De verhoudingen tussen de man en de vrouw in Japan.

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Kyrill

De verhoudingen tussen de man en de vrouw in Japan.

Post by Kyrill » Sun Sep 25, 2005 23:18

Ik ben geen Japan expert. Ik vroeg me af hoe de onderlingen verhouding tussen mannen en vrouwen is in Japan. En hoe die is tussen mannen en vrouwen die getrouwd zijn of een relatie hebben/samen wonen etc. Zodat ik het kan vergelijken met hoe het in het ''Westen'' is en daar over praten met jullie.
Ik heb wel is wat gehoord hier over ja maar niet veel.
Dat was dan dat Japanse mannen echt heel erg hard werken en dat de vrouw de basis is of klopt dit beeld niet?
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Post by ZeMMiK » Mon Sep 26, 2005 12:22

Ik ben er maar een paar dagen geweest, maar het viel mij op dat in het weekend vooral de vader zich met de kinderen bezig hield. Ik heb het gevoel dat de nieuwe generatie wat meer qualitytime met zijn gezin doorbrengt.
Nippon

Post by Nippon » Mon Sep 26, 2005 19:45

Vroeger was het vaak het geval dat de man de kost verdiend en de vrouw de kinderen opvoed. De man was soms wel de hele dag aan het werken om daarna vervolgens samen met zijn collega's een drankje te drinken in de kroeg. De vrouw had dus de taak om het huishouden te doen en veel tijd met de kinderen door te brengen. De man bracht echter meer tijd door met zijn collega's dan met zijn eigen vrouw, laat staan zijn kinderen.

Er vinden zich de laatste jaren hervormingen plaats in Japan, waardoor veel Japanse vrouwen besluiten niet te gaan samenwonen of te gaan trouwen maar een goede carriere willen opbouwen inplaats van voor kinderen te zorgen. Ook is het echtscheidingspercentage tussen partners drastisch omhoog gegaan.

Maargoed dit is hoe het even in het kort kan worden samengevat. Er komt veel meer bij kijken en is in iedere plaats weer anders.
Post Reply