Guys,
Vandaag heb ik een nieuwe telefoon gekocht die afgewerkt is met volgens mij geborsteld aluminium. Nu zit daar wat gebruikers schade aan en hier en daar een iets dieper krasje. Heeft iemand een idee hoe je die het beste kan behandelen om de krassen wat minder zichtbaar te krijgen? Zou tandpasta in dit geval misschien ook werken?
Groet,
Pieter
Krasje verwijderen
Re: Krasje verwijderen
Vroegah had ik een handeltje in coolermaster computer kasten door RMA kasten op te knappen en door te verkopen. Vaak was het nodig om krassen te verwijderen uit brushed aluminium plaatwerk en wat ik merkte is dat je moet voorkomen om met schoonmaak middel oid te werken. Aluminium oxideert en zelfs al zou je een krasje kunnen wegpoetsen met een middeltje, dan krijg je alsnog een vlek vanwege de oxidatie.
Mijn advies zou zijn om het met de grove kant van een ongebruikte afwas-spons voorzichtig op te schuren. Niet snel en zacht schuren maar traag en redelijk krachtig schuren.
Hope it helps.
Mijn advies zou zijn om het met de grove kant van een ongebruikte afwas-spons voorzichtig op te schuren. Niet snel en zacht schuren maar traag en redelijk krachtig schuren.
Hope it helps.
Last edited by Jinxz on Sun Dec 30, 2012 01:05, edited 1 time in total.
Re: Krasje verwijderen
Dank je Jinxz, het valt te proberen. Als ik daarmee de kras wat kan afvlakken dan is dat al mooi meegenomen.