[Live from Hong Kong] Thuis zitten is wel fijn...soms

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Mildoe
Active Level:
Active Level:

[Live from Hong Kong] Thuis zitten is wel fijn...soms

Post by Mildoe » Mon Mar 06, 2006 17:23

Nu ik hier een weekje in Hong Kong zit en niet de mogelijkheid heb om Nozomi te updaten met artikelen, zal ik wat stukjes schrijven over de cultuur hier en alle andere dingen.

Nederlanders. Ze zitten 's avonds meestal thuis voor de buis. Ze kijken de dagelijkse soaps, spelprogramma's, series of kijken een dvd'tje thuis. Thuis. Het is een begrip waar de Nederlanders zitten wanneer ze klaar zijn met werken.

Hier in Hong Kong is dat wel een stuk anders. Het nachtleven is hier bruisend. De winkels zijn tot laat open. Je kunt hier eten op elk tijdstip van de dag. Waarom zitten ze bijna nooit thuis? Is het thuis dan zo saai?

Het is niet zo dat het thuis saai is. Het is er klein. En met klein, dan bedoel ik ook echt klein. De meeste mensen hier wonen in flats. En dan is het niet zo ruim. Hong Kong staat bekend als een van de dichtsbevolkste landen ter wereld. In een paar flats wonen net zoveel mensen als in een klein dorp in Nederland.

Als je erover nadenkt, dan is dat echt bizar. Al die mensen worden gehuisvest in een kleine ruimte ergens op de zoveelste verdieping. Erg knus is het niet. Vandaar dat je hier op elk tijdstip van de dag mensen op straat zult vinden.

Volgende keer zal ik andere aspecten van Hong Kong en de mensen bespreken. Voor nu...ik ga lekker het nachtleven in.

Mildoe
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Mar 06, 2006 17:41

Tof man Hong Kong... Ik ben benieuwd hoe het nachtleven er dan uitziet ;)

Op dit moment stel ik me alleen van die foute hoerekasten voor :)

Ben iig benieuwd naar je impressies en eventuele game shopping verhalen
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Tue Mar 07, 2006 14:20

Sweet, Hong Kong is echt tof. Ik heb er veel family wonen, maar de laaste keer dat ik er was, was alweer zo's 7 jaar geleden. Het is denk ik vooral mooi om het traditionele en de hypermoderne cultuur te zien, lijkt daarin wel een beetje op Japan denk ik.

plus dat je in Hong Kong enorm goed kan shoppen, vooral kleding (immitatie). Waar In Hong Kong zit je btw?
Keep on Dreaming
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Tue Mar 07, 2006 14:56

Ik zit in Sheung Shui. Dat is net buiten Hong Kong. Ongeveer 30 a 40 minuten met de trein. Je kunt hier inderdaad veel imitatiekleding kopen, maar van mij hoeft het eigenlijk niet. Als het zit, dan is het wel ok voor mij.

Zal van de week eens wat leuks schrijven over gameshoppen hier. Waarschijnlijk komt er eerst een artikel op gamez.nl komen over gaming hier. Kheb al een paar leuke dingen om over te schrijven....

Hier even wat eerste pics.

Image
Image
Image
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Post Reply