Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Wed Sep 09, 2015 12:57

Machello wrote:
Lihinian wrote:Er zijn er altijd een paar je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen.


Agree. Ik heb al een tijdje wat soundtracks van oudere rpg's (voornamelijks snes) in een playlist staan. Vind het heerlijke muziek voor onder het werk

Ben wel benieuwd naar je favorieten. Heb zelf de SNES nooit echt omarmd in mijn gameverleden. Wel even gehad, maar toen kwam de Neo Geo. SNES eruit, AES erin. Nooit meer SNES gehad.
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Abc123 » Wed Sep 09, 2015 14:31

Snes heeft genoeg leuks hoor, maar Neo Geo.....daar valt lastig tegenop te boxen.
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Machello » Wed Sep 09, 2015 15:33

Cageman wrote:Ben wel benieuwd naar je favorieten. Heb zelf de SNES nooit echt omarmd in mijn gameverleden. Wel even gehad, maar toen kwam de Neo Geo. SNES eruit, AES erin. Nooit meer SNES gehad.


Ik ben een erg grote SNES RPG Fan. Heb tijdje geleden tijdens onze verhuizing een fotootje gemaakt van mijn favoriete SNES games die ik thuis heb liggen, allen compleet en in (vrij) goede conditie. Eigenlijk vind ik de soundtracks van al de RPG's op de foto wel cool. Toppers zijn:

- Chronotrigger
- Secret of Mana
- Secret of Evermore
- Zelda
- Final Fantasy III

De foto:
Image

AES nog weinig kaas van gegeten. Komt nog wel :). Kun je daar wat voorbeelden van geven, ben ik ook wel benieuwd naar.
User avatar
Lihinian
Active Level:
Active Level:
Posts: 161
Joined: Wed Jul 22, 2015 05:40
Location: The Netherlands

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Lihinian » Wed Sep 09, 2015 15:45

Abc123 wrote:Snes heeft genoeg leuks hoor, maar Neo Geo.....daar valt lastig tegenop te boxen.


Tenzij je niet van fighters houdt natuurlijk :P

Ik hoor ook graag wat inspirerende titels, naast de Metal Slugs, Puzzle Bobble, Blazing Star en Pulstar ken ik niet zo veel.

Mooie collectie Machello!
Alleen hier ontbreekt toch schrijnend Soul Blazer, die moet je echt gespeeld hebben. Speel ik om de paar jaar wel een keer uit, net als Zelda ALTTP.
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Machello » Wed Sep 09, 2015 15:48

Lihinian wrote:Mooie collectie Machello!
Alleen hier ontbreekt toch schrijnend Soul Blazer, die moet je echt gespeeld hebben. Speel ik om de paar jaar wel een keer uit, net als Zelda ALTTP.


Heb op marktplaats al weken lang een bod van 35 euro op soul blazer staan, kerel vraagt 75 alleen voor de cartrigde :). Natuurlijk wil ik eigenlijk het spel compleet in box, cool spel inderdaad !!

Een andere favoriet is ook erg zeldzaam en prijzig: Sunset Riders. Die heb ik vroeger weggedaan en nu spijt van, wil ik ook graag nog een keer aan de collectie toevoegen. Die speel ik nog wel graag in mn mame set.
User avatar
Lihinian
Active Level:
Active Level:
Posts: 161
Joined: Wed Jul 22, 2015 05:40
Location: The Netherlands

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Lihinian » Wed Sep 09, 2015 16:02

Machello wrote:
Lihinian wrote:Mooie collectie Machello!
Alleen hier ontbreekt toch schrijnend Soul Blazer, die moet je echt gespeeld hebben. Speel ik om de paar jaar wel een keer uit, net als Zelda ALTTP.


Heb op marktplaats al weken lang een bod van 35 euro op soul blazer staan, kerel vraagt 75 alleen voor de cartrigde :). Die wil ik inderdaad ook nog een keer hebben, cool spel inderdaad !!

Een andere favoriet is ook erg zeldzaam en prijzig: Sunset Riders. Die heb ik vroeger weggedaan en nu spijt van, wil ik ook graag nog een keer aan de collectie toevoegen. Die speel ik nog wel graag in mn mame set.


Ik heb in 2011 nog een usa versie van Soul Blazer gekocht voor iets van 35 euro. Ik zie dat de cart only minimum prijs tegenwoordig 54 euro is.
Retro game prijzen zijn echt de pan uit aan het reizen.
Heb een jaar of 8 geleden nog een complete mint condition R-Type III voor super famicom gekocht voor 30 dollar. Daar hij nu voor... WOW, 255 tot 288 erop staat! Damn :roll:

Sunset Riders, Contra in het wilde westen 8) Wat een badass spel is dat!
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Abc123 » Wed Sep 09, 2015 19:11

Machello wrote:
Cageman wrote:Ben wel benieuwd naar je favorieten. Heb zelf de SNES nooit echt omarmd in mijn gameverleden. Wel even gehad, maar toen kwam de Neo Geo. SNES eruit, AES erin. Nooit meer SNES gehad.


Ik ben een erg grote SNES RPG Fan. Heb tijdje geleden tijdens onze verhuizing een fotootje gemaakt van mijn favoriete SNES games die ik thuis heb liggen, allen compleet en in (vrij) goede conditie. Eigenlijk vind ik de soundtracks van al de RPG's op de foto wel cool. Toppers zijn:

- Chronotrigger
- Secret of Mana
- Secret of Evermore
- Zelda
- Final Fantasy III

De foto:
Image

AES nog weinig kaas van gegeten. Komt nog wel :). Kun je daar wat voorbeelden van geven, ben ik ook wel benieuwd naar.

Lufia!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by cthulhu » Wed Sep 09, 2015 20:20

Lihinian wrote:Retro game prijzen zijn echt de pan uit aan het reizen.
Heb een jaar of 8 geleden nog een complete mint condition R-Type III voor super famicom gekocht voor 30 dollar. Daar hij nu voor... WOW, 255 tot 288 erop staat! Damn


Zwak uitgedrukt. Moet je eens voor de lol op Ebay zoeken naar AES spellen zoals Blazing Star en Garou - Mark of the Wolves...waren al best prijzig maar nu zijn de prijzen pas echt bizar. Zijn wel Ebay prijzen natuurlijk. Sommige Megadrive spellen die ik heb zijn nu ook best duur geworden.
User avatar
Lihinian
Active Level:
Active Level:
Posts: 161
Joined: Wed Jul 22, 2015 05:40
Location: The Netherlands

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Lihinian » Thu Sep 10, 2015 18:59

cthulhu wrote:
Lihinian wrote:Retro game prijzen zijn echt de pan uit aan het reizen.
Heb een jaar of 8 geleden nog een complete mint condition R-Type III voor super famicom gekocht voor 30 dollar. Daar hij nu voor... WOW, 255 tot 288 erop staat! Damn


Zwak uitgedrukt. Moet je eens voor de lol op Ebay zoeken naar AES spellen zoals Blazing Star en Garou - Mark of the Wolves...waren al best prijzig maar nu zijn de prijzen pas echt bizar. Zijn wel Ebay prijzen natuurlijk. Sommige Megadrive spellen die ik heb zijn nu ook best duur geworden.


Ben benieuwd wanneer de prijzen weer gaan dalen, ooit vervalt voor veel mensen dat sentiment toch weer. Zeker als je er zelf niet mee bent opgegroeid. Maar aan de andere kant heb je natuurlijk ook veel sites zoals racketboy en 101hardcoregaming die mensen (net als ik) attendeert op hidden gems.
Inmiddels heb ik dit feit maar omarmt, en bovendien blijven een hoop titels nu langer in omloop, nu er naast de hogere prijzen ook meer waardering/erkenning voor is. Twee zijden van de munt blabla. :roll: :)
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by waiwainl » Thu Sep 10, 2015 21:31

Denk dat de prijzen pas gaan dalen als de desbetreffende games fysiek het loodje gaan leggen - tot die tijd zijn er genoeg gekken :-) (inclusief ikzelf)

Kijk maar naar schilderijen, een Rembrandt kost een paar stuivers en is toch al redelijk oud; puur een hype + markt werking.
User avatar
Lihinian
Active Level:
Active Level:
Posts: 161
Joined: Wed Jul 22, 2015 05:40
Location: The Netherlands

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Lihinian » Fri Sep 11, 2015 22:32

waiwainl wrote:Denk dat de prijzen pas gaan dalen als de desbetreffende games fysiek het loodje gaan leggen - tot die tijd zijn er genoeg gekken :-) (inclusief ikzelf)

Kijk maar naar schilderijen, een Rembrandt kost een paar stuivers en is toch al redelijk oud; puur een hype + markt werking.


Games vergelijken met kunst? daar ben ik helemaal voor in :lol:
Toch denk ik dat er ooit in opzienbare tijd een generatie komt die gewoon geen ene interesse heeft in die prehistorische "lelijke" oude pixelgraphics waar hun overgrootouders mee hebben gespeeld :| . Over 50 jaar weet iemand hier het antwoord vast op :P
Sommige spellen zullen hun waarde altijd wel behouden, maar een hoop meuk die vroeger geen ene cent koste, is nu 3 tot 10 keer zo veel waard geworden, dat gaat een keer weer kelderen.
User avatar
poekiepoekie
Active Level:
Active Level:
Posts: 109
Joined: Wed Aug 26, 2015 22:13
Location: NL

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by poekiepoekie » Wed Sep 23, 2015 20:33

Ik ben nieuw hier op het forum en wilde me even voorstellen.

Ik ben 35 jaar en droom ervan om ooit zelf een arcadehal van 200 vierkante meter te hebben :lol:
Nu moet ik het doen met een aanbouw van 10 vierkante meter :wink: Ik heb er een homemade mame kast staan naast een setje consoles (van NES tot XBOX one)

Mijn kids zijn nog jong maar beginnen het ook al erg leuk te vinden (van skylanders tm Teenage Mutant Ninja Turtles uit '87 op de mamekast). Sinds kort de behoefte gekregen om ook arcade hardware te kopen en heb een MVS 4 slot board en een supergun aangeschaft. Ik ben van plan die in een custom kast in te bouwen (relatief klein, anders past het niet meer :roll: )... en dan verder met andere arcade systemen (en voor je het weet loopt je hobby uit de hand, maar dat zien we dan wel weer :oops: :D )
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by cthulhu » Wed Sep 23, 2015 20:47

Welkom! Nee joh, deze hobby loopt nooit uit de hand...kuch..kuch...
User avatar
groo1306
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Sun Jan 18, 2015 06:36
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by groo1306 » Wed Sep 23, 2015 20:55

Hahaha ik durf niks te zeggen over hobby's :mrgreen:

Maar welkom op het forum. Veel plezier.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Jinxz » Wed Sep 23, 2015 20:56

Welkom Poek!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by waiwainl » Wed Sep 23, 2015 21:21

Welkom! En foto's zijn altijd leuk :D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Psykick » Wed Sep 23, 2015 21:57

Welcome Poekie, ik had ook ooit zo'n droom :mrgreen:
Durf te dromen ;)
User avatar
Dr Doggystyle
Active Level:
Active Level:
Posts: 532
Joined: Sat May 12, 2012 21:29
Location: Netherrealms

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Dr Doggystyle » Wed Sep 23, 2015 22:01

welkom poekiepoekie
Veel plezier hier op het forum
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Wed Sep 23, 2015 22:14

Welkom Poekie. Deze hobby loopt nooit uit de hand joh. Hahahaha!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Wed Sep 23, 2015 22:23

Nee NOOOIT. Ik hou mij ook altijd in :shock:

Maar welkom op het forum.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Ken » Thu Sep 24, 2015 09:22

poekiepoekie wrote:Ik droom ervan om ooit zelf een arcadehal van 200 vierkante meter te hebben


Waarom zo klein...?
User avatar
Ab79
Active Level:
Active Level:
Posts: 105
Joined: Tue Mar 11, 2014 22:01
Location: Noordoosten van Noord-Brabant

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Ab79 » Thu Sep 24, 2015 09:35

Welkom!
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Machello » Thu Sep 24, 2015 09:52

Welkom Poekie

Neglecta Fooorsu! wrote:
poekiepoekie wrote:Ik droom ervan om ooit zelf een arcadehal van 200 vierkante meter te hebben


Waarom zo klein...?


Haha, mooi hoor. Think big ! :-)
User avatar
poekiepoekie
Active Level:
Active Level:
Posts: 109
Joined: Wed Aug 26, 2015 22:13
Location: NL

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by poekiepoekie » Thu Sep 24, 2015 22:03

Thanks, mooi warm welkom!! Ik hoop iig een steentje te kunnen bijdragen op het forum. :D
opo55um
Active Level:
Active Level:
Posts: 3
Joined: Sat Sep 12, 2015 23:26
Location: germany

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by opo55um » Mon Oct 12, 2015 00:01

hey,
my name is steven im 32 years old and come from germany. im here to get and sell some arcade stuff.
right now i try to get a vewlix diamond. i want to run a ps4 insinde to play street fighter 5. maybee u can help me @shadaloo?
thanks and have a good day

ps, sorry for my bad english :(
Last edited by opo55um on Tue Oct 13, 2015 21:50, edited 1 time in total.
Post Reply