Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by lorre001 » Thu Jun 30, 2022 16:19

Welkom!
Image
User avatar
the_knives
Active Level:
Active Level:
Posts: 6
Joined: Sun Mar 06, 2022 15:33
Location: Nijmegen

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by the_knives » Sun Jul 03, 2022 07:26

Dank voor het warme ontvangst!

Goede vraag van @ChapDDR: wat ga ik met die Astro doen? Misschien hopen jullie wel op zo'n gelikte restoration thread :)

Eerlijk gezegd is die Astro in behoorlijk goede staat. De speakers zijn al geupgrade, technisch werkt alles prima (ik ben nog steeds zo blij met de kwaliteit van het scherm en de joysticks en buttons) en ook vind ik dat hij er prima uit ziet (maar zeker niet als nieuws).

Ik heb nu twee projecten in mijn hoofd. Ik wil eerst de MVS 4-slot die ik heb goed kunnen gebruiken. De 4e button werkt niet en @Speedfreak heeft me uitgelegd hoe ik dat redelijk eenvoudig kan oplossen. Hoe maakt nu een custom kabeltje voor me.

Het tweede project, als de 4e knop van de Neo Geo goed werkt, is om er een stereo amp met woofer in te zetten. Nu is het geluid (via Jamma) mono en loopt door de ingebouwde versterker op de PSU. Ik heb een goede mini-amp liggen waar je ook een woofer op kunt aansluiten. Ik had op Arcade Otaku gelezen dat je daarmee kwaliteit van het geluid flink kunt verbeteren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd, is er iemand hier die dat ook gedaan heeft en er goede ervaringen mee heeft?

Dat die woofer (past geloof ik achter coinbox) het geluid verbetert snap ik wel, want de speakers die er in zitten missen lage tonen. Maar of stereo geluid zo veel verschil maakt met die speakers zo dicht bij elkaar weet ik eigenlijk niet. Ik moet alleen nog ergens een woofertje zien te vinden.
Post Reply