Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Peet1979

Post by Peet1979 » Tue Feb 06, 2007 22:58

Ken wrote:Welkom Peet. Ik zag aan jouw username dat ik je makkelijk kon toevoegen, door de vele spam moeten we tegenwoordig eerst een member actief maken. Daarom dat het misschien iets langer duurde voordat je kon posten.


Geen probleem....ik ken het probleem..Segaforum staat al een heel tijdje vol met spammers, helaas :(
Fonzi

Post by Fonzi » Wed Feb 07, 2007 00:31

Ik heb me ook nog niet voorgesteld, alhoewel ik al een tijdje geregistreerd ben. Ik post niet zoveel maar ik kom wel dagelijks een kijkje nemen.

Ik heet Gunther, 32 jaar en ben dus ook al een tijdje met games bezig. Mijn favo genre zijn arcadegames in het algemeen of games met een arcade-achtige gameplay. Ik importeer al sinds mijn Saturn dagen. Een arcadekast heb ik jammer genoeg nooit gehad. Ik wil er wel ooit eentje maar heb op één of andere reden die stap nooit gezet. Mijn meest gespeelde consoles zijn de Saturn en DC.

Momenteel heb ik deze nog samen met alle vorige en huidige generatie spelcomputers (uitgezonderd een PS3, maar die komt er nog wel). Ik sta open om alle genres te spelen maar mijn liefde gaat toch in eerste instantie uit naar Japanse ontwikkelaars zoals Sega, Capcom, Treasure, Cave en Namco.

Ik ben ook redacteur voor een Belgisch gamestijdschrift en werk mee aan het bijbehorende games TV programma dat uitgezonden wordt op de Belgische digitale televisie. Daardoor zit ik in een vrij comfortabele positie dat ik haast geen spel moet kopen en ze vaak al lang gespeeld heb voor de officiële releasedatum in Europa. Dat geeft me wat ruimte om zelf te importeren en te spelen waar ik écht zin in heb. Dit werk is puur een hobby eigenlijk want in het dagelijkse leven ben ik leraar psychologie. Hier en daar schrijf ik ook nog wat voor online publicaties.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Wed Feb 07, 2007 09:40

welk tijdschrift is dat Fonzi? ben wel benieuwd wat jouw visie is aangeaande deze topic: http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=932

welkom trouwens :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Feb 07, 2007 12:29

Dan werk je dus mee aan Gamepower? Ik heb 6 jaar in Belgie gewoond (mijn ouders nog) dus ik ken het programma wel ;)
Fonzi

Post by Fonzi » Wed Feb 07, 2007 13:11

Gameholic wrote:Dan werk je dus mee aan Gamepower? Ik heb 6 jaar in Belgie gewoond (mijn ouders nog) dus ik ken het programma wel ;)


Nee, het blad heet Move-X Games en bestaat nu ongeveer 1,5 jaar. Het programma zelf heet Move-X Games TV en is momenteel enkel te bekijken op de digitale zender van Belgacom. We zijn nog in het prille begin en zijn op zoek naar het juiste format (lees: we willen iets anders en alternatievers doen dan de meeste doorsnee gamesprogramma's)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Feb 07, 2007 13:13

He is dat artikel over de Tokyo Game Show nog wat geworden in september 2005?
Fonzi

Post by Fonzi » Wed Feb 07, 2007 13:26

RoOd wrote:welk tijdschrift is dat Fonzi? ben wel benieuwd wat jouw visie is aangeaande deze topic: http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=932

welkom trouwens :)


At your service
Fonzi

Post by Fonzi » Wed Feb 07, 2007 13:26

Ken wrote:He is dat artikel over de Tokyo Game Show nog wat geworden in september 2005?


Ik zal kijken of ik de PDF ervan nog vind, dan stuur ik het je door.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Feb 07, 2007 16:12

Gerne!
Hadouken

Post by Hadouken » Thu Feb 08, 2007 18:12

Even voorstellen.

Ik ben Jan, kom uit het Westland (onder Den Haag en ten westen van Rotterdam voor de mensen die het willen weten). Ik ben bijna 17 jaar en ik ben sinds anderhalf jaar echt serieus bezig met verzamelen van games, games spelen doe ik al langer.

Het liefst speel ik op consoles en dan voornamelijk beat'em ups en fightinggames. Ik bezit de NES, SNES, PS2, XBOX en een
Japanse Neo Geo CD.

Hobby's zijn verder muziek (vnl. hardcore, thrash- en sommige old schoolmetal), skateboarden (tegenwoordig niet echt veel meer, jammer genoeg) en films.

Dus, bij deze.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Thu Feb 08, 2007 18:20

Ik ben benieuwd naar je "game smaak" :)
Hadouken

Post by Hadouken » Fri Feb 09, 2007 20:19

Wat betreft fightinggames en beat'em ups? 3d of 2d maakt voor mij bij fightingames niet zo heel veel uit, van de 3d-spellen vind ik Tekken tof voor de characterdesigns, maar Virtua Fighter bijvoorbeeld weer voor de gameplay. Bij 2d speel ik eigenlijk alles (wat ik heb) van Capcom en SNK, en de Guilty Gear-serie.

De Double Dragons speel ik ook graag net zoals m'n Final Fight voor SNES, en op de PS2 speel ik Devil May Cry (voor zover je dat een beat'em up kan noemen).

Maar het is niet zo dat ik niet open sta voor andere spellen ofzo,
shoot'em ups, 2d-platformers en racers vind ik ook leuk, ik heb alleen voornamelijk fightinggames. :o
nindo
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Thu Feb 01, 2007 20:32

Post by nindo » Sat Feb 10, 2007 02:57

You sound like my kind of guy :P Ik speel ook (bijna) alleen maar fighting games. Bij 2D speel ik tegenwoordig alleen Street Fighter III Third Strike maar Guilty Gear, KOF en Melty Blood kan ik ook wel. We kunnen wel een keer afspreken, aangezien ik niet zo ver van Den Haag af woon (Zoetermeer, dat is dus tussen Den Haag en Rotterdam in zeg maar.)

Ben altijd benieuwd naar spelers die ik nog niet ken. :)
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Sat Feb 24, 2007 09:17

Laat ik ook wat van mezelf neerzetten :D

Ik ben Maarten a.k.a. Kenshiro, ben 29 jaartjes oud (wordt volgende week 30) en woon in Gouda. Ben werkzaam als grafisch medewerker. In mijn vrije tijd sport ik graag, en game ik of course :D, film kijken, met vrienden stappen, sleutelen aan m'n pc en reizen doe ik ook heel graag (als de euro dat toe laat). Verder kijk ik ook graag naar animé en lees ik veel over Japan, ben helemaal lijp van Japan op een gezonde manier en verheug me op m'n 2de trip er naartoe dit jaar :D Zou graag Japans willen leren, gelukkig spreek ik vrienden die ik daar heb via msn, dus langzaam moet het spreken ook een keer goed komen. Veder weet ik ff niks meer, als er vragen zijn, please shoot them @ me!! :)
renelips

Post by renelips » Mon Feb 26, 2007 23:14

Ik ben zojuist lid geworden en zal me even voorstellen.

Ik ben Rene Lips, 30 jaar en kom uit Geertruidenberg. Ik ben al jaren een verwoed verzamelaar van alles wat met spelcomputers en games te maken heeft. Momenteel richt ik me op Japanse computers en games omdat daar een gat zat in mijn verzameling....
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Feb 26, 2007 23:17

Welkom dude, hoe ben je hier terecht gekomen eigenlijk?

Ben ik altijd wel benieuwd naar.

En post die collectie in de galerij natuurlijk!
renelips

Post by renelips » Mon Feb 26, 2007 23:27

Ik ben hier gekomen door een link van japancollector. Ik koop weleens wat van zijn spullen
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Feb 26, 2007 23:28

Okay man altijd goed om te zien dat er nog meer landgenoten de ware aard van het gamen op goede waarde weten te schatten.
wvl

Post by wvl » Mon Jul 16, 2007 12:59

Even een introductie:

William, 24 uit Den Haag. Geek in allerlei opzichten maar geen echte gamer (gomen!). Enige spel die ik echt met regelmaat speel is DDR (Funland Scheveningen). In het dagelijks leven ben ik IT-er (MCSE, CCNA en LPIC-1 - Microsoft, Cisco en Linux op een rijtje :)).

Verder hou ik me bezig met Anime, anime soundtracks, hier en daar een manga (telt Megatokyo als manga? ;)) en de japanse taal (niveau: erg laag. hiragana + katakana + vocabulaire van +/- 500 woorden).

Binnenkort ga ik naar japan voor 3 weken, 2de keer trouwens. Laatste keer was in 2004/2003).

Yoroshiku!
AkUmA
Active Level:
Active Level:
Posts: 179
Joined: Thu Aug 02, 2007 22:52

Post by AkUmA » Wed Sep 12, 2007 12:06

Ey folks,

FF voorstellen maar: Real life ga ik onder de naam Barry, ben 29 jaar en fanatiek gamer vanaf de allereerste spelcomputers. Import gaming is altijd mn #1 prioriteit geweest. Verder ga ik opnieuw beginnen met een cab. Heb eerder een cab gehad (met de betere CPS2 games) en weg moeten doen wegens geen ruimte in de flat. Verhuisd, ook hier geen ruimte, maar nu... nu ga ik wéér verhuizen waar ik wel zeker ruimte heb. Dus ik ga me er weer op richten!

Mijn 2e hobby is auto's, voornamelijk Honda. (Japans he :D)

Verder ben ik eigenaar van www.final-fight.nl, serieuze clan site voor 360/ps3 (clan)gaming.

Regelmatig zul je van mij (import) spullen te koop zien staan, vooral nu, omdat ik dus ook weer ga verhuizen en bezig ben met een cab. zoeken.

Greetz!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Sep 12, 2007 13:42

Welkom Akuma, altijd goed om te zien dat dedicated people nog steeds hun weg naar het forum weten te vinden.

Rock on.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Fri Oct 12, 2007 15:51

Agent Smith ik woon in Franeker zo'n 7 km van je vandaan :P

Maar goed beetje stom maar had dit hele topic niet gezien en zal me dus ook even voorstellen.

Ik ben Edwin 27 jaar oud en dus woonachtig in Franeker (Friesland). Eigenlijk sinds het begin tijdperk van de NES en Master System ben ik al een fanatiek gamer. Mijn voorkeur qua games hangt meer aan de kant van arcade achtige gameplay en mijn favoriete Platform is toch wel de Sega Dreamcast. Tot zover heb ik bijna alle consoles wel gehad of heb ik behalve de Neo Geo stuff. Daar wil ik ooit nog eens aan beginnen maar op dit moment nog niet. Verder ben ik eigenaar van een website die gaat over fighting games en ben ik gek van auto's mijn favoriet ook in bezig gehad was toch wel de Nissan 100NX helaas is die een paar maanden geleden afgekeurd wat wil je beestje was ookal 18 jaar oud.

Tussen het geld uitgeven aan auto's, website en games ben ik aan het sparen en wil ik over een tijdje naar Japan toe.
Trunks

Post by Trunks » Fri Oct 26, 2007 11:16

Hey, Frederik 23 jaar. Ik ben van Genk, Limburg, België. 'k ga wel in Nederland naar school (Hogeschool Zuyd) en studeer er Bouwkunde. Al sinds 4 jaar een vaste relatie die mij zo goed mogelijk van mijn hobby's, games en manga, probeert af te houden xD Maar genoeg over mijn dagelijks leven :p

Japan:
Door japanse games en manga ben ik steeds meer van dit land gaan houden. De cultuur, bevolking, geschiedenis en natuur trok me sterk aan. Zo sterk dat ik besloot om in de zomer van 2006 er voor drie weken naartoe te trekken. Best time of my life tbh ^^ (http://www.japanreis.blogspot.com) Daarna ook direct begonnen met japanse les als avondopleiding. Zit nu in mijn tweede jaar.

Games:
Mijn gameverleden is begonnen op een jaren ’70 pong-console, gameboy en sega 8-bit. De echte verslaving kwam pas met de snes en daarna de n64, waar ik respectievelijk adventures en platformers op speelde. Daarna is er nog een ps1, ps2, dreamcast, gba, xbox en een gamecube in huis gekomen. Nu speel ik vooral DS, Wii en Xbox 360. Gamertag: Trunks SSJ
Games die ik nu speel: Blue Dragon, Zelda DS, Sin & Punishment, MLB Power Pros, PES 2008, …

Anime/Manga:
Mijn anime verleden begon zoals bij veel belgen op Club Dorothé, een franstalige tekenfilmzender. Mijn eerste anime was Captain Tsubasa, daarna volgden Dragonball, Sailor Moon, Kenshin, Detective Conan en nog vele anderen waarvan de namen mij niet meteen te binnen shieten. Jaren later de eerste 40 episodes van Naruto van een vriend gekregen en de bal was aan't rollen. Op een paar jaar tijd mijn achterstand bijna volledig opgehaald. In die periode ook in contact gekomen met manga en sindsdien meer en meer manga gaan lezen. Atm een verzameling van ca. 460 tankoubon. Mijn favoriete genre blijft toch nog altijd shounen manga.
Een paar van mijn favoriete reeksen: Yotsuba, I”s, Hunter X Hunter, One Piece, 20th Century Boys, 666 Satan, Major, Genshiken, Eyeshield 21, MAR, Vagabond, Fullmetal Alchemist, …
Derek

Post by Derek » Sun Nov 04, 2007 19:11

Net aangemeld en ik zal me ook maar even voorstellen.

Ben sinds het einde van de Dreamcast eigenlijk niet meer fanatiek aan het gamen. Komt mede doordat ik nu druk aan het studeren ben en om die reden ook niet zoveel te besteden heb. Maar daarnaast spreekt het huidige aanbod aan nieuwe spellen me ook een stuk minder aan dan een aantal jaren geleden. Heb sinds een paar maanden toch maar een Wii aangeschaft of in mijn vrije tijd weer wat te gamen. Bevalt me prima hoewel de echte klappers nog uit moeten komen. Zit er aan te denken om volgend jaar ook maar aan het echte 'next-gen' gamen te beginnen door een PS3 of 360 aan te schaffen. Maar alles op zijn tijd.

Sommigen van jullie kennen me misschien nog wel van het Segaforum/Gameforum/GSX/Insidegamer, maar het is echt al een tijd geleden dat ik daar actief ben geweest. Kwam Ken zijn site tegen en het lijkt mij dat ik wel zo ongeveer dezelfde interesses heb op gamegebied als de meeste gebruikers hier. Vandaar dat ik me aangemeld heb.

Ben benieuwd of ik me hier wat thuis ga voelen en vaker terug kom!

De groeten allemaal!
new challenger

Post by new challenger » Fri Jan 04, 2008 18:23

hoi, ik heb al een thread in de gallerij gestart aangezien ik deze thread compleet gemist heb. woops!
maar hoe dan ook:
ik ben jos van ham
19 jaartjes en ik woon in standdaarbuiten.
ik ben hardcore videogamer in de zin van "normale" consoles als nes, snes psx, 360 etc. was net wat te jong om me te verdiepen in wat minder bekende consoles als de msx en zulke dingen.
verder spaar ik met liefde en plezier alles wat temaken heeft met merchandise en dan vooral street fighter en final fantasy.
twee favorieten van mij in spullen als in games.

ik zelf zit ook al te denken om een tijd naar japan te gaan aangezien ik een jaar sabeatical van school genomen heb. maar ik ben al lang bezig iedere maand daarvoor wat opzij te leggen en ik ben goed op weg!!
puur op bezoek voor de country itself maar stiekem ook wel voor die gave goodies die ik hier ook regelmatig zie bij mensen.
want ook die japanse retro boot heb ik net gemist, dus dat moet ook goed gemaakt worden! daarbij verzinnen ze de gaafste/meest inspirerende dingen in anime, video games en manga die ik als tekenaar/creatieve geest graag ooit zou evenaren..
Post Reply