Citytrip Tokyo

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Mon Apr 08, 2013 15:09

Mijn broer en ik willen een 10 daagse citytrip maken door Tokyo en evt Osako oid.
Nu las ik al het een en ander hier op de site. Maar die topics zijn allemaal 2 tot 4 jaar oud.

We willen dit najaar of voorjaar 2014 die kant op.
We gaan voor de hi-tech shops, gamecenters, cultuur, eten en history (alles dus).
geen koffers, gewoon grote rugtas en gaan.


Maar waar moet je op letten,
waar kun je goedkoop slapen?
Waar kun je goed (traditioneel) japans eten. zonder 2 dagen op de pot te zitten zoals een andere vakantie van me
waar staan de mooiste gamecenters (o.a taito game station en Club Sega),
en wat moeten we volgens jullie zeker bezoeken? vetste gameshop?

Hotels hier of daar boeken? en via waar is het voordelig als je het vanuit Nederland doet?

Hebben jullie nog andere tips voor ons.

We zijn ons flink aan het inlezen, maar gezien er een paar nozomi members Japan 1 of meer keer hebben bezocht, ben ik erg benieuwd naar jullie input.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Wed Apr 10, 2013 08:54

Datum is bekent, tickets worden bestelt. mochten jullie info hebben over waar de betere gamecenters/winkels staan in Tokyo, dan hoor ik dan graag. in alle boeken staan alle tempels ed wel, maar arcade helemaal niets te vinden.
Als jullie wat adressen kunnen geven graag. of ff een kruis op een kaart erbij graag.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Citytrip Tokyo

Post by ElPancho » Wed Apr 10, 2013 09:23

Super Potato zou ik helegaar leegkopen :)

http://www.guardian.co.uk/travel/2012/f ... hops-tokyo
Team 15 kHz
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Wed Apr 10, 2013 10:22

THX, dit soort info zoek ik dus
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Citytrip Tokyo

Post by ZeMMiK » Wed Apr 10, 2013 11:04

De beste man om te benaderen is natuurlijk Ken die heeft er jaren gewoond.
Hij heeft mij toen dit hotel aangeraden en hier kun je prima vertoeven voor weinig
http://www.juyoh.co.jp/index.html Je moet wel rekening houden dat het
openbaar vervoer rond 22:30 al minder begint te worden en na 23:00 bijna niet meer.
Wil je een keer gaan stappen dan kun je het beste doorgaan tot 05:00 want na die tijd
komt het weer op gang. Taxi neem je niet want je taxichauffeur weet het echt niet te vinden
en is te duur.

Deze MOET je meenemen!! Dit is je survivalmap en in kleur printen. In Japan krijg je
deze alleen met met Japansenamen!! http://www.jreast.co.jp/e/info/map_a4ol.pdf
Ik telde altijd het aantal haltes en op die manier kwam ik er toch.
Het meeste zul je verkeren op de YAMAMOTOLINE die groene in het midden en daar kun je bijna
elke halte wel uitstappen..elke buurt heeft zijn eigen sfeer.

Akihabara is natuurlijk de halte met al de arcades en tech winkels. Shibuya de jongere buurt.
yoyogipark voor cosplay op zondag en ook op Harajuku.
(allemaal haltes op die yamatoline).
Verder heeft Ken mij nog een keer naar een winkelcentrum gestuurd.....een heel winkelcentrum
met alleen maar figurines...aanrader maar ik weet de lijn en halte niet meer.

Veel restaurants hebben gewoon foto´s en Japan is een land met goede hygienestandaarden.
Je zal niet zo snel aan de schijt raken. Mij niet gebeurd in ieder geval.

Lees ook even ergens wat gedragregels..fooi geven bijv kennen ze daar niet.
en zorg dat er een weekend in zit!..Tokyo is een heel andere stad in het weekend.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Ken » Wed Apr 10, 2013 12:57

ZeMMiK wrote:Verder heeft Ken mij nog een keer naar een winkelcentrum gestuurd.....een heel winkelcentrum
met alleen maar figurines...aanrader maar ik weet de lijn en halte niet meer.

Dat was Nakano. Ik wil je heel graag helpen, alleen laten we dan even een keer rustig met een biertje zitten in Zoetermeer en een mooi plan maken. Wanneer ga je precies? 10 dagen is niet veel....

Beste hotel in Tokyo qua bereikbaarheid/prijs: http://www.sakura-hotel-hatagaya.com/
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Citytrip Tokyo

Post by ZeMMiK » Wed Apr 10, 2013 13:46

Ken wrote:
ZeMMiK wrote:Verder heeft Ken mij nog een keer naar een winkelcentrum gestuurd.....een heel winkelcentrum
met alleen maar figurines...aanrader maar ik weet de lijn en halte niet meer.

Dat was Nakano. Ik wil je heel graag helpen, alleen laten we dan even een keer rustig met een biertje zitten in Zoetermeer en een mooi plan maken. Wanneer ga je precies? 10 dagen is niet veel....

Beste hotel in Tokyo qua bereikbaarheid/prijs: http://www.sakura-hotel-hatagaya.com/


He Ken, ze willen naar Japan..laat ze lekker liggen op zo´n plat matrasje op de grond :twisted:
Je wilt naar Japan of niet :twisted:
Al vond ik het prima te doen zo´n matje op de grond...zeker voor het geld...
Nakano heeft mij een halve dag gekost jeetje wat kun je daar veel zien qua figurines.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Wed Apr 10, 2013 13:59

THX, maarre ik slaap graag in een bed. 10 dagen is kort, dus moet niet daar gebroken rondwaggellen, maar bedankt Keren helemaal top.

p.s. tickets zijn gekocht.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Sphere » Wed Apr 10, 2013 14:06

Ze hebben bij Juyoh ook Twin Western beds ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Ken » Wed Apr 10, 2013 14:11

Da Dude wrote:THX, maarre ik slaap graag in een bed. 10 dagen is kort, dus moet niet daar gebroken rondwaggellen, maar bedankt Keren helemaal top.

p.s. tickets zijn gekocht.

Wat is je vertrekdatum?
User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by rklok » Wed Apr 10, 2013 17:50

Image
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Thu Apr 11, 2013 12:22

We willen de hotels wel in de wijk waar de meeste tijd verblijven.

Ken, spreek je zaterdag
User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by rklok » Thu Apr 11, 2013 12:57

Da Dude wrote:We willen de hotels wel in de wijk waar de meeste tijd verblijven.

Ken, spreek je zaterdag


Meerdere Hotels ? Ik zeg 1 hotel boeken en dan alles met de subway doen binnen Tokyo
Goedkoopste is Kaartje kopen op Narita airport naar Ueno (incl 3 dagen subway) , dan heb je de 1e 3 dagen vrijreizen met de subway
Met de JR railpass mag je inderdaad op alle JR lines , maar binnen Tokyo vind ik de subway handiger
De JR railpas is wel handig en voordeliger als je Tokyo uitgaat bv naar Osaka..
Image
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Citytrip Tokyo

Post by ZeMMiK » Thu Apr 11, 2013 13:07

Da Dude wrote:We willen de hotels wel in de wijk waar de meeste tijd verblijven.

Ken, spreek je zaterdag


hotel van Ken is het dichtste bij alles...je zult 15% van je tijd in openbaar vervoer doorbrengen
als je wat wilt zien...Elke wijk heeft weer een andere sfeer...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Ken » Thu Apr 11, 2013 16:40

User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Thu Apr 11, 2013 19:17

:D :D Thanks voor all info, wordt heel erg gewaardeerd. :D :D

Maar als er nog wat binnenschiet graag. ps goeie citykaard met alle gamecenters zou heeeeeeel prettig zijn.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Citytrip Tokyo

Post by Cageman » Thu Apr 11, 2013 21:18

Met een beetje zoeken kom je al heel ver. Deze is wel aardig. Gespitst op fighters, maar de meeste bekende arcades (voor zover ik dat weet natuurlijk. Ben er nooit geweest) lijken hier wel in te staan.

http://www.mmcafe.com/arcadeguide/
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Citytrip Tokyo

Post by ruderudie » Fri Apr 12, 2013 07:47

Destijds heb ik in elk geval in Akihabara alle gameshops gevonden op een map die ik op i-net had gevonden, maar destijds ook al wel verouderd was. Ken weet wel welke map ik bedoel denk ik. Het is daarnaast moeilijk om echt de winkeltjes te vinden waar je tegen een zacht prijsje games kunt kopen, voorbereiden is echt een must! Ik vond de prijzen zowieso buiten Akihabara en zeker in Osaka scherper, maar je moet ook maar net iets tegenkomen. Maar Akihabara is ook top hoor, zo heb ik bij een winkeltje dat geloof ik 'Games Family' heet en op de 3e verdieping van een pand zit in de buurt van G-front (je vindt het nooit als je geen map hebt) wel veel mooie games kunnen kopen tegen goede prijzen. Zal eens proberen die map te zoeken op mijn schijf.

Tering als ik er aan terugdenk wil ik toch ook snel weer eens die kant op! Sla ook zeker niet Kyoto over trouwens: als je qua tijd een keuze moet maken tussen Kyoto en Osaka, lekker doortreinen naar Kyoto. Osaka is niet veel hoor, en Kyoto heeft zo ongeveer de meeste cultuur en historie van elke stad waar je ooit zult komen. Plus een paar coole arcades natuurlijk :).

Eten kun je overal prima, ziek wordt je echt nooit. Heel cheap: Je kunt bij elke 7/11 kant en klaar maaltijden kopen die je daar in de magnetron kunt zetten en ook kunt opeten, of je koopt een sushi-pakket. Dan heb je nog een hoop eettentjes in de trant van McDonalds maar dan met Japans voedsel. Je hebt ook tentjes waar je een automaat binnen hebt staan, daar gooi je geld in, je selecteert het eten dat je wilt, krijgt een bonnetje en dat geef je aan de kok. Dan heb je de Izakaya, soort eetcafe concept maar redelijk moeilijk om precies te kiezen wat je wilt. Ten slotte heb je de dure restaurants, die leveren echt top-voedsel af. Zo at ik een keer een extreem malse biefstuk, dus ik vroeg de dame na het eten wat het precies voor vlees was: Cow tong sir. Nou als je dat al lekker kunt maken, ben je echt goed. Persoonlijk vond ik dat wat je ook aanwijst op de kaart, het smaakt altijd goed. Restaurants zijn overigens wel prijzig.

Hotels of guesthouses boeken gewoon via booking.com of hostelworld oid. zelf sliep ik in Tokio in Aizuya Inn, maar geloof niet dat ze daar bedden hebben. Je moet even kijken of je in een hotel of guesthouse wilt zitten. Guesthouse ontmoet je nog eens mensen vanwege de gemeenschappelijke ruimtes, hotels niet. Plus guesthouse is vaak wel veel sfeervoller. Als je genoeg geld hebt moet je in een goede Ryokan verblijven. En slapen op een goede mat is minstens zo relaxt als een bed hoor, ik ben rugpatientje maar nergens last van gehad. Aizuya inn is dus een van de goedkoopste guesthouses in Tokio waar je een traditionele kamer krijgt. Ligt wel in een volgens Japanners schrale buurt, maar goed ik vond het wel sfeer hebben. Ligt echt direct naast asakusa, dat is ook een leuke buurt. Probeer vooral de karaoke daar uit, zitten ook een aantal goede clubs/bars met lekker fout publiek.

Zo nu maar weer eens aan het werk... :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Ken » Fri Apr 12, 2013 08:49

ruderudie wrote:..zo heb ik bij een winkeltje dat geloof ik 'Games Family' heet

Je bedoelt 'Friends' (aka Furenzu)
https://www.youtube.com/watch?v=e0X5YHLcx-g

Super Potato e.d. is leuk om rond te lopen, maar je gaat er niets kopen (in Osaka is Super Potato een stuk schappelijker). Akihabara doe je voor de beleving, Den Den Town in Osaka voor het kopen, Book Off en Hard Off voor de schijtprijzen (maar die ga je niet tegenkomen als je 10 dagen de tijd hebt).
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Fri Apr 12, 2013 09:27

Met een beetje zoeken kom je al heel ver.


Tuurlijk paar avonden internetten en je hebt het ook, maar gezien we dezelfde hobby delen hier, hecht ik meer waarde aan jullie persoonlijke ervaringen dan wat internet me bied.

Het duurt nog een half jaar voordat ik die kan op ga, ik heb nog tijd zat om te plannen.
We hebben alleen nog maar de tickets :mrgreen:

Maar als ik deze 2 topics zie; can't wait................
viewtopic.php?f=11&t=4401&hilit=tokyo
viewtopic.php?f=11&t=4203&hilit=tokyo
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Citytrip Tokyo

Post by ZeMMiK » Fri Apr 12, 2013 16:09

Ik kan ook bevestigen dat op de grond slapen mijn rug niet heeft belast.
De kamer was heel klein maar ja je slaapt er alleen maar en het dwingt iedereen
in het hotel om avonds in de lobby te zitten. We zijn heel veel gezellige mensen
tegengekomen en hebben veel tips uitgewisseld.

Vlak bij de metro haltes van Shinjuku vind je nog wat stores en arcades.
Zelf heb ik het meeste gehaald bij Softmap.
mawa
Active Level:
Active Level:
Posts: 24
Joined: Fri Aug 12, 2011 18:04

Re: Citytrip Tokyo

Post by mawa » Fri Apr 12, 2013 16:32



helemaal mee eens
ben 3 keer in japan geweest en heb ook 3 keer hier verbleven in ueno
lekker centraal in tokyo en alles zeer makkelijk bereikbaar
bijvoorbeeld akihbra 3 haltes verder met metro
Ameyoko winkel straat op loop afstand ( hier zit ook een taito arcade )
asakusa Sensoji Temple op loop afstand
Sky Tree ( 2 a 3 haltes met metro )

metro reais van narita airport naar ueno station kost 1000 Yen daarna 5 a 10 min lopen naar hotel of met de metro in 2 minuten

mijn mening is dat je in akihabra alles wel makkelijk vind ook zonder kaart
Met eten nooit geen problemen gehad ( rklok hoe heet dat sushi restaurant ook al weer ? )

even nog een tip over geld pinnen als je pint met een meastro pinpas kan je alleen maar pinnen bij de japanse postbank ( te herken aan een T met een streep je erboven ) en 30.000 yen was voor mij het maximaale wat ik per dag kon pinnen ( ik heb zelf abn-amro ) dit was vorig jaar augustus.
met credit card is het allemaal geen probleem
User avatar
Marcooled_79
Active Level:
Active Level:
Posts: 67
Joined: Sat Dec 29, 2012 09:50

Re: Citytrip Tokyo

Post by Marcooled_79 » Fri Apr 12, 2013 21:35

Naar Japan gaan vond ik echt retetof, ik wil sowieso binnen een paar jaar weer. Maar goed, mijn 2 cents :D :

Heb zelf in Tokyo in een hotel in De wijk Minato geslapen, is vlakbij Roppongi. Qua shops lekker door Akihabara slenteren, maar goedkoop is anders. Naast Super Potato kun je ook helemaal los aan bij G-Front (heb daar wat mvs titels gescoord)

Ik had vooraf een avond cursus Japans gevold in Utrecht, maar ik heb het bijna niet nodig gehad. Met een paar woordjes en wat handgebaren kom je ver en de Japanners zijn echt superbehulpzaam. Wel heb ik twee keer gebruik gemaakt van de Tap & Say-app op mn iPhone, en de Lonely Planet was ook handig.

O ja, wat pinnen betreft: ik kon ook tot 30000 yen pinnen in 7-11 filialen (zitten echt overal) en dit was afgelopen oktober, dus misschien iets recents? Wel even checken of je je pinpas (mijne is zo'n maestro/cirrus kaart) ook buiten de EU kunt gebruiken want sommige banken zetten dat ineens 'dicht'.

Tokyo was top, maar Kyoto had wel een heel bijzondere sfeer - zeker bezoeken als er bent.

Nog een andere tip: ik heb in Japan gebruik gemaakt van een bagage bezorg dienst, erg makkelijk. Volgens mij heten ze Yamato Takuhaibin of zoiets, je herkent ze aan een logo met een zwarte kat die een zwarte kitten beet heeft in haar nek. Veel Cricle K's en 7-11's hebben dat logo ook, en dan kun je daar ook je bagage droppen en ophalen. Supervriendelie hulp, en is niet 1 keer mis gegaan.

http://www.kuronekoyamato.co.jp/english/

Hopelijk heb je hier iets aan, in ieder geval alvast veel plezier!!!
Image

Currently playing: Sexy Parodius (PCB), Herzog Zwei (MD), Micra door de APK krijgen
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Fri May 31, 2013 00:05

Zo alle hotels zijn geboekt. Zal morgen de planning posten
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Citytrip Tokyo

Post by Da Dude » Fri May 31, 2013 08:01

Dit wordt de planning voor mijn vakantie Japan.

dag 1 donderdag: reis
Dag 2 vrijdag : Tokyo (Hotel ligt 250 meter van Akihabara)
Dag 3 zaterdag: Tokyo
Dag 4 zondag: Tokyo
Dag 5 maandag: Tokyo en op en neer naar Kiso Valley
Dag 6 dinsdag: Hakone ( mt. Fuji)
Dag 7 woensdag: Kyoto
Dag 8 donderdag: Kyoto
Dag 9 vrijdag: Tokyo (Capsule hotel)
Dag 10 zaterdag: Tokyo
Dag 11 zondag: terug naar Amsterdam
Post Reply