Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by ElPancho » Mon Feb 20, 2012 12:31

Shrimp wrote:Mijn favoriete console?
De Sega Dreamcast.
Shrimp



Man met smaak, welkom dude!
Team 15 kHz
Shrimp

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Shrimp » Mon Feb 20, 2012 15:47

Da Dude wrote:Of wil je in de toekomst ook een arcadekast aanschaffen?


Zeker weten, maar toch eerst even mijn console verzameling afmaken en een beetje leren hoe alles werkt.

Psykick wrote:Welkom garnaaltje! Veel plezier op het forum!!


Dankjewel!

ElPancho wrote:Man met smaak, welkom dude!


Thanks!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Mon Feb 20, 2012 16:13

Welkom! Leuk verhaal, ook. Ben zelf ook superveel met Playstation bezig geweest. Tegenwoordig 100% arcade. Kwestie van tijd ;-)
Shrimp

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Shrimp » Mon Feb 20, 2012 16:15

Cageman wrote:Welkom! Leuk verhaal, ook. Ben zelf ook superveel met Playstation bezig geweest. Tegenwoordig 100% arcade. Kwestie van tijd ;-)


Dat begint inderdaad al flink te veranderen.
Vaak erg grappige discussies over met mijn vader die de Playstation 2 als beste console aller tijden beschouwt.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Psykick » Mon Feb 20, 2012 20:35

Shrimp wrote:
Cageman wrote:Welkom! Leuk verhaal, ook. Ben zelf ook superveel met Playstation bezig geweest. Tegenwoordig 100% arcade. Kwestie van tijd ;-)


Dat begint inderdaad al flink te veranderen.
Vaak erg grappige discussies over met mijn vader die de Playstation 2 als beste console aller tijden beschouwt.


Grote install base hebben en ontiegelijk veel games op je platform hebben draaien, wil niet zeggen dat je de beste console bent. Van de duizend en nog wat games die uitgebracht zijn op de PS2 zijn er ongeveer duizend crap hehe
bombjack

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by bombjack » Fri Feb 24, 2012 19:12

Hallo Nozomi.

Wel zo netjes om me ook eerst even voor te stellen lijkt me.

Mijn verhaal is, denk ik, het ge-eikte verhaal voor mensen van mijn leeftijd / generatie met interesse in Arcade cabs:

Van imitatie Pong console naar Philips Videopac en Game & Watch naar Vectrex naar Commodore 64 en Arcade cabs in Snackbars en op vakantie.

Eenmaal 16 was ik veelvuldig te vinden in de plaatselijke Arcade hallen.
Het meeste zakgeld verdween in Bomb Jack, 1942, Commando, Gunsmoke, Kung-Fu Master, Metro Cross, Pac Land, Gyruss, Gaplus, Out run en Space Harrier.

Begin jaren 90 had ik het wel zo'n beetje gezien qua gaming.

Een jaar of tien geleden kwam ik online voor het eerst vanalles over Mame en Arcade cabs tegen, mijn interesse werd opnieuw aangewakkerd maar het bleef bij Mame.

Een jaar of 5 geleden vatte ik het plan op om zelf een cab te gaan bouwen, een Galaga kloon moest het worden. Ik kocht een deel van de onderdelen maar bouwen is er nooit van gekomen. Te veel werk en te weinig tijd.

Ik ben toen naar alternatieven gaan zoeken en raakte geinteresseerd in Candy cabs, ik heb wat met Ronnie Klok heen en weer gemaild maar het kwam er toch weer niet van.

Vorig jaar bezocht ik de Mediamatic Arcade Expo en ben daarna direct op zoek gegaan naar een Aero City. Deze keer was de drang dus te sterk... gelukkig had Marc Almighty een mooi exemplaar staan waar hij vanaf wilde. Die staat nu dus bij mij thuis.

PCB's tot nu toe: een 48 in 1, Commando, Gunsmoke en er is op dit moment een pakketje met Bomb Jack onderweg.

Technische cab kennis heb ik niet, dus wat dat betreft ben ik geen aanwinst voor Nozomi :)
Alvast excuses dus ook voor eventuele tergende newb vragen.

Oh... mijn naam is Leo, 41 jaar jong.

Speciaal voor Ken: Ik kwam Nozomi tegen toen ik ooit iets anders Arcade gerelateerd Google-de.
Bigbadthomazzz
Active Level:
Active Level:
Posts: 230
Joined: Tue Dec 13, 2011 08:43

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Bigbadthomazzz » Fri Feb 24, 2012 19:58

...
Last edited by Bigbadthomazzz on Wed Dec 10, 2014 00:33, edited 1 time in total.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Fri Feb 24, 2012 22:46

Welkom Leo!

Cabkennis genoeg hier op het forum. Leuk te weten dat de Aero van almighty 'weer' in de community zit :-)
Shrimp

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Shrimp » Fri Feb 24, 2012 23:07

Welkom op het forum!
User avatar
Firehawk
Active Level:
Active Level:
Posts: 23
Joined: Sun Jan 15, 2012 20:39

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Firehawk » Fri Feb 24, 2012 23:46

Welkom.
User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by rklok » Fri Feb 24, 2012 23:48

Ik ben toen naar alternatieven gaan zoeken en raakte geinteresseerd in Candy cabs, ik heb wat met Ronnie Klok heen en weer gemaild maar het kwam er toch weer niet van.


Het heeft geen zin; Ik verander mijn naam maar officieel in Ronnie van der Klok... ;)

Welkom hier!....
Image
jiggymf

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by jiggymf » Sat Feb 25, 2012 10:50

Welkom!!
ckong

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by ckong » Sat Feb 25, 2012 14:13

Welkom Leo. 41 jaar jong, dan kun je nog een hele tijd van deze prachtige hobby genieten. Enjoy.
bombjack

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by bombjack » Sat Feb 25, 2012 21:45

Thanks mannen.

Haha, sorry... Ronnie van der Kolk :)

Maarruh, als je toch je naam laat veranderen... laat "van der" dan voor het gemak ook weg.

En mocht je nog een Aero City coin door hebben liggen... ik hou me aanbevolen!
almighty

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by almighty » Sat Feb 25, 2012 22:50

Is het nog maar een jaar geleden dat je mijn cab heb overgekocht?, na mijn idee is het al veeel langer geleden :wink:
Leuk dat je er veel plezier aan beleeft Leo 8)

Cheers
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Sun Feb 26, 2012 01:15

Welkom op het forum
elmasacretum
Active Level:
Active Level:
Posts: 92
Joined: Sun Feb 26, 2012 22:52

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by elmasacretum » Mon Feb 27, 2012 17:52

Hallo iedereen,

Mijn naam is Maarten-Jan en sinds m'n jonge jaren gefascineerd door de game-industrie.
Elke console heb ik wel in huis gehad, maar ben nu op een zeker punt in m'n leven gekomen dat er helaas weinig tijd voor gamen over schiet.
Ik heb er namelijk een klein gamertje bij :
Image

Er is echter 1 oude liefde die ik graag weer zou tegenkomen en dat is de liefde voor arcade cabinets.

M'n eerste kennismaking begon met Final Fight en Mortal Kombat 1 begin jaren '90.
Ze hebben een onuitwisbare indruk op me achtergelaten.

Arcade gamen staat voor mij voor korte, doch intense gamesessies. Precies wat ik nodig heb.


Sinds kort ben ik begonnen aan m'n eerste project, het renoveren van een Sega Naomi Universal Cabinet.


Tot op het forum! :wink:
Bigbadthomazzz
Active Level:
Active Level:
Posts: 230
Joined: Tue Dec 13, 2011 08:43

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Bigbadthomazzz » Mon Feb 27, 2012 18:24

...
Last edited by Bigbadthomazzz on Wed Dec 10, 2014 00:32, edited 1 time in total.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Mon Feb 27, 2012 18:34

Welkom op het forum.
Shrimp

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Shrimp » Mon Feb 27, 2012 18:56

Hartelijk welkom, geweldige foto trouwens! :wink:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Mon Feb 27, 2012 20:12

Welkom Maarten-Jan,

Je kunt je kinderen niet vroeg genoeg in aanraking laten komen met Tekken, zeg ik :-)
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Ratson » Mon Feb 27, 2012 20:50

Welkom aan bord MJ.
Zelfde initialen als de vriendin van Spiderman trouwens :D
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
jiggymf

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by jiggymf » Mon Feb 27, 2012 21:38

Welkom!!
Shrimp

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Shrimp » Mon Feb 27, 2012 23:32

Ratson wrote:Welkom aan bord MJ.
Zelfde initialen als de vriendin van Spiderman trouwens :D


Of een bepaalde softdrugs :wink:
User avatar
doc81
Active Level:
Active Level:
Posts: 249
Joined: Mon Feb 27, 2012 07:13
Location: Zuid-Holland, Den Haag

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by doc81 » Tue Feb 28, 2012 02:03

Hallo allemaal,

ik zal me maar meteen gelijk voorstellen, lijkt me wel netjes, heb net 2 topics gelijk geplaatst, maar goed, mijn naam is shanno, ben 30 jaar, bijna 31 en ik woon in den haag, getrouwd met de liefste vrouw op aarde, die met mij te kampen heeft hehehehe, ik ben ook gelovig, doe er ook wat mee, niet op het niveau van forceren, maar op het niveau positief beinvloeden zal ik het maar noemen in combinatie met toneel/drama stukjes uitvoeren in een groepje.
Voor de rest ben ik best wel een gevoels mens en help graag mensen waar geholpen kan worden, met mate natuurlijk. Voor de rest een sociaal persoon die iedereen in zijn waarde laat, tenzij er speciefieke vragen of directe vragen gesteld aan me worden, dan ga ik graag in een dialoog, geen monoloog, van elkaar leren is een goede zaak vindt ik dan.
Tja nu dat al uit de weg is, is hier de game gedeelte hehehhehe
mijn interesses liggen het meest bij vechtspellen, zoek nog een goede uitdager/daagster voor guilty gear hehehe, ik heb de standaard retro consoles in bezit en ook de next-gen consoles, niet alles helaas maar ja komt wel, genoeg te spelen.
Om even duidelijk beeld te krijgen van wat voor gamer ik ben, speel ik best wel vaak nu de nieuwe mortal kombat voor de 360 online en probeer alle achievements te krijgen, voor de rest switch ik af en toe naar retro en weer naar next-gen consoles, van Zelda windwaker en Luigi's mansion, naar Guitar hero world tour/warriors of rock naar double dragon 2 op de nintendo ds lite. Voor de rest ben ik een huge fan van Fist of the North Star (Hokuto No Ken) en heb zelf de originele Japanse spel laten importeren uit japan voor de ps2, volgens mij is het ook ge-emuleerd op atomiswave/naomi voor de pc.
Wat ik ook bijna vergeten was is dat ik speciaal de ps3 voor metal gear solid 4 heb gekocht en vervolgens deze ook echt uitgespeeld, ik ben een dan ook een mega huge fan van metal gear, snaaaaaaaaaaaakeeeeeeeee (metal gear gamers weten deze uitspraak wel :lol: )

Om even de metal gear gekte van mij op een rij te zetten, is dit dus mijn collectie:
-Gamecube - Metal Gear Solid: Twin Snakes (USA import)
-XBOX1 - Metal Gear Solid 2 - Sons of Liberty Subsistence
-PS2 - Metal Gear Solid 2 - Sons of Liberty Subsistence (Promo disc alleen)
-PS2 - Metal Gear Solid 3: Snake Eater (USA import)
-PS2 - Metal Gear Solid 3: Snake Eater Subsistence (USA import)
-PS3 - Metal Gear Solid 4 Guns of the Patriots

Nou voor de rest probeerde ik de final fantasy reeks uit te spelen, ben begonnen bij Final Fantasy 7 en deze ook uit gespeeld (denk aan Cloud Strife, Tifa en Barret) hehehe met deel 8 ben ik tot disc 3 van de 4 gekomen, deel 9 even gespeeld en bij deel X niet ver gekomen en daar bij heb ik het gehouden.
Voor de rest hou ik ook van de Resident Evil reeks, heb ook een hele collectie daarvan, moet ik ook nog uitspelen, maar voornamelijk speel ik vechtspellen.

Tekken 6 en Street Fighter 4 is daarom ook deel in de collectie van vechtspellen die ik speel. Af en toe probeer ik een race game te spelen zoals burn out of een voetbal spel zoals fifa of pro evo (ben meer een pro persoon, heb ooit 9-1 gewonen van iemand ehehehe) zodat er genoeg afwisseling is, maar retro is bij mij altijd welkom.

Nou dat was het zo een beetje over mij globaal, heb nog veel meer te vertellen maar ik zal de post niet overflowen met mn tekst.

De groeten, Blessings allemaal en game-se,


Shanno uit den haag !!!


PS: Shinkuuuuuu Hadoken, Come Here, Naruto Uzumaki barrage, Gun Flame, Burn Knuckle...... :mrgreen:
God Bless & Be Blessed.
When you first don't succeed, try and try again untill you do succeed!
Post Reply