Ik sta op het punt een reis te gaan boeken maar wil wat meer zien van Japan dan alleen tokyo.
Nagano en Kyoto lijken me bijv ook hele mooie steden om even te verblijven.
Graag wat reactie van je MOET zien in Japan als je er toch bent.
tnx alvast.
Wat moet je gezien hebben in Japan?
Wat moet je gezien hebben in Japan?
2d fighting rules
Nagano zou ik niet naartoe gaan, ligt nogal ver van de route die je beter kunt neme, namelijk die van Tokyo naar het Kansai gebied waar Kyoto, Osaka en Nara betere opties zijn.
Ik heb meerdere malen een strijdplan gemaakt voor bezoek die twee of drie weken in Japan verbleef. Ik zou zeker Tokyo als thuisbasis kiezen en daarvanuit 3 dagtripjes maken net buiten Tokyo naar Kamakura, Nikko en Yokohama. Daarnaast zou ik een dag Osaka, een dag Kyoto en wellicht een dag Nara doen. Een dag is voor Osaka en Kyoto genoeg. Misschien zou je in Kyoto 2 dagen kunnen blijven, maar het is nogal veel van hetzelfde. In Osaka is natuurlijk Osaka Castle en Den Den Town een must, in Kyoto de golden tempel en de grindtuin.
In Tokyo zelf kun je makkelijk twee weken verblijven.
Ik zou uitzoeken of er een wedstrijd is van de Tokyo Giants in Tokyo Dome, dat is erg leuk om te zien als je ook maar enigszins geinteresseert bent in honkbal.
Andere buurten die zonder twijfel de moeite waard zijn (allen op Yamanote line):
Shibuya
Shinjuku
Harajuku (jongerengebied en tempel/tuin)
Shimbashi (3000 bars en restaurants)
Yurakuchou (Ginza)
Tokyo (paleis)
Ueno (zoo/ markt)
Akihabara
Asakusa (Ginza subway line vanaf Ueno)
Vanuit Shimbashi kun je met de Yurikamome line naar Odaiba (pics staan op me site, bizar reuzenrad, arcade o.a.)
Dat was het wel even voor nu, laat maar weten als je wat specifiekere info hebt over je reis.
Ik heb meerdere malen een strijdplan gemaakt voor bezoek die twee of drie weken in Japan verbleef. Ik zou zeker Tokyo als thuisbasis kiezen en daarvanuit 3 dagtripjes maken net buiten Tokyo naar Kamakura, Nikko en Yokohama. Daarnaast zou ik een dag Osaka, een dag Kyoto en wellicht een dag Nara doen. Een dag is voor Osaka en Kyoto genoeg. Misschien zou je in Kyoto 2 dagen kunnen blijven, maar het is nogal veel van hetzelfde. In Osaka is natuurlijk Osaka Castle en Den Den Town een must, in Kyoto de golden tempel en de grindtuin.
In Tokyo zelf kun je makkelijk twee weken verblijven.
Ik zou uitzoeken of er een wedstrijd is van de Tokyo Giants in Tokyo Dome, dat is erg leuk om te zien als je ook maar enigszins geinteresseert bent in honkbal.
Andere buurten die zonder twijfel de moeite waard zijn (allen op Yamanote line):
Shibuya
Shinjuku
Harajuku (jongerengebied en tempel/tuin)
Shimbashi (3000 bars en restaurants)
Yurakuchou (Ginza)
Tokyo (paleis)
Ueno (zoo/ markt)
Akihabara
Asakusa (Ginza subway line vanaf Ueno)
Vanuit Shimbashi kun je met de Yurikamome line naar Odaiba (pics staan op me site, bizar reuzenrad, arcade o.a.)
Dat was het wel even voor nu, laat maar weten als je wat specifiekere info hebt over je reis.