Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
OrangeChimp
Active Level:
Active Level:
Posts: 14
Joined: Wed Jul 06, 2016 15:48

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by OrangeChimp » Mon Oct 03, 2016 20:17

Hello!

Ik ben 25 jaar en al sinds ik klein was geïnteresseerd in games. Nu vooral ook blijven hangen in diezelfde tijdsperiode. Alles wat met cartridges werkt ligt bij mij in huis en ik probeer overal leuke en vooral interessante producten te vinden. De old school gaming tijd vindt ik enorm interessant, de creativiteit die ontstond door de restricties van oude hardware is iets wat mij al jaren boeit. De games die daaruit ontstonden zijn op de dag van vandaag nog steeds enorm intrigerend. Daardoor ben ik gaan verzamelen en mij gaan verdiepen in de technieken van die tijd.

Eigenlijk ben ik vooral hier om een Sega Astro City te vinden, maar misschien kan ik nog veel meer leuke dingen vinden en boeiende mensen ontmoeten.

Ik hoop op beide :D

Bye bye
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Mon Oct 03, 2016 21:07

Welkom op het forum. Geen New Astro City? Volgens velen hier heeft die een beter scherm voor 25Khz.
Mocht je VGA nodig hebben in je Cab, is een Blast misschien een idee.

Hoe dan ook, Succes met het vinden van een Cab, en evt dat Shadaloo of Rklok je kunnen helpen.

Psykick heeft misschien ook nog wat leuks voor je. iig Je zit hier goed.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by beau » Mon Oct 03, 2016 21:13

Welkom!
:D
User avatar
OrangeChimp
Active Level:
Active Level:
Posts: 14
Joined: Wed Jul 06, 2016 15:48

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by OrangeChimp » Mon Oct 03, 2016 21:57

Da Dude wrote:Welkom op het forum. Geen New Astro City? Volgens velen hier heeft die een beter scherm voor 25Khz.
Mocht je VGA nodig hebben in je Cab, is een Blast misschien een idee.

Hoe dan ook, Succes met het vinden van een Cab, en evt dat Shadaloo of Rklok je kunnen helpen.

Psykick heeft misschien ook nog wat leuks voor je. iig Je zit hier goed.


Thanks! :D
New astro mag ook ;) New heeft wel mijn voorkeur maar ze zijn erg gewild dus ik zet m'n visie op beide, dan kan ik in iedergeval niet teleurgesteld worden. Ik wil gewoon graag zittend mijn Neo Geo games spelen.

Klok loop ik altijd mis. Dan moet ik net op tijd zijn met reageren op z'n nieuwsbrief. Daarom probeer ik het zo.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Mon Oct 03, 2016 23:03

Probeer dan Shadaloo of Psykick. Op het moment weet ik er geen te koop.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by waiwainl » Tue Oct 04, 2016 08:15

Welkom! En goede keus voor een cab :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
OrangeChimp
Active Level:
Active Level:
Posts: 14
Joined: Wed Jul 06, 2016 15:48

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by OrangeChimp » Tue Oct 04, 2016 09:46

Da Dude wrote:Probeer dan Shadaloo of Psykick. Op het moment weet ik er geen te koop.


Shadaloo staat al tijdje op uitverkocht, dus ik denk niet dat ze nog cabs binnen krijgen?

En misschien een domme vraag, maar waar vind ik Psykick?
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by RoOd » Tue Oct 04, 2016 10:45

Bij Shadaloo moet je Chris even een bericht sturen. Die heeft volgens mij nog wel wat staan wat niet online staat. Zo heb ik ook mijn astro 2 net binnen gekregen :-)

Als je op een forum wat wilt scoren dan moet je echt heel snel zijn. 30 seconden en alles is al weg en dan moet je nog maar hopen dat alles in orde is.

De zoektocht is in ieder geval al een spannende onderneming

Succes en welkom !
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Tue Oct 04, 2016 12:26

Beide zitten hier op het forum (Shadaloo) is Jinxz en Psykick is ook degene die hier de events houdt.

Gewoon een persoonlijk bericht sturen (PB) en dan weet je het snel genoeg.


PS. Arjan, heb jij die andere cab nog te koop?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Tue Oct 04, 2016 16:15

Welkom!
User avatar
Tech&Music
Active Level:
Active Level:
Posts: 14
Joined: Sat Nov 19, 2016 00:40
Location: Siddeburen, Nederland

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Tech&Music » Tue Dec 13, 2016 23:37

Zal mezelf ook maar eens introduceren :lol:

Mijn naam is Daniël, ik ben (in iets minder dan een uurtje) 18 jaar en woon in Siddeburen. Ik ben altijd al gefascineerd geweest met de oude game consoles and computers, niet gek sinds ik vanaf m'n 4e al een originele Gameboy en vanaf m'n 8e of 9e al een Commodore 64 heb. De Gameboy was een cadeautje van familie, en de Commodore had mijn vader voor me gekocht van een collega, omdat ik er op een of andere manier iets over had gevonden op Google. Ik werd er zo geïnteresseerd door dat ik er per se eentje moest hebben. En sindsdien ben ik nog steeds bezig met het oudere spul. :D

Ook heb ik het afgelopen jaar twee arcade cabs op de kop kunnen tikken. Niets gigantisch bijzonder, namelijk een Photoplay 2000 cab, en een vrij plain-jane witte arcade cab van M.H.P. Enterprises Ltd., met een Hantarex MTC 9110 monitor, twee joysticks en 6 buttons. In deze kast zit een Neo Geo MVS board, die het nog doet. De kast heeft wel z'n kuurtjes, het scherm heeft wat werk nodig (waarschijnlijk een recap, en ik heb de capacitor kit al liggen), er is geen geluid (weet niet of dit de Neo Geo is of de kast zelf), en de buttons zijn zo aangesloten dat als player 1 op één van de knoppen drukt, player 2 dat ook doet, en vice versa. Dat hoort natuurlijk niet :lol: Ook zit er helaas een barstje in het glas (waarschijnlijk opgelopen bij het vervoer), en heeft de kast nog wat lichte cosmetische schade.

Mijn bedoeling is om de MPH kast mooi plain-jane te laten, zodat ik er verschillende boards in kan doen, of een MAME setup. Misschien voeg ik nog wat buttons toe, want 3 per speler is ook wel weinig. De Photoplay wil ik uiteindelijk omtoveren tot een Neo Geo MVS cab, denk aan een likje rode verf, een nieuwe marquee, de juiste controls, verdere graphics, en misschien zelfs een mooier muntmechanisme aan de voorkant ipv. bij het marquee zelf. Maar dat komt nog wel :wink: Heb nog een tweede Neo Geo board liggen, die ik eerder had gekocht, waar wat schade op zat. Ik zou het al gefixt hebben, als er niet zoveel in m'n privé situatie was gebeurd, want daardoor is alles een beetje stil komen te liggen qua hobby's.

Maar juist daarom heb ik weer wat rondgezocht naar forums, en ook Nozomi gevonden. Engels is prima, maar een beetje Nederlands is ook wel leuk :lol: Kan ik binnenkort weer aankloten, eerst maar eens de garage verder opruimen en een beetje een geschikt werkplekje in elkaar zetten, kan ik er ook weer mee bezig :)

Zo, wel lang genoeg getypt, denk ik :lol:
dkjr
Active Level:
Active Level:
Posts: 123
Joined: Sun Oct 27, 2013 20:00
Location: Den Haag

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by dkjr » Wed Dec 14, 2016 08:14

Zo een van de nieuwe generatie ;) welkom op het forum!
dkjr
Active Level:
Active Level:
Posts: 123
Joined: Sun Oct 27, 2013 20:00
Location: Den Haag

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by dkjr » Wed Dec 14, 2016 08:14

Btw
Hartelijk gefeliciteerd!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Wed Dec 14, 2016 09:47

Gefeliciteerd, en cool dat je hier bent!
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Anunaki » Wed Dec 14, 2016 10:02

Gefeliciteerd en welkom young padawan :)
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by waiwainl » Wed Dec 14, 2016 19:42

Welkom!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Psykick » Thu Dec 15, 2016 02:20

Welkom!
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by RoOd » Thu Dec 15, 2016 10:57

Welkom! Er is genoeg te beleven in NL op arcade gebied en de mannen hier hebben bakken met ervaring dus genoeg te vragen en te lezen :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Thu Dec 15, 2016 12:08

Welkom op het forum. En de ervaring varieerd hier van PCB puristen, tot Mame fans. Veel ICTérs, Mensen met heel leuk speelgoed, zoals enorme printers, en lasersnijservices.

Een vraag hier neerzetten is slimmer dan uren googlen is mijn ervaring. Niet dat ik slecht in engels ben. Totaal niet, maar ik hoor het liever van iemand die ik IRL heb onmoet op een game event bij Psykick's "Disneyworld", dan van een kompleet vreemde die er verstand van heeft.

En ja Psykicks Arcadehall geeft je hetzelfde gevoel als Disneyworld
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Abc123 » Fri Dec 16, 2016 09:42

Tech&Music wrote:Zal mezelf ook maar eens introduceren :lol:

Mijn naam is Daniël, ik ben (in iets minder dan een uurtje) 18 jaar en woon in Siddeburen. Ik ben altijd al gefascineerd geweest met de oude game consoles and computers, niet gek sinds ik vanaf m'n 4e al een originele Gameboy en vanaf m'n 8e of 9e al een Commodore 64 heb. De Gameboy was een cadeautje van familie, en de Commodore had mijn vader voor me gekocht van een collega, omdat ik er op een of andere manier iets over had gevonden op Google. Ik werd er zo geïnteresseerd door dat ik er per se eentje moest hebben. En sindsdien ben ik nog steeds bezig met het oudere spul. :D

Ook heb ik het afgelopen jaar twee arcade cabs op de kop kunnen tikken. Niets gigantisch bijzonder, namelijk een Photoplay 2000 cab, en een vrij plain-jane witte arcade cab van M.H.P. Enterprises Ltd., met een Hantarex MTC 9110 monitor, twee joysticks en 6 buttons. In deze kast zit een Neo Geo MVS board, die het nog doet. De kast heeft wel z'n kuurtjes, het scherm heeft wat werk nodig (waarschijnlijk een recap, en ik heb de capacitor kit al liggen), er is geen geluid (weet niet of dit de Neo Geo is of de kast zelf), en de buttons zijn zo aangesloten dat als player 1 op één van de knoppen drukt, player 2 dat ook doet, en vice versa. Dat hoort natuurlijk niet :lol: Ook zit er helaas een barstje in het glas (waarschijnlijk opgelopen bij het vervoer), en heeft de kast nog wat lichte cosmetische schade.

Mijn bedoeling is om de MPH kast mooi plain-jane te laten, zodat ik er verschillende boards in kan doen, of een MAME setup. Misschien voeg ik nog wat buttons toe, want 3 per speler is ook wel weinig. De Photoplay wil ik uiteindelijk omtoveren tot een Neo Geo MVS cab, denk aan een likje rode verf, een nieuwe marquee, de juiste controls, verdere graphics, en misschien zelfs een mooier muntmechanisme aan de voorkant ipv. bij het marquee zelf. Maar dat komt nog wel :wink: Heb nog een tweede Neo Geo board liggen, die ik eerder had gekocht, waar wat schade op zat. Ik zou het al gefixt hebben, als er niet zoveel in m'n privé situatie was gebeurd, want daardoor is alles een beetje stil komen te liggen qua hobby's.

Maar juist daarom heb ik weer wat rondgezocht naar forums, en ook Nozomi gevonden. Engels is prima, maar een beetje Nederlands is ook wel leuk :lol: Kan ik binnenkort weer aankloten, eerst maar eens de garage verder opruimen en een beetje een geschikt werkplekje in elkaar zetten, kan ik er ook weer mee bezig :)

Zo, wel lang genoeg getypt, denk ik :lol:

Een jonge generatie kerel die het WEL snapt! Hulde! Welkom en hopelijk tot de volgende meeting.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by cthulhu » Fri Dec 16, 2016 18:52

Welcome to the madness!!!
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by sombetzki » Fri Dec 23, 2016 10:34

Tech & Music... Siddeburen represent!
Welkom
User avatar
Tech&Music
Active Level:
Active Level:
Posts: 14
Joined: Sat Nov 19, 2016 00:40
Location: Siddeburen, Nederland

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Tech&Music » Thu Dec 29, 2016 18:33

Bedankt voor de verwelkoming! Haha, had niet verwacht dat er hier een lid zou zijn die zó dicht in de buurt woont :D
lucmeeuw
Active Level:
Active Level:
Posts: 5
Joined: Mon Jan 09, 2017 20:35

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by lucmeeuw » Tue Jan 17, 2017 15:02

Hallo iedereen, na lang twijfelen, eindelijk een Neo Geo MVS systeem gekocht. Ongeveer 6 jaar zitten tobben, zoeken en twijfelen, maar eindelijk een ArcadeKast in huis. Naast Neo Geo ook een groot arcade liefhebber, meer jaren 90 dan echt oldskool, denk aan Capcom, Konami, Midway en Sega natuurlijk. Blij om lid te zijn.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Tue Jan 17, 2017 17:11

Goed bezig, en Welkom. Foto's van je cab worden altijd gewaardeerd.
Post Reply