Paypal is zo slecht nog niet

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Paypal is zo slecht nog niet

Post by Cageman » Wed Nov 28, 2012 23:49

Zal er niet een té lang verhaal van maken, maar ik ging een week of 4 geleden de mist in met een seller op EBay die me een item aanbood dat niet was verkocht. In plaats van het object via EBay aan me aan te bieden stuurde hij me een PayPal factuur voor het item. Ik betaalde de factuur, kreeg een USPS tracking nummer, maar dat bleef vervolgens dagenlang op 'electronic shipping info received' staan.

Seller liet daarna minimaal tot niks van zich horen, en had allerlei domme smoesjes over verzending van mijn spullen. Na een week of 2 een PayPal dispute geopend, en dat vervolgens iedere dag voorzien van een update. Seller reageerde niet, dus na 3 weken (1 week voor de deadline voor de claim) een claim geopend.

4 dagen later bericht van PayPal met de mededeling dat al mijn geld wordt teruggestort op mijn rekening. Ging om 800 dollar, dus ik was meer dan blij.

PayPal kopersbescherming FTW!
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by Beatmaster-P » Thu Nov 29, 2012 00:51

Pffoe gelukkig maar...
OIIIIIIIO
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by Da Dude » Thu Nov 29, 2012 00:55

Goed te weten. Heb net 299,- euro betaald met paypal
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by beau » Thu Nov 29, 2012 08:58

Beter cage is toch een hoop geld
Als je betaald met gift heb je geen koper bescherming
:D
User avatar
chohan
Active Level:
Active Level:
Posts: 68
Joined: Thu Apr 05, 2012 06:51

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by chohan » Thu Nov 29, 2012 12:33

beau wrote:Beter cage is toch een hoop geld
Als je betaald met gift heb je geen koper bescherming


Wow dat wist ik niet, heb dat al een keer of 5 gedaan maar altijd goed gegaan..! Dank voor de tip.

En ja paypal is best goed, die 4% fees geeft wel een stukje veiligheid. Heb 1x dat t bij mij ook mis was gegaan, gewoon netjes refund van paypal gekregen.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by Cageman » Thu Nov 29, 2012 13:45

Ja, precies. Het is trouwens niet toegestaan voor verkopers om 4% fee door te belasten aan de koper en/of om 'gift' te vragen bij een transactie. Ja, iedereen doet dat.. maar als verkoper moet je die 4% gewoon incalculeren vind ik. Dan hoef je er ook niet moeilijk over te doen, en is zowel de koper als de verkoper (beter) beschermd tegen fraude.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by Ken » Thu Nov 29, 2012 14:35

Ik vind het wel onzin dat Ebay het geld 21 dagen kan vasthouden, zodat er tussentijds een claim kan worden neergelegd. Dat je hier als koper geen opties in hebt is slecht, dan werk je die gifts alleen maar in de hand.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by Jinxz » Fri Nov 30, 2012 19:00

iets wat ik in de loop van de jaren ook heb gemerkt is dat vooral amerikanen niet graag internationale transacties per bank willen/kunnen ontvangen. Er is geen vertrouwen in banken zoals wij dat hebben, sommigen hebben geen info voor het onvangen van internationale overboekingen en daardoor kiezen ze vaak voor Paypal.
Zo deed ik een tijd terug een fikse bestelling bij een vaste amerikaanse leverancier van me. Bij grote bedragen is die 4% paypal fee natuurlijk belachelijk maar je kunt dat omzeilen met de mass payment optie.
Bij een Masspayment betaald de betaler de fee en krijgt de ontvanger 1:1 het bedrag. De betaler betaald d.m.v. een CSV bestand met de juiste info daarin en een percentage met een maximum van 1 dollar.
Het is/was echt een exploit die me tientallen/honderden euros heeft bespaard.Ik moet wel zeggen dat het een tijdje geleden is dat ik het heb gedaan en misschien de voorwaarden zijn aangepast.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by ChapDDR » Tue Feb 05, 2013 10:04

Paypals buyersprotection werkt altijd maar sellerprotection is gewoon bullshit.

Ik had twee maanden terug een spel verkocht aan een spanjaard. ( moest natuurlijk met paypal want ik mocht niet zonder paypal iets verkopen omdat het mijn eeste verkoop op ebay was.)

Nog geen uur nadat ik het verkocht had kreeg ik een mailtje van meneer waarin hij eist dat ik het als pakketje verzekerd verzend zodat het goed aankomt terwijl hij maar 5 euro shipping heeft betaald! ik heb hem toen netjes uitgelegd dat hij voor gewone shipping heeft betaald en als die het anders verzonden wou, hij bij moest betalen. dit wou die niet en stemde in met de gewone verzending.

netjes op de post gedaan etc.

nog geen week later krijg ik al mailtjes dat het nog niet binnen is en verdacht lang duurt. ook begint hij een trackcode te eisen terwijl ik hem had uitgelegd in de eerdere mailtjes dat dat er niet bij zat.

Ineens opent hij een paypal claim. ik denk dus dit win ik toch want ik heb mailtjes waarin hij overeenstemde met deze wijze van verzending. ik stuurde het hele verhaal met de mails als bijlage naar paypal over de claim.

Geen dag later wint hij de claim zonder enige uitleg waarom. na wat internetsearchen vind ik hele websites over de naaistreken van paypal. blijkbaar zijn er, natuurlijk in extreem moeilijk juridische taal, een flink aantal bullshit-eisen waar je aan moet voldoen wil je in aanmerking komen voor seller's protection. O.a. moet je proof of delivery hebben ( Verwar dit niet met proof of shipment ), je het binnen 7 dagen na betaling opsturen, beide in de VS/Canada/UK wonen etc.

Dit betekent dus dat ze de seller 99,5% van de keren kunnen laten opdraaien voor claim maar dit betekent ook dat een buyer om de domste reden het geld gewoon pats boem terug krijgt. Dit is ook een beroemde scam. Zoek maar eens op het internet, paypal seller's protection scam.

Om er nog een schepje bovenop te doen schreven ze de hele 50 euro af. ( Ik had iets van 48 ontvangen vanwege paypal kosten en ik moest ook nog eens 3,60 aan ebay betalen ) Ze maakten hiermee dus ook nog eens winst....

FYI Paypal en Ebay zijn gefuseerd en forceren je bijna paypal te gebruiken als je wilt verkopen. Maar zodra het in hun nadeel kan werken, zoals het cancellen van ebay kosten na terugboeking, doen ze alsof ze los van elkaar staan.

Kortom pas dus erg op als verkoper. De koper is altijd veilig.

Ze zeggen dat het alleen maar verzenden met tracking helpt maar dit maakt je niet 100% safe voor die kut buyer's protection.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by Jinxz » Tue Feb 05, 2013 17:30

Damn man. Van al m'n Europese klanten zijn Spanjaarden de aller ergste. Laatst ook een geschil met een spanjaard m.b.t. levertijd van een product waarvan hij wist dat ik het niet had liggen.
Hij escaleerde direct toen 't 'm te lang duurde en PP trok het geld in.
Normaal gesproken trek ik m'n PP account altijd leeg dus ik moest ook nog eens geld storten naar Paypal om het negatieve saldo op te vullen.
Hij begon me vervolgens ook nog eens te chanteren en te claimen dat ik gratis producten in het pakket moest doen, zelfs nadat ik er al een product aan toe had gevoegd ter compensatie.
Toen die goodies verstuurd werden (met tracking) heb ik de tracking code gestuurd naar 'm en verzocht om de claim in te trekken waarop hij antwoorde dat hij de claim niet zou intrekken aangezien je niet nog eens een claim kan indienen nadat je 'm intrekt. Hij moest eerst het product in handen hebben.
't pakket kwam aan en meneertje besloot vervolgens tot de laatste dag van de claim te wachten met het intrekken.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by Da Dude » Wed Feb 06, 2013 00:38

wat een klootzakken. Dat is het lelijke met zaken doen zover van huis. Je gaat niet ff langs.
In Nederland ben ik wel is me pakje gaan ophalen, omdat ik niks ontving. Maarja ff richting spanje doe je niet
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Paypal is zo slecht nog niet

Post by beau » Wed Feb 06, 2013 08:12

ik had wat gekocht op ebay en dat ging niet helemaal lekker
uiteindelijk een claim ingediend geld terug gekregen maar duurde wel iets van 30 dagen.
voor dat ik het terug had
:D
Post Reply