Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Beatmaster-P » Sun Jan 01, 2012 12:06

He welkom!
OIIIIIIIO
mr.loo

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by mr.loo » Sun Jan 01, 2012 13:33

welkom 8)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Psykick » Sun Jan 01, 2012 14:49

Welkom man, veel plezier op het forum ;)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Sun Jan 01, 2012 14:54

Welkom!
User avatar
Firehawk
Active Level:
Active Level:
Posts: 23
Joined: Sun Jan 15, 2012 20:39

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Firehawk » Sun Jan 15, 2012 22:53

Hallo,

Ik ben dus Firehawk, een vriend van Speedfreak.
Ben vandaag ook op de beurs geweest in Deurne, was echt een leuke beurs.
Heb nog een paar Dreamcast spellen kunnen scoren, en nog wat liggen raggen op die arcade kast met Virtua Striker.

Voornamelijk bezig met de Sega Dreamcast en Neo Geo Aes.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Sp33dFr34k » Sun Jan 15, 2012 23:12

Welkom op Nozomi vriend :)
Bigbadthomazzz
Active Level:
Active Level:
Posts: 230
Joined: Tue Dec 13, 2011 08:43

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Bigbadthomazzz » Sun Jan 15, 2012 23:14

...
Last edited by Bigbadthomazzz on Wed Dec 10, 2014 00:35, edited 1 time in total.
jiggymf

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by jiggymf » Sun Jan 15, 2012 23:15

Welkom!!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Sun Jan 15, 2012 23:31

Welkom!

Sega en SNK NeoGeo; helemaal o.k. :-)
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by beau » Mon Jan 16, 2012 06:25

Welkom!
:D
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Mon Jan 16, 2012 10:00

Welkom heren
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Beatmaster-P » Mon Jan 16, 2012 10:44

Top, welkom!
OIIIIIIIO
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Psykick » Mon Jan 16, 2012 10:58

Welkom man!
Trebernie

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Trebernie » Mon Jan 16, 2012 22:05

Hoi iedereen,
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Bert, 39 jaar oud en heel mijn tienertijd achter de arcade-videogames gehangen. Nadat ik ben gaan studeren heb ik een tijdje lang intensief boards gespaard, maar zoals dat gaat komen er op een bepaald moment andere ‘interesses’ langs. Inmiddels ben ik er weer vol in. Ik had nog een paar oude PCB’s en heb inmiddels de verzameling weer op pijl gebracht, via een uitstekende Koreaan, die me eindelijk de Bubble Memorie en Bubble Symphonie kon bezorgen voor een zeer nette prijs. (PS: Ik zoek nog een rainbow island, als iemand die heeft ;-)
Om ze af te spelen heb ik natuurlijk een supergun, maar het laatste half jaar ook een eigen mini kabinet gebouwd, compleet met muntproever ed. Daarnaast heb ik uit de begintijd ook nog een PC-engine overgehouden (PC Engine Shuttle) met zo’n, 15 spelletjes ook deze is operationeel.
Na lang zoeken vond ik dit forum op het internet en voor zover ik nu kan zien is het super.

Groeten
Bert
jiggymf

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by jiggymf » Mon Jan 16, 2012 22:07

Welkom, Bert!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Cageman » Mon Jan 16, 2012 22:27

Welkom!!
Bigbadthomazzz
Active Level:
Active Level:
Posts: 230
Joined: Tue Dec 13, 2011 08:43

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Bigbadthomazzz » Mon Jan 16, 2012 22:41

...
Last edited by Bigbadthomazzz on Wed Dec 10, 2014 00:35, edited 1 time in total.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Mon Jan 16, 2012 23:19

Welkom op het forum. Ben wel benieuwd naar je cab.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Psykick » Tue Jan 17, 2012 00:06

Van harte welkom Bert, je gaat het hier leuk vinden hehe ;)
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Aleste » Tue Jan 17, 2012 08:47

Welkom op het forum! :D
User avatar
Umdlye
Active Level:
Active Level:
Posts: 234
Joined: Tue Jun 07, 2011 15:48

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Umdlye » Tue Jan 17, 2012 11:58

welkom!
User avatar
Arcadegek
Active Level:
Active Level:
Posts: 50
Joined: Thu Apr 03, 2008 12:30
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Arcadegek » Tue Jan 17, 2012 13:57

Hi Allemaal!

Ik ben al ingeschreven vanaf 2008! Alleen zat ik net te kijken in deze topic maar zag ik dat ik mij nooit heb voorgesteld. Shame on me! :oops:

Nu kan een ieder zien dat ik nog niet erg actief ben geweest dus ik vermoed dat ik destijds alleen heb zitten lezen op dit mooie forum maar verder door mijn toenmalige activiteiten (Pacman, Galaga cabs) op dit gebied niet erg actief ben geworden. Inmiddels al veel hoekjes van de diverse arcade scenes gezien en nog beter inmiddels helemaal toe aan de Japanse cabs. Zeker na afgelopen weekend!! Wat een mooi spul allemaal!

Daarom alsnog even voorstellen, ik ben een 47jarige Arcade liefhebber zoals mijn forumnaam al een beetje prijs geeft DUh!, Beroepsmatig heb ik tot 2007 een tweetal It bedrijven gehad. Begonnen met video gamen toen de homeconsoles slechts uit 'pong' achtige varianten bestond. En verder (zie het filmpje van afgelopen weekend in Eindhovens Dagblad, die oude man ben ik). Ik gaf mijn zakgeld destijds uit in de snackbar om van mijn 10 gulden voor 9,25 Gld mij te vermaken op Woodies. Pacman, Galaga, Galaxian, Qix, Qbert, Gyruss, Donkey kong etc etc. dat was mijn begin en je ziet na ruim 30 jaar nog altijd een fan!

Thuis heb ik later de Atari2800 gehad, de Colleco Vision en de Vectrex! daarna zijn er jaren voorbij gegaan waarin de consoles mij pas weer vonden bij de PS2. Xbox en later de Xbox360. Ondertussen heb ik best veel van de tussenliggende consoles reeds aan mijn verzameling toegevoegd en ben ik aardig opweg met al hetgeen ik gemist heb. Ik ben zelfs redelijk fanatiek op de PS3 met veel teveel buttons in mijn beleving woahhhahaha
Laatst uitgespeelde spel Uncharted2. En dol op racegames en platformers, Erg in mijn sas met Rayman Origins.
Op cab nivo speel ik graag Rtype achtige shooters, platformers zoals MetalSlug etc. En begin ik steeds meer zin te krijgen in Marvel vs Capcom achtige fighters.

Ondertussen ook heel veel met flipperkasten gedaan, maar heel eerlijk kom ik steeds meer tot de conclusie, dat ik meer heb met video gamen dan met Pinball! Mijn eerste dedicated cab was een Ultimate MK3. En ondanks dat dit niet iets was uit mijn generatie, mijn vrouw en ik elkaar regelmatig een pak slaag gaven op die kast! (En nee hij stond niet op de slaapkamer) ;) Alhoewel mijn dochter is nu 5 1/2 dus wellicht heeft dat toch ergens invloed gehad :P

Verder ben ik een aantal jaren geleden serieus actief geweest met het onderzoeken of er behoefte en ruimte zou zijn voor een "ArcadeMuseum" in Nederland? De gemeente Rotterdam was erg positief en hebben het voornemen gehad het Imax theater hiervoor ter beschikking te stellen. Of zelfs een dedicated building!

Daardoor voorzichtig bezig geweest om andere partijen erbij te betrekken, echter zodra je een idee hebt en hierin actie onderneemt (en andere erbij betrekt), voelen sommige mensen zich direct gepasserd en kweek je jammer genoeg broodnijd/argwaan. Komt men direct met contracten en een deligatie beschermheren?? Hey jongens het is passie en uit hobby ontstaan en moet vooral leuk blijven toch?! Georganiseerd? direct akkoord maar niet direct juridische zaken o.i.d. bij een vrijwillig project betrekken. Het samen doen en vertrouwen opbouwen is IMO het keyword!

Tevens het vrijwillige ellement in een dergelijke opzet maakt dat er bij een aantal mensen dubbele agenda's ontstaan en sommige dollartekens gaan zien, of juist bang zijn met elkaar de handen inneen te slaan.
Erg jammer maar zo gaan zulke zaken blijkbaar. En daardoor is het lastig iets groots op de kaart te zetten! Voor mij was het een passionele uitdaging, niet meer dan dat!! Wat daar vervolgens uit voort vloeit zie je dan achteraf wel maar de basis was iig 200% oprecht!

Het is nog altijd iets wat met enige regelmaat mijn grijze massa prikkelt omdat ik zelf sterk overtuigd ben van de opzet, behoefte en succes wat het zou kunnen hebben. Echter moet hier een compleet vrijwillige organisatie voor worden opgezet met een duidelijke hirarchie en structuur. Allemaal erg lastig want iets dergelijks is alleen goed op te zetten wanneer je het heel GROOT aanpakt. Ik kan hier uren over uitweiden maar dat was eigenlijk niet de opzet van deze introductie, ik wilde alleen aangeven hoezeer ik verbonden ben met de materie! :)

Als laatste wil ik toevoegen dat mijn 2e gameroom (in aanbouw) vol komt te staan met japanse cabs, op forum gebied ben over het algemeen doorgaans meer iemand die het forum leest dan dat ik regelmatig op alle topics reacties geef. Maar geloof mij, dat maakt me niet minder betrokken bij de materie! Erg leuk forum! En daar waar ik iets kan toevoegen/helpen ben ik graag van dienst! Dus ik hoop dat ik zo links en rechts op mijn manier wat kan bijdragen aan het forum en verder veel leuke en nieuwe mensen in de scene leer kennen.

Dit is wel even waar ik het voor nu bij wil laten! Ik hoop dat ik ondanks mijn leeftijd, ik hier ergens een plekje tussen jullie in mag innemen, (Arcade) Gamen is en blijft voor mij een passie en houd me jong! :)
Last edited by Arcadegek on Tue Jan 17, 2012 16:01, edited 1 time in total.
jiggymf

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by jiggymf » Tue Jan 17, 2012 14:01

Zo dat noem ik pas een introductie! Welkom :)

Een deel van je verhaal vond ik met name interessant. Daar komen we op korte termijn denk ik nog wel op terug. :)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by ElPancho » Tue Jan 17, 2012 14:14

Welkom oudere jongere, goeie introductie ook!
Team 15 kHz
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Sp33dFr34k » Tue Jan 17, 2012 15:03

Welkom arcadegek, zat net inderdaad al te kijken in dat verpakkingstopic naar je registratiedatum en aantal posts, voor je het weet staat hier een (mega)post, goed bezig! :)
Post Reply