelukkig niet te verbeteren of te evenaren.

Rob Zombie was ook wel leuk bezig tot ie Halloween ging maken.
SD5k

Post by SD5k » Sat Oct 31, 2009 21:22

ruderudie wrote:, en jammer is ook dat de humor zoals in de Evil Dead serie is er ook een beetje uit is.

Check 'Drag me to hell' dan eens, haalt het niet bij Evil Dead maar toch een hele coole horrorfilm zoals ze echt veel te weinig meer gemaakt worden.
En 'My name is Bruce' in mindere mate.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Post by cthulhu » Sun Nov 01, 2009 09:19

SD5k wrote:Check 'Drag me to hell' dan eens, haalt het niet bij Evil Dead maar toch een hele coole horrorfilm zoals ze echt veel te weinig meer gemaakt worden.
En 'My name is Bruce' in mindere mate.


The Evil Dead is m'n meest favoriete serie allertijden en ben het eens dat veel nieuwere horrorfilms alles behalve goed zijn...ze zijn tot op een zekere hoogte amusant, maar vaak of een remake of een herhalingspoging van alle clichés bedenkbaar. De films uit de jaren 70 en begin jaren 80 hebben een bepaald gevoel dat je bij de zeer gelikte en overgeproduceerde films van vandaag niet meer hebt...vond wel dat Deathproof en Planet Terror dat gevoel tot op een zekere hoogte goed wisten na te doen, maar dat was dan ook de bedoeling. Laten we eerlijk zijn, films zoals The Evil Dead, The Texas Chainsaw Massacre (de eerste natuurlijk), Videodrome, The Beyond en zo kan ik nog wel even doorgaan, zullen qua gevoel en sfeer nooit meer worden geëvenaard (hoewel ik dat natuurlijk wel hoop). De Amerikaanse filmindustrie moet maar eens stoppen met het maken van waardeloze "remakes" van klassiekers en Aziatische films en weer eens proberen originele films te bedenken (liefste met zo min mogelijk CGI bullshit).
Aziatische films kunnen echt geweldig zijn en vooral Japanners zijn geweldig in het maken van (vooral mysterieuze) horrorfilms en hebben in het verleden toch wel een aantal pareltjes afgeleverd zoals Ringu, Battle royale (misschien niet echt horror), Audition en Uzumaki om er maar een paar te noemen...ik moet wel eerlijk zeggen dat ook de Aziaten houden van herhalingspogingen met eindeloze Ringu-achtige films...sommige zijn wel van origine een Manga geweest.
O ja, "Drag me to Hell" moet ik nog zien en "My Name is Bruce" was gewoon pijnlijk naar te kijken zo slecht was die...zo crappy en geforceerd dat het niet leuk meer was.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Nov 01, 2009 12:07

En wat denken jullie van "paranormal activity"? Geen gore-horror, maar liefhebbers van het genre zeggen allemaal dat het de meest scary film is die ze ooit hebben gezien. Ik vind het concept ook wel mooi moet ik zeggen, het schieten van een complete film met handycam. Heeft iemand em al gezien trouwens?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Sun Nov 01, 2009 13:04

Dat handycam filmen vind ik wel wat. Cloverfield / District 9 werken wel op die manier imho.

Nog niet gezien, maar thx voor de tip.

Ga hem straks kijken.
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Sun Nov 01, 2009 15:13

ElPancho wrote:Dat handycam filmen vind ik wel wat. Cloverfied

Zelf vond ik dit een geweldige film!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Post by cthulhu » Sun Nov 01, 2009 15:55

Cloverfield was inderdaad een geweldige film...had er van te voren (expres) heel erg weinig van gezien en over gelezen, dus was ik aangenaam verrast.
almighty

Post by almighty » Sun Nov 01, 2009 16:14

Trek me zowiezo niet veel aan van wat bladen/magazines schrijven over films, ieder heeft zo z'n eigen visie/beleving voor een bepaalde film.
Kijk ook erg uit naar District 9 :)
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Sun Nov 01, 2009 17:24

En ook een fan van de Lovecraft boeken??

Welkom :)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Nov 01, 2009 18:35

Zojuist " Paranormal activity" gezien; film is echt waardeloos.... Snap niet dat er zoveel positieve kritieken zijn, zeker de bioscoop niet waard als je het mij vraagt.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Nov 02, 2009 12:58

PA heeft huize Pancho in 2-en verdeeld.
Mijn vriendin vond hem echt heel erg eng. Moest er helemaal van loskomen.
Ik was hem snel vergeten.

Wat de film voor heeft is het uitstekende acteerwerk.
Ook waren de nachtbeelden met timer in beeld in het begin wel spannend, of wanneer de nacht aanbrak en de camera werd neergezet.

Wel aardig hoe de film gebracht wordt. Als openbaar gemaakt bewijsmateriaal vd politie.
Ook doen de acteurs mee met hun eigen naam (dacht dat gezien te hebben op imdb) wat meehelpt in "is het nu een film of docu ?......."

Tis geen Cloverfield .....
Team 15 kHz
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Post by cthulhu » Mon Nov 02, 2009 19:16

S913 wrote:En ook een fan van de Lovecraft boeken??

Welkom :)


Yep...Lovecraft rules!!! Helaas issie een tikkie dood.
User avatar
OneEye
Active Level:
Active Level:
Posts: 56
Joined: Tue Sep 22, 2009 11:27
Location: Tilburg, Netherlands

Post by OneEye » Thu Nov 05, 2009 09:45

PA heb ik nog niet gezien, maar ik ben bang dat ik em net zo waardeloos ga vinden als The Blair Witch project destijds.

De remake van Dawn Of The Dead vond ik eigenlijk heel erg geslaagd! Of schop ik nu tegen iets heiligs aan ? :)

En Drag Me To Hell is een verassend leuke film. Zeker kijken als je van Evil dead houdt. Zet het geluid hard, dan schrik je je op bepaalde momenten helemaal de t***ng.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Post by cthulhu » Sun Nov 08, 2009 10:45

OneEye wrote:De remake van Dawn Of The Dead vond ik eigenlijk heel erg geslaagd! Of schop ik nu tegen iets heiligs aan ? :)


Eigenlijk wel, maar ik zie het niet echt als een remake en als je het op die manier bekijkt, is het een zeer vermakelijke zombiefilm.
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 20:46

Hey,

ik ben Sjoerd, 24 jaar en woonachtig in Gemert (bij Eindhoven) en Maastricht. Voornamelijk in Maastricht, omdat ik daar geneeskunde studeer :)
Ben ruim een jaar geleden in het wereldje van de game-verzamelaars gerold en heb nu +- 1000 titels (vooral NES en PS1/2.. alles compleet)

verder ben ik een fervent liefhebber van de hardere muzieksoorten (The Dillinger Escape Plan, Parkway Drive etc) en kijk ik natuurlijk graag films met vrienden/huisgenoten/vriendin

ik hoop hier veel kennis en info op te doen over mijn toekomstige MVS!
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Dec 02, 2009 21:25

Welkom Sjoerd!

In 1 jaar 1000 titels bij elkaar verzameld? Indrukwekkend, ik kan niet anders zeggen..!

Ik ben zelf ook wel een MVS liefhebber, en ik ben daar op Nozomi zeker niet de enige in ;-) Heb je nog bepaalde titels in je hoofd die straks zeker in je cab moeten draaien? Ben benieuwd of je gamekeuze een beetje uitlijnt met je muziekvoorkeur :-)
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 21:44

ik heb de volgende 6 titels op mijn lijst staan voor de MVS:
- blazing star
- soccer brawl
- Metal Slug 3
- Neo Bomberman
- Samurai Shodown 5 (heb ik al full kit.. komt deze week binnen)
- 6e weet ik nog niet

ik weet dat ze duur zijn.. maarja dat hoort er bij :p
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Dec 02, 2009 21:48

Voor elk wat wils dus. Je zou voor de 6e iets als Puzzle Bobble kunnen nemen. Dat genre lijkt nog te ontbreken in je lijst.
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 21:53

puzzle bobble is inderdaad erg vet.. vroeger erg veel gespeeld :)
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
Post Reply